24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
* Mandelgaven* {{forumTopicSubject}}
På opfordring fra Salla, får I lige en mere her fra Danaland
Hun ønskede at høre hvorfor Bent ALDRIG mere fyre krudt af nytårsaften
Vi har ikke fyret krudt af siden 2002 eller 2003, husker ikke året præsist.
Vi boede nede på Møn dengang, og Bent havde stor-shoppet fyrværkeri i Aldi, en hulens masse, så skulle Bent og ungerne rigtig fyre krudt af
Det år, og det ved jeg fordi andre også oplevede det samme som os, det år var Aldi`s krudt rent ud sagt noget pisse-farligt lort
Først ville de fyre romerlys af, men når lunten var brændt ned, sagde de enten : FUUUUIIII.... og så var der ikke mere fut i dem, eller også startede de med et knald, så røg omkuld, og fes rundt om sig selv, så vi måtte springe for livet
Dernæst var der en masse sole, men når man tændte dem, så jagtede de en, man kunne ikke sætte dem fast, de fes simpelthen af helvede til Og 2 af dem jagtede Bent, der løb vildt skrigende ned af vejen med sådan et par sole lige i hælene
Værre var det med raketterne, de blev forsvarligt sat i rør, kraftige rør, som stod fast, men alligevel formådede de at fise i alle mulige retninger end op Tanten fik nær en i hovedet:o , ny midterskilling fik hun i alt fald
Inden Bent opgav det lorte fyrværkeri, ville han prøve de helt store raketter Den første røg godt nok til tops som den skulle og vi stod der alle sammen og sagde : IHHHH og NÆÆÆÆÆ
Den næste, røg simpelthen baglæns ned i røret og eksploderede med det største brag der rungede længe efter
Så gav Bent op, og smed resten af krudtet langt væk, oven på et højt skab
Med til historien høre, at min bror, skulle sommeren efter lave en ordentlig heks til sankt hans bålet, og han spurgte faktisk Bent om han skulle bruge det krudt der lå deroppe på skabet, bent svarede bare fraværende næ nej, det skulle han ikke.
Da vi stod foran det flotte bål, sagde min bror at han havde puttet krudtet ind i heksen, og glædede sig til at det futtede af
Hele familien råbte : HVAD HAR DU ??????
Og så blev der ellers råbt : LØØØØØØØØØØØØØØØØB
Og ganske rigtig, den forbandede heks eksploderede i et ordentligt brag, hvor det slet ikke havde været sundt at stå for tæt på gløder og brændende pinde røg til alle sider
Så Bent sagde : IKKE MERE KRUDT NYTÅRSAFTEN
Da vi flyttede til Fejø, dristede han sig dog til at købe et batteri, men kun den ene side futtede afsted Så det var hurtigt overstået, og bagefter kunne han læse i nyhederne at flere batterier var eksploderet op i hovedet på folk
Så var det derefter helt slut med krudt nytårsaften
Håber i har nyt historierne her i December, altså på nær den ene der blev utilfreds allerede d 6 December
Håber I har haft en rigtig glædelig juleaften, med masser af hygge med familien, og god mad
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 156
jeg har fundet en ganske underholdende hver eneste dag, og det har været den eneste jeg har fuldt i år både på tv, nettet, og chokolade
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Og dejligt at skovtrolden (og i andre) overlevede at komme tæt på farligt krudt
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Glæder mig allerede til næste år...
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Det lyder som en rigtig god idé at Bent ikke er tæt på krudt længere. Eller din bror
Jeg har virkelig nydt kalenderen i hvert fald.
Og det der ene mavesure opstød der over den her på hg, var ganske underholdende i sig selv
Haha ja vi glæder os da til kalenderen næste år også
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Kan da sige det sådan, at hvis jeg ser min bror med fyrværkeri den dag i dag, vil jeg blive rigtig rigtig bange For han har været død i 2 år nu
* Mandelgaven*