Kom med det. {{forumTopicSubject}}
Nu skrev Batdog et mindre flatterende svar i min anden tråd som handler om et samtale emne jeg har haft med min kæreste men ikke mere end det.
Hvorfor er det i bliver ved med at bringe min fortid op? Jeg har været væk herfra i 1 år og i aner ikke hvad jeg har brugt mit liv på.
Lad os tage det.
JA, Meeko var et ikke helt gennemtænkt valg, jeg valgte at overhøre/se bort fra advarsler jeg fik om den kennel han er fra. Primært fordi jeg nok var meget naiv og enormt besluttet på at ville have en udstillingshund.
- Men nok i enæste grad også for at redde mit forhold og overbevise mig selv om at det var et seriøst forhold som ville ende i hund, villa og stakit.
Jeg har i løbet af de snart 4 år der er gået siden Meeko blev købt, haft et ret turbulent liv, hvilket endte i at jeg flyttede hjem til mine forældre med Meeko og boede der et stykke tid. Meeko blev hurtig knyttet til deres hund og vi havde det godt der og derfor blev mine forældre og jeg enige om at han skulle blive der, da jeg havde fået en studiebolig og ikke kunne tilbyde ham det samme som de kunne og jeg vidste han var gladere med selskab end at være alenehund.
Jeg besøgte ham i den tid hver weekend og ferier fordi han vil altid være min øjesten. Han bor stadig hos mine forældre og er stadig min øjesten.
Jeg har nået at være på højskole og været midlertidig bosat i midtjylland for at færdiggøre min uddannelse, som jeg er færdig med i januar.
Så ja. Jeg var ung og naiv og godtroende da jeg købte Meeko og jeg troede bare det var sådan en hund jeg skulle have fordi det var det vi havde haft i min familie og fem elskede jeg jo.
Men jeg har altså lært en masse i mellemtiden, og jeg har ikke fået nye dyr efter købet af Meeko.
Ny hund ligger desuden også min. 2 år ud i fremtiden, men derfor taler vi stadig om det fordi vi kommer fra forskellige steder og skal finde et godt valg for os begge to.
Hvad er det jeg mangler at analysere på? Jeg er ikke intresseret i at påtage mig en offerrolle, men jeg er ligeledes ikke interesseret i at min fortid hele tiden er noget jeg skal bankes i hovedet over, når jeg prøver at skrive noget herinde og faktisk bare stiller et uskyldigt spørgsmål.
Alt konstruktivt er velkommen.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Det er lidt det jeg tænker, og ja i den anden tråd havde jeg nøjagtig de samme tanker som Batdog.. jeg skrev det bare ikke.
Jeg synes ikke du burde anskaffe dig en hund... dit liv virker, ud fra denne side her, lidt kaotisk og at du flyver rundt i forskellige retninger.
dec 2008
Jeg tænker ikke så meget antal, men mere de tråde der har været tidligere herinde.
Eftersom jeg ikke kender Anya IRL, så kan jeg kun svare ud fra HG.
dec 2008
dec 2008
dec 2008
dec 2008
Som jeg skriver, at TS liv virker kaotisk .. og så manglede jeg måske at tilføje at jeg ville få styr på det inden køb af ny.
dec 2008
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Jeg synes selv jeg har et ret stabilt liv idag. Jeg bor sammen med min kæreste, som læser til ingeniør og vi har det godt. Jeg er næsten færdiguddannet og ny hun er som sagt min. 2 år use i fremtiden, men derfor prøver jeg jo så stadig at forbedre det jeg gjorde galt sidst og researche i rigtig god tid så vi er sikre på vi træffer det rigtige valg for os begge.
CF og Annø - Tak fordi i forstår det (:
Rotterne - Fordi jeg gerne vil holde den anden tråd til det emne den har og så først der blev svaret da jeg oprettede denne. (:
dec 2008
Du får min holdning... beklager det ikke er det rette svar.. min mening er ikke at dømme, men egentlig kun at komme med min holdning.
jun 2012
Meeko flyttede rigtigt nok hjem til mine forældre 2 uger før mig fordi jeg var nød til at flytte væk fra min eks, da det var usundt for mig at bo sammen med ham og jeg kunne kun finde en bolig i Viborg hvor jeg ikke var sikker på om husdyr var tilladt. Jeg fandt ret hurtigt ud af jeg gerne ville hjem igen, til Sjælland og fraflyttede derfra og til mine forældre. Så fik jeg halvt år efter en bolig hvor jeg flyttede ud og prøvede at tage Meeko ud, men han fungere bare ikke som ene hund. Han er utryg og ikke mega selvstændig, så han kom tilbage til mine forældre.
Det sidste år har jeg brugt på at være på højskole og færdiggøre min uddannelse som indebar 3 mdr til leje et andet sted for praktik.
Jeg er helt klar over at mit liv har været super kaotisk og ustabilt men det har hen over det seneste år ændret sig meget. Jeg bor sammen med kæresten og hans bror i et kollegie hvor dyr ikke er tilladt om skal som udgangspunkt bo her omkring 2 - 2,5 år endnu. Ideen om ny hund er langt ude i fremtiden. Men jeg prøver jo netop at forbedre mig ved at researche i rigtig god tid.
Jeg er henover tid også blevet klar over at jeg ikke ønsker en hund med SÅ meget pelspleje og så skrøbeligt et sind, som jeg oplever til tider at Meeko har.
Tror jeg fik svaret på alt (:
- Jeg er i øvrigt ikke sur. Jeg kan sagtens se hvor det kommer fra, men jeg prøver virkelig at forbedre mig og synes selv det gåret ret godt indtil nu måske, lidt.
Jeg er en meget følsom person og det tager desværre stadig lidt over i tider og især om det her emne men jeg sætter pris på dit indslag (:
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
Jeg ved du har rykket dig så meget det seneste år, du har kæmpet så flot og kæmpet med og ikke som tidligere imod de nye udfordringer livet har bragt.
Fortsæt af den sti, den gør dig stærkere.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jun 2012
okt 2010
Du havde vist nok at se til sidst Ghini havde hvalpe, men der kommer forhåbentlig et kuld på Cala til efteråret, så er chansen der igen
jun 2012
okt 2010
Det kunne være hyggeligt at mødes der
jun 2012
Zoey er ikke en hund jeg har haft. Det er en hund en bekendt har haft, som jeg hjalp med at omplacere og i den proces overvejede at beholde fordi hvem synes ikke at en hvalp er nuttet og tiltalende bare at beholde? Men det gjorde jeg ikke (:
De har det i øvrigt begge skønt i dag. Nalah er hos en familie på 5, som er meget aktive med hende og tager hende med på ferier og lignende og Zoey endte hos en sød ung pige som er glad for hende (:
Og Meeko er som sagt hos mine forældre.
jun 2012
Jeg har taget det i PB med batdog og er helt okay med det hun har skrevet
aug 2006
I denne forbindelse er 6 år ikke mange år - det er kun et halvt hundeliv...
jun 2012
Mike - Nej. Nalah er fra før alle de ting.
jun 2012
aug 2006
Jeg er lige præcis sådan en type person, der altid er på hundens side
Min hanhund er født i 2010 og han er lige nu i sin bedste alder. Det er nu, han for alvor er knyttet til os, han er under huden og han er fuldstændig tilpasset det liv, vi lever sammen med ham.
