2.068 visninger
|
Oprettet:
Ann-marie H, nu med fartstriber
13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Hvad mener du ? {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/nationen/heftig-debat-om-statsbegravelse-hvad-med-dem-der-bliver-draebt-paa-bosteder/6456469
Inspireret af denne artikel, fik jeg lyst til at høre din mening om sagen.
Skal alle statsansatte, der risikerer at blive dræbt på jobbet have en statsbegravelse, hvis man bliver slået ihjel mens man er på job ?
Jeg siger nej. Synes at det er fint at det kun er for politi og militærfolk, da de trods alt løber en væsentligt større risiko hver dag, end os almindelige dødelige.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg vil tro, at en pædagog, som arbejder med udadreagerende psykisk syge bruger en større del af sin arbejdsdag på "at være i fare" end en poltibetjent gør.
Hvis man er ansat i staten og bliver dræbt imens man er på arbejde, fordi man udfører sit arbejde- så ja, så burde man få den form for anerkendelse. Uanset om man blev stukket ned i Borgerservice eller kørte i en bil med blå lys på taget.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.805
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Der er mange, der løber en kæmpe risiko når de er på arbejde. Jeg har kæmpe respekt for politi- og militærfolk men jeg KAN ikke se hvorfor de er specielt udpegede til sådan en begravelse? Det er bestemt ikke min mening at give en "tror du at du er speciel"-tone, men jeg forstår ikke, hvorfor der skal være forskel på dem og andre, der også løber en stor risiko
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Jeg tænker altså også at folk der f.eks arbejder på retspsyk, ja og mange andre steder, faktisk er i større fare end en betjent er, sådan hvis vi skal gøre det op i timer. Ja betjente kan komme ud i episoder med skud osv, men det er trods alt ikke dagligdag for de fleste betjente.
En betjent har også mulighed for at beskytte sig selv i en del tilfælde, de har våben, håndjern osv, og er trænet i kamp og brug af våben. En sosu, pædagog, eller socialrådgiver har i bedste fald en overfaldsalarm.
Og NEJ det er ikke altid en betjent har muligheden for at forsvare sig, som F.eks i det nyeste tilfælde, og det er helt bestemt en forfærdelig handling der er sket.
Mht. sikkerheden for sosuer, pædagoger, sagsbehandlere osv, kunne der også ske en kæmpe forbedring hvis man tog psykiatrien mere seriøs , så folk netop var velbehandlet, ikke ventede i evigheder på behandling osv, og så ender med at udføre en så skrækkelig handling, som de jo ikke ville gøre hvis de var velbehandlet, det ville da være i alles interesse, ALT for mange mennesker bliver påvirket når en så forfærdelig handling sker, uanset om det så er en betjent eller en pædagog der må lade livet
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Jeg bliver voldsomt provokeret af, at der faktisk findes mennesker, der ingen respekt har for autoriteter eller ingen respekt for politiet. Det svarer til, at de rent faktisk føler sig hævet over loven...
Jeg synes det er en bekymrende udvikling eller afvikling, som vi ser af vores retssamfund...Min respekt for mennesker, der er ligeglade med politiet eller deres arbejde - kan ligge på et ikke-eksisterende sted Og jeg er hverken gift eller i familie med en betjent. Jeg er blot glad for, at der findes mennesker, der gider det job!
apr 2008
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
Jeg er måske farvet af at have to social rådgivere som forældre, hvoraf min mor havde en kollega, som blev slået ihjel af en klient. Der er også en reel trussel i de fag.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
At man overhovedet ønsker det forstår jeg ikke. For mig er en begravelse for familie og bekendte.
Politikerene bærer en del af ansvaret. De besparelser man laver går ud over nogen og er ikke bare tal på et stykke papir. Den politik man fører,får konsekvenser.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Og jeg finder det derimod usmageligt at alle andre brugers Jespers død på at få ondt i røven og brokke sig.
For mig er en betjent noget ganske særligt, de er ansat til at passe på os og de risikere at betale med deres liv, præcis som Jesper endte med at gøre det.
