Svigerfamilie problemer Svigerfamilie problemer
Hej alle
Jeg har brug for lidt råd/vejledning eller bare nogle der vil lytte lidt til mig
Min kæreste og jeg har længe gået med drømmen om en hund. Vi har bare ikke haft muligheden, før for ca. Er halvt år siden, da det endeligt kunne blive til en realitet at få hund. Vi begyndte derfor at snakke mere seriøst om at få hund. På det tidspunkt snakkede min kæreste med hans mor om det og hun grinede bare og sagde at det var en dum idé.
Vi har nu fundet drømme hunden og har betalt depositum til hende. Min kæreste var derfor, i sidste uge, ovre for at fortælle den gode nyhed til hans forældre. Jeg var ikke selv med. Da min kæreste kommer hjem er han knust. Hans forældre var blevet meget vrede på ham og på mig. De havde fx. Sagt at det hele var min idé og min kæreste ikke selv havde lyst til at få hund og at jeg bare mente at min kæreste skulle indrette sig efter mine idéer og planer. De var derfor også overbevist om at ligeså snart vi havde fået hunden hjem, ville jeg smide mine p-piller og på den måde tvinge min kæreste til at få børn med mig. Jeg vil ikke have børn før om mindst 7år, hvilket de er udemærket klar over. Derefter vil vi alligevel gå fra hinanden fordi vores forhold åbenbart alligevel ikke vil holde...
De kaldte mig en egoistisk og sagde at mine forældre ikke havde opdraget mig ordentligt og at jeg ikke var taknemlig for hvad min svigerfamilie havde gjort for mig. Dette undrede mig meget, da jeg altid har været taknemlig når min svigerfamilie har hjulpet mig med noget.
Jeg lavede også et indlæg herinde hvor jeg forklarede at mine svigerforældre havde prøvet at bilde min kæreste ind at avleren på vores hvalp kunne kræve af man fik hvalpe på hvalpen når hun er 2-3år.
Min kæreste er nu blevet i tvivl om vi skal have hund alligevel efter han havde den snak med sine forældre.. han er rigtig bange for at skuffe dem, da hans storebror har skuffet hans forældre da han var i samme alder som min kæreste...
Jeg bliver rigtig ked af at min kæreste pludselig fortryder 'bare' fordi hans forældre ikke er glade for vores valg.
Og jeg er rigtig ked af de ting hans forældre har sagt om min familie og jeg. Jeg har altid haft et godt forhold til mine svigerforældre ind til nu, og har aldrig vidst at de synes disse ting om mig...
I morgen skal jeg til fødselsdag med svigerfamilien og jeg ved simpelthen ikke om jeg har lyst til at se dem i øjenene..
Min kæreste vil ikke have at jeg snakker med hans familie om disse ting.
Ja jeg synes bare jeg står i en rigtig lorte situation, nu hvor vi endelig kunne få drømmen opfyldt også kan vi måske ikke alligevel...
Er der nogen der har stået i nogenlunde samme situation som måske kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.199
jeg kan kun sige til din kæreste - lad være med at leve dit liv efter hvad andre synes du skal/kan.
du ender kun med at skuffe dig selv.
sådan nogen mennesker som din kærestes forældre - vil hvis de får lov - altid står på bagben.
hvis din kæreste også gerne vil have hund - så skal i sku da have den hund - fuck da med hvad andre mener.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Din opgave nu må være at overbevise din kæreste om at I stadig skal have hund.
Og nej, jeg mener ikke at man for alt i verden skal have hund, men det lyder ikke på mig som om det er en forhastet beslutning at I ønsker hund.
Hvor gammel er din kæreste?
Det er OK hvis ikke du vil svare, jeg tænke bare at han måske bør gøre det klart for sine forældre at han altså sagtens kan stå på egne ben og så måske sige til sig selv at det ikke er hans forældre der bestemmer det. Lad være med at forsøge at leve op til hvad alle andre mener, det kommer man alligevel ingen vegne med.
Ja de kan sige at de mener det er en dårlig idé, men så er det ligesom også det.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 145
Kan ikke være mere enig med jer. Håber virkelig at min kæreste kan lære at sige fra over for sin forældre. Det bunder selvfølgelig i at han er så bange for at skuffe dem som hans storebror gjorde.
