{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Den mystiske graviditet {{forumTopicSubject}}

Nu opretter jeg lige et emne så vi ikke ender med at overtage andres tråde! smiley
som mange af jer nok ved, er jeg fødselsassistent til en dejlig Lab som jeg/vi troede skulle føde d. 2 januar, da der intet var sket d. 7, blev der aftalt et planlagt kejsersnit d. 9.
Da vi kommer ind til doktor dyr, som selvfølgelig vælger at røntgenfotografere hende før han skærer i hende!
Det viser sig så hvalpene overhovedet ikke er klar til at blive født endnu, de er så langt i deres udvikling at de nok først er føde klar omkring d. 20/25
Dvs. hun er nok blevet parret i slutningen af november
Ejer mener tæven var i løbetid i oktober og tæven og den planlagte far parrede d. 8 oktober, de hang sammen en gang...
men der er liv i maven og hvalpene udvikler sig stille og roligt, så både dyrlægen og jeg har prøvet at fortælle ejer at det kan ikke lade sig gøre hun blev gravid i oktober, det forstår ejer så ikke helt, men fred være med det..!
så nu går jeg og venter til d. 20 hvor jeg vil begynde fødsels forberedelserne til tæven og vente på opblokning og selvfølgelig hjælpe med fødsel af hvalpene!

Det der gør alt det her både komisk og tragisk er at ejer har både ramt tævens løbetid helt forkert og kan på samme tid slet ikke se at der kan være andre muligheder for hvem faren er (tæven har ikke en lukket have, så hun kan SAGTENS være gået på tur, eller have fået besøg under hendes løbetid)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den mystiske graviditet
  • #2   11. jan 2017 Ja det bliver så spændende! håber på noget nuttet og småt så fødslen går som smurt!
    var meget glad for jeg fik ejer overtalt til at tage til min dyrlæge, han er så skøn, og så valgte han dælme også at gøre det gratis! så nogle gange er man lidt heldig!


  • #3   11. jan 2017 Det er da godt nok en ommer.
    Sikke en skovlet hundeejer.

    Tæven er i løbetid i ca. 21 dage. I den periode lader hun sig parre i cirka en uges tid.
    Ejer må da for pokker vide hvornår hunden er i løb?
    Man kan ikke tro at den er parret i oktober, for så at den faktisk blev det i november smiley


  • #4   11. jan 2017 Malene -den BLEV jo parret i oktober så det har ejeren jo sådan set ret i (TS skriver den blev parret, de hang sammen osv.). Den blev bare OGSÅ parret (uplanlagt) i november.... de findes jo, de tæver der ikke kun lader sig parre på rette tid, selvom der næppe er mange af dem.

    Spørgsmålet er så -kan ejer ikke finde ud af at se, om tæven er i løb eller har den her tæve en usædvanligt lang løbetid?

    Og at det må være en anden far en oprindeligt antaget, burde da være klart for enhver, også en stædig ejer. Det er jo bare at tælle dage, det kan da måske nok svinge et par dage, men sgutte SÅ meget, som det ville skulle, for at passe med parringen her.


  • #5   11. jan 2017 Men den kan ikke være i løbetid i to mdr... Det passer ikke sammen.

  • #7   11. jan 2017 2 mdr? Der er tale om et par uger senere fødsel end først antaget. Det behøver den da ikke have 2 måneders ekstra løbetid for.

  • #10   11. jan 2017 Birgitta -sorry, det fremgår heller ikke tydeligt. Min indlæg var til Malene, som skrev om en 2 måneders løbetid. Og det kan jeg ikke lige finde ud af, hvorfor hun mener er nødvendig?

    Ang abort og efterfølgende brunst, så tror jeg ikke det fungerer sådan for hunde.


  • #11   11. jan 2017 Kenzie -ok. Jeg kan blot se, at tæven var sat til d. 2. januar. Nu er den istedet sat til d. 20.-25. januar. Det giver da ikke 2 måneder, uanset hvordan jeg vender og drejer det. Det giver for mig blot det resultat, at tæven kan være parret både i begyndelse og slutningen af en måske lidt lang løbetid. Usædvanligt måske, men ikke umuligt.

    jeg kan godt se nu, at der står 8 oktober (jeg havde blot læst oktober), men så havde det jo stadig ikke passet med forventet fødsel d. 2. januar.


  • #12   11. jan 2017 undskyld min sene deltagelse! skulle lige ud og hente grøntsager til hjemmet og mine kaniner!