Jeg føler med hans to børn og hans kæreste.
Det har rørt mig dybt.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Når en hjemmesygeplejerske bruger en hel arbejdsdag på at få en psykisk syg person i en sådan tilstand at denne ikke er til fare for omverdenen, så er det både for enkelt personen og alle vi andre skyld...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg tror forskellen i forhold til statsbegravelser og anerkendelse osv. ligger i hvilke fag der har hørt under stat, og hvilke fag der har hørt under kommuner og regioner/amter... Man har altid haft råd til lidt mere og været lidt mere "høj i hatten" i staten.. Der er nok også lidt flere kroner at gøre med.
Der ud over så vil jeg heller ikke udelukke der måske er en rest af klassiske mandefag kontra klassiske kvindefag før hen skulle mændene nok sørge for at hylde hinanden og disses bedrifter, mens kvindernes arbejde blev taget mere forgivet.. Mon ikke det også spiller ind på vores normer i dag.
maj 2008
apr 2008
JEG tror personligt at det måske kan være pga. forestillingen om at man som politibetjent konstant løber efter bevæbnede forbrydere og bliver beskudt. Jeg vil ikke undervurdere den fare man er under som betjent - men igen så tror jeg bare ikke mange tænker på patienter man fx. har at gøre med som sosu eller pædagog på linje med den fare man løber som betjent. Det er jo bare patienter.
Jeg tror det er nemt at træde på et ømt punkt i den her debat, så jeg vil lige igen understrege, at jeg har stor respekt for alle der passer på os med livet som indsats. Men jeg tror opfattelsen af jobbet som politibetjent kontra sosu har en DEL at sige om hvordan mange ser på det
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
det viser i vil deres land det bedst men os at de selv os må se at denne kan sket om man er politi heller ej hvem som helst kan blive skudt stikke ned slået ihjel
det er der sådan set hvad der kan sket i helle landet
dec 2008
Jeg finder det usmageligt at menneskeliv bliver delt op i a og b hold.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Jeg arbejder med til dels ret farlige borgere...og vi er helt ekstremt udsatte og har ikke ret mange midler til at beskytte os selv. Vi er i den konstante fare -hvor jeg vil mene at politiet er i fare i akut situationer... hvad er mest værd vil jeg ikke gøre mig klog på....til gengæld...så...
Hvis man når det, så er der ingen tvivl om at man hvor jeg arbejder skal trække sig fra fare...og tilkalde politiet. De skal slå til hvor vi andre giver op og de skal bare stille.!! De har ikke muligheden for at sige "det er for farligt!" for de er sidste bastion...
Så selvom jeg da personligt vil mene mit arbejde indebærer en stor del af den samme risiko som en politibetjents -vi arbejder med samme "målgruppe" omend jeg går op og ned af den alle timer jeg er på arbejde... så er jeg også ret glad og taknemmelig for at kunne tilkalde "nogle andre!!" når det brænder helt sammen, for det er der mit ansvar stopper...og deres træder til.
På den anden side er dette jo kun gældende hvis vi kan nå at trække os og tilkalde politiet..og den potentielle fare er der bare altid, vi kan aldrig rigtig slappe af eller sænke paraderne. Men om det kan måles, gøres op, og retfærdighedsbedømmes... det synes jeg faktisk ikke det kan...
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Det der for mig, gør den store forskel i den her sag, er at politifolk og soldater er ansat til at passe på alle os andre, og vores land. I de situationer, hvor der er fare på færde, og alle os "normale" mennesker, flygter skrigende væk. Der er politiet og militæret ansat og trænet til at gå i den modsatte retning, og bevæge sig ind i brandpunkterne, og risikere livet, for at beskytte os.
Derfor mener jeg også at de fortjener en særlig, sidste respekt, når de bliver dræbt på jobbet.
