{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.032 visninger | Oprettet:

Kom med det. {{forumTopicSubject}}

Nu skrev Batdog et mindre flatterende svar i min anden tråd som handler om et samtale emne jeg har haft med min kæreste men ikke mere end det.

Hvorfor er det i bliver ved med at bringe min fortid op? Jeg har været væk herfra i 1 år og i aner ikke hvad jeg har brugt mit liv på.

Lad os tage det.

JA, Meeko var et ikke helt gennemtænkt valg, jeg valgte at overhøre/se bort fra advarsler jeg fik om den kennel han er fra. Primært fordi jeg nok var meget naiv og enormt besluttet på at ville have en udstillingshund.
- Men nok i enæste grad også for at redde mit forhold og overbevise mig selv om at det var et seriøst forhold som ville ende i hund, villa og stakit.

Jeg har i løbet af de snart 4 år der er gået siden Meeko blev købt, haft et ret turbulent liv, hvilket endte i at jeg flyttede hjem til mine forældre med Meeko og boede der et stykke tid. Meeko blev hurtig knyttet til deres hund og vi havde det godt der og derfor blev mine forældre og jeg enige om at han skulle blive der, da jeg havde fået en studiebolig og ikke kunne tilbyde ham det samme som de kunne og jeg vidste han var gladere med selskab end at være alenehund.

Jeg besøgte ham i den tid hver weekend og ferier fordi han vil altid være min øjesten. Han bor stadig hos mine forældre og er stadig min øjesten.

Jeg har nået at være på højskole og været midlertidig bosat i midtjylland for at færdiggøre min uddannelse, som jeg er færdig med i januar.

Så ja. Jeg var ung og naiv og godtroende da jeg købte Meeko og jeg troede bare det var sådan en hund jeg skulle have fordi det var det vi havde haft i min familie og fem elskede jeg jo.

Men jeg har altså lært en masse i mellemtiden, og jeg har ikke fået nye dyr efter købet af Meeko.

Ny hund ligger desuden også min. 2 år ud i fremtiden, men derfor taler vi stadig om det fordi vi kommer fra forskellige steder og skal finde et godt valg for os begge to.

Hvad er det jeg mangler at analysere på? Jeg er ikke intresseret i at påtage mig en offerrolle, men jeg er ligeledes ikke interesseret i at min fortid hele tiden er noget jeg skal bankes i hovedet over, når jeg prøver at skrive noget herinde og faktisk bare stiller et uskyldigt spørgsmål.

Alt konstruktivt er velkommen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom med det.
  • #2   1. jan 2017 Men det samme sker jo nu.... folk giver råd, men du ved bedre, og bliver sur/skuffet når folk påpeger et mønster.

Det er lidt det jeg tænker, og ja i den anden tråd havde jeg nøjagtig de samme tanker som Batdog.. jeg skrev det bare ikke.

Jeg synes ikke du burde anskaffe dig en hund... dit liv virker, ud fra denne side her, lidt kaotisk og at du flyver rundt i forskellige retninger.

• #5   1. jan 2017 CF er den til mig??

Jeg tænker ikke så meget antal, men mere de tråde der har været tidligere herinde.

Eftersom jeg ikke kender Anya IRL, så kan jeg kun svare ud fra HG.

• #7   1. jan 2017 Annø det tænker jeg er helt op til TS.. da hun er voksen og helt bestemmer selv smiley

• #11   1. jan 2017 Annø .. igen det var min holdning .. og det er kun ud fra HG så sølle grundlag.. jeg ville da håbe at TS fik mere ... eller har fået ro på og så derefter fik hund.

• #13   1. jan 2017 Og det var min holdning... at man måske stopper op og ser tilbage på, at man er blevet advaret før uden at lytte.... og måske bliver bedre til at lytte og mærke efter.

• #15   1. jan 2017 Annø ja lad os da gennemkneppe mit indlæg smiley

Som jeg skriver, at TS liv virker kaotisk .. og så manglede jeg måske at tilføje at jeg ville få styr på det inden køb af ny.

• #18   1. jan 2017 Annø og derfor smiley bagefter så du kan slappe helt af smiley

• #20   1. jan 2017 Louise - men virkelig? Du dømmer ud fra noget der er flere år gammelt uden at vide om jeg har rykket mig? Ville du synes det var rart hvis det var dig selv? Ville du føle dig velkommen eller have lyst til at spørge efter råd eller lignende hvis du hele tiden fik kastet dine dårlige valg og fortid i hovedet?

Jeg synes selv jeg har et ret stabilt liv idag. Jeg bor sammen med min kæreste, som læser til ingeniør og vi har det godt. Jeg er næsten færdiguddannet og ny hun er som sagt min. 2 år use i fremtiden, men derfor prøver jeg jo så stadig at forbedre det jeg gjorde galt sidst og researche i rigtig god tid så vi er sikre på vi træffer det rigtige valg for os begge.

CF og Annø - Tak fordi i forstår det (:

Rotterne - Fordi jeg gerne vil holde den anden tråd til det emne den har og så først der blev svaret da jeg oprettede denne. (:

• #23   1. jan 2017 Anya... du spørger herinde og jeg svarer. Jeg kender dig ikke, og har kun det du selv giver herinde og har givet.

Du får min holdning... beklager det ikke er det rette svar.. min mening er ikke at dømme, men egentlig kun at komme med min holdning.

• #28   1. jan 2017 Batdog - Tak for indlægget. Det er et separat emne fordi jeg gerne ville holde den anden til det den omhandlede og så desværre ikke dit svar før jeg oprettede denne.

Meeko flyttede rigtigt nok hjem til mine forældre 2 uger før mig fordi jeg var nød til at flytte væk fra min eks, da det var usundt for mig at bo sammen med ham og jeg kunne kun finde en bolig i Viborg hvor jeg ikke var sikker på om husdyr var tilladt. Jeg fandt ret hurtigt ud af jeg gerne ville hjem igen, til Sjælland og fraflyttede derfra og til mine forældre. Så fik jeg halvt år efter en bolig hvor jeg flyttede ud og prøvede at tage Meeko ud, men han fungere bare ikke som ene hund. Han er utryg og ikke mega selvstændig, så han kom tilbage til mine forældre.

Det sidste år har jeg brugt på at være på højskole og færdiggøre min uddannelse som indebar 3 mdr til leje et andet sted for praktik.

Jeg er helt klar over at mit liv har været super kaotisk og ustabilt men det har hen over det seneste år ændret sig meget. Jeg bor sammen med kæresten og hans bror i et kollegie hvor dyr ikke er tilladt om skal som udgangspunkt bo her omkring 2 - 2,5 år endnu. Ideen om ny hund er langt ude i fremtiden. Men jeg prøver jo netop at forbedre mig ved at researche i rigtig god tid.

Jeg er henover tid også blevet klar over at jeg ikke ønsker en hund med SÅ meget pelspleje og så skrøbeligt et sind, som jeg oplever til tider at Meeko har.

Tror jeg fik svaret på alt (:
    - Jeg er i øvrigt ikke sur. Jeg kan sagtens se hvor det kommer fra, men jeg prøver virkelig at forbedre mig og synes selv det gåret ret godt indtil nu måske, lidt.

Jeg er en meget følsom person og det tager desværre stadig lidt over i tider og især om det her emne men jeg sætter pris på dit indslag (:

• #30   1. jan 2017 Blot et, velkommen tilbage smiley
    Jeg ved du har rykket dig så meget det seneste år, du har kæmpet så flot og kæmpet med og ikke som tidligere imod de nye udfordringer livet har bragt.

Fortsæt af den sti, den gør dig stærkere.

• #31   1. jan 2017 The best predictor of the future is the past...

• #32   1. jan 2017 Kirsten - ihj tak. Det varmer meget og jeg savner squ at besøge jer.. Er oprigtig ked af jeg ikk fik besøgt jer og set jeres hvalpe mens de var der. Men nu jeg næsten færdiguddannet også besøger jeg/vi jer smiley Jeg vil gerne præsentere Jens(kæresten) for de smukke og skønne vovser i har smiley

• #33   1. jan 2017 Anya - I skal være hjerteligt velkomne begge to, jeg vil meget gerne møde Jens også smiley

Du havde vist nok at se til sidst Ghini havde hvalpe, men der kommer forhåbentlig et kuld på Cala til efteråret, så er chansen der igen smiley

• #34   1. jan 2017 Kirsten - I kommer vel til Fredericia udstilling ? smiley Så overtaler jeg kæresten til at tage derop smiley

• #35   1. jan 2017 Det gør vi smiley Alle tre whipper kommer med, men kun Bianchi og Cala bliver meldt til.

Det kunne være hyggeligt at mødes der smiley

• #37   1. jan 2017 Lens - Nalah er en hund jeg havde for mange år siden (Hun er tilbage fra 2010) og jeg valgte at omplacere hende i samråd med forældre 6-8 mdr efter jeg fik hende fordi jeg var ved at få en depression og ikke kunne opfylde hendes behov, hun var desværre end langt mere krævende hund end jeg beregnede ud fra hendes mix. Du kan se hende på min profil (:

Zoey er ikke en hund jeg har haft. Det er en hund en bekendt har haft, som jeg hjalp med at omplacere og i den proces overvejede at beholde fordi hvem synes ikke at en hvalp er nuttet og tiltalende bare at beholde? Men det gjorde jeg ikke (:

De har det i øvrigt begge skønt i dag. Nalah er hos en familie på 5, som er meget aktive med hende og tager hende med på ferier og lignende og Zoey endte hos en sød ung pige som er glad for hende (:

Og Meeko er som sagt hos mine forældre.

• #39   1. jan 2017 Lens - Jeg har tænkt mig at gøre mit yderste for at få succes og derfor også gerne vil have folks input og tage ting til overvejelse (:

Jeg har taget det i PB med batdog og er helt okay med det hun har skrevet smiley

• #40   2. jan 2017 Nalah er en hund jeg havde for mange år siden (Hun er tilbage fra 2010)

I denne forbindelse er 6 år ikke mange år - det er kun et halvt hundeliv...

• #42   2. jan 2017 CH - wow okay men det mange år for mig da jeg er nået at blive 6 år ældre. Jeg troede ikke du var sådan en type person.

Mike - Nej. Nalah er fra før alle de ting.

• #43   2. jan 2017 Mike - Den hund du tænker på var aldrig min. Det var en hund en bekendt af mig gik akut af med fordi hun ikke kunne overskue baby/barn og hvalp samtidig også skulle jeg hjælpe med at omplacere den men den bed Martin kort efter også ville han ikke have den i huset, så var der ikke noget at gøre også overtog Anika fordi hun gerne ville have den, men hun sendte den også videre.

• #44   2. jan 2017 Jeg troede ikke du var sådan en type person.

Jeg er lige præcis sådan en type person, der altid er på hundens side smiley

Min hanhund er født i 2010 og han er lige nu i sin bedste alder. Det er nu, han for alvor er knyttet til os, han er under huden og han er fuldstændig tilpasset det liv, vi lever sammen med ham.
    Med lidt held har han halvdelen af livet tilbage, hvor alt det her kun bliver bedre og bedre...

Og i det perspektiv er 2010 et øjeblik siden - selvom det for dig er mange år, gemt og glemt og videre...
    For hundene er det så et halvt liv. Og jeg synes egentlig det er ret relevant at tage hundenes perspektiv i sådan en forbindelse her.