Derfor håber jeg også at han igen siger ja til hunden, da det kan vise hans forældre at de altså ikke længere kan bestemme over ham..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Jeg tænker heller ikke at svigerforældrene nødvendigvis har haft onde hensigter med at sige det omkring hvalpe -det kan jo altså sagtens være noget de oprigtigt tror, man hører af og til om de mest horrible krav til hvalpekøbere, så at de tror det er normalt (eller i hvert fald ikke usædvanligt) kan altså være rigtigt nok.
Og helt ærligt, så kan jeg godt forstå at de maner til besindighed -jeg kender dig ikke, så det er ikke kritik af hverken dig eller kæresten, i kan være de mest seriøse hvalpekøbere og have gjort jer meget grundige overvejelser. Men som forældre kan jeg da godt forstå, at man tænker at et så ungt par måske ikke nødvendigvis lige går og mangler en hund i tilværelsen -livet er ret omskifteligt i den alder med studie/uddannelse, bolig, økonomi osv. Og selvom der bestemt er unge der fint klarer dette og samtidig har hund, så er der altså rigtigt mange der ikke gør -så det KAN jo være de ganske enkelt er bekymrede for, om det er en god beslutning i er ved at tage.
Igen, jeg kender ikke dig, din kæreste eller svigerforældrene, så det kan jo kun blive gætværk -men jeg synes du skal prøve at tage knapt så negative briller på og se om ikke de måske i virkeligheden bare er forældre, som er bekymrede for, at i/din kæreste er ved at gøre noget, i/han vil fortryde senere. Forældre bekymrer sig -det er deres job
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Og så finder han sig i at andre taler sådan om dig ??
Han burde have bedt sine forældre om at undskylde, og så ellers sige til dem at hvorvidt I vil have hund eller ej, skal de slet ikke blande sig i.
Jeg var blevet så vred hvis det var mine svigerforældre der havde sagt sådan om mig, at jeg slet ikke havde mødt op til den fødselsdag !
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.664
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.056
Og uden at det overhoved skal lyde som om jeg er enig med dem, så bliver jeg alligevel nød til at stille spørgsmålet; Kunne der være en grund til de reagere som de gør? Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen - eller hvordan jeres forhold er? Ej heller at forglemme jeres økonomi?
Men tænker om der kunne være en grund til de reagere så meget? i så fald så kunne du jo eventuelt tage en snak med dem og høre hvad det er, som bekymre dem så meget?
Jeg håber det hele løser sig for jer og i får jeres drøm opfyldt!
jan 2013
Min kæreste og jeg har dog overvejet det meget grundigt og har haft mange samtaler og diskutioner om det at have hund
Selvfølgelig skal forældre bekymre sig, men jeg synes måske det er i overkanten at sige de ting om mig og min familie.
Vi er selvfølgelig unge og mange ting kan forandre sig, men som det ser ud nu har vi det rigtig godt hvor vi er, og hvis alt går efter planen kan vi forhåbenligt fortsætte på denne måde minimum de næste 7-8år
jan 2013
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
jeg ville blive skuffet, hvis de kun prøvede at behage os, og ikke udleve det de selv gerne vil.
På hvilken måde har hans storebror skuffet forældrene ?
jan 2013
aug 2008
I samme ombæring burde han bede dem om at omtale dig ordentligt.
jan 2013
nov 2011
Det lyder også som en voldsom beskyldning!
Tænker om der måske er sket noget i deres (eller jeres) liv som gør de tænker i de baner?
Må man spørger hvor længe i har været sammen?
*Redigeret*
Kan se svaret kom i svar 13
aug 2008
jan 2013
okt 2010
Min kærestes farmor spurgte mig da jeg var gravid om jeg ikke skulle have en abort..
Grunden var at HUN syntes hun var for ung til at blive oldemor..
Lyttede ikke til hende, og idag er hun en af dem der forkæler min datter mest
jan 2013
vi har været sammen i 3år og boet sammen i 1,5år
jan 2013
aug 2008
okt 2010
Jeg ville blive tosset hvis min kæreste trav beslutninger om vores liv udfra hvad hans forældre sagde..
Desuden så hvis jeg vil snakke med hans forældre om noget, så gør jeg det.. Det der med at der skal en budbringer indimellem dur bare ikke..
nov 2011
Jeg håber for jer at din kæreste lære at stå op for sig selv og vise sin familie at han godt kan selv!