Med lidt held har han halvdelen af livet tilbage, hvor alt det her kun bliver bedre og bedre...
Og i det perspektiv er 2010 et øjeblik siden - selvom det for dig er mange år, gemt og glemt og videre...
For hundene er det så et halvt liv. Og jeg synes egentlig det er ret relevant at tage hundenes perspektiv i sådan en forbindelse her.
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Min kæreste og jeg startede for omkring 3 år siden med at finde ud af hvilken type hund vi skulle have. Vi har været vant til helt helt forskellige hundetyper, så vi har været mange forslag igennem. For godt 2 år siden kom vi så frem til at det skulle være noget så "kedeligt" som en labrador, og derfra gik jagten så ind på den helt rigtige opdrætter. Vi har pløjet MANGE opdrættere igennem, besøgt mange, er blevet brændt noget så gevaldigt af, og nu venter vi spændt på at en tæve vi er skrevet op til et kuld hos skal gå i løb. Men der er intet der er sikkert endnu. Hvis ikke der kommer en hvalp der matcher vores ønsker venter vi hellere.
Men sørg for at være kritisk, i forhold til hvilke forhold I kan tilbyde hunden og hvad I forventer at bruge hunden til. Vær kritisk omkring jer selv og opdrætter og få undersøgt baggrunden ordentligt. Og hav mavefornemmelsen iorden. Så skal I nok også finde den helt rette hund.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Men man lære jo også med tiden, og man lære især af sine fejl (læs: De fleste gør).
Jeg har såmænd selv fejlet, det tror jeg alle hundeejere har. Man kan søge en masse viden på nettet og andre steder, få en masse gode råd som man selvfølgelig også bør lytte til. Men man skal også følge sin mavefornemmelse, og engang imellem resultere det altså bare i fejl.
Jeg syntes det er et godt valg at du har ladet Meeko være hos dine forældre. Du er vokset op med racen, og derfor faldt valget på denne race dig også let - det forstår jeg, mange gør jo det samme. Så ikke nok med at Meeko har det super godt hos dine forældre med den anden hund, så er racen ikke den helt rigtige til dig. Jeg syntes det er flot du har delt det hele med os herinde, og jeg syntes også der skal være plads til at vi kan begå fejl, uden at få et rødt stempel - tænker jo at man netop skriver herinde for at få råd og hjælp. Du er nu ude i god tid for at læse på opgaven, og finde den helt rigtige hund til dig, om 2 år og det syntes jeg jo er kanon dejligt at læse.
Og til andre: Det er da 100 gange bedre at hjælpe på vej, til at hun og hendes nye hund får det helt optimale liv sammen. Istedet for at hænge hende op på ting hun har gjort for år siden (ved godt 6 år ikke er lang tid i et hundeliv, men når det handler om udviklingen af menneskets øverste etage, så sker der sku meget på 6 år), så hjælp hende til at finde den rigtige race, som passer nøjagtig til det hun kan tilbyde til den tid. Det er bedre at være guide, end dommer. Mange mennesker vil bare trække stikket herind til, hvis de bliver talt sådan ned til. Det kan jo så resultere i at hun kommer til at stå med den forkerte hund, for selvom det bliver sagt at hun ikke bør få hund så får hun det jo alligevel hvis det virkelig er det hun ønsker.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.422
Det lyder bare bedre når en brugshundeejer skifter hunden ud fordi den ikke dur (Det kan jo så diskuteres om det rent faktisk er hunden der ikke dur), i forhold til når en helt almindelig dødelig hundeejer gør det.
aug 2006
Det, jeg har det svært med er hvis man anskaffer sig en hund derefter (eller flere), hvis ikke livssituationen, den private, mentale, helbredsmæssige, økonomiske - eller hvad det nu var, der lå til grund for den tidligere omplacering - har forandret sig væsentligt.
Stabilitet er kodeordet.... Man kan gøre det en gang - men man skal ikke gøre det flere gange.
Jeg må indrømme at jeg synes der er væsentlige forskelle på omplaceringer når det drejer sig om arbejdende hunde i forhold til hunde, der udelukkende er familiehunde.
aug 2008
aug 2006
De fleste skiller sig af med arbejdende hunde meget tidligt eftersom det oftest viser sig hurtigt, at der er problemer i forhold til dens funktion.
En familiehund, der har været dybt elsket og omplaceret på grund af omstændigheder er oftest lidt ældre - og jeg kan godt forstå det og synes det er ok.
Men jeg synes på ingen mulig måde at det er ok at anskaffe sig nr. to hund og putte den ind i samme situation for så at omplacere en gang til.
For helt ærligt - så rækker den dybe kærlighed sgu nok ikke så langt i første omgang.
Sådan har jeg det med det.
Os, der har familiehunde har dem for relationens skyld og der kan man leve med temmelig meget i forhold til en hund, der ikke kan løfte den opgave, den er anskaffet for at løfte...
aug 2006
Det handler om den hund, der anskaffes næste gang...
jun 2012
Ved købet af Nalah og hendes omplacering lærte jeg at jeg helst vil have en ren race hund fordi man aldrig helt ved hvad man får i en blanding og mine ting ed mit privatliv så var jeg bare ikke helt forberedt på at ende med en hvalp der havde samme behov som en slædehunde nærmest.
Ved Meeko, som jeg i øvrigt stadig holder udgifter på har jeg lært at pelspleje og det skrøbelige sind de kan have ikke er mig, men jeg elsker ham enormt og han vil altid være min hund og mine forældes hund.
Jeg understreger igen at ny hund er min. 2 år ude i fremtiden. Først skal vi have et ordenligt sted at bo, og forudsætningerne til at have hund, vi skal også blive enige om hvad vi vil have i en hund og derefter race og først derefter finde en kennel.
- Men derfor er det vel tilladt at tale om det og prøve at pejle sig lidt ind på hvad man skal kigge efter på udstillinger og lignende.
Jeg forstår ikke hvorfor folk herinde er så vilde med at sætte nogle mennesker i bås og dømme dem til at være dårlige mennesker der ikke må have hund i fremtiden.
Det muligt 6 år ikke er længe for dig, men det er dét for mig og jeg har lært enormt mange ting i den tid og allermest i det seneste år hvor mit liv har forandret sig meget fra at være kaotisk og ret ustabilt til at være det modsatte.
I øvrigt har jeg ikke glemt hverken Meeko eller Nalah, jeg ser stadig begge hunde. Taler stadig med familien af Nalah og passer hende hvis det er muligt. Jeg taler også stadig med pigen der overtog Zoey. De betyder alle 3 noget for mig, Meeko elsker jeg og vil altid være i min familie, så at få det til at lyde som om jeg er ligeglad med dem er ganske enkelt forkert og meget koldt.
