2.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 169 Svar

Musthave til en baby? Musthave til en baby?

Skønne folkens...

Hvad er musthave når man får sådan en lille størrelse? Det er en hel ny verden for os, Min mor er desværre ikke til meget hjælp da hun ikke husker dengang så godt xD
Internettet og alle deres lister forvirre mere end de gavner, jeg mener se bare den liste der fulgte med ønskebørn katalog, som jeg har forsøgt at sortere i xD

Vi har købt:

Madrasser til tremmeseng og barnevogn
Dit barns bog xD
5 par sokker
2 stk korte bodyer
1 sæt trøje med lynlås og fleece bukser
Sleepbag fra sleepbag xD
Dyne

Vi mangler:
Barnevogn
Puslepude
Tremmeseng
Stofbleer
Sengetøj & lagner
Mere tøj

Vi mangler self alle de praktiske ting som engangsservietter og lign også.

Vi har ingen bil og ved ikke om vi får råd til det, så autostol ved jeg ikke om er nødvendigt at købe endnu?

Gode råd og alt muligt tages imod med glæde smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Musthave til en baby?
  • #2   2. jun 2017 Nårh Ja det har jeg ikke tænkt over.
    Vi bor nemlig i en 2 værelses så der er kun 52 kvm xD men den er nok meget god andre steder smiley

• #3   2. jun 2017 En vikle, tøj og dyne alt andet er overflødigt smiley
    Vi var også glade for en slyngevugge til mindsten, til smålure

• #4   2. jun 2017 Ditte - Hvad er en vikle? XD

Tøj kommer med tiden og dyne har vi én og får vist en med når vi køber barnevogn xD

• #5   2. jun 2017 Babyalarm er musthave smiley

• #6   2. jun 2017 Badekar?

• #8   2. jun 2017 Zenta - Vi har overvejet det xD

Minion - Hvordan har du været dem? Vi har kun bruseniche og meget lille vask på badeværelset xD

• #9   2. jun 2017 Autostol er nødvendig, da i jo skal bruge den hjem fra sygehuset og h is i skal ud og kører med andre

• #11   2. jun 2017 Man kan leje autostol hos Babysam og andre babybutikker.

• #12   2. jun 2017 det ville jeg ikke, man ved ikke hvor mange slag de har fået.

• #14   2. jun 2017 Malia kan ikke undvære sit badekar og hun har sådan en indsats i så hun kan sidde selv smiley

• #15   2. jun 2017 Jeg ville slet ikke vide hvordan jeg skulle styre bruser og baby på en gang og vores bruser hænger meget højt.

Så det nok køkkenvask eller badekar xD

Autostol, vil jeg personligt ikke betale for hvis vi ingen bil har, for så det simpelthen for sjældent den bliver brugt, da vi så er med offentlig transport alle steder. Også kan vi leje en de gange det er meget nødvendigt.
    - og i butikkerne er der garanti for at det er en fejlfri autostol så vidt jeg er orienteret (:

Slyngevugge ser ret sej ud, men ikke sikker på vi har plads på vores 53 kvm xD

• #17   2. jun 2017 Jeg ville heller ikke kunne styre baby på armen i bad, slet ikke når baby er lillebitte og man ikke liiige kan sætte baby i 10 sekunder. Jeg ville i hvert fald ikke selv få noget ud af at have baby med, så det skulle ikke være for min skyld at jeg skulle med.
    Men søster havde også en ide om at hun bare havde Malia på armen, men hun blev klogere smiley
    Men det er jo forskelligt hvad man er til.

• #19   2. jun 2017 Mht. badekar, så kan man få nogle der kan klappes sammen, og derfor ikke fylder ret meget, når I ikke bruger det. smiley Måske det kunne være praktisk, når I ikke har så meget plads . smiley

• #21   2. jun 2017 Eller hvis de savler ..

• #22   2. jun 2017 Jeg kan se, at der står skråstol på listen. Det ville nok være et af de punkter, som jeg ville vælge fra. smiley

• #23   2. jun 2017 Malia har ikke brugt sin skråstol, den kan hun ikke lide.
    Men en ting som virkelig har været pengene værd, er hendes elskede hoppegynge smiley

• #25   2. jun 2017 en højstol, evt trip trap, da de kan holde i rigtig mange år og indstilles efter barnets alder

• #26   2. jun 2017 Hvis I har en pilates bold, er den god til stimulere babys vestibulersans, og er desuden ganske fin, til når baby skal træne nakke smiley de er ikke ret dyre at købe, hvis I ikke har en i forvejen - og så ved jeg at mange bruger den til at sidde og hoppe på, med baby på armen, hvis baby har svært ved at falde til ro smiley

• #27   2. jun 2017 Minion - En hoppegynge frarådes, ligesom gåstole. Baby synes garanteret de er sjove (hvem ville ikke synes det), men det gør ikke noget godt for babys motorik, balance, muskulatur osv. smiley at man bruger det 10 min engang imellem ødelægger nok ikke det helt store smiley

• #29   2. jun 2017 Det er netop fordi vi har så lille en lejlighed at vi godt vil vælge unødvendige ting fra (:

Vi har højstol fra da vi var små hos vores forældre men ikke en her da vi altid sidder ved sofabord, så vi har ikke et disideret spisebord hvilket gør de fleste højstol akavet xD heldigvis er der lang tid til baby skal spise grød og sådan så masser af tid til at løse den udfordring xD

Tror vi ender med at vælge badekar til blop evt med indsats (:

Jeg synes godt nok der er mange valg og alternativer i den verden xD

• #30   2. jun 2017 En vikle er sådan et langt stykke stof til at bære baby i
    Jeg er lidt en nørd og har både ringslybger, vikler, mei tais og en enkelt (indtil videre) madame googoo
    (Her min store pige med min lille pige i vikle)

profilbillede
  • #31   2. jun 2017 Skråstol hoppegynge og sådan noget har vi aldrig brugt

• #32   2. jun 2017 Oow. Er det bedre end en bæresele? Kan det gøres forkert? XD

• #33   2. jun 2017 Meget bedre end bæresele (i hvert fald sådan nogle ergonomiske ukorrekte nogle (hvad de fleste er) og det er ikke så svært som det ser ud til

• #34   2. jun 2017 Om det ene er bedre end det andet, kommer nok an på hvem man spørger og hvilken bæresele man sammenligner med smiley

• #35   2. jun 2017 Jeg vil sige jeg havde overvejet at undlade bæresele medmindre jeg kan finde en der er ergonisk forsvarlig.

Men jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge den til sådan lige på stående fod xD

• #36   2. jun 2017 En vikle/slynge er ergonomisk og der findes også nogle seler der er.
    Jeg kunne ikke se hvordan jeg skulke have levet uden. Tremmeseng har vi tilgengæld ikke og de fancy dyre vogne vi har (barne- og klapvogn) er brugt minimalt smiley

• #37   2. jun 2017 Den kan nogle gange være praktisk, hvis baby bare gerne vil være tæt på hele tiden, men man stadig skal støvsuge, ordne vasketøj osv. Baby kan være tæt på sin mor, og mor har stadig begge hænder fri. smiley det er ikke et must, men kan være meget god at have. Man kan jo altid købe den senere, hvis man synes man har behov for den smiley

• #38   2. jun 2017 Ja det kan jeg godt se. Vi skal i kælderen for at vaske så der kunne det jo være super smart smiley

Ditte - Kan du anbefale nogle mærker/bestemte seler/slynger/vikler (:

Jeg kommer til at bruge barnevogn meget. Vi bor 5-10 min fra skov så det bli'r skønt smiley

Og hvor sover baby så når i ingen tremmeseng har? XD

• #39   2. jun 2017 Det svært vi bruger ikke baby alarm har brugt små walkie talki (staves) når han har sovet ude ved hestene da jeg ellers ikke vil kunne høre ham når jeg var ude på marken eller skulle ride. autostol er ved os et must vi køre meget og en sele til barnevognen det kan vi slet ikke undvære

• #40   2. jun 2017 Jeg vil anbefale dig at starte med en stræk eller hybrid vikle, det er nemmest
    Jeg kan anbefale dig gruppen "slyngergalleriet" hvis du er på fb
    Den er fuld af søde hjælpsomme forældre, og slyngevejledere, med gode råd, der er også en tilknyttet salgsgruppe, til salg af brugte vikler og slynger
    Til min mindste startede jeg med en ergobaby hybridvikle, men koalaviklen fra slynger.dk er også en god begynder.

• #41   2. jun 2017 Hvis du skal have en sele, er det vigtigt, at der er en bred bæreflade, så baby er godt understøttet. smiley

http://slyngevejlederen.dk/saadan-vaelger-du-en-god-baeresele/

• #43   2. jun 2017 Sutteflasker og brystpumpe har jeg heller aldrig haft brug for smiley

• #44   2. jun 2017 Mange kan klare behovet for newborn bleer med de der gratis pakker man kan få i mange supermarkeder (fakta, brugsen, lidl, rema)

• #46   2. jun 2017 Cremer og vådservietter er (efter min mening) bestemt ikke must haves (og heller ikke sundt for ny baby hud smiley )

• #48   2. jun 2017 Lens
    Der er vi helt enige smiley
    nu skriver du babynest som must have, hvad bruger man den til
    Jeg har 4 børn og har stadig ikke fanget ideen?

• #50   2. jun 2017 Men det kan man jo gøre ved at lægge baby på sin dyne?
    Ej jeg er nok bare ekstremt nøjsom når det kommer til udstyr til baby, for det er ikke engang halvdelen af de ting du har skrevet på, jeg ville bruge penge på smiley
    (Men det gjorde jeg ved min ældste, og det meste røg ubrugt videre smiley )

• #51   2. jun 2017 det brugte vi ammepuden til

• #54   2. jun 2017 Baby kommer til at sove lige ved siden af mig. Mandens bror er tømre og skal modificere en brugt tremmeseng så den kan sættes fast til vores seng med én side væk så jeg er lige ved siden af smiley

Ja det der er tusind forskellige meninger og derfor synes jeg os det svært. Mange af de ting man kan få idag, har min mor jo ikke haft til mig og jeg er da endt ret okay xD

Jeg har meget svært med tanken om en brystpumpe, Så jeg håber inderligt at amning bare virker xD

Myggenet kan sagtens vente i mit hoved, da det jo bliver vinterbarn. Blespand har vi fra babypakke i babysam.

Hagesmække? Tænkte jeg ville bruge stofbleer i starten til blop bliver lidt større. Solskærme regner jeg med at forældre sørger for i deres biler, hvis vi ikke får en bil? XD

Min påtænkte barnevogn har indbygget solsejl halløj xD
    Tæppe mangler vi helt sikkert Ja og noget legetøj der stimulere smiley

• #55   2. jun 2017 Jeg ville heller ikke bruge pladse (erfaringsmæssigt smiley )
    Men super hvis I bliver glade for den, det har jeg hørt om en del, der har været, det var også af ren nysgerrighed, fordi jeg i mit "mor-liv" simpelthen ikke har kunnet se hvor den skulle bruges ( og det kan jeg stadig ikke smiley ) men det er jo så forskelligt, og også derfor der er så enorm forskel på hvad man ser som musthaves (og derfor der er et kæmpe marked for babyudstyr) smiley

• #57   2. jun 2017 Fedt af svoger har kunnet fikse en seng Anya smiley mine har også sovet hos mig fra dag 1.