Det har intet at gøre med at de er mere værd som menneske, end f.eks en sosu eller en taxachauffør, der bliver dræbt på jobbet. Alle menneskeliv er lige meget værd. Men jeg mener bare at vi skylder en større tak, og respekt til de mennesker der passer på os, hver eneste dag, med livet som indsats.
aug 2008
Meninger er forskellige og nej jeg mener ikke at andre end politifolk og soldater skal have statsbegravelse.
dec 2010
aug 2008
Men mit svar er stadig som det er.
En statsbegravelse er forbeholdt politi og soldater og sådan bør det være.
dec 2010
Det må nu stadig have været en barsk omgang, at miste et familiemedlem på den måde, selvom I ikke var tætte.
aug 2008
Så kan vi jo blive ved og ved og have ugentligt statsbegravelser og så går fidusen også lidt af.
Det betyder jo ikke at jeg mener at andre folk er mindre værd, men jeg mener bare at det er forbeholdt politifolk og soldater.
Måske man skulle gøre noget for sikkerheden for dem der omgås de psykisk syge i stedet for.
Det var også voldsomt, ingen tvivl om det.
dec 2010
aug 2008
Det er nok mere vejen frem.
dec 2010
aug 2008
dec 2012
Jeg er så s**** ligeglad med statsbegravelser...og jeg vil da personligt helst frabede mig en -det tror jeg ret mange vil. Det jeg synes halter er anerkendelsen af risici er den samme for andre beskæftigelsesgrene. Folk kan sagtens sige det kunne de aldrig selv klare eller til dels anerkende det er farligt. Men den der faldne helt status som spredte sig over hele dk...den får sosu'en aldrig....
dec 2010
Men jeg har det fint med at muligheden er der for at vise sin respekt, for de mennesker der sætter livet på spil, for at beskytte os andre.
Man kan jo så også omvendt spørge, er en dræbt sosu vigtigere at hylde, end den unge 19 årige mand, der blev kvast ved Høje Tåstrup for nyligt, da et tog blev afsporet og væltede ned over ham ?
maj 2008
aug 2008
aug 2008
apr 2008
Hvis medarbejdere i psykiatrien løber en lige så stor risiko som politifolk og soldater - og vi ikke skal have statsbegravelser hver dag, hvilket jeg er enig i - hvad er så problemet i, at politifolk og soldater får en almindelig (og stadig værdig) begravelse som alle andre? Hvis det er tilstrækkeligt for alle andre, der bliver dræbt for at udføre deres arbejde?
Det er der jeg mener at det så burde være all or nothing - enten så bør man vel anerkende det i form af en statsbegravelse for alle statsansatte der bliver dræbt for at udføre deres arbejde.. eller også må man konkludere at det ikke kan lade sig gøre. Det giver ingen mening for mig, at det kun er nogle få beskæftigelser, der i grunden kunne være tilfældigt udvalgte HVIS fællesnævneren er den risiko man løber i kraft af sit arbejde
aug 2008
Hvad men den unge mand der blev mast under et tog den anden dag, mens han var på job?
Er han endnu mindre værd?
Nu er det ikke mig der har opfundet det med statsbegravelse, men jeg kan virkelig ikke se problemet i det.
Jeg synes mere at det er usmageligt at folk vælger at bruge hændelsen til at få ondt i røven over.
Vi har meget med at hvis ikke vi selv må, så må andre heller ikke, eller hvis andre får, så skal vi selv have noget magen til.
dec 2010
Er uenig med dig i at betjenten ikke blev dræbt i aktion. Han var iført sin uniform, og repræsenterede derfor politiet på drabstidspunktet. At han ikke var på vej ind i bank, under et bankrøveri, med en trukket pistol, gør ingen forskel for mig. Han blev dræbt pga sin uniform/status som betjent.
Jeg bærer selv uniform, og er derfor også underlagt visse retningslinjer, når jeg har uniformen på. Det samme gælder for en politibetjent.
dec 2008
Jeg tror de fleste ville undvære den helte dyrkelse vi har været vidne til. Manden var ikke en helt,men en der passede sit arbejde. Altså som mange andre.