Jeg bor et fast sted med min kæreste og hans bror, jeg er færdiguddannet i denne måned og ved hvor jeg skal starte med at søge arbejde. Jeg har en fast bopæl i hvert fald de næste 2,5 år da min kæreste læser hernede og i denne tid har vi ikke tilladelse til husdyr og vi fokuserer os mere på studier og at blive mere aktive og komme i bedre form sammen.
Men derfor må vi vel godt tale om fremtiden og vores ønsker når vi engang når dertil? Vi har os planer om børn i nær fremtid og det skal også passe ind med alting, og det egnede mit liv sig før heller ikke til, men man kan altså godt blive klogere og ændre på ting så man når dertil.
Alle der kender mig irl synes jeg har rykket mig meget det seneste år og jeg ville ønske at folk herinde ikke kun fokuserede på ens gamle fejl men også tog i mente at der kunne være sket ændringer i den tid man har været væk.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Fra jeg var 20-26 rykkede jeg mig også HELT afsindigt, jeg gik fra at være selvmordstruet og i et ustabile on/off forhold og "hjemløs", til at have fået bedre styr på min sygdom, ikke være selvmordstruet, være i fast forhold og samboende med min nu mand, og have Ozzy og Mailo
Man kan altså rykke sig afsindig meget på 6 år, ja også bare på 2 år. Og man kan da ikke blive ved med at hænge sig i fortiden og dømme folk for det. Alle mennesker fejler, alle mennesker oplever op og nedture i deres liv, og alle oplever nok på et tidspunkt i livet at måtte træffe valg de egentlig ikke har lyst til, men som ganske enkelt er nødvendige.
aug 2006
dec 2008
Du skal da ikke have vores godkendelse, men du laver disse tråde, og vi kommer med vores mening.
jun 2012
Nej jeg skal ikke have jeres godkendelse men jeg ville godt kunne bruge denne side også uden at skulle bankes i hovedet hver gang jeg skriver herinde for mine tidligere fejltagelser.
aug 2006
Jeg deltog ikke i den anden tråd og her har du selv bedt om meninger..
dec 2008
Tidligere tråde bliver jo bare ofte taget op, hvis man tidligere har spurgt om samme emne. Hvis du ikke gider kommentarer om fortiden, så ignorer dem da... med tiden skal de nok dø hen.
jun 2012
- Men du har måske aldrig lavet nogle fejl i dit liv? Som du har lært af og er vokset af?
I øvrigt synes jeg selv det mærkeligt du skriver herinde og når jeg så svarer så gider du ikke forholde dig til mit svar som om at du bare har sat mig i en kasse som jeg aldrig kan komme ud af. Det synes jeg er ærgeligt men det er jo dit valg (:
Louise - Fordi jeg som sagt er træt af at det samme bliver bragt op når det omhandler mig. Ville du ikke blive det hvis du hørte for den samme fejl i mange år om et ømt emne for dig? Især når folk Nogle gange tror de ved mere om det end en selv?
aug 2006
Hvad du gør er din sag og har intet med mine eller andres fejl at gøre...
jun 2012
Nogle gange virker det squ lidt som om folk herinde sætter en ære i at gøre sig bedre end andre herinde.
dec 2008
Gu laver vi alle fejl... og mht hunde spørger jeg da også herinde, og vi får da alle trælse svar til tider.
Mere eller mindre alle personlige problemer holder jeg altså fra HG.
jun 2012
Jeg har desværre ikke et stort netværk og mange veninder jeg kan vende mig til, og det har gjort at jeg har skrevet herinde mere end jeg nok burde have gjort.
Mike - Ja. Jeg kan ikke huske det heller og ja det er hun.
dec 2008
I bund og grund er vi heldigvis selv herre over vores liv, og vil du havd hund om 2 år, så er det heldigvis dit og kun dit valg.
jun 2012
Louise - Okay men man kunne jo give folk benefit of the doubt (: men ja vi er selv herre over vores liv. Jeg vil ikke leve resten af mit liv uden hund men næste gang det sker er det mere velovervejet og der er det fordi vi er gennem andre ting i vores liv som vi gerne vil først (:
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
jeg kan sådan set godt forstå du denne gang selv efter den anden tråd tog fortiden op og kommenterer den, for uanset ville den komme op ... nu har jeg jo så langt fra deltaget i alle tråde på hg, men af dem jeg har her jeg sjældent set så vedholdende frembringen af fortidens "synder" ....
jeg ved ikke om du har ændret dig, men jeg vil give alle de ret der siger at om ikke alle, så har dog de fleste hundeejere nok dummet sig, ellers har vi nok dummet os med andre ting hvor vi alligevel senere prøver igen, og da forhåbentlig med den indsigt at bruge vores erfaringer fornuftigt.
jeg synes det er fint at undersøge tingene i god tid inden næste hund ... og vær så så ydmyg at når I har indsnævret relevante racer, så lyt til de herinde med viden og erfaring, både mht. opdrættere, sygdomme hos racerne, og ikke mindst om det er racer det er realistiske i det liv der er jeres til den tid ..
jun 2012
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Man skal kunne lære af, men også slippe fortiden for at komme vidre i fremtiden Du skal nok også komme vidre, måske du ikke skal hænge dig for meget i de svar du finder ubehagelige, når du svare på dem, virker du usikker.
Så et godt råd er at lade dem ligge, og lad være med at tænke dybere over dem
Og en anden ting, vi skal alle passe på med at ikke udlevere os selv for meget med dybe personlige ting, for andre kan ramme os i nakken med dem.
Jeg er som sagt glad for at se dig herinde igen, og håber at du kommer til at nyde siden, lige så meget som jeg gør
Jeg HAR lært at se bort fra de kedelige grimme kommentare, og fået mere hård hud, og det hjælper altså en del, når der går lidt for meget trunte i den
jun 2012
Mike - Det kan godt være, men jeg har ikke lyst til det gentager sig. Jeg svarede bare på et spørgsmål.
jun 2012
Mike - Der var skam ingen taktik i at svare på et spørgsmål og noget du selv bragte på banen (:
Jeg har i øvrigt ikke fortalt min egen version af noget, kun fortalt årsagen til et spørgsmål du selv bragte op.
jun 2012
Jeg ved ikke hvem du er, men du lyder meget fordømmende uden at kende mig overhovedet.
Jeg er færdiguddannet om 7 dage og hvem er du til at skulle bestemme om der er stabilitet i vores liv eller vurderede om ny forelskelsen for os har lagt sig?
Jeg er færdig med at uddybe mit privatliv herinde, så det eneste jeg vil sige er at det muligt du ikke kan se en grund til de samtaler og tanker men det kan vi. Du kender hverken min kæreste eller jeg, eller ved hvad vi har gennemgået sammen, og som du selv siger handler stabilitet ikke om tid men handlingsmønstre. Du kender intet til mit eller vores, så du kan slet ikke sidde og fortælle mig om jeg/vi har stabilitet i vores liv.
jun 2012
Jeg ved det godt men jeg er bare stadig rigtig følsom og det gør stadig rigtig ondt når folk propper mig i samme kasse som min fortid uden lige at give mig benefit of the doubt.