Mit bedste råd er at lade være at købe for meget og så køb det efterhånden som du føler behov for det, man kan virkelig for samlet et massivt arsenal af udstyr og legetøj der ikke bliver brugt og det fylder
    Jeg har som sagt aldrig haft brug for hverken pumpe eller flasker, eller cremer, men heller ikke gåstole, hoppegynger o.lign.
    Savlesmækker fik vi først brug for ved ca 3 mdr og købte dem så der

• #58   2. jun 2017 Min søster fik også mange ord med på vejen over hoppegyngen, men det er vi nu ret ligeglade med smiley
    Babyer må så mange andre ting, som feks. at hænge på hovedet til gymnastik .. Sååå smiley
    Men alt med måde og hun er kun i den måske 5 minutter af gangen og det er ikke hver dag, ikke fordi den skader hende, men den er ekstra sjov når man ikke har været i den et par dage smiley
    Hvis man spørger Malia om hun skal hoppe, så kigger hun op på gyngen og griner fjoget smiley

Ps. Vi kalder det forøvrig en s*xgynge, for det spørger folk altid om det er når de kommer ind af døren ... Så det er faktisk næsten det værste ved den smiley

• #59   2. jun 2017 Lens - pasning smiley niks jeg slipper aldrig min baby smiley xD

Herhjemme er vi enige om at jeg står for madpakken og kæresten klarer andre ting smiley Det giver mest mening for os hvis amning fungere (:

Men ja prøver megrt på ikke at gå shop amok og se tiden an smiley

• #60   2. jun 2017 Sådan har vi også gjort Anya smiley

• #62   2. jun 2017 babyer savler, så du vil savne savlesmækker smiley

stofbleer kan godt bruges som hagesmæk, men ikke som savlesmæk, det er de for store til

• #65   2. jun 2017 Ulla - Vi har købt sleepbag med bæreplade istedet for lift (: og som sagt står sengen lige ved vores så det er 'co'sleeping smiley

Barnevognssele kommer vist med barnevognen i vores tilfælde smiley

• #68   2. jun 2017 sådan en blespand er genial smiley

• #70   2. jun 2017 nu er det mange år siden jeg selv har haft babyer men min datter havde virkelig megen glæde af viklen ... ved ikke om det er skrevet men en puslepude skal man bruge hurtigt ...

• #71   2. jun 2017 Men at hænge på hovedet til gymnastik, giver ikke stød op i rygsøjlen, Janni. smiley

Hoppegyngen gør ikke andet godt for baby, end underholdning - og det kan baby få på en hel del andre mere hensigtsmæssige og gavnlige måder smiley men der er ingen tvivl om, at de fleste babyer synes den er vældig sjov. smiley

• #74   2. jun 2017 det er ikke alle steder man må hænge ting i dørkarmen

• #79   2. jun 2017 jeg kan så ikke anbefalde drejehjul hvis man tit går på stranden smiley

• #81   2. jun 2017 min datter har fortrudt hun ikke købte en med drejehjul .... Basson laver en der kører godt ..... hun købte en City Elite og en lift til den men ganske som de var blevet advaret om den holder kun ½ år, nr baby bliver større skal der en ordentlig vogn til at sove i ... så nu har de måtte købe en stor brugt Oddervogn .... City Eliten har drejehjul og den kører virkelig godt når man går lange ture ... men nu når vi går ender det med det er Odder vognen vi har med for han sover bare så meget bedre i den, men for hulen den er træls at dreje med ...

• #82   2. jun 2017 vi havde både klapvogn og barnevogn uden drejehjul, da drejehjul kun er gode på fast underlag, ikke i skov og på strand.. Eller hvis der er sne.

• #83   2. jun 2017 Det kommer vel an på hvilket behov man har. smiley

Jeg foretrækker også med drejehjul, fordi jeg synes de er rarere at køre med, når man kører på asfalt, fortov osv. Kører man meget i skov, på strand osv. ved jeg ikke om drejehjul eller fast hjul er bedst. Det må være en smagssag. smiley

Hanne - Er det Babyjoggerne, de har fra City Elite? Den har min svigerinde som klapvogn, og hendes datter på 3 år bruger den stadig, også til at sove i. smiley Hun sover kun i barnevognen derhjemme, ellers er det Babyjoggerne, de har med rundt. smiley

• #84   2. jun 2017 ja det er babyjoggeren .... nu er han en stor dreng, og han putter simpelthen for meget i den får det varmt .... den kørte for øvrigt fint på skovstier .... som skrevet den er virkelig god at køre med, men havde de nu taget en god vogn med drejehjul fra start så havde de kunnet nøjes med den, måske bare kunnet købe en billig klapvogn når han blev noget ældre ....

• #87   2. jun 2017 det er ligesom dem på indkøbsvogne

• #89   2. jun 2017 Du låner bare løs Lens smiley altid spændende at høre andres meninger (:

Skal den baby ikke snart ud smiley

• #91   2. jun 2017 Caroline
    Slynge og ergonomisk sele må de sidde ubegrænset i

• #95   2. jun 2017 Så er den ikke ergonomisk nok smiley
    Jeg har dårlig ryg (og dårligt alt andet) og kan godt bære min datter på ca 10 kg længe i sådan en (og gudskelov for hun skriger som om vi prøver at slå hende ihjel når vi prøver at putte hende i barnevognen)

• #97   2. jun 2017 @Lens ... City Elite babyjoggeren kan klappes meget sammen, og køber man den med lift kan den bruges helt fra start ....

