{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.865 visninger | Oprettet:

HJÆLP HÅRFARVE! :D {{forumTopicSubject}}

Halløj søde HG'ere
Jeg har dummet mig, og har virkelig brug for hjælp.
Sagen er den at jeg jo farvede mit hår mørkerødt for et år siden, den udgroningen har jeg bøvlet med siden, og bestemte mig så for at farve det blond, MEN der er 2 ting galt, 1 det der var naturligt er blevet gult, 2 det der var en udgroning er egentligt ok men ikke blond smiley
Nå men jeg havde så en ide om at jeg kan blive ved med at farve og bruge shampoo og alt det der pjat, men så sagde min ven at jeg da bare kunne farve det mørkt (jeg har også snakket om sort hår noget tid, men har ikke gidet det fordi jeg ikke gider at farve det hele tiden for at holde udgroningen pæn) men kan jeg farve det sort, når jeg lige har farvet det blond eller vil det også blive grimt?
kære hg hjælp, hvad gør jeg?
Jeg har ingen planer om at gå til frisøren, synes det er for dyrt og så mange penge har jeg heller ikke til det, men gider altså heller ikke gå rundt med gult hår smiley
Så hvad er bedst? og hvis det er at forblive lyshåret, hvordan får jeg det så bedst, nemmest, billigst pænt?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HÅRFARVE! :D
  • #2   15. dec 2016 Jeg plejer at være rigtig godt tilfreds med mine farver, men ikke lige blond, men det er jeg heller ikke vant til og nok også lidt dumt af mig i forhold til at det var rødt før smiley Det er ikke tisgult, det er bare heller ikke pænt blond smiley

    Jeg elskede mit sorte hår, men jeg ved bare ikke om man kan gå fra det her blonde halløj til sort, eller om jeg skal et eller andet andet igennem først.


  • #4   15. dec 2016 jeg har altid farvet det selv, bare ikke fra så lyst til helt mørkt, så jeg aner det heller ikke xD

  • #5   15. dec 2016 Velkommen til klubben for gult hår når man afbleger smiley :D Bare rolig, det er helt normalt, men hvis du gerne vil have "pænt" blond hår ville jeg vente et par dage (måske en hel uge) og så afblege igen, og derefter bruge noget purple shampoo. Hvis det ikke er helt pisgult behøves du nok ikke at afblege igen. Det burde gerne rette mere op på det.

    Men jo du kan sagtens gå fra blond til sort - men få én til at kigge dit hår igennem inden du er færdig så du ikke ender med lyse pletter.... jeg taler af erfaring....
    smiley


  • #6   15. dec 2016 Men ellers så fik jeg faktisk et fint resultat selvom jeg gik fra lyst til bogstavelig talt sort

  • #7   15. dec 2016 Funke, tak fordi du kom på banen xD
    Ved godt det er normalt, men det bliver det fandme ikke pænt af haha smiley har allerede det lilla stads, det fulgte endda med i pakken, men ja må håbe det aftager lidt, synes dog stadig det er grimt, når det ikke er bare nogenlunde samme nuance (hvilket jeg godt vidste det ikke blev, men håbede nok at det blev pænere og ikke nærmest rødt og gult smiley )
    Så overvejede at farve det sort, for at få det mere ensartet igen, selvom jeg godt ved jeg så står i samme dilemma når jeg bliver træt af den farve, men så ved jeg da hvordan jeg IKKE skal gøre. smiley

    Hvis jeg går til sort igen, tænkte jeg at jeg ville farve det 2 gange med lidt mellemrum, for at være sikker på at det hele fik nok farve, men selvfølgelig skal det lige tjekkes, jeg har heldigvis farvet det sort før og ja det er ikke kønt med huller xD
    Men var mere bange for at håret enten ikke kunne tage farven til sig eller at det bliver grønt


  • #8   15. dec 2016 jeg kunne jo også forsøge at få det øverste pænt lyst og så lave ombre smiley

  • #9   15. dec 2016 Hahaha nej det ændrer ikke noget...
    Altså håret skal jo have en vis lys nuance for at shampooen kan virke optimalt, men jeg har simpelthen gjort det at jeg påfører en god mængde lilla shampoo i hele håret, tørt eller fugtigt, et håndklæde om hovedet og så glemmer jeg tiden... det virker...

    Jeg vil sige at mit blev ikke grønt og det kunne godt tage farven til sig! Men det klogeste er vel nok aldrig at gå fra ene yderpol til den anden, det gik dog fint ved mig smiley


  • #10   15. dec 2016 Uhhh ja gør det!! smiley smiley

  • #11   15. dec 2016 Det bliver nok ret dyrt i hårfarve men det kunne sgu da være fedt! smiley
    har ingen ide om hvordan jeg skal gøre, men det kan vel ikke være så svært xD


  • #12   15. dec 2016 Nahh prøv dig frem, et par tutorials på Youtube og så kører det!! *host*

  • #13   15. dec 2016 Prøv dig frem.....bliver det grønt, så ifør dig en rød nissehue, og sig at det er med vilje, i anledningen af julen smiley smiley Og skynd dig forbi en frisør smiley
    Jeg har lige bestilt tid hos frisør, til klipning, og lyse striber. Glæder mig som et lille barn. Det er 100 år siden sidst, og jeg elsker bare at få nusset hår smiley Men for filan hvor er det bare dyrt, når man har langt hår smiley


  • #14   15. dec 2016 Ann-marie, jeg har ikke rigtig råd til frisøren, det er derfor jeg ikke gør det smiley
    Men jeg ved ikke helt, på en måde vil jeg gerne se om jeg kan få det lyse hår til at spille, men jeg tvivler egentligt lidt på at det klæder mig med så lyst hår, hvis jeg kan få det gule ud, men samtidig vil jeg også gerne tilbage til helt sort smiley
    Men en ombre med lyst og mørkt kunne godt være en løsning.