Jeg synes selv jeg prøvede mit bedste på at understrege at det andet emne om race ala leonberger var et uskyldigt spørgsmål fordi det var et samtaleemne herhjemme.
Jeg taler også tit med min kæreste og bedste veninde om rejser til Disney world, Orlando og rejse til Australien og fiji samt det at købe hus og få børn.
Alt sammen drømme som det at få hund, nogle mere realistiske og tættere eller større end andre, men hvis vi ikke må tale om sådanne ting, så blev hverdagen godt nok hurtig kedelig, hvis vi altid skulle tale om aftensmad og opvask.
Jeg er dagdrømmer og har jeg altid været. Det har hjulpet mig i perioder i mit liv og det er da heldigvis gratis at drømme. Men derfor har jeg stadig lært at mine fejl og ikke påtænkt mig at gentage dem.
Jeg er hverken igang med eller tæt på at købe hund, da der er mange ting som vi gerne vil opleve først, men derfor er det vel stadig okay at tale om det, stille spørgsmål om det og drømme om det indtil den dag kommer.
jun 2012
Jeg skal faktisk hjem til mine forældre og Meeko på fredag Glæder jeg mig til. Han vil nu altid være min øjesten men han har det bedst hos dem.
Misse - Undskyld mit nok ret hurtige svar, som måske virker lidt kort for hovedet. Jeg ved ikke hvem du er og det gjorde super ondt på mig at du bare virkede til at dømme mig, uden at kende mig overhovedet og trække hvad der virker som en konklusion, ned over hovedet på mig.
Jeg er ikke ved at gentage noget som helst, da mit andet emne bare som sagt er et uskyldigt spørgsmål. Vi har herhjemme os tit snakket om slædehunde selvom vi godt ved vi aldrig skal have disse hunde.
Jeg synes det ærgeligt at fordi jeg stiller et uskyldigt spørgsmål som også kommer af nysgerrighed, så bliver det taget som om jeg nærmest har købt ny hund. Det er næsten 4 år siden jeg købte Meeko og han er stadig min hund, jeg holder stadig udgifter på ham og jeg har ikke anskaffet mig nye dyr siden da.
Jeg synes dine sektion med hvad jeg skal analysere på og tænke over er fin og en del af tingene synes jeg både jeg er kommet ind på i tråden og nogle af dem er først relevant længere nede af stien og andre igen tænker jeg dagligt over.
Men jeg synes ikke det helt fair du dømmer mig og mit liv uden at vide noget reelt om det. Mit liv er det seneste år blevet meget mere stabilt end det var før og jeg har personligt rykket mig meget og det kan folk jeg taler med sagtens se.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Du må og kan gøre lige hvad du synes i dit liv. Andre her inde kan og må gøre hvad der passer dem. Og de hæfter sig så i fortiden, og et eller andet sted gør du jo lige så med denne tråd.
Spørg dig selv om du bliver gladere eller får noget ud af at deltage her inde?
Hvis ja, så forsæt. Hvis nej så glem hg og Find i stedet et andet forum eller brug noget privat netværk.
jun 2012
Jeg vil gerne tro at jeg får ny viden og sådan ved at være herinden og lærer nye ting, så jeg kan gøre det bedre næste gang, når det engang sker. Men faktum er nok mere at jeg bliver mest ked af at være her når folk dømmer mig på den måde uden jeg kan ændre på det.
jun 2012
Jeg ved ikke om jeg synes det er ala Facebook, fordi på FB kan folk følge med hele tiden og derfor også se jeg har flyttet mig og ændret mig siden dengang (:
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
tænk sig, jeg synes lige netop det er det Anya forsøger ... at hun så gør det i rigelig god tid, måske længe før andre ville gøre det, er jo op til hende selv ... og hvem siger der er om 2 år, det kan være 1½, eller 4½ ... alt efter hvordan livet ser ud på det tidspunkt .... men at det kan medføre så megen kritik at man bare ser på racer man evt. en gang ude i en ukendt fremtid og tidshorisont måske kunne tænke sig, det fatter jeg simpelthen ikke ....
jeg kunne til nød forstå det, hvis planen var en sommer hund, men har man virkelig ikke lov at drømme sig til noget der kan komme en dag, og så alligevel nu begynde at forberede sig, om det så bliver til noget eller ej .....
jun 2012
jan 2010
Jeg ser ansvarlighed i flere af de ting hun nævner. Uddannelsen er næsten færdig. Hun ønsker ikke hunden før de om 2 år kan flytte fra kollegiet. Jeg kan virkelig ikke se det kriminelle i at hun allerede nu ser på racer.
Fra jeg mødte en Dogue de Bordeaux første gang og så til Juice flyttede ind, der gik 5 år! Jeg benyttede tiden til at blive klar og ikke mindst blive klogere på hvad jeg planlage at begive mig ud i. Så at hun er ude nu, burde jo sådan set kun at være positivt - faktisk så kan jeg slet ikke sætte mig ind i, hvis nogle skulle mene det omvendt. På 2 år kan hun nå at læse en masse, om mulige racer, besøge nogle forskellige, og generelt få et bedre billede af hvad hun godt kunne tænke sig. På den måde går hun ikke ud og køber den første og den bedste.
Det er sku ikke nemt at komme videre i sit liv, når folk bliver ved med at hænge en op på tingene.
jan 2010
- Det er vidst forskelligt hvilken rækkefølge man ønsker at gøre det i, og det syntes jeg nu at der skal være plads til. Som sagt, jeg ville have spurgt efter hunderacer omring 5 år (!!!!) før det var aktuelt for mig. Det skader vel ingen, gør det?
Jeg er såmænd ikke uenig i dig angående omplacering, men jeg er uenig i hvordan der bliver set på Anya i sagen her. I bund og grund har hun jo kun omplaceret én hund, som idag lever et dejligt liv hos forældrene, for Anyas regning. Den anden som blev omplaceret var ikke hendes, det var kun en overvejelse at det var en hun ville beholde, men blev heller ikke til mere end det. Jeg tror nu der findes mange derude, der har stået med en hund i hånden man gerne ville eje I sidste ende, så tog hun det rigtige valg. Og så skal hun ikke hænges op på at hun havde overvejet andet.
Men hvordan kan du som ukendt af Anya konkludere at Anya ikke er kommet videre? At hun ikke har set indad og erkendt sine fejl? Jeg læser det jo netop som om at hun HAR erkendt sine fejl, og nu gør alt hvad hun kan for at undgå at det sker igen.
aug 2008
ALLE begår fejl og nej det er ikke okay at fejl begås når det omhandler hunde, for de betaler sku prisen og jeg er enig med jer andre i at Anya måske lige burde klappe hesten, MEN hvornår er det OK for Anya at SNAKKE om hund igen? Om 5 år, eller om 10?
Og hvorfor er det egentlig at vi herinde tror vi altid ved bedre?