• #45   2. jan 2017 Jeg kan godt huske Meeko, og husker også at det hele måske ikke var heeelt gennemtænkt. Men man har da heldigvis lov at blive klogere. Jeg synes bestemt ikke det er for tidligt at begynde at researche på hvad det er for en hund man ser matche bedst muligt ind i ens egen fremtid, hvad man forventer af hunden og hvad man forventer at kunne tilbyde hunden. Når man så er kommet frem til en race, så er næste step jo at finde den helt rigtige opdrætter. 2 år er faktisk ikke sådan mega lang tid til den proces - alt efter hvilke krav man stiller, selvfølgelig.

Min kæreste og jeg startede for omkring 3 år siden med at finde ud af hvilken type hund vi skulle have. Vi har været vant til helt helt forskellige hundetyper, så vi har været mange forslag igennem. For godt 2 år siden kom vi så frem til at det skulle være noget så "kedeligt" som en labrador, og derfra gik jagten så ind på den helt rigtige opdrætter. Vi har pløjet MANGE opdrættere igennem, besøgt mange, er blevet brændt noget så gevaldigt af, og nu venter vi spændt på at en tæve vi er skrevet op til et kuld hos skal gå i løb. Men der er intet der er sikkert endnu. Hvis ikke der kommer en hvalp der matcher vores ønsker venter vi hellere.

Men sørg for at være kritisk, i forhold til hvilke forhold I kan tilbyde hunden og hvad I forventer at bruge hunden til. Vær kritisk omkring jer selv og opdrætter og få undersøgt baggrunden ordentligt. Og hav mavefornemmelsen iorden. Så skal I nok også finde den helt rette hund. smiley

• #46   2. jan 2017 Jeg syntes bestemt ikke man skal hænge en person sådan op på fejl som er begået for flere år siden. Jeg forstår udemærket bekymringen (kender ikke sagen, har blot læst begge ts' nylige indlæg), og det gør jeg fordi uanset hvilke fejl vi laver, så er det hunden der bøder for det.
    Men man lære jo også med tiden, og man lære især af sine fejl (læs: De fleste gør).

Jeg har såmænd selv fejlet, det tror jeg alle hundeejere har. Man kan søge en masse viden på nettet og andre steder, få en masse gode råd som man selvfølgelig også bør lytte til. Men man skal også følge sin mavefornemmelse, og engang imellem resultere det altså bare i fejl.

Jeg syntes det er et godt valg at du har ladet Meeko være hos dine forældre. Du er vokset op med racen, og derfor faldt valget på denne race dig også let - det forstår jeg, mange gør jo det samme. Så ikke nok med at Meeko har det super godt hos dine forældre med den anden hund, så er racen ikke den helt rigtige til dig. Jeg syntes det er flot du har delt det hele med os herinde, og jeg syntes også der skal være plads til at vi kan begå fejl, uden at få et rødt stempel - tænker jo at man netop skriver herinde for at få råd og hjælp. Du er nu ude i god tid for at læse på opgaven, og finde den helt rigtige hund til dig, om 2 år og det syntes jeg jo er kanon dejligt at læse.

Og til andre: Det er da 100 gange bedre at hjælpe på vej, til at hun og hendes nye hund får det helt optimale liv sammen. Istedet for at hænge hende op på ting hun har gjort for år siden (ved godt 6 år ikke er lang tid i et hundeliv, men når det handler om udviklingen af menneskets øverste etage, så sker der sku meget på 6 år), så hjælp hende til at finde den rigtige race, som passer nøjagtig til det hun kan tilbyde til den tid. Det er bedre at være guide, end dommer. Mange mennesker vil bare trække stikket herind til, hvis de bliver talt sådan ned til. Det kan jo så resultere i at hun kommer til at stå med den forkerte hund, for selvom det bliver sagt at hun ikke bør få hund så får hun det jo alligevel hvis det virkelig er det hun ønsker.

• #48   2. jan 2017 Forskellen fremgår næsten af dit indlæg. I det ene tilfælde er det hunden, som ikke dur, og i det andet er det ejeren. smiley

• #49   2. jan 2017 Jinx, jeg tror faktisk ikke der er nogen forskel.
    Det lyder bare bedre når en brugshundeejer skifter hunden ud fordi den ikke dur (Det kan jo så diskuteres om det rent faktisk er hunden der ikke dur), i forhold til når en helt almindelig dødelig hundeejer gør det.

• #52   2. jan 2017 Jeg synes at omplacering er nødvendigt og 100% i orden, jeg har ikke et ondt ord imod det.

Det, jeg har det svært med er hvis man anskaffer sig en hund derefter (eller flere), hvis ikke livssituationen, den private, mentale, helbredsmæssige, økonomiske - eller hvad det nu var, der lå til grund for den tidligere omplacering - har forandret sig væsentligt.

Stabilitet er kodeordet.... Man kan gøre det en gang - men man skal ikke gøre det flere gange.

Jeg må indrømme at jeg synes der er væsentlige forskelle på omplaceringer når det drejer sig om arbejdende hunde i forhold til hunde, der udelukkende er familiehunde.

• #56   2. jan 2017 En omplacering behøves ikke at være en dårlig ting, helt enig.

• #57   2. jan 2017 Njaaa.. jeg synes det faktisk ikke, Pia..

De fleste skiller sig af med arbejdende hunde meget tidligt eftersom det oftest viser sig hurtigt, at der er problemer i forhold til dens funktion.

En familiehund, der har været dybt elsket og omplaceret på grund af omstændigheder er oftest lidt ældre - og jeg kan godt forstå det og synes det er ok.
    Men jeg synes på ingen mulig måde at det er ok at anskaffe sig nr. to hund og putte den ind i samme situation for så at omplacere en gang til.

For helt ærligt - så rækker den dybe kærlighed sgu nok ikke så langt i første omgang.
    Sådan har jeg det med det.

Os, der har familiehunde har dem for relationens skyld og der kan man leve med temmelig meget i forhold til en hund, der ikke kan løfte den opgave, den er anskaffet for at løfte...

• #59   2. jan 2017 Jeg er helt enig. Det handler ikke om den hund der omplaceres, den fortjener intet andet end at få et nyt hjem.

Det handler om den hund, der anskaffes næste gang...

• #60   2. jan 2017 CH - Så fordi jeg har omplaceret 1 hund og ladet Meeko være hos mine forældre hvor han har det bedst, så må jeg aldrig mere anskaffe mig en hund i jeres øjne? Det var da en sørgelig holdning. Jeg har gjort hvad der var bedst for begge de to hunde.

Ved købet af Nalah og hendes omplacering lærte jeg at jeg helst vil have en ren race hund fordi man aldrig helt ved hvad man får i en blanding og mine ting ed mit privatliv så var jeg bare ikke helt forberedt på at ende med en hvalp der havde samme behov som en slædehunde nærmest.

Ved Meeko, som jeg i øvrigt stadig holder udgifter på har jeg lært at pelspleje og det skrøbelige sind de kan have ikke er mig, men jeg elsker ham enormt og han vil altid være min hund og mine forældes hund.

Jeg understreger igen at ny hund er min. 2 år ude i fremtiden. Først skal vi have et ordenligt sted at bo, og forudsætningerne til at have hund, vi skal også blive enige om hvad vi vil have i en hund og derefter race og først derefter finde en kennel.

- Men derfor er det vel tilladt at tale om det og prøve at pejle sig lidt ind på hvad man skal kigge efter på udstillinger og lignende.

Jeg forstår ikke hvorfor folk herinde er så vilde med at sætte nogle mennesker i bås og dømme dem til at være dårlige mennesker der ikke må have hund i fremtiden.

Det muligt 6 år ikke er længe for dig, men det er dét for mig og jeg har lært enormt mange ting i den tid og allermest i det seneste år hvor mit liv har forandret sig meget fra at være kaotisk og ret ustabilt til at være det modsatte.

I øvrigt har jeg ikke glemt hverken Meeko eller Nalah, jeg ser stadig begge hunde. Taler stadig med familien af Nalah og passer hende hvis det er muligt. Jeg taler også stadig med pigen der overtog Zoey. De betyder alle 3 noget for mig, Meeko elsker jeg og vil altid være i min familie, så at få det til at lyde som om jeg er ligeglad med dem er ganske enkelt forkert og meget koldt.

Jeg bor et fast sted med min kæreste og hans bror, jeg er færdiguddannet i denne måned og ved hvor jeg skal starte med at søge arbejde. Jeg har en fast bopæl i hvert fald de næste 2,5 år da min kæreste læser hernede og i denne tid har vi ikke tilladelse til husdyr og vi fokuserer os mere på studier og at blive mere aktive og komme i bedre form sammen.

Men derfor må vi vel godt tale om fremtiden og vores ønsker når vi engang når dertil? Vi har os planer om børn i nær fremtid og det skal også passe ind med alting, og det egnede mit liv sig før heller ikke til, men man kan altså godt blive klogere og ændre på ting så man når dertil.

Alle der kender mig irl synes jeg har rykket mig meget det seneste år og jeg ville ønske at folk herinde ikke kun fokuserede på ens gamle fejl men også tog i mente at der kunne være sket ændringer i den tid man har været væk.

• #61   2. jan 2017 Jeg har dælme også rykket mig AFSINDIG meget de sidste 6 år. Jeg har forresten før Ozzy og Mailo også haft hund jeg måtte omplacere, da jeg endte med at blive indlagt, og ingen ville/kunne pase hende, det var fandeme ikke sjovt med desværre var det eneste mulighed. Men Ozzy og Mailo er her da stadig, og vil være det til de er mæt af dage .

Fra jeg var 20-26 rykkede jeg mig også HELT afsindigt, jeg gik fra at være selvmordstruet og i et ustabile on/off forhold og "hjemløs", til at have fået bedre styr på min sygdom, ikke være selvmordstruet, være i fast forhold og samboende med min nu mand, og have Ozzy og Mailo smiley

Man kan altså rykke sig afsindig meget på 6 år, ja også bare på 2 år. Og man kan da ikke blive ved med at hænge sig i fortiden og dømme folk for det. Alle mennesker fejler, alle mennesker oplever op og nedture i deres liv, og alle oplever nok på et tidspunkt i livet at måtte træffe valg de egentlig ikke har lyst til, men som ganske enkelt er nødvendige.

• #62   2. jan 2017 Du må gøre lige hvad der passer dig...

• #63   2. jan 2017 Netop... du må gøre, hvad du vil, men denne tråd er en af mange fra dig, hvor du virker i tvivl/usikker.

Du skal da ikke have vores godkendelse, men du laver disse tråde, og vi kommer med vores mening.

• #64   2. jan 2017 Louise - Hvad er der jeg virker i tvivl/usikker omkring?

Nej jeg skal ikke have jeres godkendelse men jeg ville godt kunne bruge denne side også uden at skulle bankes i hovedet hver gang jeg skriver herinde for mine tidligere fejltagelser.

• #65   2. jan 2017 Ærligt talt, du spurgte selv...

Jeg deltog ikke i den anden tråd og her har du selv bedt om meninger..

• #66   2. jan 2017 Men hvorfor denne tråd... i min verden virker du usikker på baggrund af tråde som denne.