    Altså tæven har ladet sig parre i oktober måned (d. 8 )og efter hvad ejer siger hang de sammen (jeg har ikke selv være tilstede, så ved ikke om det rent faktisk er sket!)
    vil også lige sige for at gøre tingene endnu mere forvirrende at ejer har været ved to forskellige dyrlæger før ejer kom til min, den første dyrlæge sagde hun ville føde i december (kender ikke datoen) ud fra parrings dagen ejer har angivet. Da det ikke skete gik ejer til en anden dyrlæge og der blev tæven sat til d. 2 januar, hvor jeg så kommer ind over fordi ejer d. 2 mente at vandet var gået hos tæven uden opblokning eller noget lign. (vil også lige sige det er ikke tilfældet! der har bare været lidt klar væske fra skeden, som jo er normalt)

    Tæven har før ladet sig parre udenfor løbetid, så det er ikke helt "unormalt" for hende at kunne parres før, at ejer så ikke ved hvornår tæven går i løbetid er så en helt anden snak, for det har ejer jo bestemt ikke vidst!

    til at starte med troede jeg ikke personligt på tæven var gravid, for man kan ikke se det på maven, det er kun fordi jeg har været med til røntgen og scanning hos min egen dyrlæge med hende jeg blev overbevist for man kan se hvalpene, og så har jeg set dem "sparke" efterfølgende, hvilket selvfølgelig har gjort jeg måtte trække hele min ide om hun var gået tom tilbage!

    altså hele situationen er helt forvirrende og det er lidt underligt, og det er da rart at se jeg ikke er den eneste der har det sådan!


  • #14   11. jan 2017 Isabelle, det er selvfølgelig rigtigt smiley men det er vel bare andet ord for samme ting smiley tror alle ved hvad der bliver snakket om smiley

  • #15   11. jan 2017 Faktisk Nannamusen, så er det at sammenligne med at kalde en skammel for en stol, et føl for en hesteunge eller suppeøse for en ske. Jo, vi forstår det godt, men det er sprogligt ukorrekt, og det udvander sproget, at folk er ligeglade.
    Idet dansk i forvejen er et forholdsvist ordfattigt sprog, vil jeg mene, at den smule vi har at gøre med, bør vi bestræbe os på at bibeholde smiley


  • #16   11. jan 2017 Nu kunne det jo være at det var en split løbetid, altså at tæven "deler" sin løbetid op.

  • #17   11. jan 2017 A-S nu er en skammel og en stol forskellige af udseende og en hesteunge er vel et føl sagt på en anden måde, ved ikke lige med en suppeøse, tror aldrig jeg har hørt det ord for, forstiller mig en dyb sovse/suppeske, siger bestemt ikke at kalde det en graviditet er korrekt det hedder trods alt en drægtighed, men igen tror alle ved hvad der tales om, og da titlen på tråden blev skrevet lå ordet altså ikke lige ved tungen, så det blev altså til et andet ord for samme ting smiley men lad os nu hellere holde os til emnet end at gå over i det danske sprog smiley beklager meget hvis det er så generende jeg kaldte det en graviditet og ikke en drægtighed, vil prøve at huske det til en anden gang smiley

    bumble bee - hvad er en split løbetid? og er det noget der normalt kan ske eller?? smiley


  • #19   13. feb 2017 Hvordan endte det hele egentlig ud? smiley

  • #20   13. feb 2017 det endte ret skidt desværre smiley
    da vi kom tilbage 3 uger senere kom hun i røntgen igen, hvalpen var stoppet med at udvikle sig (nok omkring samme tid som hun kom i røntgen tre uger tidligere)
    så hun havde en masse sorte klatter af døde rådne hvalpe tilbage i livmoren smiley
    så hun skulle tjekkes igen en halv uge senere for at se om hun selv kunne komme af med de resterende fostre og vi skulle holde øje med hun ikke fik feber og en infektion.
    hun er helt okay nu og hun kom heldigvis ikke noget til, men ejer var selvfølgelig rigtig ked af det!


  • #21   13. feb 2017 Sikke en trist slutning, øv - havde håbet at det til trods sine startproblemer var endt lykkeligt. Men godt at høre at tæven er okay igen. smiley smiley

  • #22   13. feb 2017 rigtigt ærgeligt! men ja heldigvis er tæven okay smiley
    tænker også på en eller anden måde det er okay hun ikke fik de hvalpe, ejer er ikke vildt ansvarlig så det ville ikke være helt optimalt for ejer at få hvalpe når det kommer til stykket!
    nu bliver tæven også 5 i næste måned så håber i hvert fald ikke ejer vil prøve igen!


  • #25   14. feb 2017 Jeg har heller aldrig selv oplevet det, men helt enig naturen er simpelthen for vild! smiley
    min dyrlæge sagde han kun havde oplevet det en gang før, så det lyder ikke til det er noget der sker tit?
    men tænker når det sker så har der været noget galt med hvalpene??
    ja heldigvis! og hun virker faktisk ret upåvirket, er glad og sådan smiley var bekymret for hun ville gå over i en falsk drægtighed, men det skete heldigvis ikke smiley


Kommentér på:
Den mystiske graviditet

Annonce