Og så håber jeg selvfølgelig for jer at i får jer den hund
okt 2010
jan 2013
jan 2013
Frk. Jensen - tænker heller ikke de vil give os lov til at tage hende med
Jeg husker tydeligt engang hvor min kærestes moster skulle på besøg, men hun var blevet nødt til at tage hunden med fordi der tordnede den dag, og hunden var ræd for tordenvejret. Min svigermor blev rasende over det...
okt 2010
Fortæl ham at han ikke lever et liv, hvis han konstant bekymrer sig over hvad hans forældre siger
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
I bliver nødt til at tale sammen, og enten finde ud af om drømmen om hund er din og kun din, eller om din kæreste ønsker det lige så meget, men bare er påvirket af sine forældres lidt anderledes reaktion end forventet.
jan 2013
jan 2013
aug 2008
jan 2013
aug 2008
jan 2013
prøvede at forklare ham at det jo ikke nyttede noget hvis han bare ville gøre alle andre glade.. man bliver jo nødt til at huske sig selv. Men det kunne han vidst ikke helt forstå
aug 2008
jan 2013
aug 2008
jan 2013
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
jan 2013
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
Jeg håber din kæreste får tænkt over hvad det er HAN gerne vil, og at det hele løser sig for jer!
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Det hører med til at blive voksen at skuffe andre og træffe beslutninger for sig selv, med en erkendelse af de konsekvenser det måtte medføre. Det har din kæreste svært ved og det er helt naturligt. Men spørgsmålet i den sammenhæng er så, om han oprindeligt sagde ja for ikke at skuffe dig. Det er ikke engang sikkert, han selv ved det.
Dine svigerforældres reaktion virker som noget andet end almindelig bekymring. Jeg tolker blot udfra hvad du beskriver, så tag det for hvad det er, et gæt. At deres indledende reaktion er at grine, kunne tyde på, at de finder det "absurd" i en eller anden grad. Hvis det var en almindelig "er det nu en god ide?" bekymring, så tror jeg ikke, man ville grine af det... Så min tanke er, at de måske har hjulpet jer tidligere i en svær situation - og at de derfor ser for sig, at I nu gør livet sværere for jer selv (igen?) i deres øjne.
Dette er ikke ment som en tolkning af jer - men som en tolkning af, hvordan de opfatter jer som par.
Samtidig vil jeg sige, at de næste 10 år af jeres liv (forhåbentlig) bliver de mest omskiftelige. Fordi I udvikler jer, lærer jer selv bedre at kende, bliver mere opmærksomme på, hvad I vil med jeres liv, sammen og/eller hver for sig. Ny uddannelse, nyt job, nye fritidsinteresser...
Dermed ikke sagt, at en hund vil være en klods om benet, det kan sikkert sagtens fungere. Men I kommer til at opleve mange forandringer, både med jer selv, hinanden og i livsstil. Og det er svært at forudsige, hvordan det vil udspille sig.
Det ved dine svigerforældre godt. Og min tanke vender derfor tilbage til spørgsmålet om, hvor meget de har hjulpet dig/jer tidligere. Er de almindeligt forældre-bekymrede, eller er de bekymrede for, i hvor høj grad jeres beslutning kommer til at påvirke dem de næste 7-14 år?
jan 2013
Malene - ja der er rigtig mange ting i den her sag. Det eneste 'store' ting de har hjulpet med er, at de har hjulpet mig en del, da jeg flyttede hjemmefra (alene i første omgang). Jeg flyttede meget langt væk fra min egen familie og kunne derfor ikke besøge dem så tit og omvendt. Derfor gav mine svigerforældre mig lov til at bo ved dem i perioder, hvis jeg fx havde ferie eller læseferie så jeg ikke skulle sidde alene i min lejlighed. Dengang boede min kæreste stadig hjemme hos dem
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
Jeg har snakket med min mor om ønsket om at jeg gerne vil have hund når jeg flytter i lejlighed for at have noget selskab når jeg ikke er ude ved mine heste.