Tidligere tråde bliver jo bare ofte taget op, hvis man tidligere har spurgt om samme emne. Hvis du ikke gider kommentarer om fortiden, så ignorer dem da... med tiden skal de nok dø hen.

• #68   2. jan 2017 CH - Ja jeg spurgte selv her fordi jeg træt af at blive sat i bås herinde som om jeg stadig skulle være den 21 årige der startede herinde og tog nogle ikke særlig gennemtænkte valg.

- Men du har måske aldrig lavet nogle fejl i dit liv? Som du har lært af og er vokset af?

I øvrigt synes jeg selv det mærkeligt du skriver herinde og når jeg så svarer så gider du ikke forholde dig til mit svar som om at du bare har sat mig i en kasse som jeg aldrig kan komme ud af. Det synes jeg er ærgeligt men det er jo dit valg (:

Louise - Fordi jeg som sagt er træt af at det samme bliver bragt op når det omhandler mig. Ville du ikke blive det hvis du hørte for den samme fejl i mange år om et ømt emne for dig? Især når folk Nogle gange tror de ved mere om det end en selv?

• #69   2. jan 2017 Du spurgte, du får svar.
    Hvad du gør er din sag og har intet med mine eller andres fejl at gøre...

• #70   2. jan 2017 CH - Men hvis du ikke gider forholde dig til mine svar, hvorfor så svare til mit oplæg til at starte med?

Nogle gange virker det squ lidt som om folk herinde sætter en ære i at gøre sig bedre end andre herinde.

• #72   2. jan 2017 Jeg ville nok blot vælge ikke at udlevere mig selv på et hundeforum, hvis jeg ikke ønsker folks svar... eller ignorere de svar jeg ikke gider høre

Gu laver vi alle fejl... og mht hunde spørger jeg da også herinde, og vi får da alle trælse svar til tider.

Mere eller mindre alle personlige problemer holder jeg altså fra HG.

• #74   2. jan 2017 Louise - Ja jeg fortryder os jeg har udleveret så mange ting herinde for folk dømmer mig åbenbart super hårdt på dem og mener ikke jeg kan ændre mig fra det. Men så må jeg jo holde op med at bruge denne side.

Jeg har desværre ikke et stort netværk og mange veninder jeg kan vende mig til, og det har gjort at jeg har skrevet herinde mere end jeg nok burde have gjort.

Mike - Ja. Jeg kan ikke huske det heller og ja det er hun.

• #76   2. jan 2017 Anya jeg havde ikke skrevet noget, hvis det ikke var for denne tråd... og jeg kender dig altså kun fra dine tråde, og kan ikke igennem HG se, hvor meget du har udviklet dig .... så derfor mine svar.

I bund og grund er vi heldigvis selv herre over vores liv, og vil du havd hund om 2 år, så er det heldigvis dit og kun dit valg.

• #77   2. jan 2017 Ulla - Jeg taler ikke med Anika og hun har engang været meget personlig ubehagelig overfor mig og kom på filter, som aldrig er fjernet.

Louise - Okay men man kunne jo give folk benefit of the doubt (: men ja vi er selv herre over vores liv. Jeg vil ikke leve resten af mit liv uden hund men næste gang det sker er det mere velovervejet og der er det fordi vi er gennem andre ting i vores liv som vi gerne vil først (:

• #78   2. jan 2017 @ anya, jeg synes du skal blive ved herinde denne gang, så dør fortiden nok ud, hvis du stopper og starter her igen, så kommer den bare op igen ....

jeg kan sådan set godt forstå du denne gang selv efter den anden tråd tog fortiden op og kommenterer den, for uanset ville den komme op ... nu har jeg jo så langt fra deltaget i alle tråde på hg, men af dem jeg har her jeg sjældent set så vedholdende frembringen af fortidens "synder" ....

jeg ved ikke om du har ændret dig, men jeg vil give alle de ret der siger at om ikke alle, så har dog de fleste hundeejere nok dummet sig, ellers har vi nok dummet os med andre ting hvor vi alligevel senere prøver igen, og da forhåbentlig med den indsigt at bruge vores erfaringer fornuftigt.

jeg synes det er fint at undersøge tingene i god tid inden næste hund ... og vær så så ydmyg at når I har indsnævret relevante racer, så lyt til de herinde med viden og erfaring, både mht. opdrættere, sygdomme hos racerne, og ikke mindst om det er racer det er realistiske i det liv der er jeres til den tid ..

• #79   2. jan 2017 Hanne - Tak, det vil jeg helt sikkert tage til overvejelse og gøre (:

• #80   2. jan 2017 Det er så længe siden jeg har set dig aktiv herinde, men er da positivt overrasket over at du er tilbage smiley

Man skal kunne lære af, men også slippe fortiden for at komme vidre i fremtiden smiley Du skal nok også komme vidre, måske du ikke skal hænge dig for meget i de svar du finder ubehagelige, når du svare på dem, virker du usikker.
    Så et godt råd er at lade dem ligge, og lad være med at tænke dybere over dem smiley
    Og en anden ting, vi skal alle passe på med at ikke udlevere os selv for meget med dybe personlige ting, for andre kan ramme os i nakken med dem.

Jeg er som sagt glad for at se dig herinde igen, og håber at du kommer til at nyde siden, lige så meget som jeg gør smiley
    Jeg HAR lært at se bort fra de kedelige grimme kommentare, og fået mere hård hud, og det hjælper altså en del, når der går lidt for meget trunte i den smiley

• #82   2. jan 2017 TG - Mange tak, det skal jeg huske (:

Mike - Det kan godt være, men jeg har ikke lyst til det gentager sig. Jeg svarede bare på et spørgsmål.

• #86   2. jan 2017 Cecilie - Mange tak smiley

Mike - Der var skam ingen taktik i at svare på et spørgsmål og noget du selv bragte på banen (:

Jeg har i øvrigt ikke fortalt min egen version af noget, kun fortalt årsagen til et spørgsmål du selv bragte op.

• #90   3. jan 2017 Misse - eh nej Meeko er ikke usikker men skrøbelig. Det er de fleste shelties i sind i forhold til andre racer.

Jeg ved ikke hvem du er, men du lyder meget fordømmende uden at kende mig overhovedet.

Jeg er færdiguddannet om 7 dage og hvem er du til at skulle bestemme om der er stabilitet i vores liv eller vurderede om ny forelskelsen for os har lagt sig?

Jeg er færdig med at uddybe mit privatliv herinde, så det eneste jeg vil sige er at det muligt du ikke kan se en grund til de samtaler og tanker men det kan vi. Du kender hverken min kæreste eller jeg, eller ved hvad vi har gennemgået sammen, og som du selv siger handler stabilitet ikke om tid men handlingsmønstre. Du kender intet til mit eller vores, så du kan slet ikke sidde og fortælle mig om jeg/vi har stabilitet i vores liv.

• #92   3. jan 2017 Cecilie - Jeg læser og skriver fra en tlf så nogle gange går det lidt hurtigt men tak ellers (:

Jeg ved det godt men jeg er bare stadig rigtig følsom og det gør stadig rigtig ondt når folk propper mig i samme kasse som min fortid uden lige at give mig benefit of the doubt.

Jeg synes selv jeg prøvede mit bedste på at understrege at det andet emne om race ala leonberger var et uskyldigt spørgsmål fordi det var et samtaleemne herhjemme.

Jeg taler også tit med min kæreste og bedste veninde om rejser til Disney world, Orlando og rejse til Australien og fiji samt det at købe hus og få børn.

Alt sammen drømme som det at få hund, nogle mere realistiske og tættere eller større end andre, men hvis vi ikke må tale om sådanne ting, så blev hverdagen godt nok hurtig kedelig, hvis vi altid skulle tale om aftensmad og opvask.

Jeg er dagdrømmer og har jeg altid været. Det har hjulpet mig i perioder i mit liv og det er da heldigvis gratis at drømme. Men derfor har jeg stadig lært at mine fejl og ikke påtænkt mig at gentage dem.

Jeg er hverken igang med eller tæt på at købe hund, da der er mange ting som vi gerne vil opleve først, men derfor er det vel stadig okay at tale om det, stille spørgsmål om det og drømme om det indtil den dag kommer.

• #94   3. jan 2017 Hehe tak sætter jeg pris på xD

Jeg skal faktisk hjem til mine forældre og Meeko på fredag smiley Glæder jeg mig til. Han vil nu altid være min øjesten men han har det bedst hos dem.

Misse - Undskyld mit nok ret hurtige svar, som måske virker lidt kort for hovedet. Jeg ved ikke hvem du er og det gjorde super ondt på mig at du bare virkede til at dømme mig, uden at kende mig overhovedet og trække hvad der virker som en konklusion, ned over hovedet på mig.

Jeg er ikke ved at gentage noget som helst, da mit andet emne bare som sagt er et uskyldigt spørgsmål. Vi har herhjemme os tit snakket om slædehunde selvom vi godt ved vi aldrig skal have disse hunde.

Jeg synes det ærgeligt at fordi jeg stiller et uskyldigt spørgsmål som også kommer af nysgerrighed, så bliver det taget som om jeg nærmest har købt ny hund. Det er næsten 4 år siden jeg købte Meeko og han er stadig min hund, jeg holder stadig udgifter på ham og jeg har ikke anskaffet mig nye dyr siden da.

Jeg synes dine sektion med hvad jeg skal analysere på og tænke over er fin og en del af tingene synes jeg både jeg er kommet ind på i tråden og nogle af dem er først relevant længere nede af stien og andre igen tænker jeg dagligt over.

Men jeg synes ikke det helt fair du dømmer mig og mit liv uden at vide noget reelt om det. Mit liv er det seneste år blevet meget mere stabilt end det var før og jeg har personligt rykket mig meget og det kan folk jeg taler med sagtens se.

• #95   3. jan 2017 Anya - jeg kan slet ikke forstå du gider hg..
    Du må og kan gøre lige hvad du synes i dit liv. Andre her inde kan og må gøre hvad der passer dem. Og de hæfter sig så i fortiden, og et eller andet sted gør du jo lige så med denne tråd.

Spørg dig selv om du bliver gladere eller får noget ud af at deltage her inde?
    Hvis ja, så forsæt. Hvis nej så glem hg og Find i stedet et andet forum eller brug noget privat netværk.

• #96   3. jan 2017 Ginne - Ja det kan du have ret i..

Jeg vil gerne tro at jeg får ny viden og sådan ved at være herinden og lærer nye ting, så jeg kan gøre det bedre næste gang, når det engang sker. Men faktum er nok mere at jeg bliver mest ked af at være her når folk dømmer mig på den måde uden jeg kan ændre på det.

• #98   3. jan 2017 John - Jeg tror ikke jeg nogensinde fik svaret på dit spørgsmål egentlig, men Meeko er en shetland sheepdog, hvis du ikke har fundet ud af det endnu xD

Jeg ved ikke om jeg synes det er ala Facebook, fordi på FB kan folk følge med hele tiden og derfor også se jeg har flyttet mig og ændret mig siden dengang (:

• #100   3. jan 2017 #89 " Hvad kan DU gøre, for at vælge rigtigt næste gang? Hvad kan DU gøre, for at undgå at gentage dine tidligere fejltagelser? "

tænk sig, jeg synes lige netop det er det Anya forsøger ... at hun så gør det i rigelig god tid, måske længe før andre ville gøre det, er jo op til hende selv ... og hvem siger der er om 2 år, det kan være 1½, eller 4½ ... alt efter hvordan livet ser ud på det tidspunkt .... men at det kan medføre så megen kritik at man bare ser på racer man evt. en gang ude i en ukendt fremtid og tidshorisont måske kunne tænke sig, det fatter jeg simpelthen ikke ....

jeg kunne til nød forstå det, hvis planen var en sommer hund, men har man virkelig ikke lov at drømme sig til noget der kan komme en dag, og så alligevel nu begynde at forberede sig, om det så bliver til noget eller ej .....