Ja nu går jeg måske lidt imod strømmen, også i forhold til hvad jeg ellers står for, men selv jeg kan altså blive træt i hovedet af det.
Sorry!
jun 2012
Jeg stiller mig uforstående overfor hvordan du kan vurdere hvad der er rigtigt eller forkert i mit forhold, når du ikke kender nogle af os, eller noget til vores forhold. Du har intet information at bygge på hvad der rigtig eller forkert i forhold til min kæreste og jeg, da du intet ved om os, og derfor synes jeg det er lidt langt ude at du sidder og vil udtale dig omkring hvorvidt der skal gå lang tid før vi taler om familieforøgelse.
Du ved heller ikke om jeg har arbejdet med nogle af de ting som du har nævnt, eller om jeg har skrevet udstilling i kalenderen.
Jeg er skam tilstede i nutiden. Jeg bruger meget tid på at forberede min sidste eksamen lige for tiden, og har planlagt andre ting i løbet af de næste par måneder.
At du ikke tror på at jeg mener det når jeg siger en hund er langt ude i fremtiden, så er det jo dit valg. Jeg gider ikke prøve at overbevise dig.
- Jeg ved at der går min. 2 år før det bliver aktuelt, og det har jeg det faktisk udemærket med, da jeg gerne vil opleve nogle andre ting inden hund bliver aktuelt igen.
Jeg har ligeledes planlagt at skulle på hunde udstillinger i løbet af i år, og derfor endnu en grund til jeg var nysgerrig på racer, så jeg måske kunne pejle mit lidt ind på hvad vi i hvert fald skulle kigge efter på disse udstillinger, så vi ikke bare fare rundt og ikke rigtig får noget relevant viden med derfra hen af vejen.
At du bliver bekræftet i en tanke om mig, fordi jeg synes det er fordømmende at du udtaler dig så voldsomt om mig, privat og mit forhold kan jeg ærligt ikke tage vildt seriøst.
Du kender mig ikke, og kender intet til mit forhold.
- Du kan muligvis læse om min fortid herinde, og mit efterhånden gamle forhold, men det betyder ikke at mit liv er dét samme i dag.
Jeg synes det ærligeligt du ikke vil anerkende de ting jeg siger, og måske tage lidt højde for alle de ukendte faktorer, som du ikke kender til, og derfor udelader af din analyse af mig og hvad du tror jeg har tænkt mig.
Der er stor forskel på mit liv og mit forhold med min ex også på det liv og det forhold jeg har i dag. Mange ændringer, som jeg er glade for og som har gjort mit liv meget bedre end det var dengang.
Min største fejl er nok at jeg SÅ gerne vil have folks accept, dette gælder både i virkeligheden og herinde, men jeg burde nok indse at det nok ikke sker herinde, fordi jeg desværre har udleveret nogle personlige ting herinde, og mit liv før i tiden meget, og dette er jeg stoppet med og derfor har jeg desværre ikke ændret mig eller kommer til det i nogles øjne herinde.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
Der vil altid være folk derude, der tror at de kender til ens privatliv ud fra diverse tråde. Ryst det af dig og fortsæt med at undersøge muligheder. Held og lykke med det, selvom det er flere år ude i fremtiden
dec 2008
Søg råd... ignorer det du ikke kan bruge... og så brug siden til hunderelaterede problemer/områder.... og drop alt det personlige .. det ville måske gøre det nemmere for dig.
jun 2012
Fella - Tak, det vil jeg klart tage med mig
Louise - Det ville jeg gerne svare dig på, men det kan jeg ikke. Jeg har altid haft det super dårligt med når folk ikke kunne lide mig. Jeg er meget behagsyg, også IRL, og jeg synes det svært at vænne sig fra det at have en følelse omkring at alle skal kunne lide en.
Men ellers tak, og vil klart tage det med mig
jun 2012
jul 2008
jun 2012
Men okay, tager det til mig, og tænker over det (:
jul 2008
jun 2012
Tak for svaret. Jeg skal gøre mit bedste for at arbejde på det
jul 2008
jun 2012
- Vi ender nok med at lede videre engang, men lige for nu tror jeg bare vi vil nyde udstillinger og andre ting i vores tilværelse Men jeg tænker at jeg på et tidspunkt begynder at skrive en liste under den liste med overvejelser der skal ind over også, så jeg får samlet alting
And - Ja det tror jeg helt klart du har ret i
aug 2013
Vi kigger da også jævnligt på hunde , tjekker op på racer osv, og vi skal da forhåbentlig ikke have ny hund de næste mange år, men derfor vil vi da gerne undersøge ordentlig og sætte os ind i det, så vi ikke først skal igang når tidspunktet nærmer sig, og vi så måske ender med at leve 1-2 år uden hund, for det har vi altså ikke lyst til.
maj 2008
Jeg købte en kvart ko ugen efter, at jeg blev skilt. Og en selvkørende plæneklipper. Og et par voice of the theater.
-?????
Alle disse ting gjorde jeg i min naivitet helt uden at rådføre mig med "panelet". I dag indser jeg, at jeg nok ikke skulle have købt plæneklipperen. Vil nogen købe den, og skal jeg i så fald oprette en annonce?
aug 2013
Hvis man har et ustabilt liv, eller f.eks er psykisk ude af balance, så må man måske ikke lave noget som helst andet, end at arbejde med sig selv? Man må ikke gøre sig klogere på andre ting, undersøge ting , have drømme og undersøge dem osv.
Syntes altså det er en meget underlig tankegang.
Mit liv har skam været staiblt i flere år, men det havde det bestemt ikke da min mand og jeg købte Ozzy, og han er her endnu og har aldrig manglet noget, og ja vi har også fået Mailo siden
aug 2013
Men eftersom hun ikke har været aktiv længe, at jeg ikke kender hende personligt, og jeg ved man kan rykke sig meget på kort tid, så hverken kan eller vil jeg sidde og dømme hende, og fortælle hende hvad der er rigtigt eller forkert.
jun 2012
Det er også fordømmende at sige at folk taler for døve øre til mig. Jeg har lyttet til rigtig meget i denne tråd og skrevet de ting ned som jeg skal/vil huske på.
Men i bund og grund så har det igennem denne tråd været ét fedt hvad jeg skriver til dig, så anklager du mig for at lyve eller stadig være den samme som engang for 6 år siden.
Jeg orker ikke forklare mig overfor dig mere. Jeg er kommet med forklaringer og erkendelser. Det er wn del af det at have selvindsigt ifølge den psykolog jeg har været hos. At blive klar over og kunne forklare hvorfor man har handlet som man har. Om du tror jeg lyver eller ik har ændret mig, må være din sag. Jeg kender heldigvis sandheden selv. Så lad os stoppe her.
Til alle jer andre vil jeg sige stort tak for konstruktiv kritik og pæne ord. Jeg tager en stor del af denne tråd med mig og husker på de gode råd jeg har fået af mange af jer (:
Jeg er kommet frem til med mig selv at selvom jeg vildt godt kan lide denne portal, så er jeg ikke klar til at blive min fortid kastet i hovedet hver gang jeg skriver noget herinde, så derfor forholder jeg mig nok ret stille efter dette, men folk skal være velkommen i PB eller på Facebook hvis det er (:
Jeg tænker tit over min fortid og ville ønske jeg kunne gøre 1000 ting anderledes end jeg har gjort dengang, men det kan man nu engang ikke. Jeg kan kun gøre min nutid og fremtid bedre, og det er min plan.
