Min Nuuk-vaps / en lille opdatering {{forumTopicSubject}}
Føler lige jeg burde opdatere jer!
For ikke så lang tid siden skrev jeg et indlæg, med gode råd til, hvordan jeg bedst muligt forberedte mig på, at få min nyligt adopterede vaps på 10 måneder hjem (hvilket affødte en lidt længere diskussion omkring adoption og køb af hund, haha)
Hun er SÅ skøn !! Hun hedder Sita, og hun er simpelthen bare gledet lige ind, let og gnidningsfrit, i min hverdag
Havde sele med i lufthavnen, så det blev ikke et problem med et løst halsbånd overhovedet. Havde også både mad og vand med - vandet var ikke så spænende, men MADEN den kunne hun godt lide
Hun var forståeligt nok lidt oppe at køre på vej hjem, men meget rolig og selvsikker, hvilket gjorde dejligt nemt for mig. Da vi kom hjem gik vi en lille tur, også mødte hun min kæreste, der trods lidt små-protest og et ønske om kat i stedet for hund, faldt fuldstændig pladask for hende
Så er hun generelt en meget nem hund, hun er allerede faldet super godt til, og føler allerede vi er ved at knytte et tæt bånd! Vi har gået en hel masse ture, og hun går super pænt i snor. Vi træner at hun skal gå på den ene side af mig, og ikke bare rende rundt frem og tilbage, også er vi så småt begyndt at træne lidt "indkald" eller i hvertfald at det kun er sjovt og dejligt at komme hen til mig, når jeg kalder på hende. Hun er dog meget social, og vil helst ikke for langt væk fra mig, så det kommer næsten helt af sig selv
Nogle gange kan hun godt blive lidt usikker, men hun kan hurtigt lokkes lidt med noget mad. Det er sjovt, for den første dag var hun rank og fuldstændig rolig, også kunne jeg efter er par dage mærke de små utrygheder komme frem. Dem arbejder vi dog på, og hun glemmer hurtigt hvad det nu var, der er så uhyggeligt, når man vifter lidt med en godbid og nogle glade ord
Hun sluger sin mad på 0,5, jeg er derfor begyndt at sprede den lidt ud på græsplænen og bruge den til at træne med hende, hvilket fungere super godt. Så kan man også køre hende lidt træt - hun er jo en hvalp med massere af krudt i numsen
Hun skal lige lære Ikke at hoppe op ad folk, når hun bliver alt for glad, også skal hun vende sig til det at bo i lejlighed, og at man ikke behøver gø hvergang man høre lyde (det gør hun så heller ikke, men det sker da, især når der ikke er andet "støj" om morgenen) Hun er heldigvis en klog hund, som er glad for at bruge snuden og hovedet, så jeg er sikker på at hun nok skal vende sig af med de uvaner hurtigt. Synes allerede jeg kan fornemme fremgang - har også lige været inde og banke på hos naboerne, for at gøre dem opmærksom på situationen, hvoraf jeg heldigvis blev mødt med forståelse.
Hun har været alene hjemme en smule, og det lader til at gå helt fint. Hun er i køkkenet med noget radio, og gør sjovt nok ikke, på trods af, at hun kan høre mig komme ind i opgangen, op ad trappen og ind af døren. Hun sidder blot og venter fint på jeg lukker hende ud - min teori er, at hun gør når jeg er hjemme, og kan høre lyde i opgangen, fordi at hun vil "advare" mig om dem
Hun er en fjollet og utrolig puttesyg vaps, som er gået lige ind i hjertet på mig. Vi ligger i skrivende stund på sofaen og dovner lidt tv, inden vi går ud på vores sidste aftentur - god aften til jer, og her får i da også lige lidt billeder
dec 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.453
Min Nuuk-vaps / en lille opdatering