{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Væske i øret {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft et eller andet væske i mit øre i mange år efterhånden og det nedsætte hørelsen på det ene øre :(. Er der nogen der har erfaring med en ørelæge der har kureret det?
Har været til en der sagde den eneste løsning var permanent dræn, hvilket jeg ikke har lyst til.
Nogle gange forsvinder det, hvis jeg lægger hovedet til siden, men kommer tilbage, når jeg rejser hovedet. Ligemeget hvor længe jeg ligger. Har også oplevet det forsvandt ved hop på trampolin. Øret er skyllet uden held.

Tænker også at ringe til en ny ørelæge i morgen, men ville høre jer om i havde erfaringer med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Væske i øret
  • #1   6. mar 2017 Dræn er da en super løsning. Alle vores tre børn har haft/har dræn i ørene og sikke en forskel det gør. Du kan måske starte med et af de dræn der falder ud af sig selv for at prøve det først.

  • #4   6. mar 2017 Dræn vil jeg helst undgå, da jeg har fået at vide, man ikke må dykke med sådan et.
    Kan slet ikke huske hvad den sidste ørelæge sagde. Men må da lige huske at bide mærke i om det er det ydre eller indre smiley
    Svømmer ikke meget og er ret så sikker på det ikke er derfor, da jeg før har prøvet at få vand i øret på den måde og det er forsvundet af sig selv


  • #5   6. mar 2017 Og mht dræn sagde den sidste læge nemlig permanent dræn og det var lidt der jeg droppede det smiley

  • #7   6. mar 2017 Jamen jeg vil gerne undgå dræn, da jeg godt kan lide at have muligheden for at dykke og svømme smiley

  • #8   6. mar 2017 man kan jo få vandskyende vat at komme i ørene til svømning.


  • #10   6. mar 2017 Birgitta: jeg har før haft vand i øret og det er kommet ud af sig selv (vand efter svømning), så tror efterhånden ikke på det er det.
    Ørelægen sagde intet om de balloner dengang, men må se hvad vedkommende siger, når jeg engang får den tid til april.


  • #12   6. mar 2017 På mig virker ballonerne overhovedet ikke. Jeg har problemer med mit højre øre. Det eustakiske rør er formegentlig forsnævret. Dvs. jeg kan ikke trykudligne og har altid fornemmelsen af forkert tryk i højre øre. Har desuden en defekt i trommehinden så jeg har en permanent hørenedsættelse på det øre. Har godt nok rendt til mange ørelæger. For 2 år siden kom jeg endelig til en der fik undersøgt det ordentligt og ikke bare kigget i øret og konstateret at trykket var helt galt og ikke bare sagde 'brug øreballoner'. Hvis jeg en dag ikke kan holde det forkerte tryk ud så er det kun permanent dræn der vil kunne hjælpe - og jeg har det som TS; det har jeg egentlig ikke rigtig lyst til.

  • #13   6. mar 2017 Mette: jeg kan så sagtens trykudligne, heldigvis. Det fik jeg testet, da jeg var ude og dykke.
    Men håber den næste læge måske kan sige noget mere brugbart end den sidste.


  • #14   6. mar 2017 OK - det var da altid noget smiley

Kommentér på:
Væske i øret

Annonce