Min far vil absolut ikke have at jeg skal have hund i en lejlighed - dette er pga. min søster, som det første da hun flyttede hjemmefra, købte en labradorhvalp. Hun havde simpelthen den opfattelse af at hun skulle vise far at haha han bestemmer ikke længere, så jeg kan købe hund! Hun står idag 4-5 år efter med en labrador som er møg-uopdraget og som man ikke kan stole på. Dette betyder at hans holdning er farvet af hendes hund og opdragelsen af den, og så mener han ikke at det er noget jeg kan håndtere.
Samtidig snakker min far om at jeg da SLET ikke skal have mine to heste med når jeg skal flytte hjemmefra og på uddannelse - for det mener han ikke jeg har råd til, selvom jeg har lavet budget. i hans optik skal de blive stående herhjemme, 2½ time fra min ønskede uddannelse, i 5 år.
Hvor har jeg lagt tudbrølende over hans ord mange gange, fordi at det eneste jeg ønsker er at gøre dem glade, men samtidig selv være glade. Spørger du min far, så skal jeg SLET ikke have dyr i de 5 år jeg skal være på uddannelse - og det er bare noget der gør ondt - fordi at det kommer fra min far.
Jeg kan GODT forstå at din kæreste bliver ramt af sin families ord. Men samtidig så skal han sætte sig ned og forklare hvordan tingene hænger sammen. De bestemmer IKKE. og det skal han fortælle dem! Og ja, han må gro nogle nosser, for helt ærligt, hvis de skal være sådan der ved hver af jeres beslutninger så bliver det da noget tungt.
jan 2013
jun 2011
Min far derimod virker til at hade alt hvad der har med det at gøre. Da jeg så forsøgte at forklare ham at jeg da ikke kan lade hestene stå derhjemme i 5 år, så kunne jeg ligeså godt sælge dem ("Jamen det kan da også være at det er det du skal gøre.")... Og det er sådan set ham og min mor der har brugt over 15.000 kr for at købe de to heste til mig da jeg var 16...
Jeg har simpelthen valgt at lade den diskussion ligge nu, og tage den igen når jeg står og skal flytte, for der er alligevel over 1½ år til.
I jeres situation, synes jeg godt nok det er tåbeligt det din svigermekanik har gang i. I virker til at have tænkt over det med hund, og jeg synes da helt sikkert at det er noget i skal gøre, nu hvor i har fundet hunden. Lad dem ikke stoppe jer. Prøv og snak med din kæreste igen, jeg håber sådan i finder en løsning!
jan 2013
Tak, jeg vil i hvert fald gøre alt hvad jeg kan for at vi får hende hjem
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Mine forældre var dog aldrig så grove, som det lyder til, at dine svigerforældre har været. Mine forældre kan også rigtig godt lide hunde, hvilket jeg ikke rigtig får indtrykket af, at dine svigerforældre kan?
Men det er jo naturligt for forældre at være bekymret, og har de oplevet det en gang med din kærestes storebror, er de nok ekstra bekymrede. Måske skal du ikke en gang tage anklagerne imod dig alt for personlige. De er sikkert mere møntet imod storebrorens ekskone, selvom det stadigvæk er unfair, at det går ud over dig.
Hvis I gerne vil prøve at overbevise svigerforældrene om at det er en god ide, så ville jeg lave en udførlig plan for jeres hund og vise dem den. Hvor får i pengene til at betale den?, hvad skal der ske med den, hvis i slår op?, hvordan ser et månedligt budget ud til hunden?, hvem skal passe den ved ferier (måske de frygter, at de hænger på den, når nu du bor langt fra din familie), osv.
jun 2011
Må jeg spørge hvilken hund i har kig på?
jan 2017
Det er vinklen på det, som jeg reagerer lidt på. Netop det, at det er en hjælp til dig, så du ikke skulle være alene...
Det her kommer måske til at lyde som en kritik. Det er ikke ment sådan. Jeg tænker, at vi er alle forskellige og har forskellige behov. Men det kunne give en forklaring på svigerfamiliens hårde (alt for hårde) udmelding. Selvom de (måske) har (delvis) ret, så kan de jo stadig godt være nogle idioter samtidig.
Det er jo meget forskelligt hvordan folk reagerer på at flytte hjemmefra. Som udgangspunkt burde man finde en løsning på ensomheden uden at skulle bo hos svigerfamilien. Men der kan være mange grunde til at de løsninger ikke blev fundet. Måske var det for dig bare hyggeligt at kunne komme forbi - mens dine svigerforældre så det som en stor tjeneste, fordi de så problemet som større.
