Gråmulerne på godt og ondt Gråmulerne på godt og ondt
Sidder lige her i min forkølelseståger og bliver små nostalgisk.
Klunte ligger her i min armhule og putter.
Et scenarie der ikke for mange år ville være utænkeligt. Alt for meget krudt i rumpetten til nærhed.
Da hun var yngre fik hun altid et Corgi flip her om aftenen og væltede rundt og ville lege. Nu kommer hun hen og insistere på at skulle nusses i øret.
Tidligere vækkede hun os om morgenen, nu grynter hun og står først op, når vi er oppe og det begynder at lugte af morgentur.
Nogen morgenture sætter hun sig ned og nægter at gå videre. Før var der kun én vej -frem! Nu er kvaliteten af turen (læs område, med/uden snor, guffer, træning mv. Afgørende for hvor langt hun gider at gå. Er det ikke sjovt eller udfodrende nok, så er det ikke kræfterne værd.
Selvom lidt gigt i tåen engang imellem driller hende lidt. Så lever hun stadig et AKTIVT liv uden begræsninger og tab i livskvalitet.
Men lidt sær på den gode måde, er hun blevet.
Hvordan kan I mærke jeres hunde ændre temprament og vaner med årene?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
Mindre krævende og så hviler de mere i sig selv. De er blevet nogle ældre damer, selv Zenta som jeg ellers ser som evig ung.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.608
Men udover det, så er han faktisk ganske som han plejer!
Han bliver hele 10 år til maj, det er slet ikke til at forstå
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
Queenie blev mere lydig med alderen, men hun var frisk og legesyg, indtil kræften ramte hende. Og så havde hun en ro og værdighed, som kun kommer med alderen.
Jeg elsker Atlas så højt, men jeg er helt klart mere til de ældre hunde end hvalpene. Jeg nyder ham nu, men glæder mig også til at der kommer lidt mere ro og fokus
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 99 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 2.999
de er så dejlige begge to Blondie er stadig frisk hele tiden, Blackie lidt mere rolig, turene gåes kun en gang, førhen en to-tre gange når pomserne gik....en....tur.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.471
Lanka derimod... tjaaah, hvad skal jeg sige?
Hun er stadig husets mest aktive hund, selvom hun nu er 14,5 år.
Når drengene lægger sig til at sove efter en god lang gåtur, så spurter hun rundt med legetøj, følger med i alt, hvad jeg laver - og forsøger at styre dagens rutiner, så hun hurtigst muligt får sin mad, sin aftenguf osv.
Eneste ændring er nok, at hun er blevet mere insisterende, når der er noget, hun gerne vil (som fx. at få sin aftenguf, så hun kan komme i seng...)
Gråmulerne på godt og ondt