Jeg er ked af at folk mener jeg har fralagt mig ansvar for Meeko, for det mener jeg ikke selv. Bare fordi han ikke bor hos mig er det ikke ensbetydende med at jeg har glemt ham eller er ligeglad med ham.
aug 2008
dec 2008
Jeg ville da bede om familie og venners holdning og ikke HG brugere, som aldrig har mødt TS IRL.
Der kommer blandede holdninger netop pga nogle ser helt bort fra gamle tråde, og ja andre ser ikke bort fra dem.
aug 2008
For det mener jeg.
Jeg er som sagt enig med jer, alt for mange hunde omplaceres/aflives om året og jeg mener også at Anya bør klappe hesten, men jeg bliver sku af og til træt i hovedet af at læse tråde som disse.
dec 2008
Anya er blevet ældre ja... men jeg husker kun de tidligere tråde, som et ret "kaotisk" liv med forlist forhold, flytning og meget forvirring omkring hund og hvor den skulle være, og ja omplaceringer.
Jeg er selv alene med hund... helt alene og med et helt stille og "kedeligt" liv... og jeg giver afkald på meget pga hunden... så derfor bør man være meget sikker ... også selvom man har kæreste lige nu... inden man anskaffer sig hund. Kærester har den tendens at de kommer og går.
Anya beder om svar og hvis man ikke ønsker trælse svar burde man nok droppe disse tråde... der kommer trælse svar på HG.
dec 2008
dec 2008
De her tråde bliver for mig lidt offer-agtige og man bliver hurtigt den onde fordi man husker fortiden... som CH så fint skrev så er tidligere adfærd ofte et ret godt billede på fremtidens adfærd... for så meget ændrer vi os normalt ikke.
aug 2008
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
dec 2008
dec 2008
Folk må da omplacere på livet løs..
dec 2008
Jeg spørger heller ikke lige familie mht hund, men der spørger jeg så andre hundetosser som mig.. mest venner IRL ... og også herinde.
dec 2008
dec 2008
feb 2014
Jeg håber virkelig at Anya håber let og elegant over de svar som Misse ( og hvem er hun så egentlig ?? ) kommer med .
Jeg er også en af dem der har været her så længe at jeg mener jeg kender lidt til Anya`s nedtur og synes bestemt jeg kan se hende meget mere positiv, og bestemt på vej op.
Hun tager slet ikke tingene så nært som hun gjorde for 2 år siden, så man kan godt rykke sig meget på 2 år.
Jeg husker også en anden bruger herinde, som fik strygl på strygl, og alle var sikker på at den schæfer blev aflivet eller omplaceret efter kort tid, selv jeg troede det.
Men den meget unge pige var sej, og er det stadig, hun kæmpede en brav kamp, og vandt den. Hun vandt også min beundring for at hun kunne kæmpe sig op, især når folk haglede hende så voldsomt ned.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.441
Vi skal alle lære, og det kan ikke undgås, at der sker fejl indimellem. Jeg har også ladet en kat blive hos min forældre i sin tid, fordi jeg synes, at det ville være synd at gøre ham til indekat, når han først var ren udekat, og så blev inde-/udekat med sofarettigheder.
Så skulle jeg også være en dårlig ejer.
Jeg har også omplaceret andre katte af andre grunde. Livet er ikke altid en dans på roser. Men skønt at du har det bedre.
dec 2008
I øvrigt er de fleste altså ikke modstander af omplacering ... men modstander af at man anskaffer sig nye dyr, hvis man ikke har styr på sit liv, overskud til dette osv.
dec 2008
At vi har andet holdning end dig er vel ok.
Anya har vel lavet tråden for at få råd og holdninger .. og dem kommer vi med.
dec 2008
dec 2008
dec 2008
Jeg er ikke mit job på HG!
feb 2014
Vi er alle præget holdningsmæssigt via vores virke i det virkelige liv.
Og uanset hvilken løsning Anya havde valgt for at tackle Batdogs indlæg i tråden, så ville det have været forkert, og der ville have været reaktioner på det.
Hvorfor ikke bare lade det ligge nu, og lade folk komme vidre ? Om Anya virkelig har rykket sig meget, kan ingen af os vide, det vile tiden vise.
Det giver ikke folk ret til at sidde og ( for ) dømme hende på den måde som især Misse har gjort
dec 2008
HG er mig og jeg er ikke mit job.. så gider slet ikke det der.
maj 2008
aug 2008
feb 2014
dec 2008
Søren Puhhh den er grov
aug 2008
Det gavner ingen.
aug 2008
maj 2008
dec 2008
aug 2008
aug 2008
Nu tabte I mig
aug 2008
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Jeg er enig i at Misse kører for hårdt og ikke udlægger sin sag særlig pædagisk, men essensen i hendes indlæg er jo reel nok - det er en holdning. Måden det bliver kommunikeret på, kan diskuteres, men i sidste ende er det altså en holdning - som faktisk er det hele emnet handlet om... Anya har faktisk oprettet et emne, hvori hun spørger groft sagt ind til, hvad hun har gjort galt (konstruktivt, hvilket Misses indlæg næppe går under, men igen, beskeden i indlæggene står stadig ret klart, og dén er konstruktiv og i den grad brugbar)
Når man opretter en tråd på baggrund af et negativt indlæg, så er der stor chance for flere negative indlæg i den pågældende tråd, og den chance har Anya taget, og det valg synes jeg også hun står ved.
jun 2012
Hold da op der har været aktivitet i løbet af natten.
Louise og Isabelle - Jeg kan sagtens se hvad i siger, og jeg er helt klar over at en tråd som dette er noget jeg har gjort før, men jeg havde ikke lyst til at den anden tråd løb af sporet, og jeg tænkte at jeg kunne være på forkant med det på denne måde, fordi at så kunne folk sige hvad deres holdning til mig var, også regner jeg med de bliver ude af fremtide tråde jeg måtte lave, hvis de ikke har relevant indput som høre til emnet.
Set i bakspejlet så skulle jeg måske nok have taget den med Batdog i PB kun og ladet det være der, men så lad os kalde denne tråd et lille tilbageskridt.
- Jeg havde helt ærligt ikke overvejet at min fortid ville være blevet taget op i en tråd hvor jeg spurgte om et uskyldigt spørgsmål, og det burde jeg nok også have tænkt over.
Jeg synes jeg har forsøgt det bedste jeg evner at forholde mig roligt til alle kommentarer herinde, men det er altså Misse og ikke jeg selv der har bragt mit privatliv i form af forhold så dybt ind i denne tråd.