• #98   2. jun 2017 Det skal være én, der har en bred bæreflade, så barnet er godt understøttet. Selen skal bære fra babys knæhase til knæhase, men må heller ikke være for bred, så barnets ben spredes for meget.

Den skal kunne justeres, så den sidder højt (giver et bedre tyngepunkt for dig, og er derfor nemmere at bære), og skal have en bred "flade" på din ryg, så trykket bliver fordelt så jævnt som muligt. Det er også en god idé med én, der støtter om din hofte - det er ofte rarest for både dig og baby.

Hullerne til babys ben skal have en tilpas størrelse, så de hverken strammer om benene, eller sidder for løse, så baby ikke er ordentligt støttet. Vil man bruge den, mens baby er helt ny, skal der være god støtte til nakken/hovedet.

Man kan vælge en få en, hvor baby kun kan vende ind mod moren, eller man kan vælge en, hvor baby både kan vende ind mod moren og ud med verden. Uanset hvad, er det vigtigt, at baby KAN vende ind mod moren - og så er det en smagssag, om man også skal kunne vende baby ud mod verden. Det er bedst for barnets ryg, at vende ind mod moren, da ryggen så får den rette C-krumning, som er god for barnet. Ihvertfald indtil, at barnet selv kan sidde sikkert (8-9 mdr. ca.)

Mvh en ergoterapeut smiley

Finder lige link om lidt

• #100   2. jun 2017 Jeg synes, at selen fra ErgoBaby er ok - den har et bredt bærestykke for baby, og kan justeres, så den sidder højt på moren. Fx denne: http://www.babysam.dk/udstyr/baereseler-og-rygbaerestole/four-position-360-baeresele-grey

Minimonkeys seler er også ok for barnet, men jeg synes, at de ser ud til at sidde for lavt på moren, hvilken giver et dårligt tyngdepunkt og derfor knap så ergonomisk at bære. fx denne: http://www.babysam.dk/udstyr/baereseler-og-rygbaerestole/baeresele-100-bomuld

Babybjörn er også ok ift. barnet, ihvertfald når barnet vendes ind mod moren. smiley fx denne: http://www.babysam.dk/udstyr/baereseler-og-rygbaerestole/baeresele-one-gra-bomuldsmix

Men det er jo lidt forskellige prisklasser. Og det kommer også an på modellerne i hvert mærke.

• #104   2. jun 2017 Det kan man helt sikkert. smiley
    Ellers kan man sikkert også finde nogle billigere mærker, der stadig opfylder "kravene" smiley

• #105   2. jun 2017 Jeg er mest til vikler og mei tais og hvis det skal være seler madame googoo

Ergobaby, manduca, tula, boba skulle være gode (der er flere)
    Personligt ville jeg aldrig bruge babybjörn

• #106   2. jun 2017 Sådan her skal baby sidde for at sidde ergonomisk korrekt

profilbillede
  • #107   2. jun 2017 God illustration, Ditte smiley

• #108   2. jun 2017 Den er nemlig så god, for det kan være lidt svært at forestille sig hvor "krøllet sammen" de skal sidde og hvor højt (og spredt) benene skal være smiley

• #109   2. jun 2017 Ja, for de skal nemlig sidde noget højere, end man lige forestiller sig. smiley

• #111   2. jun 2017 Præcis, de fleste sætte jo mavebæltet om maven, men med en nyfødt skal det nærmere sidde under brystet.

• #112   2. jun 2017 Den du har linket til er ikke ergonomisk desværre Lens

• #114   2. jun 2017 Hvad så hvis man har store bryster? XD ingen kvinder er da så flade som på den illustration? smiley

• #115   2. jun 2017 jeg lånte en babybjørn og opgav, jeg fik ondt i ryggen og datteren gad den heller ikke..

Vikle turde jeg slet ikke, var bange for ikke at binde den ordenlig, så vi nøjes med klapvognen og hendes egne 2 ben smiley

• #116   2. jun 2017 Hvis en sele skal være ergonomisk for barnet skal den nå fra knæhase til knæhase, knæene skal være højere end numsen og ryggen skal runde i et C
    Kal den være ergonomisk for den der bærer, skal den både bindes om livet og gå over skuldrene og have bredde stropper

• #117   2. jun 2017 Anya
    Jeg bruger 80/85 G det er altså ingen hindring
    Og ved der er flere med meget større barm der også bærer
    Men prøv slyngegalleriet

• #119   2. jun 2017 Både min nr 1 og min nr 4 har været (er) sådan. Victor (den store) lærte det da han var 8-9 mdr, Esther nægter. Så jeg har også gået mange ture slæbende på barn og skubbende med barnevogn.
    Og så er en sele altså virkelig rar at have

profilbillede
  • #121   2. jun 2017 Denne her er også ok til at se forskellen (selv om det barn i den dårlige sele også er sat ekstremt dårligt)