Pludselig skal børnene have indsamlinger. Hvor mange børn mister ikke deres forældre på tragisk vis uden der er en kæft der tænker over det.
aug 2008
For mig ændrer det intet om han var på vej til job eller om han var på vej ind i en bank under et røveriforsøg.
Han blev dræbt i tjeneste.
dec 2012
Jeg føler egentlig heller ikke jeg har ondt i røven over noget.....men jeg synes det er et generelt problem at man har det med at glemme visse grene af samfundet, eller højest skøjte hen over det...fordi det er tegn på en generel nedprioritering...samfundet følger dets normer og "bølger"...
Folks fokus har været i SÅ højere grad på hvordan vi hylder en betjent (og det skal der så sandelig også være plads til!) men ingen har nævnt...det er måske blevet hvisket visse steder, men det bliver virkelig overdøvet....at vores psykiatri halter så gevaldigt at chancen for at det sker igen er ret sandsynlig...
Og angående Sosuen så JO jeg synes der er en forskel...at man vælger bevidst at tage et job...for det store hele fællesskabs skyld, hvor man VED man risikerer sit liv, som iøvrigt kommer alle andre ret meget til gode...frem for et uheld...og hvor stor er sandsynligheden generelt for at få væltet et tog ned over sig?!
aug 2008
Manden er død grundet det job han havde, lad ham dog for pokker hvile i fred.
maj 2008
aug 2008
Men nu holdes hånden jo ikke over mig som den gør det over dig, så hvis der er problemer med min måde at debattere på, så bliver det nok påtalt skal du se.
Og ellers, så gå uden om mine indlæg, det evner du vel.
dec 2008
maj 2008
dec 2010
Kan kun sige, at for mit eget vedkommende, så handler det om at vise den sidste respekt (i form af en stor statslig begravelse) til de politi- og militærfolk, der passer på os.
At vi andre også risikerer at blive dræbt på jobbet, er selvfølgelig trist, og bør ikke ske, men uheld sker altså, for mig er der ikke den store forskel på om man bliver slået ihjel af en psykisk syg person, hvis man arbejder indenfor faget, eller hvis man tilfældigt kommer i berøring med en ustabil psykisk syg person (f.eks som dørmand, s-togsrevisor, kassedame i Netto, eller ?). Vi kan alle blive slået ihjel af psykiske syge, som gå amok. Og vi kan alle blive slået ihjel på jobbet, ved et uheld.
Men ingen af os møder dagligt på job, med en skudklar pistol, og risikerer at blive smidt midt ind i brændpunkterne i forbindelse med terror eller lign. Det gør politiet, og militæret, og derfor fortjener de også en ekstra stor respekt (hvis man spørger mig ).
aug 2013
aug 2008
apr 2008
Jeg synes er en kæmpe misforståelse at tro, at det handler om betjenten som person, for det er bestemt ikke min mening at diskutere hans personlige forhold, men noget helt generelt i samfundet. Der er jo stor forskel
aug 2013
aug 2008
Ligesom at jeg heller intet problem ser i at mit eget familiemedlem ikke fik sådan en.
Betyder det at jeg mener at mit eget familiemedlem er mindre værd end Jesper?
Nej.
dec 2008
Ud over det har det jo været fint at se hvad folks holdninger til det er. Det burde der være plads til i en debat.
aug 2008
Igen, hvis ikke vi må, så skal den dræbte betjent heller ikke.
dec 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Jeg kan åbenbart ting jeg ikke vidste at jeg evnede.
aug 2008
Men ja, alt pynter vel i det samlede forsøg på at gøre folk værre end de er.
apr 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Jeg mener ikke at folk der er imod den begravelse han fik, automatisk er folk der ikke har respekt for politiet og det job de udfører.
Som jeg skrev så mener jeg ikke altid at de får den respekt og anerkendelse de bør have, men jeg skrev også at det nok var en helt anden debat.
apr 2008
aug 2008
For de to ting mener jeg ikke man bare automatisk kan sige følges ad.
dec 2008
De er jo også "helte". Hver dag sætter de livet på spil for at vi andre kan komme sikkert frem. Dem er der da ikke en kæft der tænker på. Det er jo bare den risiko der ved jobbet.
aug 2008
Der er INGEN af os som der bifalder den begravelse han fik, som samtidig mener at andre er mindre værd. Ingen.