Jeg stejler lidt på 2 ting. Hun (Misse) bliver ved med at tale om at hun har fulgt mig "hele vejen" nærmest, og jeg synes i forvejen at HG er et begrænset billede, men oveni det så aner jeg ikke hvem hun er. Hendes profil er fra 2016 og jeg mindes ikke nogle sinde at have debatteret med en der havde det samme navn før, hvorimod at jeg kender alle de andre der skriver i denne tråd. Derudover så virker det som om hun tror hun ved en masse omkring mit forhold, og der ligger vel og mærket kun 1 tråd herinde hvor mit forhold er nævnt.
Jeg har intet imod at man vil bruge info jeg tidligere selv har lagt herind, men man skal dælme sørge for det man bruger det til er sandt, og det er det i dette tilfælde ikke. Derudover stiller jeg mig uforstående overfor hvorfor det skal lyde som om jeg gør noget forkert når jeg taler om drømme med min bedre halvdel, og derfor researcher en smule fordi jeg lige blev nysgerrig.
Jeg er super taknemmelig for alle de svar jeg har fået, og selvom jeg virker til at blive skuffet/formærmet som nogle af jer siger, så betyder det jo ikke at jeg ikke lytter til nogle af de skrevne ting. Jeg har som sagt udviklet mig og rykket mig, og er blevet god til at vende tilbage til noget senere og se objekttisk på kommentarer og tage ting med mig videre.
maj 2008
Din dyrlæge ville bestille den Børge Mogensen sofa, som han/hun altid har ønsket sig
jun 2014
jun 2012
Minion - Jeg er ikke sikker på om den kommentar er til mig, men jeg synes altså ikke nogle er møgk*llinger eller noget.
Folk har klart lov til at komme med deres holdning, også selvom den ikke er positiv omkring mig.
Jeg tror heller ikke at nogle disideret har et vendetta mod mig, men det virker lidt som om at nogle ikke vil se/give mig lidt kredit fra at have rykket sig, når det er meget de samme ting der bliver sagt.
Jeg synes f.eks. det er unødvendigt flere gange at kommentere "Jeg tror ikke der går 2 år før du har ny hund" - Det er jo kun en anklage. Det er ikke en konstruktiv kommentar. Fred være med at sige det én gang, men at fortsætte synes jeg er underligt efter alt det jeg har skrevet herinde.
Jeg elsker at have hund, ingen tvivl om det men jeg er langt om længe et sted i mit liv hvor jeg har muligheder for at opleve ting som jeg ikke har kunne før, som f.eks. at tage ud og rejse, hvilket er noget af det jeg blandt andet gerne vil før en ny hund kommer på tale.
Batdog - Jeg synes vi havde en fin udveksling i PB, og jeg er ked af hvis du synes det virker som om jeg ser sådan på folk der kommer med en holdning.
Jeg gentager nok lige mig selv nu, men jeg vil meget gerne have folks mening, også dem der ikke er enig/fan af mig, men man må også gerne forholde sig til det jeg skriver og det synes jeg ikke rigtig Misse har gjort, da det ligemeget hvad jeg har skrevet er fejet af som en (dårlig) undskyldning.
dec 2008
Det er bare lidt træls, at nogen skal hoppe ind i tråden kun for at svine nogle til, og så trække stikket.
Synes faktisk denne tråd var fin og konstruktiv langt hen ad vejen.
jun 2012
Jeg vil sige jeg er glad for at andre godt kan se og forstå den følelse jeg har omkring Misse, men der er ingen grund til at svine folk til. Vi er alle voksne mennesker og burde kunne debattere uden
jun 2012
maj 2008
Nej, eller for den sag skyld tilstrækkelig blodtilførsel til styremaskinen i købsøjeblikket
aug 2008
maj 2008
Der er så meget, jeg ikke forstår
aug 2006
Hvem ER Misse?
Genkender måden at skrive på og vedkommende er tydeligvis gammel bruger og har været aktiv...
Men hvem?
feb 2014
aug 2006
aug 2006
aug 2006
aug 2008
Det er ret ufint som jeg ser det.
aug 2006
Vi vænner os jo bare til anonymiteten og synes vi kender dem alligevel...
aug 2008
aug 2008
En anden ting er så at folk ikke altid er så anonyme som de tror de er ..
aug 2008
feb 2014
W var hende med den grimme mus som profilbillede.
Cat havde så vidt jeg husker en blandings-schæfer eller lign.
De 2 har haft slettet sig, men om de er kommet igen under andre profiler ved jeg ikke.
aug 2013
aug 2008
aug 2006
feb 2014
aug 2006
Slet ikke det rette sprog...
aug 2006
dec 2008
aug 2008
aug 2006
Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at det er en "vi" kender godt og har været meget aktiv på HG førhen.
aug 2013
aug 2008
aug 2008
aug 2013
Men jeg syntes egentlig ikke det er klædeligt at sidde og gætte på hvem det er, det må være pænt nederen at blive anklaget for at være bag en bestemt profil, og man så er total uskyldig. Jeg aner ikke hvem Misse er, og er egentlig også ret så ligeglad, jeg syntes bare ikke det er en fair måde at føre sig frem på
feb 2014
aug 2008
Er man fremme i skoene så må man også forvente at folk reagere.
aug 2008
Ret ufint at gøre overfor Anya.
Misse skjuler jo ikke ligefrem at hun er en gammel bruger som ved alt om Anyas fortid.
aug 2006
Det forandrer ingenting. Men det handler måske om at det for mig oftest er ret ligegyldigt hvem der skriver hvad og at jeg for det meste husker profiler virkelig dårligt *GGG*
aug 2013
aug 2006
Ellers må hun jo sige det
aug 2008
En ting er at gamle kendte brugere som Anya måske også kender, siger deres mening.
Men at en ukendt bruger sidder og dømmer Anya, uden at Anya ved hvem hun er, det er sku ikke i orden.
Hvem af jer ville selv synes det var fedt?
Ikke at vide hvem der sidder og ved alt om en?
aug 2008
Aldrig haft en fakeprofil.
Lige på det punkt er jeg vist regelrytter
aug 2006
Og her lægger man ting ud både for kendte og ukendte profiler - og gør man det med private sager, så er konsekvensen altså at folk, man ikke kender har privat info om en...
jun 2012
En profil som er fra 2016, kan jo aldrig have fulgt mig hele vejen, da jeg slet ikke var aktiv herinde i det år, og derfor er det meget tydeligt at det er en gammel person som har været meget aktiv.
aug 2008
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
maj 2008
aug 2008
aug 2008
maj 2008
Hvordan?
aug 2008
Det er tydeligt for selv en blind at Misse er en god gammel kending, en meget aktiv bruger førhen.
maj 2008
dec 2008
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Og helt ærligt, det er også i mine øjne et meget nyt forhold, og selvfølgelig må man drømme og planlægge, men jeg tænker, at måske skal spørgsmålet til dig selv og ikke til HG-panelet være: Hvilken hund vil JEG kunne klare, også selv om jeg skulle blive alene? Og den dag, du kan svare på det uden at have brug for HG's accept, så har du satme rykket dig og hviler i dig selv Forstår du, hvad jeg mener?