Når alting koges ned, så er der det tilbage, som der tit er i konflikter mellem voksne i en familie; at de går over grænsen for, hvad de kan tillade sig, fordi de er blevet trukket over grænsen før.
Forældre hjælper deres børn i et vis omfang. Men jo mere de føler (behøver kun at være i deres eget hovede) de er nødt til at hjælpe over egne grænser, desto mere vil de være tilbøjelige til at kræve ind igen i form af indflydelse.
Det er en skæv magtbalance, som alle nyder godt af, indtil det begrænser, hvad man brænder for.
jan 2013
Min kæreste og jeg er heller ikke de vilde fest aber. Det sker af og til vi gerne vil til en fest, men det er yderst sjælendt vi drikker os i hegnet
Min kæreste har faktisk allerede fortalt dem om vores planer, budget osv. de troede vist bare ikke helt på det
jan 2013
Det er en sød lille Lhasa apso tæve
jan 2013
Men det kan da godt være de så det som en kæmpe ting, det har jeg bare aldrig fået fornemmelsen af
jan 2013
Hahaha!! Elsker din kommentar om at gifte sig! Så vil de godt nok tabe kæben :'D
jan 2013
jan 2013
jan 2017
Så hvis I er klar på at løse evt. Problemer med jeres hund helt uden hjælp fra svigerfamilien, så kommer de jo til at ændre mening med tiden.
Da min ældste var 3 uger gammel, sagde min svigermor, i et ømt øjeblik nytårsaften: "jeg havde jo egentlig aldrig ment, at du var passende for min søn. Men.... men det må man jo bare acceptere." Og så gik hun i seng.
Men 6 år senere var hun klar til at adoptere mig, da hendes søn og jeg gik fra hinanden.
aug 2008
jan 2013
Men som du også siger Lens - så jeg er jeg bange for at svigermor vil bestemme over nogle andre ting i vores liv - som fx børn, hvis ikke min kæreste lærer at sige fra..
jan 2013
jan 2017
Man kan hurtigt komme til at leve sit liv udfra, hvad andre er bange for at gøre med deres.
Nu du nævner din mand. Jeg har faktisk lyttet til en anbefaling.
Mine børns far forsøgte for to år siden af lege kirsten giftekniv med en ven han havde og mig. Men hverken vennen eller jeg gad lytte. Så prøvede han igen sidste sommer. Og blot for at please ham begyndte vennen og jeg så at skrive sammen. Og vi har været kærester lige siden.
Så nogle gange vil jeg åbenbart gerne lytte. ...jeg er så forvirret
jan 2007
Ingen tvivl om, at det er nogen ganske upassende ting, der er blevet sagt (hvis det altså ER sådan det er blevet sagt -vi ved vel alle sammen, hvordan en historie ændrer sig, når den går fra mund til mund, også selvom hvert "mellemled" har forsøgt at gengive ærligt og korrekt). Og det ville også klæde kæresten af mande sig lidt op overfor de gamle.
Men jeg synes altså mest af alt det lyder som bekymrede forældre, der ovenikøbet allerede en gang har oplevet at tingene ikke gik som håber for deres barn. Det giver dem naturligvis ikke ret til hvad som helst -men man kunne jo prøve at møde dem halvvejs, ved ikke straks at tænke det værste om dem og deres intentioner.
Og så synes jeg måske også det er lidt hmm... ja jeg ved sgutte helt -"så skal kæresten overtales igen" eller "i har jo besluttet jer, så hent nu bare den hvalp" ville jeg være lidt bekymret ved.
Hvis ikke der skulle mere til, før kæresten er voldsomt(?) i tvivl om, om han vil have hvalpen, så er jeg faktisk ikke sikker på jeg ville have lyst til at sælge min hvalp til ham. Begge parter skal dælme være sikre på, at det er det de vil, og et enkelt "det var da en dum idé" fra et familiemedlem skulle helst ikke føre til fortrydelse allerede inden kræet er anskaffet -så heller vente med hund, til han er sikker... Eller anskaffe den selv -så er den din og dit ansvar, men bor man sammen, kan han jo stadig være en del af det, hvis han vil. Den løsning ville jeg i øvrigt selv vælge til hver tid, just in case. Har set lidt for mange slagsmål om hunden, når par er gået fra hinanden
jan 2013
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Det er simpelthen så udmattende og trættende ikke at kunne med sin svigerfamilie. Mit forhold gik i stykker af det.