Synes også det er langt ude at begynde at stille tingene op og sammenligne hvilket job der er det farligste.
aug 2008
aug 2013
Der er folk der siger at de syntes det tog overhånd i medierne, men det er ikke det samme som at sige, at han ikke fortjente den begravelse. Ligesom nogle siger at mange andre også sætter livet på spil i deres job, uden det betyder at man ikke under betjenten en ordentlig begravelse.
Lad nu være med at skyde folk ting i skoende som de på ingen måder skriver eller mener, det er altså ikke særlig klædeligt.
aug 2008
Så jeg hverken overfortolker, pynter på det eller andet.
aug 2008
Lidt det samme som at jeg ikke må brokke mig over noget, for der er andre der har det værre end mig.
Det er da fint at man mener at det halter inden for sikkerheden med de psykisk syge, men hvorfor sværte betjentens begravelse til, med det?
Det er ret ufint at gøre den slags og på en eller anden måde, en form for manglende respekt.
dec 2008
Det er ikke fordi at jeg mener at andre også skal have det. Tværtimod.
Kunne forstå det hvis man have lavet en heltemodig gerning. Så er det lige meget om man er politi,brandmand eller bager Palle.
aug 2008
dec 2010
Jeg har stor respekt for de mennesker der arbejder indenfor psykiatrien, ligeledes har jeg stor respekt for dørmanden på diskoteket, samt alle andre fag. Vi er alle lige vigtige, for at få samfundet til at fungere. Et eller andet sted, har jeg i virkeligheden nok størst respekt for rengøringskoner og skraldemænd, for uden dem, ville verden være et meget grimmere og mere uhygiejnisk sted.
For mig handler det ikke om mangel på respekt overfor alle andre fag. At jeg ikke mener at en statsbegravelse bør gives til alle der bliver dræbt på jobbet. Jeg har stor respekt for alle andre fag. For mig handler det om at politiet og militæret er ansat til at passe på os andre, og at vi skylder dem en kæmpe tak fordi de er der, og sætter livet på spil for at passe på os. I mine øjne er de helte.
Noget andet er jo så at i de situationer, hvor folk er blevet dræbt i psykiatrien, der har pressen absolut også været til stede, det har fyldt mindst lige så meget, som sagen om den dræbte politimand. Desværre har det jo så ikke resulteret i at det har givet bedre arbejdsforhold indenfor psykiatrien For jeg er helt enig i at sikkerheden indenfor det fagområde burde være langt højere, så det netop IKKE ville være farligt at gå på arbejde. Som SOSU, socialpædagog eller sygeplejerske er man jo netop ikke klædt på til at slås med farlige psykopater, som politiet jo er.
dec 2012
Psykisk syge er tabu...de er ikke rigtige mennesker...og selvom vi kan berøre dem overfladisk...så er det helst noget vi vil gemme væk og ikke tænke videre over...det har vi også en lang fin tradition med...
Gem de irrationelle væk....vi kan alligevel ikke "gøre noget for dem"...
For pressens fokus er et andet sted... den er på fejlen i tilbuddene, eller sosu'ens egne fejl...og det til trods for at en drabsmand i knapt en måned havde desperat bedt om indlæggelse og fortalt hvad konsekvensen ville være hvis det ikke skete... man umenneskeliggør sådan en gerningsmand...og hvorfor smide penge efter at gøre forholdende bedre for sådan et monster?! -det ligger ikke i samfundsfølelsen...