• #101   3. jan 2017 Hanne - Mange tak, det er jo lige netop det jeg prøver på smiley

• #104   3. jan 2017 Men Misse, hvordan kan du vide dig sikker på at Anya ikke allerede HAR arbejdet med nogle af de ting du nævner? Hendes hund bor hos forældrene, jo det er vel en omplacering i ordets forstand, men så heller ikke mere. Anya betaler også selv for hunden - og på den måde viser den form for ansvarlighed som hun har mulighed for. Og istedet for at hakke hende i hovedet for det, så tænker jeg at hunden har haft det bedre dér, end det liv Anya kunne tilbyde den, i sin tid. Set fra min side så giver det et klap på skulderen, og ikke en dummeflad i nakken smiley

Jeg ser ansvarlighed i flere af de ting hun nævner. Uddannelsen er næsten færdig. Hun ønsker ikke hunden før de om 2 år kan flytte fra kollegiet. Jeg kan virkelig ikke se det kriminelle i at hun allerede nu ser på racer.

Fra jeg mødte en Dogue de Bordeaux første gang og så til Juice flyttede ind, der gik 5 år! Jeg benyttede tiden til at blive klar og ikke mindst blive klogere på hvad jeg planlage at begive mig ud i. Så at hun er ude nu, burde jo sådan set kun at være positivt - faktisk så kan jeg slet ikke sætte mig ind i, hvis nogle skulle mene det omvendt. På 2 år kan hun nå at læse en masse, om mulige racer, besøge nogle forskellige, og generelt få et bedre billede af hvad hun godt kunne tænke sig. På den måde går hun ikke ud og køber den første og den bedste.

Det er sku ikke nemt at komme videre i sit liv, når folk bliver ved med at hænge en op på tingene.

• #106   3. jan 2017 Altså hvis jeg ikke selv havde fundet en race, så havde jeg også kunne finde på at oprette et emne omkring det her på siden. Brugere her på siden er jo kloge på deres egne (måske flere) racer, og kunne guide en i den retning som passer til ens behov. På en udstilling kan du se racens udseende og høre lidt omkring den - men du kan dælme også risikere at skulle igennem alverdens racer på den måde, før man finder en der passer på ALLE områder. Jeg ville selv fare vild, det ville hurtigt blive en uoverskuelig opgave. Ved at spørge ind til racer herinde, kan man få et kort billede af hvad andre mener ville være passende til ens krav, og så kan man derefter sætte sig og læse nærmere op på det.

- Det er vidst forskelligt hvilken rækkefølge man ønsker at gøre det i, og det syntes jeg nu at der skal være plads til. Som sagt, jeg ville have spurgt efter hunderacer omring 5 år (!!!!) før det var aktuelt for mig. Det skader vel ingen, gør det?

Jeg er såmænd ikke uenig i dig angående omplacering, men jeg er uenig i hvordan der bliver set på Anya i sagen her. I bund og grund har hun jo kun omplaceret én hund, som idag lever et dejligt liv hos forældrene, for Anyas regning. Den anden som blev omplaceret var ikke hendes, det var kun en overvejelse at det var en hun ville beholde, men blev heller ikke til mere end det. Jeg tror nu der findes mange derude, der har stået med en hund i hånden man gerne ville eje smiley I sidste ende, så tog hun det rigtige valg. Og så skal hun ikke hænges op på at hun havde overvejet andet.

Men hvordan kan du som ukendt af Anya konkludere at Anya ikke er kommet videre? At hun ikke har set indad og erkendt sine fejl? Jeg læser det jo netop som om at hun HAR erkendt sine fejl, og nu gør alt hvad hun kan for at undgå at det sker igen.

• #107   3. jan 2017 Jeg tror man skal passe på med at dømme andre, for hvor godt kender vi egentlig hinanden når alt kommer til alt?
    ALLE begår fejl og nej det er ikke okay at fejl begås når det omhandler hunde, for de betaler sku prisen og jeg er enig med jer andre i at Anya måske lige burde klappe hesten, MEN hvornår er det OK for Anya at SNAKKE om hund igen? Om 5 år, eller om 10?
    Og hvorfor er det egentlig at vi herinde tror vi altid ved bedre?
    Ja nu går jeg måske lidt imod strømmen, også i forhold til hvad jeg ellers står for, men selv jeg kan altså blive træt i hovedet af det.
    Sorry!

• #108   3. jan 2017 Misse - Jeg synes bestemt ikke at skrøbelig og usikker er det samme, men nok om det. Jeg har IKKE omplaceret to hunde, kun én. Jeg har omplaceret Nalah, men Meeko er IKKE omplaceret. Han bor hos mine forældre ja, men han er stadig en del af min familie, og jeg holder stadig en del af udgifterne på ham, så egentlig er det mere korrekt og sige at han er udstationeret til mine forældre, da der også er en aftale om at skulle de ikke kunne have ham længere så kommer han selvfølgelig tilbage til mig. Han skal aldrig andre steder hen end hos mine forældre og jeg.

Jeg stiller mig uforstående overfor hvordan du kan vurdere hvad der er rigtigt eller forkert i mit forhold, når du ikke kender nogle af os, eller noget til vores forhold. Du har intet information at bygge på hvad der rigtig eller forkert i forhold til min kæreste og jeg, da du intet ved om os, og derfor synes jeg det er lidt langt ude at du sidder og vil udtale dig omkring hvorvidt der skal gå lang tid før vi taler om familieforøgelse.

Du ved heller ikke om jeg har arbejdet med nogle af de ting som du har nævnt, eller om jeg har skrevet udstilling i kalenderen.

Jeg er skam tilstede i nutiden. Jeg bruger meget tid på at forberede min sidste eksamen lige for tiden, og har planlagt andre ting i løbet af de næste par måneder.

At du ikke tror på at jeg mener det når jeg siger en hund er langt ude i fremtiden, så er det jo dit valg. Jeg gider ikke prøve at overbevise dig.
    - Jeg ved at der går min. 2 år før det bliver aktuelt, og det har jeg det faktisk udemærket med, da jeg gerne vil opleve nogle andre ting inden hund bliver aktuelt igen.

Jeg har ligeledes planlagt at skulle på hunde udstillinger i løbet af i år, og derfor endnu en grund til jeg var nysgerrig på racer, så jeg måske kunne pejle mit lidt ind på hvad vi i hvert fald skulle kigge efter på disse udstillinger, så vi ikke bare fare rundt og ikke rigtig får noget relevant viden med derfra hen af vejen.

At du bliver bekræftet i en tanke om mig, fordi jeg synes det er fordømmende at du udtaler dig så voldsomt om mig, privat og mit forhold kan jeg ærligt ikke tage vildt seriøst.

Du kender mig ikke, og kender intet til mit forhold.
    - Du kan muligvis læse om min fortid herinde, og mit efterhånden gamle forhold, men det betyder ikke at mit liv er dét samme i dag.

Jeg synes det ærligeligt du ikke vil anerkende de ting jeg siger, og måske tage lidt højde for alle de ukendte faktorer, som du ikke kender til, og derfor udelader af din analyse af mig og hvad du tror jeg har tænkt mig.

Der er stor forskel på mit liv og mit forhold med min ex også på det liv og det forhold jeg har i dag. Mange ændringer, som jeg er glade for og som har gjort mit liv meget bedre end det var dengang.

Min største fejl er nok at jeg SÅ gerne vil have folks accept, dette gælder både i virkeligheden og herinde, men jeg burde nok indse at det nok ikke sker herinde, fordi jeg desværre har udleveret nogle personlige ting herinde, og mit liv før i tiden meget, og dette er jeg stoppet med og derfor har jeg desværre ikke ændret mig eller kommer til det i nogles øjne herinde.

• #109   3. jan 2017 Ærligt.. Når du er så følsom, og tager ALT til dig - lad vær' med at bruge HG. Her er så mange forskellige type mennesker, og du vil aldrig få alles accept. Ligesom du i den virkelige verden aldrig vil få alles accept. Der kommer mange gode svar i lige netop denne tråd - men du ser dem ikke, du ser kun angreb. Og det er skide ærgerligt..

• #110   3. jan 2017 Anya, jeg synes at det er rigtig fint at du giver dig tid til at undersøge racer, muligheder mm.
    Der vil altid være folk derude, der tror at de kender til ens privatliv ud fra diverse tråde. Ryst det af dig og fortsæt med at undersøge muligheder. Held og lykke med det, selvom det er flere år ude i fremtiden smiley

• #111   3. jan 2017 Accept fra folk på HG... hvorfor har du behov for dette?

Søg råd... ignorer det du ikke kan bruge... og så brug siden til hunderelaterede problemer/områder.... og drop alt det personlige .. det ville måske gøre det nemmere for dig.

• #112   3. jan 2017 And - Hvad er det du synes jeg ikke tager til mig? Jeg synes jeg har prøvet mit bedste på at svare uden at tage det alt for nært lige i denne tråd. Men ja jeg synes det bliver for personligt når en person som intet kender til mig eller mit forhold skal fortælle mig omkring hvorvidt der skal gå længe før vi taler om familieforøgelse. Der er masser som får både hund og børn indenfor et år af deres forhold. Det er der også folk herinde der har, smiley

Fella - Tak, det vil jeg klart tage med mig smiley

Louise - Det ville jeg gerne svare dig på, men det kan jeg ikke. Jeg har altid haft det super dårligt med når folk ikke kunne lide mig. Jeg er meget behagsyg, også IRL, og jeg synes det svært at vænne sig fra det at have en følelse omkring at alle skal kunne lide en.

Men ellers tak, og vil klart tage det med mig smiley

• #114   3. jan 2017 C F - Tak, det vil jeg klart huske. Jeg har skrevet de fleste ting her ned på en liste så jeg husker det når tiden er inde, og vi skal have en dybere snak om det smiley

• #115   3. jan 2017 Anya - Du føler, at flere dømmer dig. Det gør de ikke. Folk går ud fra de facts, du selv har lagt ud. I stedet for at tage det til dig, som en fordømmelse, burde du i stedet læse det med andre briller. Se, om situationen stadig er sådan, eller om den har ændret sig. Kan du bruge noget af det, som folk skriver - eller skal det ud til højre? Sorterer i det på den måde. Hvis du ikke føler, at du skylder en forklaring, så behøver du ikke forklare dig. Forvent ikke at folk forstår dig eller din situation. Accepter, at de enten forstår eller ikke forstår. Vent ikke på accepten af dig selv. DU er god nok som menneske. Også selvom alle ikke kan lide dig. Også selvom folk ikke forstår dine valg..