Det mest triste er nok du kan ikke tvinge ham til at indse han ikke altid kan gøre sine forældre glade. De vil synes noget er dumt ind i mellem og lign men derfra og til at tale om dig og din familie på den måde. Der er langt.
Jeg ville tage en snak med ham om det og nok os lidt fremtiden ud fra hvad de har sagt. Også tage dine valg derefter.
Som en sagde i værste fald skal du gide at leve et liv hvor dine svigerforældre bestemmer over jer også.
Jeg håber dog din kæreste tager sig sammen.
Jeg er ked af alle ikke har de svigerforældre, jeg har nu.
jan 2013
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
(Og nej selvfølgelig er det ikke så simpelt)
Men hvis din svigerfamilie blander sig så meget nu og din kæreste ikke har din ryg og ikke siger fra overfor dem nu, så er det vand ved siden af hvordan det vil blive når I får børn.
dec 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
da min kæreste og jeg flyttede sammen i hus, havde vi snakket om at vi på et tidspunkt gerne ville have hund, da han er vokset op med hund og jeg har angst for at være alene hjemme. Dog ville vi gerne bruge den første år, på at være sikker på at økonomi og tid var til det. Mkn kæreste er kok og har arbejder derfor en del om aftenn. Min svigerfars kommentar til det hele var: at vi kunne da bare få et alarmsystem op, som ville ringe ham, min svoger og kæreste op, hvis der nu skete noget - mens jeg var alene hjemme. Hvilket jeg på ingen måde var fan af, da det absolut ikke ville hjælpe på min angst. Så der vi havde fundet nogle steder, vi ville besøge, valgte vi ikke at sige noget før vi havde besluttet os - og sat dato på hvornår vi fik hunden hjem. Var min svigerfar fan af vores beslutning? nej, men det var vores valg. Idag holder han meget af vores hund, og har accepteret vores valg.
Min kæreste købte en bil for år tilbage, som skulle bruges til at fragte frem og tilbage på arbejde. efter vi har fået hund er bilen simpelthen blevet for lille, og vi har længe snakket sammen, ham og jeg, om at vi ville have en større bil gerne en stationcar, da hunden så ville kunne komme om i bagagerummet, og der er plads til kommende børn. Vi har brugt to måneder på at prøve biler og finde den rigtige. Vi har været i banken og snakke med vores rådgiver om det hele, da vi så endelig fandt vores drømme bil, og vi ville gerne have den fra ny.
Da handlen så er på plads og vi har bestilt bilen, fortæller min kæreste så at vi har været ude og kigge på ny bil. Hans far spørger så om den skal være ny eller brugt, hvortil min kæreste svare ny. Svigerfar synes det er en rigtig dårlig ide, fordi at bilen mister en del værdi lige så snart vi kører fra forhandleren, og vi skulle jo også have nyt badeværelse på et tidspunkt osv. Og så kunne vi jo bruge halvdelen af pengene på en brugt bil og resten på badeværelset. Han kommer så åbenbart vred hjem til svigermor, om hvad fanden vi bilder os ind at kigge på bil uden han var indblandet, og svigermors kommentar til det hele var, at vi er voksne mennesker, vi er flyttet hjemmefra, og vi kan godt tage beslutninger uden han skal blandes ind i det hele. Vi vælger så et par dage senere og fortælle at vi faktisk har valgt en bil og den er bestilt. Dagen efter ringer han til min kæreste og spørger indtil den nuværende bil, vi har nu. Kæresten fortæller den er solgt til forhandler, som i de tager den i bytte for noget af prisen, det ender så med at hans far vil købe bilen og så får vi penge. Da min kæreste fortæller det, bliver jeg vred og irriteret og forstår ikke hvorfor hans far hele tiden skal have hans vilje, svigerfar er ikke vant til at modstand. Men i det mindste har min kæreste fortalt svigerfar at vi har købt en ny bil, fordi det var vores behov, banken har godkendt og så skal der ikke snakkes mere om det.