Og sosu'en....hun kunne jo bare lade være med at vende ryggen til (det er nemlig i praksis SÅ nemt...) Der er nemlig ingen helte i sådan en historie...kun frygt og skyld
Og det synes jeg er vigtigt at have fokus på....frem for begravelser for who cares...jeg gør i hvert fald ikke...jeg er meget mere interesseret i hvad der sker i livet og hverdagen
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Men jeg synes det er lidt... respektløst at folk bruger betjentens død og begravelse til at fremme deres sag? Det er reelt nok, at det er et problem, men synes måden det bliver gjort på er lidt usmagelig..
dec 2010
Problemet er jo bare at det jo ofte er psykisk syge, som er involveret i vold mod politiet, togpersonalet, sosu'en, vagten i Netto, buschaufføren osv. Det ville gavne os alle, hvis behandlingsmulighederne blev kraftigt forbedret, inkl. den psykisk syge, som jo heller ikke fortjener at blive smidt i fængsel for at have begået et mord, der måske kunne være undgået med rette behandling.
dec 2012
Og ja, man glemmer for ofte at ansvaret for at der sker de hændelser når der er psykisk syge involveret....ikke kun ligger hos det syge individ...men hos os alle og et system der svigter -igen og igen.
dec 2010
Kom til at tænke på den soldat i Nordjylland, der slog sine forældre ihjel i sommers Det må være frygteligt for ham, at skulle leve med konsekvenserne resten af livet
dec 2012
Folk er så fokuserede på gerningen de ikke ser mennesket bag og gerningen skal straffes! Gerne med samme vægt som selve gerningen havde...
Straffen hjælper dog kun på at opretholde en form for (for mig falskt baseret) retfærdighedssans hos en stor del af befolkningen...og intet andet...
Hvor kunne det have været fedt hvis vi slet ikke havde behøvet den her diskussion, fordi gerningsmanden havde været velbehandlet... (og derfor synes jeg faktisk diskussionen er relevant)
dec 2010
Jeg er helt enig i at en fængselsstraf ikke gør andet godt, end at give ofrene/samfundet en følelse af at retfærdigheden sker fyldest. Og den er et eller andet sted også vigtig.
Men det er mindst lige så vigtigt at fokusere på at få et helt menneske ud af fængslet igen. Det gavner ingen, hvis den straffede går direkte ud og begår ny kriminalitet.
aug 2008
Det er ufint at bruge betjentens død og begravelse til at fremme sin egen sag.
Og ja, man risikere at miste livet i en del forskellige job, men som TS skriver, så er politiet og soldaterne ansat til at passe på os. Det er deres job. Og derfor synes jeg at en statsbegravelse er forbeholdt dem.
Men det betyder ikke at jeg ikke mener at andre er mindre værd.
maj 2008
Det er prædis det, som du gør.
apr 2008
aug 2008
Sorry venner, jeg har ingen sag.
apr 2008
aug 2008
aug 2008
Jeg ved godt hvad jeg som offer og efterladt ønskede at læse. Og det er ikke de kommentarere der bruger hans død og begravelse til at stille spørgsmålstegn og fremme egen sag.
aug 2008
maj 2008
aug 2008
Jeg vil nærmere kalde det tragisk.
aug 2008
Intet nyt der.
aug 2008
aug 2008
Hvis ikke, så var det nok ikke rettet mod dig.
maj 2008
aug 2008
aug 2008
maj 2008
aug 2008
Jeg er i det mindste ikke stadig herinde fordi hånden holdes over mig.
Det er vist mere end hvad man kan sige om dig.
Vi almindelige dødelig får det skam påtalt hvis vi overtræder regler eller andet. Bare rolig.
aug 2008
Intet af det er en påstand, men sandhed. Tro mig.
aug 2008
maj 2008
dec 2010
maj 2008
aug 2013
dec 2010
dec 2008
Forstår ikke hvad det er for en sag vi skulle have. Man har en holdning til emnet. Intet andet.
okt 2010
Hvad hvis ens familie ikke har råd til en begravelse?
Hvad sker der så?
dec 2012
aug 2013
aug 2013
okt 2010
aug 2008
aug 2008
Jeg skriver INTET herinde som jeg ikke mener eller kan stå ved, så nej, jeg synes tråden skal blive, trods uenighed.
Hvad mener du ?