Jeg skriver ikke for at hakke dig oveni hovedet, men i reel omsorg for dig og evt. kommende hunde. Du har IKKE brug for et nederlag mere på den konto.
aug 2008
aug 2008
Hvorfor er det så svært at forstå?
aug 2008
aug 2006
aug 2008
aug 2008
Men jeg tror stadig at Misse skal findes på listen af venner.
aug 2008
Det er dejligt at "se" jer alle igen
aug 2008
jun 2012
Men også i denne tråd er mit forhold altså nævnt som værende længere end 2 mdr
Jeg forstår helt sikkert hvad du mener, og jeg tager det til mig og skriver det ned og tager det med Sætter stor pris på dit indput.
Jeg synes faktisk jeg har fået meget brugbar information og konstruktiv kritik her, og det er jeg glad for, da jeg føler jeg lære noget af det
Hmm. Jeg må sige jeg bliver skuffet hvis det er en fra min FB liste der taler sådan til mig, og har den holdning til mig. Så burde de stå ved det. Men jeg må lige tage en kigger på min liste igen.
aug 2008
Hvad angår facebook, så kan man blive noget så uendelig skuffet - siger jeg, der har oplevet at blive anmeldt for socialt bedrageri fra en såkaldt "facebookven". Denne stod heller aldrig frem. Det havde vedkommende ikke nosser til.
At du tager "kritikken" og diverse input så konstruktivt viser jo, at du HAR flyttet dig Keep up the good work
aug 2006
Så det kan være hvem som helst, der kender navnet...
aug 2008
jun 2012
Ja det kan jeg godt huske jeg læste om, jeg var forarget. Folk forarger mig faktisk ret tit. Jeg synes det var en grim ting at udsætte dig for
TAK Jeg er så glad for at du kan se jeg har flyttet mig lidt. Vi har i perioder os haft vores men jeg er altså glad for at have dig på min FB og få indput fra dig, som jeg tager meget til mig
Jeg arbejder på mig selv hver dag, jeg skal være ærlig og sige det ikke er nemt og kikser ind i mellem, men generelt synes jeg det går fremad, og det hjælper at have fundet en bedre halvdel som giver motivation og lyst uden at gøre andet end bare at være ham xD
aug 2008
Håber sku at min er det
aug 2008
Og tak for ordene
jun 2012
aug 2006
Jeg tænker, det er din profil, jeg ser...
aug 2006
jun 2012
Nu nævner du selv at du kun følger periodisk med herinde, og at du ikke kender mig fra andre steder. Så hvorfor insistere du på at ville partout have ret i at jeg ikke arbejder med mig selv og har rykket mig siden dengang?
Jeg er reelt nysgerrig, jeg ved godt at oprettelsen af denne tråd, set i bakspejlet nok var et dumt træk og lidt en bad habit, men som du selv siger er det at arbejde med sig selv en proces som går frem og tilbage. Så ja et skridt tilbage lige på den her, men så er jeg gået frem på så meget andet. Men det virker altså lidt som om at ligemeget hvad jeg gør/skriver af erkendelse som burde være positivt her, så vejer du mine fejl meget tungere. Men det kan da være det er mig, det skal jeg ikke udelukke.
Jeg tænker lidt, at vi er alle mennesker og man fejler vel alle ind i mellem, os til ting vi ellers er gode til.
aug 2008
Håber at folk tror på det nu
maj 2008
aug 2006
Hun er dermed pt slabberadserende...
maj 2008
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
feb 2014
Ej vel ??
maj 2008
Du er på hg. Det svarer til, at man forlanger et glas vand, alt i mens mens man er i færd med at drukne i en ferskvandssø
sep 2005
sep 2005
aug 2008
sep 2005
Jøsses... man kunne SE hele laksestykker i farsen - se DET er fandme fisk der vil noget!
aug 2006
sep 2005
jun 2014
aug 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
jul 2012
aug 2008
Og her er julemanden:
aug 2008
jul 2012
aug 2013
"Hej alle sammen. Endnu en gang er jeg blevet gjort opmærksom på, at mit navn sættes i forbindelse med en fake-profil. Hvis jeg nogensinde skulle vende tilbage på hg så bliver det som Alfisten Natasja. Godt nytår!"
Og ja det er mig der har orienteret hende om det, for jeg syntes simpelthen ikke det er fair at slynge det ene navn efter det andet ud, og ville selv blive både ked af det og rasende, og måske endda ende i modsatte grøft og grine min røv i laser, hvis folk sad og anklagede mig for at være bag en anonym profil.
aug 2008
jun 2012
Jeg har klart fået brugbare råd med i tråden, fra alle vinkler og det er super, men nu vil jeg altså forsøge at koncentrere mig om min kommende eksamen for at blive færdiguddannet, også må jeg se hvad tiden bringer derefter xD
aug 2013
aug 2013
aug 2013
aug 2008
aug 2008
dec 2008
aug 2006
aug 2006
aug 2006
aug 2008
aug 2008
sep 2005
feb 2014
Rikke : Rimeligt flot gået, så beskyld da endelig os andre, eller i dette tilfælde mig for at have påstået at det ER alfisten aka natacha eller kat bag en hvad ? fakeprofil ??
For det første har jeg ikke påstået at det VAR en af de 2, jeg spurgte om det evt kunne være en af dem, hvilket ikke er det samme som at påstå at det ER en af dem
For det andet, hvem sagde fake profil ? hvor kom den lige fra ? fordi en bruger har en rimelig anonym profil, behøver den vel ikke at betragtes som at være fake ?
For det tredie, så skal du vist ikke bestemme om vi kan tillade os at komme med bud på hvem Misse er
Du kan tillade dig at være uenig, thats all !!
Og så ville jeg ellers have sluttet af med at *forslå* ( som åbenbart betyder påstå ) at Misse kunne være kommoden, men hun er vist ikke til katte, tror jeg så det lader jeg være med
aug 2013
feb 2014
Arrh gider du lige ?? det er sgu ikke kriminalretten det her, og de bliver ikke beskyldt for at have begået den helt store forbrydelse, ej heller bliver de svinet til
Tøsefornærmet ? det lader jeg dig om at være
sep 2005
aug 2013
aug 2006
aug 2006
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Jeg ved hvem det er
sep 2007
Men jeg tror jeg ved hvem det er
feb 2014
ALLE vil afkræve dig et svar
sep 2005
sep 2007
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde..
Anya, det er godt at se dig igen, og jeg håber da at vi ses til en udstilling et eller andet sted igen C:
Håber at du finder ud af noget med hund, også selvom det nok er smart hvis der går et stykke tid
Jeg selv har heller ikke planer om hund lige med det samme, men jeg er da også startet op på at kigge efter kenneler og den slags, så jeg ved hvad jeg vil når det bliver tid
Og så vil jeg bare sige, at jeg altså også synes jeg kan genkende Misse som en eller anden.. Men kan ikke sætte navn eller billede på.. hmmm..
Måske Voldemort?
sep 2007
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Findes den slags mennesker?
aug 2008
Kom med det.