Snak med din kæreste, sig han skal føle hans mavefornemmelse, og ikke hvad hans forældre siger han skal gøre og at det er dig, som påvirker hans handlinger. Man kan aldrig gøre alle glade på en gang og sådan er det - og ja man kan have sine konflikter med forældre og sådan er det. Han bliver nødtil at vise han er voksen og kan godt tage beslutninger, selvom hans forældre ikke er fan af det. forældre kan rådgive og vejlede, men ikke kommandere når man først er flyttet hjemmefra. Sådan er min holdning; for så har man da slet ikke følelsen af at man er flyttet hjemmefra.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.943
Nu antager jeg self bare at den bor hos dine forældre pt, men der står på hundens beskrivelse, at den er din.
Det kunne jo være et kompromis på flere punkter:
-Ikke en hund I køber/anskaffer jer, men din egen hund I tager til jer, nu hvor I har muligheden for at have hund.
-En voksen hund, som kan give din kæreste en fornemmelse af hvad det er at have hund. (Jeg er enig i Reikis første indlæg ang hans hurtigt opståede tvivl)
Derudover, så nej, jeg ville skippe familiesammenkomsten imorgen. Det er ikke iorden at tale om folk på den måde, især ikke når de ikke er der til at forsvare sig. Fortæl dem, at når I har talt ud om tingene, vil du selvfølgelig gerne komme sammen med dem igen.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Selvom forholdet indtil nu har været godt, så er de svigerforældre dælme gået langt over stregen med det de har sagt, det er bare på ingen måder okay.
Jeg er lykkelig for mine svigerforældre det kan godt være de kan være en pain in the ass ind imellem ( det er jeg sikkert også ind imellem i deres øjne
jan 2013
jan 2007
Man skal ikke få hund, medmindre man er sikker -det synes jeg altså ikke kæresten lyder til at være... uanset hvad grunden så er.
aug 2008
Det er jo hans forældre der gør ham usikker.
jan 2007
Igen: Hvor sikker er man, hvis der kun skal lidt snak fra de gamle til, før man rent faktisk er nødt til at tage tid til at genoverveje om man overhovedet vil have hund?
Helt sikkert er det da forældrenes udtalelser der har påvirket -men ville det få en til at skifte mening, hvis man vitterligt VAR så sikker på, det var det man ville?
jan 2013
aug 2008
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.324
Din kæreste må finde ud af hvad HAN vil, og så må han sgu stå op for sig selv, sig eget liv og JERES fælles liv og beslutninger. Andet er ikke fair overfor jeres parforhold - det er kun ødelæggende.
jan 2013
maj 2004
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Livet er simpelthen for kort til at leve efter andres meninger og holdninger.
maj 2004
Jeg håber I finder ud af det TS, og jeg håber for alt i verden at din kæreste vil finde ud af at være ærlig over for sig selv, og finde ud af om han måske ER i tvivl om hund nu siden han lader sig påvirke så let. Jeg ved i hvert fald fra min mor at jeg ikke skal lufte den mindste smule tvivl omkring en beslutning min kæreste og jeg har truffet før hun griber muligheden og går i selvsving over det.
jan 2013
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 348
katten var ikke rigtig planlagt eftersom den blev fundet af en bekendt udenfor(alt for ung til at være ude i kulden og ingen ejer meldte sig), vi passede hende i 1 dag og så blev hun afleveret på et kattehjem.
Min kæreste kunne dog fornemme at jeg var blevet meget forelsket efter at have haft hende her, vi snakkede frem og tilbage om det de næste dage, beslutningen om at adoptere hende hjem "igen" blev taget.
Da min far fik det afvide gjorde han alt hvad han kunne for at ændre det, han mente simpelthen ikke at vi skulle anskaffe os en kat, det ville være så uansvarligt osv.
Han vidste godt at jeg ikke ville ændre mening, så han prøvede at overtale min kæreste til at sige nej og alt muligt.
Min kæreste vidste hvor meget det ville betyde for mig at få hende hjem, så han stod ved sin beslutning og det gjorde jeg også.
Nu når vi har katten er der ingenting.
Jeg synes i skal stå ved jeres beslutning, det kunne lyde som om at din svigermor bare ikke kan lide hunde.
I er jo voksne og bor i jeres egen lejlighed, det kan være at hun indser at hun tog fejl efterfølgende.