• #116   3. jan 2017 And - jeg kan godt se hvad du mener, men det også lidt modsættende. Ja de går ud fra facts jeg selv har lagt ud ENGANG, men i de 2 seneste tråde har jeg jo netop også givet nye fact, som der ikke bliver taget med i beregningerne, og nogle mener endda de kan udtale sig om mit nuværende forhold, på trods af at lige præcis dette, findes der stort set intet info omkring herinde, og derfor føler jeg nok lige der at det bliver for personligt.

Men okay, tager det til mig, og tænker over det (:

• #117   3. jan 2017 Anya - og det er de kommentarere, der skal kastes ud til højre, som du ikke skal lade dig gå på af smiley

• #118   3. jan 2017 And - Jeg tager det til mig. Jeg skal blive bedre til at sortere i hvad jeg reagere på og lader mig gå på af smiley

Tak for svaret. Jeg skal gøre mit bedste for at arbejde på det smiley

• #120   3. jan 2017 Anya - det kan være en rigtig svær process, men den er det værd! smiley

• #121   3. jan 2017 Isabelle - Ja det kan jeg næsten fornemme på de ting jeg har læst om den, Det du har kopiret lyder ret meget som en sheltie, bare i større format xD

- Vi ender nok med at lede videre engang, men lige for nu tror jeg bare vi vil nyde udstillinger og andre ting i vores tilværelse smiley Men jeg tænker at jeg på et tidspunkt begynder at skrive en liste under den liste med overvejelser der skal ind over også, så jeg får samlet alting smiley

And - Ja det tror jeg helt klart du har ret i smiley

• #137   3. jan 2017 Ja fyha hvor er det da slemt at researche, uanset HVOR man er i sit liv og HVAD det drejer sig om, kan det da aldrig nogensinde blive forkert at undersøge forskellige ting. At man undersøger noget eller gør sig klogere på noget, betyder da ikke at man nødvendigvis går den vej, eller at man så vil den bestemte ting NU.

Vi kigger da også jævnligt på hunde , tjekker op på racer osv, og vi skal da forhåbentlig ikke have ny hund de næste mange år, men derfor vil vi da gerne undersøge ordentlig og sætte os ind i det, så vi ikke først skal igang når tidspunktet nærmer sig, og vi så måske ender med at leve 1-2 år uden hund, for det har vi altså ikke lyst til.

• #147   3. jan 2017 Parforhold eller mangel på samme.
    Jeg købte en kvart ko ugen efter, at jeg blev skilt. Og en selvkørende plæneklipper. Og et par voice of the theater.
    -?????
    Alle disse ting gjorde jeg i min naivitet helt uden at rådføre mig med "panelet". I dag indser jeg, at jeg nok ikke skulle have købt plæneklipperen. Vil nogen købe den, og skal jeg i så fald oprette en annonce?

• #149   3. jan 2017 Hvorfor er det forkert at undersøge ting, hvis ens liv ikke er helt perfekt og stabilt? at man UNDERSØGER ting, betyder for pokker ikke at man så gør den ting lige med det samme. Der bliver endda nævnt flere gange at det først er flere år ude i fremtiden de skal have hund.

Hvis man har et ustabilt liv, eller f.eks er psykisk ude af balance, så må man måske ikke lave noget som helst andet, end at arbejde med sig selv? Man må ikke gøre sig klogere på andre ting, undersøge ting , have drømme og undersøge dem osv.

Syntes altså det er en meget underlig tankegang.

Mit liv har skam været staiblt i flere år, men det havde det bestemt ikke da min mand og jeg købte Ozzy, og han er her endnu og har aldrig manglet noget, og ja vi har også fået Mailo siden smiley

• #150   3. jan 2017 Og jeg kan godt huske Anya, jeg har været herinde i 7 år , pånær lige ½ års tid jeg havde slettet min profil. Jeg aner tilgengæld ikke hvem du er Misse smiley

Men eftersom hun ikke har været aktiv længe, at jeg ikke kender hende personligt, og jeg ved man kan rykke sig meget på kort tid, så hverken kan eller vil jeg sidde og dømme hende, og fortælle hende hvad der er rigtigt eller forkert.

• #151   3. jan 2017 Misse - Jeg aner ikke hvem du er, men du er burde nok tjekke dine facts inden du bruger dem i et argument. Jeg ved ikk hvor du har fra at jeg kun skulle have været med min kæreste i 2 mdr, men det er ganske enkelt ikk sandt. Vi har været sammen en del længere.

Det er også fordømmende at sige at folk taler for døve øre til mig. Jeg har lyttet til rigtig meget i denne tråd og skrevet de ting ned som jeg skal/vil huske på.

Men i bund og grund så har det igennem denne tråd været ét fedt hvad jeg skriver til dig, så anklager du mig for at lyve eller stadig være den samme som engang for 6 år siden.

Jeg orker ikke forklare mig overfor dig mere. Jeg er kommet med forklaringer og erkendelser. Det er wn del af det at have selvindsigt ifølge den psykolog jeg har været hos. At blive klar over og kunne forklare hvorfor man har handlet som man har. Om du tror jeg lyver eller ik har ændret mig, må være din sag. Jeg kender heldigvis sandheden selv. Så lad os stoppe her.

Til alle jer andre vil jeg sige stort tak for konstruktiv kritik og pæne ord. Jeg tager en stor del af denne tråd med mig og husker på de gode råd jeg har fået af mange af jer (:

Jeg er kommet frem til med mig selv at selvom jeg vildt godt kan lide denne portal, så er jeg ikke klar til at blive min fortid kastet i hovedet hver gang jeg skriver noget herinde, så derfor forholder jeg mig nok ret stille efter dette, men folk skal være velkommen i PB eller på Facebook hvis det er (:

Jeg tænker tit over min fortid og ville ønske jeg kunne gøre 1000 ting anderledes end jeg har gjort dengang, men det kan man nu engang ikke. Jeg kan kun gøre min nutid og fremtid bedre, og det er min plan.

Jeg er ked af at folk mener jeg har fralagt mig ansvar for Meeko, for det mener jeg ikke selv. Bare fordi han ikke bor hos mig er det ikke ensbetydende med at jeg har glemt ham eller er ligeglad med ham.

• #153   4. jan 2017 Godt nok en kedelig udvikling tråden nu har taget.

• #154   4. jan 2017 Janni jeg tænker vel at TS beder om folks holdning... og det er det jeg ikke forstår. For udfra hvad kan vi komme med vores holdning... kun HG... og ja nogle Facebook som heller ikke på nogen måde afspejler virkeligheden.

Jeg ville da bede om familie og venners holdning og ikke HG brugere, som aldrig har mødt TS IRL.

Der kommer blandede holdninger netop pga nogle ser helt bort fra gamle tråde, og ja andre ser ikke bort fra dem.

• #156   4. jan 2017 Men Louise, du mener ikke på nogen måde at sådan en som Misse går over stregen?
    For det mener jeg.
    Jeg er som sagt enig med jer, alt for mange hunde omplaceres/aflives om året og jeg mener også at Anya bør klappe hesten, men jeg bliver sku af og til træt i hovedet af at læse tråde som disse.

• #157   4. jan 2017 Nicole... jeg kan kun svare for mig selv... og husker altså ikke alle Anyas tidligere tråde og har ikke læst op på dem. Jeg reagerer ikke på de 2 års research ... det er fint nok... men det er set før, at man siger det først er om 2 år og vupti så har man pludselig ny hund....

Anya er blevet ældre ja... men jeg husker kun de tidligere tråde, som et ret "kaotisk" liv med forlist forhold, flytning og meget forvirring omkring hund og hvor den skulle være, og ja omplaceringer.

Jeg er selv alene med hund... helt alene og med et helt stille og "kedeligt" liv... og jeg giver afkald på meget pga hunden... så derfor bør man være meget sikker ... også selvom man har kæreste lige nu... inden man anskaffer sig hund. Kærester har den tendens at de kommer og går.

Anya beder om svar og hvis man ikke ønsker trælse svar burde man nok droppe disse tråde... der kommer trælse svar på HG.

• #159   4. jan 2017 Nicole ja enig... men måske Anya så bare skulle ignorerer de kommentarer i stedet for flere af disse tråde, som hun har oprettet før..

• #161   4. jan 2017 Velkommen til HG... det vælter i ny og anonyme profiler pt... og de har alle været her længe... så vejen frem er jo bare at sortere lidt i kommentarer...

De her tråde bliver for mig lidt offer-agtige og man bliver hurtigt den onde fordi man husker fortiden... som CH så fint skrev så er tidligere adfærd ofte et ret godt billede på fremtidens adfærd... for så meget ændrer vi os normalt ikke.

• #162   4. jan 2017 Jeg har det også stramt med de gamle brugere der går under dække på nye profiler. Svært at tage seriøst.

• #165   4. jan 2017 Nicole - Og heldigvis for dét! smiley

• #166   4. jan 2017 Det behøver vi heller ikke være enige om.. jeg har dog set det flere gange herinde.

• #170   4. jan 2017 C F jeg synes ikke der er noget galt med omplacering og nævner da ingen steder, at dyrene har lidt... men nævner blot, at hvis man ikke har styr på sit liv, så er der ingen grund til ny hund...

Folk må da omplacere på livet løs..

• #171   4. jan 2017 Annø .. når man bliver så ramt af kommentarer fra et Hundegalleri, så er det måske ikke bedste sted at søge accept... det er jo netop set før at Anya bliver sur/skuffet over de trælse kommentarer kommer med.

Jeg spørger heller ikke lige familie mht hund, men der spørger jeg så andre hundetosser som mig.. mest venner IRL ... og også herinde.

• #173   4. jan 2017 Annø hvordan skal vi kunne vide det herinde... vi kender jo ikke Anya og når hun så i anden tråd nævner ny hund ja så fik hun et svar, som hun synes var træls... et træls.. og så denne tråd... der var masser af gode svar i tråd vedr ny race, så denne tråd er da unødvendig, og det bliver derfor lidt offer-agtigt.

• #175   4. jan 2017 Annø og min pointe er, at Anya fik fin hjælp i anden tråd, men vælger ud fra en træls kommentar at oprette denne tråd... og hvorfor ikke blot ignorerer de trælse kommentarer.

• #177   4. jan 2017 Jeg er enig med CF og Nicole smiley Det her er ved at udvikle sig på en rigtig ulækker og grim måde smiley

Jeg håber virkelig at Anya håber let og elegant over de svar som Misse ( og hvem er hun så egentlig ?? smiley ) kommer med .

Jeg er også en af dem der har været her så længe at jeg mener jeg kender lidt til Anya`s nedtur og synes bestemt jeg kan se hende meget mere positiv, og bestemt på vej op. smiley
    Hun tager slet ikke tingene så nært som hun gjorde for 2 år siden, så man kan godt rykke sig meget på 2 år.

Jeg husker også en anden bruger herinde, som fik strygl på strygl, og alle var sikker på at den schæfer blev aflivet eller omplaceret efter kort tid, selv jeg troede det.
    Men den meget unge pige var sej, og er det stadig, hun kæmpede en brav kamp, og vandt den. Hun vandt også min beundring for at hun kunne kæmpe sig op, især når folk haglede hende så voldsomt ned.

• #178   4. jan 2017 Velkommen tilbage Anya. Jeg håber, at du bliver lidt, og at du kan ryste de negativiteter lidt af dig.