profilbillede
  • #122   2. jun 2017 He he Indica var hurtigere. smiley

• #125   2. jun 2017 Der er rigtig mange ting der sagtens kan vente til senere i barnet liv. Jeg kunne ikke undvære min ammepude. Det er en fantastisk opfindelse. Og når baby ikke bruger den mere er det en fantastisk nakkepude smiley Den er god til de forskellige ammestillinger som er nødvendig for at få tømt brystet ordentligt ud.
    Med hensyn til autostol, så lejede vi de første 13 mdr hos babysam. Jeg tror at vi gav 860 kr. Og vi havde 2 forskellige i perioden, da vi startede med en autolift.
    En babynest eller en tyk sengerand synes jeg også er rart. Baby føler sig mere tryg og man skal ikke være bange for at de stikker en arm eller et ben ud mellem tremmerne.
    Jeg har en Emmaljunga barnevogn. Den er altså super og baby kan ligge i den længe, men for at være helt ærlig har vi ikke brugt den meget. Det tog lang tid før vores datter var tryg ved at ligge i den og derfor brugte jeg den ikke så meget da hun var lille. Nu er hun snart 2 år og vi bruger den kun hvis vi skal på længere ture. Så tænk over hvad din behov er. Skal baby sove ude hver dag, eller skal den kun bruges når i skal ud? Men du skal i hvert fald huske at købe en god madras til. I vores var der kun sådan en tynd pyntemadras med.

• #126   2. jun 2017 Og badekar med indsats har været et must her. Jeg havde engang min datter med i bad på armen og jeg var så sindsyg bange for at tabe hende, så det blev kun til den ene gang.

• #128   3. jun 2017 Som altid er der delte meninger om hundefoder og det er der så også om hoppegynger.
    Malia har en hoppegynge hvad enten folk kan lide det eller ej.
    Malia har altid været glad for vilde ting, hoppe hos en, hænge på hovedet eller lege en leg hvor hun tror hun bliver tabt .. Hun er bare sådan et barn der ikke kan få tingene vilde nok.

Men jeg vidste godt at hoppegyngen ville dele folk i to og det er også ok, det ændre bare ikke noget herhjemme.

Der er også ting jeg ikke synes er OK, som feks den anden dag hvor et lille spædbarn var i Rema i body og strømper og intet andet. Vi snakker et barn på et par måneder.
    Den dag var det IKKE varmt, det blæste og mor selv havde langærmet på.
    Jeg blev så forarget at jeg straks skrev det til min søster.
    Men igen, folk er forskellige.

• #129   3. jun 2017 Og så vil jeg lige tilføje at Malia ikke har gyngen til andet end til sjov og ballade.
    Og hun elsker den.

• #130   3. jun 2017 Og så er det hverken fordi det er nemt eller giver frihed.
    Måske folk skulle lade være med at dømme andre når de ikke ved hvad de snakker om.
    Hun er altid under opsyn når hun er i hoppegyngen.

Og så kan man jo undre sig over over noget der har været advarsler imod i hvad, 40 år? stadig er at finde på markedet når det er SÅÅÅ farligt.

• #131   3. jun 2017 Janni, I kan da gøre hvad I vil. Det er jo ikke ulovligt. smiley man skal bare være bevidst om hvilke skader det kan give på længere sigt.

Jeg er bare, qua min uddannelse, ikke tilhænger af bl.a. hoppegynger, gåstole, skråstole osv., fordi det intet godt gør for motorikken (tværtimod).

Men hvad folk vælger at gøre med deres børn, er jo deres eget valg, og det kan man ikke ændre på. smiley

(Og ja, det kan man virkelig undre sig over. Ligesom cigaretter og alkohol).

• #132   3. jun 2017 Ja da og det gør vi også. Man bliver bare en anelse træt i hovedet.

• #135   3. jun 2017 Præcis Isabelle smiley Vi tager det helt roligt. Der er virkelig delte meninger om mange ting uden der er nogen der ved hvad der egentlig er op og ned. Malia måtte heller ikke få en sut da hun blev født, men det fik hun alligevel. Sådan er der så meget.

• #136   3. jun 2017 Åh gud nej, Malia har også en gåvogn smiley

• #138   3. jun 2017 Malia har kravlegård. Jeg tror hun har alt smiley
    Grundet amning. Men hun fik en sut alligevel.
    Passede hende i går smiley

profilbillede
  • #139   3. jun 2017 Altså jeg forstår ikke kravlegården xD den virker så unødvendig smiley

• #140   3. jun 2017 Kravlegården kan nu være rar nok, hvis man har små storesøskende eller 3 vilde hunde, og gerne vil kunne gå på toilettet, men den har intet med "kravle" at gøre, når baby kan kravle, er han/hun alt for stor til kravlegård

• #141   3. jun 2017 Ditte - Åh smiley

Men der er hverken søskende eller hunde her xD så det undvære vi lige i første omgang smiley

• #142   3. jun 2017 Så ville jeg heller ikke kunne se behovet smiley

Mine tre store er kommet med 2-2,5 års mellemrum, og der var det meget rart med sådan et "hellested"

Med mindsten var de store store, men vi havde tre hunde og udgang til haven gennem stuen, så meget træk på gulvet, der var det igen rart lige at kunne smutte på toilet, men altså hun har ligget der minimalt, så hvis ikke vi havde fået den forærende, havde jeg ikke investeret i det

• #143   3. jun 2017 Vi havde også en kravlegård. Den var god når mor her lige skulle have en pause eller støvsuge. Så hængte jeg legetøj i en snor hen over hende.

• #144   3. jun 2017 Ja jeg må indrømme at om blop får søskende, kommer an på hvordan fødslen går xD hvis det er en skræk oplevelse er jeg ikke sikker på jeg skal have flere xD

Har dyb respekt for de kvinder der har fået flere selvom de har haft dårlige fødsler og sådan.