Hvis han virkelig ønsker hunden, så tror jeg ikke han bakker ud af det, han skal måske bare have lov til at tænke lidt over det.
sep 2005
Du siger at din kæreste ønsker at alle skal være glade - godt så.
Hvad sagde han til sine forældre, da de fyrede den svada af? Kiggede han ned i gulvet, eller mandede han sig op og forsvarede sin kæreste?
Jeg tænker at det sidste måske ikke er så sandsynligt, og her ville jeg godt nok være SKUFFET!
sep 2005
Han er voksen. Det er på tide han gror sig nogen nosser og står ved hvad han mener og synes, og så må 'alle' selv ligge og rode med hvordan de har det med det.
Det er uhyre usexet med en morsdreng - just saying
jan 2013
Kys min - jeg ved ikke hvad han gjorde. Han sagde at han prøvede at modsige dem, men han ikke rigtig kunne komme til det. Men ja er ellers enig med dig.
Jeg har besluttet at tage med til fødselsdagen i dag. Hans mor kommer og henter os om 45min. Er faktisk helt nervøs..
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.131
Jeg flyttede sammen med min kæreste officielt, 3 mdr. før jeg blev 18, og 2 mdr. før jeg blev 18, købte vi en hund. Han var 21.
Mine og hans forældre sahde det var en dårlig idé - man kan ikke have hund i lejlighed, vi var ikke klar, det er et stort arbejde, det koster mange penge osv.
Nu er jeg bare sådan en person, som ikke kan gøre noget halvt, og jeg er iøvrigt også møg stædig, så vi købte en hund, da den rette dukkede op.. det var egentlig meningen, det skulle være efter jeg blev 18, men den rette hund dukkede op inden da
Nu står vi og snakker om hund nr. 2, og de samme ting kommer lidt på banen
Jeg ved dog, at vi kan klare det. Vi står med en super dygtig og velopdragen brugsschæfer, som trives rigtig godt hos os.
Da hunden først var købt og fungerede, ændrede attituden sig en del - meeen der er stadig en snært af, at de var uenige i beslutningen.. men uanset hvad, holder mine forældre meget af vores hund nu, vil altid gerne hjælpe, og er meget imponeret over vores træning.
Jeg er sikker på, at det også bliver sådan med næste hund - selvom det ikke er sjovt at gå sine forældre imod, så er det nogle gange nødvendigt, hvis man virkelig brænder for det... Og jeg brænder for min hundetræning
jan 2013
Milla - tak for dit svar
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Mor, jeg er voksen, og du bliver simpelthen nødt til at stole på, at du har gjort dit arbejde godt nok og opdraget mig til at være et fornuftigt voksent menneske.
Det er lidt svært at modsige uden at indrømme, at hun ikke har gjort sit opdragelsesarbejde godt nok, ikke?
Måske din kæreste skulle prøve den metode?
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
Og hvis de vælger at et forlist ægteskab, børnebørn og en dårlig økonomi påvirker dem i en så ulidelig grad...så bør de slet ikke have børn...endsige emotionel kontakt med andre mennesker...deres reaktion lyder værre end selve hændelserne.
Livet gir nogle slag, og livet lærer en nogle ting. Ens forældre skal ikke emotionelt leve ens liv med en...og man skal ikke leve sit liv gennem forældrenes emotioner...
(Udover det, tænker jeg der måske er noget oprigtigt bag deres bekymringer og vi kender ikke hele historien bag, og det gør du heller ikke, du kender din kærestes opfattelse og videregivelse.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
TS - Jeg håber fødselsdagen går okay og i finder en god løsning.
sep 2005
Hvis svigermekanikken begynder at diskutere hund, så skal dig og ham der med de små klunker blive enige om at jeres respons skal være 'vi har taget beslutningen, og så er der ikke mere at snakke om på det punkt' - og så holde den LUKKET!
jan 2013
jan 2013
jan 2013
Hun har et navn fra stamtavlen, men vi er ikke helt sikker på det er det vi vil kalde hende
Vi har været og besøgt hende nogen gange, vi har dog ingen bil frem til vi skal hente hende, så vi har umiddelbart ikke muligheden for at komme derhen
jan 2013
aug 2008
aug 2008
jan 2013
jan 2013
Svigerfamilie problemer