Vi skal alle lære, og det kan ikke undgås, at der sker fejl indimellem. Jeg har også ladet en kat blive hos min forældre i sin tid, fordi jeg synes, at det ville være synd at gøre ham til indekat, når han først var ren udekat, og så blev inde-/udekat med sofarettigheder. smiley

Så skulle jeg også være en dårlig ejer.

Jeg har også omplaceret andre katte af andre grunde. Livet er ikke altid en dans på roser. Men skønt at du har det bedre. smiley

• #180   4. jan 2017 TAK Isabelle... netop det jeg mente, men måske ikke kunne forklare.

I øvrigt er de fleste altså ikke modstander af omplacering ... men modstander af at man anskaffer sig nye dyr, hvis man ikke har styr på sit liv, overskud til dette osv.

• #182   4. jan 2017 C F jeg er ikke mit job her... så glem det der.

At vi har andet holdning end dig er vel ok.

Anya har vel lavet tråden for at få råd og holdninger .. og dem kommer vi med.

• #183   4. jan 2017 Og tråd om race løber ikke af sporet... der kom en kommentar som Anya synes er træls.. hvad med bare at ignorere den i stedet for denne tråd.

• #186   4. jan 2017 Anya indrager selv hendes privatliv... og har gjort det i flere tråde.

• #190   4. jan 2017 C F drop mit skide job.. jeg nævner heller ikke andres job eller mangel på samme i andre tråde.

Jeg er ikke mit job på HG!

• #191   4. jan 2017 Igen er jeg enig med CF.
    Vi er alle præget holdningsmæssigt via vores virke i det virkelige liv.
    Og uanset hvilken løsning Anya havde valgt for at tackle Batdogs indlæg i tråden, så ville det have været forkert, og der ville have været reaktioner på det.

Hvorfor ikke bare lade det ligge nu, og lade folk komme vidre ? Om Anya virkelig har rykket sig meget, kan ingen af os vide, det vile tiden vise.
    Det giver ikke folk ret til at sidde og ( for ) dømme hende på den måde som især Misse har gjort smiley

• #194   4. jan 2017 C F du aner intet om hvordan jeg arbejder.

HG er mig og jeg er ikke mit job.. så gider slet ikke det der.

• #195   4. jan 2017 Jeg kører uden lys på min cykel

• #197   4. jan 2017 Ah nu tager tråden en hel hel forkert drejning. Stop den hellere nu, for det giver ikke rigtig nogen mening for Anyas tråd det her.

• #198   4. jan 2017 Søren : Du er også rebelsk på kanten af det ulovlige smiley

• #199   4. jan 2017 Minion.. sjovt nok må nogle godt men andre er fyldt med fordomme smiley

Søren Puhhh den er grov smiley

• #200   4. jan 2017 Og ja, ingen grund til at blive personlig. Heller ikke selvom andre har gjort det tidligere.
    Det gavner ingen.

• #201   4. jan 2017 Jeg har en cykel som aldrig ser dagens lys, men det burde den gøre når man kigger på vægten .. smiley

• #202   4. jan 2017 Rolig Louise, det var ved 10 tiden i søndags. Kirke, du ved smiley

• #204   4. jan 2017 Søren kommer ikke i kirken... sidder kun hjemme og plejer alle mine fordomme.

• #208   4. jan 2017 Du er sød John .. Men det var min vægt jeg hentydede til og ikke cyklens smiley

• #210   4. jan 2017 At jeg er gammel? smiley
    Nu tabte I mig smiley

• #212   4. jan 2017 Åh ja .. Bliver 30 i år smiley

• #213   4. jan 2017 Man kan altså ikke oprette en tråd, der opfordrer til holdninger og derefter argumentere for at folk ikke bør sige dem (det her er IKKE huk til dig Anya, fordi jeg synes ikke du gør det, men det er der andre i tråden der gør, dels på dine vegne)

Jeg er enig i at Misse kører for hårdt og ikke udlægger sin sag særlig pædagisk, men essensen i hendes indlæg er jo reel nok - det er en holdning. Måden det bliver kommunikeret på, kan diskuteres, men i sidste ende er det altså en holdning - som faktisk er det hele emnet handlet om... Anya har faktisk oprettet et emne, hvori hun spørger groft sagt ind til, hvad hun har gjort galt (konstruktivt, hvilket Misses indlæg næppe går under, men igen, beskeden i indlæggene står stadig ret klart, og dén er konstruktiv og i den grad brugbar)

Når man opretter en tråd på baggrund af et negativt indlæg, så er der stor chance for flere negative indlæg i den pågældende tråd, og den chance har Anya taget, og det valg synes jeg også hun står ved.

• #217   4. jan 2017 Godmorgen folkens.

Hold da op der har været aktivitet i løbet af natten.

Louise og Isabelle - Jeg kan sagtens se hvad i siger, og jeg er helt klar over at en tråd som dette er noget jeg har gjort før, men jeg havde ikke lyst til at den anden tråd løb af sporet, og jeg tænkte at jeg kunne være på forkant med det på denne måde, fordi at så kunne folk sige hvad deres holdning til mig var, også regner jeg med de bliver ude af fremtide tråde jeg måtte lave, hvis de ikke har relevant indput som høre til emnet.

Set i bakspejlet så skulle jeg måske nok have taget den med Batdog i PB kun og ladet det være der, men så lad os kalde denne tråd et lille tilbageskridt.
    - Jeg havde helt ærligt ikke overvejet at min fortid ville være blevet taget op i en tråd hvor jeg spurgte om et uskyldigt spørgsmål, og det burde jeg nok også have tænkt over.

Jeg synes jeg har forsøgt det bedste jeg evner at forholde mig roligt til alle kommentarer herinde, men det er altså Misse og ikke jeg selv der har bragt mit privatliv i form af forhold så dybt ind i denne tråd.

Jeg stejler lidt på 2 ting. Hun (Misse) bliver ved med at tale om at hun har fulgt mig "hele vejen" nærmest, og jeg synes i forvejen at HG er et begrænset billede, men oveni det så aner jeg ikke hvem hun er. Hendes profil er fra 2016 og jeg mindes ikke nogle sinde at have debatteret med en der havde det samme navn før, hvorimod at jeg kender alle de andre der skriver i denne tråd. Derudover så virker det som om hun tror hun ved en masse omkring mit forhold, og der ligger vel og mærket kun 1 tråd herinde hvor mit forhold er nævnt.

Jeg har intet imod at man vil bruge info jeg tidligere selv har lagt herind, men man skal dælme sørge for det man bruger det til er sandt, og det er det i dette tilfælde ikke. Derudover stiller jeg mig uforstående overfor hvorfor det skal lyde som om jeg gør noget forkert når jeg taler om drømme med min bedre halvdel, og derfor researcher en smule fordi jeg lige blev nysgerrig.

Jeg er super taknemmelig for alle de svar jeg har fået, og selvom jeg virker til at blive skuffet/formærmet som nogle af jer siger, så betyder det jo ikke at jeg ikke lytter til nogle af de skrevne ting. Jeg har som sagt udviklet mig og rykket mig, og er blevet god til at vende tilbage til noget senere og se objekttisk på kommentarer og tage ting med mig videre.

• #218   4. jan 2017 #215
    Din dyrlæge ville bestille den Børge Mogensen sofa, som han/hun altid har ønsket sig

• #219   4. jan 2017 Isabelle, for det første er det en herre dårlig investering, du mister bare penge smiley For det andet ville du opleve meget tættere selskab på f.eks. toilettet. En hund, der nok i forhold til dine hunde, klistrer ret meget smiley

• #220   4. jan 2017 Jeg vil lige tilføje noget:

Minion - Jeg er ikke sikker på om den kommentar er til mig, men jeg synes altså ikke nogle er møgk*llinger eller noget.

Folk har klart lov til at komme med deres holdning, også selvom den ikke er positiv omkring mig.

Jeg tror heller ikke at nogle disideret har et vendetta mod mig, men det virker lidt som om at nogle ikke vil se/give mig lidt kredit fra at have rykket sig, når det er meget de samme ting der bliver sagt.

Jeg synes f.eks. det er unødvendigt flere gange at kommentere "Jeg tror ikke der går 2 år før du har ny hund" - Det er jo kun en anklage. Det er ikke en konstruktiv kommentar. Fred være med at sige det én gang, men at fortsætte synes jeg er underligt efter alt det jeg har skrevet herinde.

Jeg elsker at have hund, ingen tvivl om det men jeg er langt om længe et sted i mit liv hvor jeg har muligheder for at opleve ting som jeg ikke har kunne før, som f.eks. at tage ud og rejse, hvilket er noget af det jeg blandt andet gerne vil før en ny hund kommer på tale.

Batdog - Jeg synes vi havde en fin udveksling i PB, og jeg er ked af hvis du synes det virker som om jeg ser sådan på folk der kommer med en holdning.

Jeg gentager nok lige mig selv nu, men jeg vil meget gerne have folks mening, også dem der ikke er enig/fan af mig, men man må også gerne forholde sig til det jeg skriver og det synes jeg ikke rigtig Misse har gjort, da det ligemeget hvad jeg har skrevet er fejet af som en (dårlig) undskyldning. smiley

• #221   4. jan 2017 Anya tak for svar.

Det er bare lidt træls, at nogen skal hoppe ind i tråden kun for at svine nogle til, og så trække stikket.

Synes faktisk denne tråd var fin og konstruktiv langt hen ad vejen.

• #222   4. jan 2017 Louise - Det kan jeg klart godt forstå. Jeg er ikke tilhænger af at man sviner andre folk til.

Jeg vil sige jeg er glad for at andre godt kan se og forstå den følelse jeg har omkring Misse, men der er ingen grund til at svine folk til. Vi er alle voksne mennesker og burde kunne debattere uden smiley

• #225   4. jan 2017 Minion - Haha okay xD 12 chis, det lyder alligevel som en udfordning jeg ikke har mod på smiley

• #226   4. jan 2017 "12 chihuahua's puha så ville jeg ikke have gulvtæppe"
    Nej, eller for den sag skyld tilstrækkelig blodtilførsel til styremaskinen i købsøjeblikket smiley

• #227   4. jan 2017 Brugeren Misse, kan jo skrive som hun gør, fordi hun er en gammel kending herinde fra.

• #231   4. jan 2017 Måtte lige google 'skinkestang'. Det var en stang med skinke.
    Der er så meget, jeg ikke forstår smiley

• #233   4. jan 2017 Jeg står bare tilbage med et spørgsmål.

Hvem ER Misse?

Genkender måden at skrive på og vedkommende er tydeligvis gammel bruger og har været aktiv...

Men hvem?

• #236   4. jan 2017 John : Jow, og hun låste ham derude fordi han vist nok ville ha ( hvisker ) Sex smiley

• #238   4. jan 2017 Jeg vil nu nok mene, at selvom Misse Møhge havde nosser nok til at lade ham fryse ihjel udendøre, så var hun noget mere forsagt end vores Misse her, når hun var i almindeligt selskab smiley

• #239   4. jan 2017 De DRAGER!!

• #241   4. jan 2017 Haha - jeg VIDSTE bare at der ville komme en kommentar på den *GGG*

• #242   4. jan 2017 Noget af det jeg har det allermest stramt med i den her tråd, det er nok det at der sidder en gammel kendt bruger på en anonym profil og dømmer Anya så hårdt som hun gør.
    Det er ret ufint som jeg ser det.

• #243   4. jan 2017 Der er jo ret mange anonyme brugere på HG..