• #146   3. jun 2017 Jeg gad godt at have flere smiley

• #147   3. jun 2017 Jeg fik rygmarvsblokade med nr 4 (klart værste fødsel af dem alle) men det var nu ikke smertefrit

• #149   3. jun 2017 Jeg ved ikke om hun har fået den fra start
    Jeg fik den så langt inde i forløbet at der var snak om KS, så ved ikke om det gør i forskel

• #150   3. jun 2017 Isabelle - Ja men er jo bange for nåle og sådan xD det lyder meget lidt rart. XD

Min svigerinde har engang fået en, dog af andre årsager og siger det ikke er slemt at få lagt men at man kan mærke/fornemme slangen i ryggen og jeg kan slet ikke overskue sådan noget smiley

Så kan jeg godt nøjes med et barn smiley
    Men jeg er os lidt mærkelig for jeg kunne os finde de på at lade være med at få flere grundet den status vores verden og samfund er i pt. XD

• #153   3. jun 2017 Lens

For mig var det omvendt, det fjernede ikke smerterne ved veerne, men pressefasen mærkede jeg stort set ikke.
    Ville hellere have haft det som du beskriver, med de tre store var det at presse barnet ud, klart også det mindste af det smiley

• #156   3. jun 2017 Uh ja jeg kan godt forstå du håber at få i gang selv inden. Hvordan kan det være du skal igangsættes og ved du hvilken form for igangsættelse det evt bliver

• #158   3. jun 2017 Krydser for det går i gang inden søde Lens.

Jeg sidder i en terminsgruppe på Facebook og nogle gange bliver jeg helt nervøs for om der er noget galt med mig. En stor del af dem har både plukveer og alt muligt og jeg har ingen smerter haft af den slags udover min lænd driller når jeg går for langt o.o

• #160   3. jun 2017 Jeg har aldrig prøvet at have hverken plukveer eller efterveer, nogle gange er man bare heldig smiley

• #162   3. jun 2017 Overhovedet ikke på noget tidspunkt

• #164   3. jun 2017 Ja, min livmoder har været helt fin hver gang til undersøgelsen 8 uger efter, men jeg har intet mærket

• #165   3. jun 2017 Det er altid noget xD

• #168   3. jun 2017 Ammeindlæg og bind! Mange bind!

• #170   3. jun 2017 Jeg fik lavet hindeløsning med min yngste, da jeg var 41 + 2 (hun er født 41+3)
    Fordi jeg ikke ville medicinsk igangsættelse.
    Men uanset hvad, håber jeg du går i gang inden xx

• #172   3. jun 2017 Ja jeg var også inde og blive scannet der ved 41+2, for at se om hun stadig havde det godt derinde, og der var nok fostervand.
    Og så skulle jeg snakke med min jordemoder om igangsættelse (som jeg jo ikke så gerne ville, havde prøvet det før) så spurgte hun om hun ikke lige skulle løsne hinder og se om ikke det så kom af sig selv, og så fik jeg veer om aftenen

• #174   3. jun 2017 Jeg blev sat 2 dage tilbage i termin til NF, og jeg har altså os noteret min første mens dag af den sidste jeg havde xD

• #176   3. jun 2017 Nakkefold

• #177   3. jun 2017 NF er nakkefoldsscanning, som bliver laver omkring 12+0 og omkring 20+0 er der MD (Misdannelsesscanning)

• #179   3. jun 2017 Ja sorry xD er så vant til forkortelserne xD

• #180   3. jun 2017 Ja da og en som mig helt uden børn vidste det smiley

• #181   3. jun 2017 Zenta - men du har jo nærmest Malia så smiley
    - Har du egentlig ikke planer om skulle have nogensinde? smiley

• #182   3. jun 2017 Jeg tror det ikke.
    Jeg bryder mig jo strengt taget ikke om børn. Jeg synes de larmer og siger underlige ting og jeg er jo tilfreds med mit liv som det er.
    MEN Malia har virkelig taget mig med storm og jeg elsker hende virkelig virkelig højt, den havde jeg ikke selv set komme. Alle er overraskede. De ved at jeg ikke gider folks unger og jeg er seriøst typen der skal hjem og hvile hovedet efter et par timer sammen med børn. Jeg opsøger heller ikke folks børn, de siger mig intet.
    Har folk derimod hund, så er jeg at finde der smiley

• #183   3. jun 2017 Lens - Min svigerindes søster gik 14 dage over i onsdags - og hun har stadig ikke født, og har frabedt sig igangsættelse smiley

• #184   3. jun 2017 Skulle jeg have en 5'er ville jeg også frabede mig igangsættelse, så længe alt så fint ud selvfølgelig

• #187   3. jun 2017 Min den lille vejede 4260, jeg ville stadig hellere at det hele havde gået sin gang smiley

• #189   3. jun 2017 Det gjorde jeg også, men det tror jeg var pga igangsættelsen, men nej der er naturligvis ingen af os der kender hinandens fødsler smiley

• #191   3. jun 2017 Nej lige præcis eller ved baby, jeg har prøvet to igangsættelser og to "normale" fødseler, jeg vil til enhver tid vælge at det går igang selv, når det selvfølgelig er muligt smiley

• #195   3. jun 2017 Man må da næsten eje sådan en her smiley smiley smiley

profilbillede
  • #196   3. jun 2017 Igen en ting hvor meningerne er delte, som med alt andet og igen er der ingen der rigtig ved hvad der er op og ned.

