24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
18 December, låge 18 {{forumTopicSubject}}
Uha så er det 4 søndag i advent, og nu er det snart jul
Bent skaber ravage i Odense
Bare rolig Salla, han væltede ikke hele Fyn
Lørdag, skulle den ene af børnebørnene til noget karate graduering ( staves ) Han skulle vist rykke et bælte op
Bent og svigersønnen kørte sammen med de 2 små poder derud, Tanten blev hjemme i deres hus for at vente på at minisofa og Karla dukkede op
Men at slippe Bent ude af syne, har åbenbart ikke været nogen god ide, for når man lukker morfar-Bent sammen med yngstebarnebarnet Sigurdt, går det vist galt
For det første kørte de vild hele 3 gange, for når man siger til venstre drejer Bent til højre og omvendt
Da de endelig når frem, må de skynde sig ind, ellers kommer knægten forsent
Bent og Sigurdt kommer til at sidde hvor de ikke kan se så meget, så pludselig kravler morfar og sigurdt rundt under stolene, for at komme tættere på
Tanten fortalte Bent bagefter, at en mand på næsten 60 år, ikke kravler rundt nede mellem stolene medmindre han er fordrukken
Bagefter åd de næsten alle æbleskiverne
Og legede karate i bilen på vej hjem, så svigersønnen mente at han hellere måtte køre
Imens var Minisofa, mand og Karla dukket op, og de beslutter at tøffe en tur med Karla og vovserne , så Tanten går med dem ned til Hjallese torvet, og handler kage hos Riise bageren
Og Anton den skumle fætter tisser op af et skilt Den vil Tanten dog ikke have siddende på sig, da det var minisofa`s mand der gik med ham Han blev dog truet med øreniv Det griner han dog af, han mener han kan løbe hurtiger end sin svigermor
Efter at have smovset julemad, og den lækre kage, skal Tanten og Bent hjem, der er jo ligsom et fyr der skal startes op igen
De mener de godt kan nå færgen kl 20,15 fra sprodsbjerg, dvs de kører hele vejen fra Odense ned over Svendborg, tåsinge siø, og langeland, og da de lander nede ved færgen er der helt mørkt
Hva er nu det ? Hvor er færgen henne af ?
De banker på billet-lugen, og en mand åbner : vi sejler ikke mere idag, siger han
WHAT ???
Jamen åh nej, hvordan skal vi nu komme hjem
Efter en hidsig kort diskution, vender Bent kareten, og suser nordpå igen
VI HADER AT KØRE OVER DEN BRO , siger Tanten og Bent i kor
Da de kommer på motorvejen ved Svendborg, for den lille Volvo en spand kul, for nu skal Bent altså hjem
Og da vi kommer til Nyborg, for han dog holdt sig på motorvejen, og sat kursen mod korsør
Efter ca 10 min kørsel i buldre ravens mørke siger Bent : Er vi kørt forkert, hvor er det der betalings-fis henne af ?
Og hvornår er vi på broen ?
Tanten svare at han altså ligsom har kørt på broen de sidste 10 min
Eh hva ???
Ja, det der betalings-fis er først når du er kommet over høj broen og næsten er på den anden side
Så får Volvoen en tand mere, mens Bent sammenbidt siger : jeg hader den skide bro
Endelig kommer de på den anden side og får betalt.
Bent er selvfølgelig den rene provo, så han spørger damen: Hva så hvis man når hertil og ingen penge eller kort har ?
Hun kigger underligt på ham og siger : øhhe
Tanten beder Bent om at se at komme afsted
Hele vejen ned til Næstved siger Bent : jeg aner overhovedet ikke hvor vi er
Tanten sukker bare
Da de endelig er hjemme, må Bent i gang med at ordne fyret, som sjovt nok blot havde stoppet slangen til med piller.
Og efter 2 timer er der endelig varme på
Glædelig 18 december og 4 søndag i advent alle sammen
Ps ( Nu skal I ikke holde øje med en sort Nissan eller blå bimmer det næste stykke tid, men en sort Volvo V40, hvis I vil undgå ham på vejene )
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Pyyyh så tør jeg godt komme hjem til Fyn igen
Om jeg begriber du tør lade ham ude af syne
Tak for låge nummer 18
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Så stakkels Bent havde ondt i benene da han kom hjem
feb 2014
I flg færgeplanen for december, tror jeg at den sidste sejlede kl 19,15, jeg er ikke sikker for jeg har ikke gidet checke efter.
Men hukommelsen siger noget om at det plejer der ikke om vinteren, det er vist kun fredag og søndag der er sene færger
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Tak for at åbne låge nr. 18
feb 2014
Der går færger fra bandholm og kragenæs, men de går kun til askø fejø og femø Jeg har boet på fejø
Så jeg tror du må under guldborgsund tunnelen og over falster hvis du skal til vordingborg, nemmest er det at tage motorvejen, og hoppe af i stensved
Så ingen færger nej
18 December, låge 18