Den mystiske graviditet {{forumTopicSubject}}
Nu opretter jeg lige et emne så vi ikke ender med at overtage andres tråde!
som mange af jer nok ved, er jeg fødselsassistent til en dejlig Lab som jeg/vi troede skulle føde d. 2 januar, da der intet var sket d. 7, blev der aftalt et planlagt kejsersnit d. 9.
Da vi kommer ind til doktor dyr, som selvfølgelig vælger at røntgenfotografere hende før han skærer i hende!
Det viser sig så hvalpene overhovedet ikke er klar til at blive født endnu, de er så langt i deres udvikling at de nok først er føde klar omkring d. 20/25
Dvs. hun er nok blevet parret i slutningen af november
Ejer mener tæven var i løbetid i oktober og tæven og den planlagte far parrede d. 8 oktober, de hang sammen en gang...
men der er liv i maven og hvalpene udvikler sig stille og roligt, så både dyrlægen og jeg har prøvet at fortælle ejer at det kan ikke lade sig gøre hun blev gravid i oktober, det forstår ejer så ikke helt, men fred være med det..!
så nu går jeg og venter til d. 20 hvor jeg vil begynde fødsels forberedelserne til tæven og vente på opblokning og selvfølgelig hjælpe med fødsel af hvalpene!
Det der gør alt det her både komisk og tragisk er at ejer har både ramt tævens løbetid helt forkert og kan på samme tid slet ikke se at der kan være andre muligheder for hvem faren er (tæven har ikke en lukket have, så hun kan SAGTENS være gået på tur, eller have fået besøg under hendes løbetid)
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
var meget glad for jeg fik ejer overtalt til at tage til min dyrlæge, han er så skøn, og så valgte han dælme også at gøre det gratis! så nogle gange er man lidt heldig!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Sikke en skovlet hundeejer.
Tæven er i løbetid i ca. 21 dage. I den periode lader hun sig parre i cirka en uges tid.
Ejer må da for pokker vide hvornår hunden er i løb?
Man kan ikke tro at den er parret i oktober, for så at den faktisk blev det i november
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Spørgsmålet er så -kan ejer ikke finde ud af at se, om tæven er i løb eller har den her tæve en usædvanligt lang løbetid?
Og at det må være en anden far en oprindeligt antaget, burde da være klart for enhver, også en stædig ejer. Det er jo bare at tælle dage, det kan da måske nok svinge et par dage, men sgutte SÅ meget, som det ville skulle, for at passe med parringen her.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jan 2007
jan 2007
Ang abort og efterfølgende brunst, så tror jeg ikke det fungerer sådan for hunde.
jan 2007
jeg kan godt se nu, at der står 8 oktober (jeg havde blot læst oktober), men så havde det jo stadig ikke passet med forventet fødsel d. 2. januar.
mar 2016
Altså tæven har ladet sig parre i oktober måned (d. 8 )og efter hvad ejer siger hang de sammen (jeg har ikke selv være tilstede, så ved ikke om det rent faktisk er sket!)
vil også lige sige for at gøre tingene endnu mere forvirrende at ejer har været ved to forskellige dyrlæger før ejer kom til min, den første dyrlæge sagde hun ville føde i december (kender ikke datoen) ud fra parrings dagen ejer har angivet. Da det ikke skete gik ejer til en anden dyrlæge og der blev tæven sat til d. 2 januar, hvor jeg så kommer ind over fordi ejer d. 2 mente at vandet var gået hos tæven uden opblokning eller noget lign. (vil også lige sige det er ikke tilfældet! der har bare været lidt klar væske fra skeden, som jo er normalt)
Tæven har før ladet sig parre udenfor løbetid, så det er ikke helt "unormalt" for hende at kunne parres før, at ejer så ikke ved hvornår tæven går i løbetid er så en helt anden snak, for det har ejer jo bestemt ikke vidst!
til at starte med troede jeg ikke personligt på tæven var gravid, for man kan ikke se det på maven, det er kun fordi jeg har været med til røntgen og scanning hos min egen dyrlæge med hende jeg blev overbevist for man kan se hvalpene, og så har jeg set dem "sparke" efterfølgende, hvilket selvfølgelig har gjort jeg måtte trække hele min ide om hun var gået tom tilbage!
altså hele situationen er helt forvirrende og det er lidt underligt, og det er da rart at se jeg ikke er den eneste der har det sådan!
mar 2016
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Idet dansk i forvejen er et forholdsvist ordfattigt sprog, vil jeg mene, at den smule vi har at gøre med, bør vi bestræbe os på at bibeholde
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
mar 2016
bumble bee - hvad er en split løbetid? og er det noget der normalt kan ske eller??
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
mar 2016
da vi kom tilbage 3 uger senere kom hun i røntgen igen, hvalpen var stoppet med at udvikle sig (nok omkring samme tid som hun kom i røntgen tre uger tidligere)
så hun havde en masse sorte klatter af døde rådne hvalpe tilbage i livmoren
så hun skulle tjekkes igen en halv uge senere for at se om hun selv kunne komme af med de resterende fostre og vi skulle holde øje med hun ikke fik feber og en infektion.
hun er helt okay nu og hun kom heldigvis ikke noget til, men ejer var selvfølgelig rigtig ked af det!
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
mar 2016
tænker også på en eller anden måde det er okay hun ikke fik de hvalpe, ejer er ikke vildt ansvarlig så det ville ikke være helt optimalt for ejer at få hvalpe når det kommer til stykket!
nu bliver tæven også 5 i næste måned så håber i hvert fald ikke ejer vil prøve igen!
mar 2016
min dyrlæge sagde han kun havde oplevet det en gang før, så det lyder ikke til det er noget der sker tit?
men tænker når det sker så har der været noget galt med hvalpene??
ja heldigvis! og hun virker faktisk ret upåvirket, er glad og sådan var bekymret for hun ville gå over i en falsk drægtighed, men det skete heldigvis ikke
Den mystiske graviditet