{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har i prøvet det samme?
  • #1   15. jan 2017 Dyp hundens poter i lunkent vand efter gåtur. Snekugler river i pelsen og gør ondt.
    I kan også forebygge ved at klippe pelsen.

• #3   15. jan 2017 Har aldrig oplevet det på mine egne, men min mors hund ligner altid en snebold, når den kommer ind, efter at have gået i sneen smiley
    Det klumper sig fuldstændig fast i dens pels.

Men den har også en lidt længere og anderledes pels (bomuldshund), end mine to.

Som Malene siger, får den også klippet pels omkring poterne, og ellers lunken fodbad, når de kommer ind igen smiley

• #4   15. jan 2017 Undskyld jeg spammer din tråd ts.
    Malene- jeg har aldrig klippet pelsen mellem min muttes poter. Ville du gøre det selv om der ikke er problemer med det????

• #6   15. jan 2017 jeg ville ikke klippe om vinteren da det beskytter mod salt.. men om sommeren ville jeg

• #7   15. jan 2017 Kender og kender...
    Hvis det bare er pelsen på poterne kan du prøve en potevoks eller spray for at forebygge. Evt bruge sko til lange ture.
    Når du kommer hjem så vask poterne i lunkent vand så vaskes evt salt også af og tør dem godt. Evt brug en føntørre.
    Læg et håndklæde i kurven og bed hunden lægge sig en tid efter turen så isen smelter på håndklædet.

profilbillede
  • #9   15. jan 2017 Derfor har mine dækner på og ja klip potehårene væk og potevoks.

• #11   16. jan 2017 Når jeg blev anbefalet at klippe/fixe pelsen mellem trædepuderne/på poten SÅ BLEV DET MEGET VÆRRE for hunden får salt i poten, og det er 1000 gange mere smertefuldt for hunden.

Sorry!! Jeg vil IKKE anbefale det. Jeg fatter ikke, at det anbefales hver vinter her og på Facebook.
    Jeg kan ikke lide at se min hund skrige "AV!" og stivne og dernæst humpe lidt videre.

Og ja, jeg anvendte også potevoks, det hjalp ikke. Da jeg havde klippet pelsen væk, var skaden sket. Så Jessie måtte gå med et par gummisko efterfølgende.

Når jeg derimod IKKE rører pelsen mellem trædepuderne, så får hun nærmest aldrig problemer med salt.

Men ja pelsen på benene kan du klippe lidt væk i vinterperioden for at forhindre snekugler, men rør ikke pelsen mellem trædepuderne, hvis du lufter i et område, hvor der saltes.

• #12   16. jan 2017 Sabrina - har du ikke? Slider han det selv?
    Jeg klipper pelsen mellem trædepuderne hver måned. Den skal være så kort, at den ikke dækker trædepuderne, netop fordi den ellers samler sne, skidt, harpiks mv.
    Ja det sidste lyder fjollet, men vores store grantræ i haven smider harpiks, og det sætter sig i potepelsen hvis den er for lang smiley

Jeg oplever ikke problemer med salt.

• #14   16. jan 2017 Sabrina

Du spammer over hovedet ikke, det er jo bare dejligt med alle de gode kommentarer!!;-)

• #17   16. jan 2017 Malene- nej han slider det ikke selv. Han har lang totter under poterne. Havde bare fået fortalt af en anden at man ikke måtte klippe det af, da det beskyttede poterne.

• #18   16. jan 2017 Hvis man går steder hvor de salter, så vil jeg også generelt anbefale noget pote voks eller spray. For det kan sagtens gøre rigtig ondt på poterne med salt, selvom man undlader at klippe pelsen.
    Vi bruger selv grus i stedet for salt, og vi prøver at holde os til at gå de steder, der gør det samme smiley

• #19   16. jan 2017 Mine får ikke sne-klumper, men huskyerne får alligevel klippet pelsen under poterne - bare så det kommer ned i samme niveau som trædepuderne.

Kommentér på:
Har i prøvet det samme?

Annonce