Vi vænner os jo bare til anonymiteten og synes vi kender dem alligevel...

• #244   4. jan 2017 Ja det er der, man ved hvem nogen af dem er, men der er også et par stykker jeg ikke ved.

• #246   4. jan 2017 Præcis, jeg synes faktisk ikke at det er OK at en gammel bruger bag en ny profil sidder og dømmer Anya så hårdt som hun gør.
    En anden ting er så at folk ikke altid er så anonyme som de tror de er ..

• #248   4. jan 2017 Skal jeg sende et til?

• #249   4. jan 2017 Måske er *misse* enten *W* eller *CAT*
    W var hende med den grimme mus som profilbillede.
    Cat havde så vidt jeg husker en blandings-schæfer eller lign.

De 2 har haft slettet sig, men om de er kommet igen under andre profiler ved jeg ikke.

• #251   4. jan 2017 Kat er her endnu, og det er ikke hendes stil at gemme sig bag anonyme profiler, hun står gerne ved hvem hun er smiley

• #252   4. jan 2017 Hvem er Kat?

• #253   4. jan 2017 Kors i skuret, jeg ved ikke hvem nogen af de to er, tror jeg *GG*

• #254   4. jan 2017 Rikke : Så godt kendte jeg ikke kat smiley

• #255   4. jan 2017 Hov - W kender jeg måske godt, men hvis det er hvem jeg tror, det er, så tror jeg på ingen måde det er hende, der er Misse..

Slet ikke det rette sprog...

• #256   4. jan 2017 Og Misse hygger sig smiley smiley smiley

• #258   4. jan 2017 W er vel Winnie... og nej tror ikke det er hende.

• #259   4. jan 2017 Du ved godt hvem W er og nej det er ikke hende.

• #260   4. jan 2017 Cecilie både på grund af informationerne hun har til rådighed, men for mit vedkommende også fordi jeg genkender måden at skrive på.

Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at det er en "vi" kender godt og har været meget aktiv på HG førhen.

• #261   4. jan 2017 Cecilie: Fordi Misse taler om gamle tråde, om hvordan Anya var for år tilbage i de gamle tråde. Hvis man ikke er gammel bruger aner man ikke noget om gamle tråde, med mindre man har luret md uden profil i mange år, men så kan man ikke se off-topic tråde, så det er næppe tilfældet smiley

• #262   4. jan 2017 Haha John smiley

• #263   4. jan 2017 Brugeren har været meget aktiv herinde og det er en vi kender godt ja.

• #265   4. jan 2017 Man kan ikke læse off-topic tråde, med mindre man har en profil og er logget ind Cecilie smiley

Men jeg syntes egentlig ikke det er klædeligt at sidde og gætte på hvem det er, det må være pænt nederen at blive anklaget for at være bag en bestemt profil, og man så er total uskyldig. Jeg aner ikke hvem Misse er, og er egentlig også ret så ligeglad, jeg syntes bare ikke det er en fair måde at føre sig frem på smiley

• #266   4. jan 2017 Mack : Ikke de slettede tråde, fra debatter der har været kogt over, der skal man have været her for at huske dem smiley

• #269   4. jan 2017 Misse er ikke offeret her, sorry to say.
    Er man fremme i skoene så må man også forvente at folk reagere.

• #272   4. jan 2017 Det er da bestemt ikke lige meget når man sidder og dømmer en anden bruger så hårdt og så samtidig holder sig anonym.
    Ret ufint at gøre overfor Anya.
    Misse skjuler jo ikke ligefrem at hun er en gammel bruger som ved alt om Anyas fortid.

• #274   4. jan 2017 Jeg er enig, Cecilie, anonymiteten synes jeg er ligegyldig..

Det forandrer ingenting. Men det handler måske om at det for mig oftest er ret ligegyldigt hvem der skriver hvad og at jeg for det meste husker profiler virkelig dårligt *GGG*

• #275   4. jan 2017 Jeg bryder mig da bestemt heller ikke om måden Misse braser frem og skriver på. Men jeg bryder mig heller ikke om at man måske ender med at sidde og lynche uskyldige mennesker, som intet har gjort og intet har med det at gøre, ved at lave offentlige gættekonkurrencer angående hvem profilen er smiley

• #276   4. jan 2017 Jeg er ret sikker på, at Misse mest af alt klukler over det her smiley

Ellers må hun jo sige det smiley

• #278   4. jan 2017 For mig betyder det noget.
    En ting er at gamle kendte brugere som Anya måske også kender, siger deres mening.
    Men at en ukendt bruger sidder og dømmer Anya, uden at Anya ved hvem hun er, det er sku ikke i orden.
    Hvem af jer ville selv synes det var fedt?
    Ikke at vide hvem der sidder og ved alt om en?

• #279   4. jan 2017 Men hvad ved jeg, jeg har én profil og den har jeg haft altid.
    Aldrig haft en fakeprofil.
    Lige på det punkt er jeg vist regelrytter smiley

• #280   4. jan 2017 Det Misse ved er det, vi alle ved (hvis vi altså har en ok hukommelse) for det stammer jo altså fra Anyas egen aktivitet her på stedet.

Og her lægger man ting ud både for kendte og ukendte profiler - og gør man det med private sager, så er konsekvensen altså at folk, man ikke kender har privat info om en...

• #281   4. jan 2017 Jeg ved ikke om jeg synes anonymiteten er et issue, men altså jeg synes det ret creepy ikke at vide hvem det er. Jeg ved godt jeg har været upopulær herinde blandt en del for mine valg men jeg ved da hvem de er, og jeg har mere respekt for svarene på en måde når jeg ved hvem der skriver dem, fordi jeg ved hvilken baggrund de skrives på.

En profil som er fra 2016, kan jo aldrig have fulgt mig hele vejen, da jeg slet ikke var aktiv herinde i det år, og derfor er det meget tydeligt at det er en gammel person som har været meget aktiv.

• #283   4. jan 2017 Jeg forstår slet ikke behovet for at gemme sig bag en anonym profil.

• #285   4. jan 2017 Helt ærligt, det er da fåtal herinde som ikke er anonyme;)

• #288   4. jan 2017 Er der beviser for, at Misse er en tidligere bruger, der har skiftet profil?

• #289   4. jan 2017 Det er præcis det jeg mener, Isabelle.

• #290   4. jan 2017 Ja

• #293   4. jan 2017 #291
    Hvordan?

• #294   4. jan 2017 Man kan jo også sige at brugeren Misse dømmer Anya på hendes fortid, samtidig med at Misse ikke står ved siden egen.
    Det er tydeligt for selv en blind at Misse er en god gammel kending, en meget aktiv bruger førhen.

• #297   4. jan 2017 Ja, på at at Misse har fulgt lidt med på hg. Ikke at hun har haft en anden profil. Jeg siger ikke, at hun ikke har, men det fremgår ikke af det, jeg har set

• #299   4. jan 2017 Profil er oprettet i nov 16... så har jo været under anden aktiv profil.

• #301   4. jan 2017 Anya - lige et opklarende spørgsmål, har du skrevet noget om dit nye forhold her på HG? (Jeg har ikke været aktiv herinde længe). Hvis nej, så tænker jeg, at Misse følger dig på facebook, hvor du har skrevet om dit nye forhold, som dog ikke er 2½ måned gammelt, men 4 måneder smiley

Og helt ærligt, det er også i mine øjne et meget nyt forhold, og selvfølgelig må man drømme og planlægge, men jeg tænker, at måske skal spørgsmålet til dig selv og ikke til HG-panelet være: Hvilken hund vil JEG kunne klare, også selv om jeg skulle blive alene? Og den dag, du kan svare på det uden at have brug for HG's accept, så har du satme rykket dig og hviler i dig selv smiley Forstår du, hvad jeg mener?

Jeg skriver ikke for at hakke dig oveni hovedet, men i reel omsorg for dig og evt. kommende hunde. Du har IKKE brug for et nederlag mere på den konto.

• #302   4. jan 2017 Jeg tror også at du skal kigge din venneliste igennem på Fb ..

• #303   4. jan 2017 Misse ER en gammel bruger.
    Hvorfor er det så svært at forstå? smiley

• #305   4. jan 2017 Tak, Minion smiley

• #306   4. jan 2017 Eller ikke have den pivåben..

• #308   4. jan 2017 Jeg ved ikke om vi må.

• #310   4. jan 2017 Er den da det, CH?
    Men jeg tror stadig at Misse skal findes på listen af venner.

• #312   4. jan 2017 Det går fint, Minion. Jeg er blevet pensionist, så jeg lever et stille, næsten autistisk liv med mine to små dejlige tosser smiley

Det er dejligt at "se" jer alle igen smiley

• #314   4. jan 2017 Uh, jeg bliver da helt rørt nu smiley Tak smiley smiley

• #317   4. jan 2017 Bente - Hmm ja meget lidt. Mit forhold er nævnt i denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/675777-soenderborg_evt_xd__update_xd

Men også i denne tråd er mit forhold altså nævnt som værende længere end 2 mdr smiley

Jeg forstår helt sikkert hvad du mener, og jeg tager det til mig og skriver det ned og tager det med smiley Sætter stor pris på dit indput.

Jeg synes faktisk jeg har fået meget brugbar information og konstruktiv kritik her, og det er jeg glad for, da jeg føler jeg lære noget af det smiley

Hmm. Jeg må sige jeg bliver skuffet hvis det er en fra min FB liste der taler sådan til mig, og har den holdning til mig. Så burde de stå ved det. Men jeg må lige tage en kigger på min liste igen.

• #318   4. jan 2017 Anya - ja, det kan jeg da godt se, men som sagt, jeg har ikke været herinde og har derfor heller ikke læst den tråd smiley

Hvad angår facebook, så kan man blive noget så uendelig skuffet - siger jeg, der har oplevet at blive anmeldt for socialt bedrageri fra en såkaldt "facebookven". Denne stod heller aldrig frem. Det havde vedkommende ikke nosser til.

At du tager "kritikken" og diverse input så konstruktivt viser jo, at du HAR flyttet dig smiley Keep up the good work smiley

• #319   4. jan 2017 Nu kiggede lige lige på FB - og ja, profilen står pivåben...

Så det kan være hvem som helst, der kender navnet...

• #321   4. jan 2017 Jeg håber næsten I har ret I at det ikke er en ven, meeeeen ..

• #322   4. jan 2017 Bente - Nej det kan jeg forstå på det hele.

Ja det kan jeg godt huske jeg læste om, jeg var forarget. Folk forarger mig faktisk ret tit. Jeg synes det var en grim ting at udsætte dig for smiley

TAK smiley Jeg er så glad for at du kan se jeg har flyttet mig lidt. Vi har i perioder os haft vores men jeg er altså glad for at have dig på min FB og få indput fra dig, som jeg tager meget til mig smiley

Jeg arbejder på mig selv hver dag, jeg skal være ærlig og sige det ikke er nemt og kikser ind i mellem, men generelt synes jeg det går fremad, og det hjælper at have fundet en bedre halvdel som giver motivation og lyst uden at gøre andet end bare at være ham xD

• #325   4. jan 2017 Helt enig, se at få din profil lukket.
    Håber sku at min er det smiley

• #326   4. jan 2017 Anya - det er det sværeste arbejde, man overhovedet kan blive udsat for, men det kan lykkes, og det er jeg sikker på, det gør for dig.