• #197   3. jun 2017 Vi havde ingen vugge, vi brugte lift ved siden af seng de første 2 måneder (hvor jeg ammede)

Da mælken slap op og amningen gik i ged kom hun ind i egen seng

• #198   3. jun 2017 Zenta - helt sikkert, jeg synes bare den er nuttet. Jeg ELSKER selv hængekøjer xD Der er ikke noget bedre på en sommerdag end at kunne ligge i en hængekøje og læse ellee slappe af smiley

• #199   3. jun 2017 Hov nej nej, det var til det med igangsættelse jeg mente der er delte meninger om smiley

• #201   3. jun 2017 Caroline - Ja hos Coop.dk/baby xD den er da mega nuttet tænker at en kat altid kan bruge den hvis det er smiley

• #203   3. jun 2017 Hahaha ja det nok nemmere sagt end gjort smiley

• #206   3. jun 2017 Ååårh smiley smiley smiley Han er godt nok yndig smiley
    Jeg vil os have min blop ud til mig smiley

• #212   3. jun 2017 Nej okay ikke endnu men iihj tiden går langsomt xD

Jeg har termin 29 oktober men tror selv først jeg føder i start november smiley min mor gik nemlig over tid begge gange (:

• #219   3. jun 2017 Jeg kan lige spørge min søster

• #220   3. jun 2017 Men Lens, hvem skal køre bilen den anden vej? Når du skal føde?

• #221   3. jun 2017 Jeg fik lavet kejsersnit præcis en uge over termin. Jeg måtte dagen inden til en ekstra scanning, da jordemoderen pludselig syntes at jeg var blevet voldsom stor. De vurderede til hende til at være en stor pige og sagde at de nok ville anbefale kejsersnit. Hun vejede 4520 gr da hun kom ud.

• #222   3. jun 2017 Min søster siger at samme dag kunne hun ikke have kørt, der var hun for svag og træt. Men hun kunne godt have kørt dagen efter.

• #226   3. jun 2017 Man kan dårligt bevæge sig den første uge efter kejsersnit.

• #229   3. jun 2017 Jo der er vidst noget med at man skal skåne sig selv mest muligt de første 6 uger. Man må i hvert fald ikke støvsuge ?? Det var jeg slet ikke ked af.

• #230   3. jun 2017 Det var mere ikke du selv havde planer om at du sagtens kunne køre med veer smiley

• #231   3. jun 2017 Jeg ville sagtens selv have kunnet køre hjem efter fødselen samme dag.
    Med nr tre var vi ude at gå tur (til sådan noget aften åbent), med ham i vikle da han var 6 timer. Det ville jeg så nok ikke gentage, men fysisk var det intet problem

• #233   3. jun 2017 Jeg måtte ikke selv kører hjem grundet akut kejsersnit. (kunne ikke dreje mig og se alle vinkler ordenligt uden massiv smerte)

• #235   4. jun 2017 Har siddet og kigget på pusletasker idag. Gud der mange valgmuligheder xD Det er endnu en ny jungle smiley

• #236   4. jun 2017 Jeg har en fra babymel. Jeg synes den er god og praktisk og samtidig skriger den ikke pusletaske når man kigger på den.

• #237   4. jun 2017 Jeg elsker min kæmpe store én fra bystroom , men synes også ida ising er gode, hvis man vil have et ordentligt underlag

• #239   7. jun 2017 Rene babser, kærlighed, bleer, ørepropper. Det er bare en baby, ikke en raketafsendelse smiley

• #243   7. jun 2017 jo det gør man .. eller nogen, en baby grynter, pusler rundt osv uden at være vågen, og en nybagt mor vågner ved mindste lyd .... det er jo ikke nødvendigt at vågne før baby kalder " nu er det nu" .... og det kan man såmænd sagtens høre med ørepropperne i ....

eller den en forældre kan have dem i mens den anden tager lytte efter vagten ....

• #245   7. jun 2017 jeg brugte ikke propper og ser det på ingenmåde som et musthave

• #246   7. jun 2017 Jeg kunne altså heller ikke finde på at bruge ørepropper. Desuden er det nemmest at skynde sig at lægge baby til brystet, når de begynder at øffe rundt, så falder de ofte i søvn igen, inden de vågner helt

• #247   7. jun 2017 og øffen kan også være "hjælp jeg kan ikke lige få flyttet dynen"

Ikke alle fare signaleres med et skrig

• #248   7. jun 2017 når man har en baby på nu 7½ måned, der på INTET tidspunkt har sovet over 4 timer i sammenhæng ( og det er endda meget sjældent det sker) så tror jeg nu de fleste kunne finde på at bruge propper, specielt hvis far så siger nu lytter jeg så sover du, og så vækker jeg dig når der skal ammes .....

@ Ditte ... det er ikke alle babyer der er lige nemme ...

• #249   7. jun 2017 hvis baby ikke har det, ville jeg få den tjekket

• #250   7. jun 2017 @hanne
    Tak det ved jeg har 4 børn og nr 2 skreg stort set 24/7 de første 5 år. Er derudover uddannet inden for det specialpædagogiske felt smiley

Jeg kender personligt ingen babyer på 7,5 mdr der har prøvet at sove mere end 4 timer sammenhængende, det er meget mere end hvad mine sov i dem alder

• #251   7. jun 2017 han er tjekket i hoved og røv, rent ud sagt ... der er prøvet alternative behandlere, der har været indlæggelser osv ... svaret er, så længe han trives og vokser og ellers er en glad baby, så kommer søvnen når den kommer ..... hans søvn er måske smadret af de først par måneder hvor han ikke ret godt kunne ligge ... efter indlæggelse blev der dømt mælkeallergi .... vi (forældre, mormor (mig) morfar og moster skiftedes til at have ham sovende op af maven, når man lagde ham fik han mavesyre og ondt og skreg, han havde kraftig refluks ..... mor indtager ingen mælkeprodukter ... tidligere sov han ikke mere en 30-45 minutter af gangen, de gode dage sover han nu 3 timer i streg, det er luksus i forhold til det forældrene har været igennem ... lige nu er han så mega snottet og hoster, og han er blevet tjekket, det er virus ...