Og tak for ordene smiley

• #327   4. jan 2017 Jeg synes det lyder underligt. Alle mine indstillinger står til at kun venner der kan se mine ting smiley og 1 sted hvor det er venners venner?

• #328   4. jan 2017 Prøver lige at kigge igen. Jeg går ud fra, jeg kigger det rigtige sted - dit fornavn, der staves specielt og så har du et par af mine venner som venner.
    Jeg tænker, det er din profil, jeg ser...

• #329   4. jan 2017 Jeg kan se en god del opslag, måske ikke alle. Kan se annonceringen af dit forhold i august måned og kan også se hvad han hedder, hvor du har gået i skole og hvor du kommer fra osv.

• #338   4. jan 2017 Misse - Mange af de ting du nævner der har jeg aldrig udtalt. Ja jeg har sagt jeg føler du fordømmer mig, fordi ligemeget hvad jeg siger så kalder du det for dårlige undskyldninger og du fejer det af banen og mener du ved bedre.

Nu nævner du selv at du kun følger periodisk med herinde, og at du ikke kender mig fra andre steder. Så hvorfor insistere du på at ville partout have ret i at jeg ikke arbejder med mig selv og har rykket mig siden dengang?

Jeg er reelt nysgerrig, jeg ved godt at oprettelsen af denne tråd, set i bakspejlet nok var et dumt træk og lidt en bad habit, men som du selv siger er det at arbejde med sig selv en proces som går frem og tilbage. Så ja et skridt tilbage lige på den her, men så er jeg gået frem på så meget andet. Men det virker altså lidt som om at ligemeget hvad jeg gør/skriver af erkendelse som burde være positivt her, så vejer du mine fejl meget tungere. Men det kan da være det er mig, det skal jeg ikke udelukke.

Jeg tænker lidt, at vi er alle mennesker og man fejler vel alle ind i mellem, os til ting vi ellers er gode til.

• #340   4. jan 2017 Seee, Misse er en gammel bruger.
    Håber at folk tror på det nu smiley

• #342   4. jan 2017 Ja, Isabelle. Det vil vi vide. Jeg sætter lige vand over til en dunk kaffe smiley

• #344   4. jan 2017 Slabberadsere er mit bud.

Hun er dermed pt slabberadserende...

• #345   4. jan 2017 Kaffeslabberas er som hg - bare uden øjenkontakt. Mht spørgsmålet om en evt udsagnsform af ordet. Pas, jeg var og er grammatikspasser. Durch, für , gegen . . .

• #348   4. jan 2017 jeg tror bare jeg vil starte en klike med folk der fatter hat....

• #350   4. jan 2017 Lens : Alafisten ?? ... nej , Ala....eee.... ?? Årrh kan ikke huske navnet smiley Mener der var en der hed Alafisten, kan det være hende ??

Ej vel ?? smiley

• #351   4. jan 2017 "jeg tror bare jeg vil starte en klike med folk der fatter hat.... "
    Du er på hg. Det svarer til, at man forlanger et glas vand, alt i mens mens man er i færd med at drukne i en ferskvandssø

• #352   4. jan 2017 Tjener, kan jeg få et glas vand, tak?

• #357   4. jan 2017 Jeg sad med mine ømme fusser i en balje vand igår eftermiddags... det hjalp altså ikke spor på forståelsen.

• #360   4. jan 2017 Bare det ikke er Salafisten smiley

• #362   4. jan 2017 Jeg har lavet fiskefrikadeller med laks idag.... fra den kongelige hofleverandør

Jøsses... man kunne SE hele laksestykker i farsen - se DET er fandme fisk der vil noget!

• #364   4. jan 2017 Synes nu det er langt bedre at der gasses end at tråden fastholdes i sit formål - at kritisere Anya for hendes valg...

• #365   4. jan 2017 .

profilbillede
  • #366   4. jan 2017 Jeg må være totalt blank, fordi jeg har ingen idé om, hvem Misse er..

• #367   4. jan 2017 Det kræver nok at man var her i gamle dage for at have et bud på hvem det er.

• #370   4. jan 2017 Jeg sender dig lige et billede så du får andet at tænke på smiley

• #371   4. jan 2017 Eller måske ikke smiley

• #374   4. jan 2017 Gad godt vide om vi alle tænker på den samme smiley

• #375   4. jan 2017 MIG? Jeg tænker på julemanden, tandfeen og drømmeprinsen. smiley

• #377   4. jan 2017 Jeg tænker på Jax fra Sons smiley
    Og her er julemanden:

profilbillede
  • #379   4. jan 2017 Håber jeg ikke, for så bør jeg nok få det billede der ud af hovedet igen ..

• #381   4. jan 2017 Rotterne, jeg er nået til den alder, hvor tænderne falder ud helt af sig selv, så nej jeg er ikke for gammel. Tandfeen må gerne komme med PENGE. smiley

• #385   4. jan 2017 Skulle hilse fra alfisten aka Natasja og skrive følgende :

"Hej alle sammen. Endnu en gang er jeg blevet gjort opmærksom på, at mit navn sættes i forbindelse med en fake-profil. Hvis jeg nogensinde skulle vende tilbage på hg så bliver det som Alfisten Natasja. Godt nytår!"

Og ja det er mig der har orienteret hende om det, for jeg syntes simpelthen ikke det er fair at slynge det ene navn efter det andet ud, og ville selv blive både ked af det og rasende, og måske endda ende i modsatte grøft og grine min røv i laser, hvis folk sad og anklagede mig for at være bag en anonym profil.

• #387   4. jan 2017 Natasja kan altså også godt lide katte, hun har da en del smiley

• #389   4. jan 2017 Jeg var nu ikke i tvivl om at det ikke er Natasja, da jeg er venner med hende på FB og taler en del med hende men nok om det smiley

Jeg har klart fået brugbare råd med i tråden, fra alle vinkler og det er super, men nu vil jeg altså forsøge at koncentrere mig om min kommende eksamen for at blive færdiguddannet, også må jeg se hvad tiden bringer derefter xD

• #390   4. jan 2017 Lens: Jeg TROR måske også hun smuttede herinde fra, før du kom til, men jeg er ikke helt sikker smiley

• #392   4. jan 2017 Hov jeg har af samme grund også kontaktet KAT, og altså hendes kommentar var " åh HG" og så en grinene smiley, og jeg forstår sgu ærligtalt godt den reaktion. Og det er altså heller ikke hende, men det har jeg nu altså hele tiden været ret så sikker på, for jeg VED at både KAT og Alfisten altid har stået ved hvem de er, og gerne står ved deres ord også selvom de måske er i modvind eller er højtråbende smiley

• #393   4. jan 2017 Knæk og bræk med eksamen Anya smiley

• #397   4. jan 2017 Flatrunner er herinde

• #399   4. jan 2017 Jo jo Flatrunner er aktiv herinde

• #402   4. jan 2017 Jeg er jo en elendig betjent, så kan desværre ikke huske nogen... godt der er håb for fremtidens unger med en god skolelærer ...

• #403   4. jan 2017 Fæhunden er her også smiley

• #406   4. jan 2017 Og yousee nytårsaften!!!!

• #407   4. jan 2017 mISse

smiley

• #408   4. jan 2017 Det er Svend Brinkmann smiley

• #409   4. jan 2017 Miss(youse)e

• #410   4. jan 2017 Dr. Livingstone, I presume?

• #411   4. jan 2017 # 385

Rikke : Rimeligt flot gået, så beskyld da endelig os andre, eller i dette tilfælde mig for at have påstået at det ER alfisten aka natacha eller kat bag en hvad ? fakeprofil ?? smiley
    For det første har jeg ikke påstået at det VAR en af de 2, jeg spurgte om det evt kunne være en af dem, hvilket ikke er det samme som at påstå at det ER en af dem smiley
    For det andet, hvem sagde fake profil ? hvor kom den lige fra ? fordi en bruger har en rimelig anonym profil, behøver den vel ikke at betragtes som at være fake ? smiley
    For det tredie, så skal du vist ikke bestemme om vi kan tillade os at komme med bud på hvem Misse er smiley
    Du kan tillade dig at være uenig, thats all !!

Og så ville jeg ellers have sluttet af med at *forslå* ( som åbenbart betyder påstå smiley ) at Misse kunne være kommoden, men hun er vist ikke til katte, tror jeg smiley så det lader jeg være med smiley

• #413   4. jan 2017 Tante : Jeg er sådan set ligeglad med om man skriver : "Kan det mon være" eller man skriver "det er" . Jeg gider ikke sidde og se på min gode veninde og min bekendte blive mistænkt og/eller beskyldt for at være en " fake profil", og mener de har ret til at vide de bliver nævnt. Så må du bliver tøsefornærmet alt det du vil smiley

• #414   4. jan 2017 mistænkt beskyldt ?? smiley

Arrh gider du lige ?? smiley det er sgu ikke kriminalretten det her, og de bliver ikke beskyldt for at have begået den helt store forbrydelse, ej heller bliver de svinet til smiley
    Tøsefornærmet ? det lader jeg dig om at være smiley

• #415   4. jan 2017 Jeg har det - vi har sguda fundet Stein Bagger smiley

• #416   4. jan 2017 Pas nu lidt på blodtrykket, og så hav en god aften smiley Gider simpelthen ikke diskutere . De blev nævnt og jeg valgte dermed at kontakte dem, hvilket jeg selv ville have værdsat hvis det var mit navn der blev nævnt. Og så er den sådan set ikke længere smiley

• #419   4. jan 2017 Misstein bagsmil!

• #421   4. jan 2017 smiley smiley smiley

• #424   4. jan 2017 Jeg ved hvem det er
    Jeg ved hvem det er

• #425   4. jan 2017 Ej jeg vil bare være med i gættelegen smiley
    Men jeg tror jeg ved hvem det er

• #426   4. jan 2017 Ditte : SÅ !! .... Nu bliver du overfaldet smiley smiley

ALLE vil afkræve dig et svar smiley

• #430   4. jan 2017 Zorro?

• #431   4. jan 2017 Ha ha ha, jeg er overhovedet ikke sikker, men det er sjovt at prøve at sidde og huske hvem der ikke er her mere smiley

• #434   4. jan 2017 Gosh.. Den tråd her..
    Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde..

Anya, det er godt at se dig igen, og jeg håber da at vi ses til en udstilling et eller andet sted igen C:
    Håber at du finder ud af noget med hund, også selvom det nok er smart hvis der går et stykke tid smiley

Jeg selv har heller ikke planer om hund lige med det samme, men jeg er da også startet op på at kigge efter kenneler og den slags, så jeg ved hvad jeg vil når det bliver tid smiley

Og så vil jeg bare sige, at jeg altså også synes jeg kan genkende Misse som en eller anden.. Men kan ikke sætte navn eller billede på.. hmmm..
    Måske Voldemort?

• #435   4. jan 2017 Jamen jeg vil gerne med ringen til cuba

• #436   4. jan 2017 Seriøst! Hvor er jeg dog et naivt og godtroende menneske. Der er vel ikke nogen af ens FB venner, der kun er det for at snage, så man kan bruge det imod folk på et andet forum?.

Findes den slags mennesker?

• #440   4. jan 2017 Ja den slags mennesker findes, desværre.

Kommentér på:
Kom med det.

Annonce