• #252   7. jun 2017 @ Ditte ... mor til ham her sov igennem 10 timer fra hun var 10 uger gammel ... min nr. 2 var også næsten 5 år før man kunne regne med sin nattesøvn, og nummer 3 var omkring 4 måneder da der var ro fra sidst aften til morgen ....
    men det jeg ville sige var bare, når man ved nogen tager lytte vagten så kan jeg godt forstå brugen af ørepropper

• #253   7. jun 2017 Det må have været dejligt nemt, jeg har bare aldrig kendt den slags babyer. Og det er helt normalt at børn er langt over et år før de sover igennem (mere end 5 timer ad gangen)

Jeg skrev også bare at JEG ikke kunne finde på at bruge ørepropper, det ville stresse mig vildt ikke at kunne høre mit barn.

• #254   7. jun 2017 Måske hjælper det også nogle gange at sætte forventningerne ned

https://www.ammenet.dk/wiki/normal-babysøvn

• #255   7. jun 2017 Suuuk. Jeg døjer pt med hjertebanken og ubehag i kroppen når jeg prøver at lave aftensmad i køkkenet. smiley

• #256   7. jun 2017 det var da også dejligt, specielt da hun var den første ... nr 2 havde så kolik og ja som sagt sov han ikke ordentligt før ved 5 års alderen ...

der er ikke noget galt med deres forventninger, hun er såmænd glad når der er 3 sammenhængende timer nogle nætter ... det var jo ikke det vi talte om, men brugen af ørepropper, og som sagt når der er en anden der lytter og reagerer, så kan jeg godt forstå mor tager imod tilbuddet om lidt sammenhængende søvn .... bare han grynter, eller mosler og det gør han jo endnu mere nu, så vågner hun ....

• #257   7. jun 2017 Jeg tænkte bare at man måske godt kunne have høje forventninger om søvn, hvis man har fået at vide at man selv sov ti timer ad gangen, så kunne det måske være rart at vide at det er helt almindeligt (og sundt) at baby vågner hver anden time.
    Og nej som sagt talte jeg og mig selv, og hvad jeg fandt rigtigt og fungerende for mig og mine. Hvis det fungerer for andre at bruge ørepropper og lade andre lytte til deres barn, så er det da det de skal smiley

• #258   7. jun 2017 @ ditte ... nej vi har gjort meget ud af at sige at det med at baby tidligt sov igennem det kunne man bestemt ikke regne med ... og helt ærligt så synes jeg en del af de ting der kan Googles er det rene vås, og det stikker kommende forældre blår i øjnene ... googler man nyfødts søvn, så står der mange steder at baby sover 18-20 timer i døgnet .... ok de skal spise 6-8 gange mindst, amning og derefter bleskift kan da godt tage sin tid, så hvis man skal nå det så kan jeg virkelig ikke regne ud hvordan de også skal nå at sove alle de timer ... det har jeg ikke kendt mange (nogen ) der har gjort ....

• #259   7. jun 2017 Jeg er helt enig i at meget af det der kan googles er det rene vås, derfor tog jeg heller ikke noget jeg tilfældigt havde googlet, men derimod fra ammenet, hvor der sidder dygtige, veluddannede vejleder smiley

• #261   16. jun 2017 Iihj du er skøn Anne smiley Vi må komme og sige hej og se lillemanden en dag og jeres fine hund smiley og jer selvfølgelig smiley

• #263   16. jun 2017 Isabelle - Haha det har jeg. Kan ikke have tøj der ikke passer sammen i mine øjne xD Men jeg er os vild med disney, hallo Kitty og sådan xD

• #265   11. jul 2017 Musthave til baby?

Et bur smiley samt på dage hvor det er vejr til at være i haven, jordspyd og snor smiley

• #266   11. jul 2017 Ih hvor skønt for både dig og baby Caroline smiley

• #268   11. jul 2017 De er alle pengene værd og kan sælges for stort set det samme som man køber for, de bliver kun bedre i brug, der er flere køb/salg grupper på fb

• #270   11. jul 2017 Hvis du er til bæreseler så prøv at kigge på madamegoogoo.com ( advarsel kan blive dyrt)

• #272   11. jul 2017 Zara - Vi er blevet frarådet de der lagner da det gør det mindre/minus åndbart eller i den stil.

Vi har fået strækvikle fra vores familiekursus halløj smiley
    Jeg synes dog de virker super besværlige.

Jeg hælder til at købe ergobaby 360 fordi min veninde er glad for den.

• #276   11. jul 2017 Jeg har ikke prøvet ergobaby, men med bæreseler er det altid en god idé at prøve, der er meget forskel på hvad der sidder godt

• #277   11. jul 2017 Vi har hverken en tremmeseng eller plastiklagner smiley

• #279   11. jul 2017 Det kommer an på materialet
    Man kan få nogle kølige vikler i bl.a silke blandinger som er meget køligere end nogen bæresele

• #281   11. jul 2017 Ja det er vidst ved at være forholdsvis mainstream. Da jeg bar den første i slynge fik et par "hvad er det du gør ved barnet" agtige kommentare. Men det er da bare superhyggeligt

• #283   11. jul 2017 Min familie har vidst opgivet mig som håbløst tilfælde smiley

Kommentér på:
Musthave til en baby?

Annonce