  • #15   15. dec 2016 Jeg havde egentlig heller ikke lige planlagt at skulle bruge ca. 800 kr på frisør her i december, som er dyr nok i forvejen smiley Men jeg fik lige et flip i dag, og ringede og bestilte tid smiley Blev enig med mig selv om, at det jo kun er jul én gang om året, og at jegogså godt må forkæle mig selv en gang i mellem smiley
    Hvorfor har du farvet det lyst, når du egentligt gerne vil være sorthåret ? smiley


  • #16   15. dec 2016 Ann-marie, jeg forkælede mig selv med nyt computerspil, nyt tøj, vinterstøvler og ikke mindst hårfarve, så jeg må nok hellere slappe lidt af smiley

    Og det er en lidt dum historie smiley både fordi jeg fik en ide om at det sikkert var pænt nok smiley Men egentligt mest fordi jeg nu i et halvt år har lavet sjov med mine venner om at det indre og ydre ikke passer sammen, fordi jeg nogen gange kan være meget blond i min væremåde, og ja så tænkte jeg det var på tide at få gjort noget ved det smiley


  • #17   15. dec 2016 En anden gang du skal gå fra en mørkere tone (ISÆR rød!) så er den nemmeste og sundeste måde at gøre det på, at bruge de pakker til lyse striber istedet, og så lave striber istedet for en fuld farvning. Jo vidst det skal gøres nogle gange før man er lyshåret - på et tidspunkt vil så meget af dit hår være lyst, at du blot kan bruge en lys hårfarve (ikke afblegning).

    Jeg har farvet mit hår mindst 200 gange dog, mest i min teenage tid. Har haft rødt hår mange gange, altså postkasse rød, og det er super svært at dække eller trække ud, med et ordenligt resultat - med mindre at man altså har ønsket om et resultat der ser meget falsk ud. smiley


  • #18   15. dec 2016 Jamen så må du hellere forblive blond, og udnytte hårfarven til at begå en masse dumheder i det næste stykke tid....man kan slippe afsted med hvad som helst, hvis man siger: "Jeg er blond, så hvad ved jeg om det" ? smiley smiley

    Tjaa....jeg har faktisk også købt lidt nyt tøj, og jo også fået mig en ekstra hund, og min bil driller stadig, så jeg burde virkeligt ikke bruge penge på frisør.....men nu gør jeg det altså alligevel smiley


  • #19   15. dec 2016 skal måske siges at det ikke var afblegning jeg brugte, men en meget lys hårfarve smiley
    Louise jeg er fuldstændig ligeglad med om det er en naturlig blond, bare det ikke er SÅ gult som det er pt hehe.. Mit røde er jo altså heller ikke rødt mere, det er 1 år siden det er farvet rødt sidst, men der sad jo stadig noget farve tilbage jeg ikke har kunnet slippe af med.
    Jeg havde ikke tålmodighed til de der striber, det ville stadig skabe for meget forskel i farven, fordi største delen af mit hår er naturligt og tager derfor imod farven meget bedre end spidserne, som jo oveni er mere slidte. xD

    Ann-marie, jeg har jo desværre en kæreste der også har lidt at skulle have sagt og så har jeg jo min angst.
    Jeg slipper allerede afsted med alt, blot fordi jeg er blond indvendig hehe, eller fordi jeg er en pige, eller fordi de er ved at dø af grin og derfor bare synes det er vildt sjovt.. hmmm smiley


  • #20   15. dec 2016 Mon ikke at kæresten er villig til at sende dig til frisøren, hvis nu resultatet bliver så ringe, at han ikke kan holde ud at se på dig ? smiley smiley

  • #21   15. dec 2016 Så giver han mig da bare en hue smiley han er lidt ligeglad tror jeg, jeg har haft det grimmeste halvt lyserøde halvt ikke farvede (fordi farven var dårlig) hår, og han var ved at dø af grin.

  • #22   15. dec 2016 Hmmmm....noget tyder på at kæresten ikke er til meget hjælp, hvis du får grønt hår smiley smiley
    Måske du skulle investere i en hårtrimmer, så du kan barbere alt håret af, hvis det går helt galt smiley


  • #23   15. dec 2016 neeeeeej!!! jeg vil hellere have den grimmeste farve end miste mit hår smiley ellers havde jeg bare klippet udgroningen af xD

  • #24   15. dec 2016 Nå, nå, ikke så hys, det vokser ud igen smiley smiley
    Spøg til side: jeg har en gang selv valgt at blive klippet ultra korthåret, fordi jeg havde fået en frisure, som jeg ikke var tilfreds med. Det fortrød jeg godt nok smiley Men ok, så har jeg da prøvet at være korthåret, og behøver ikke at eksperimentere med det igen smiley


  • #25   15. dec 2016 Du skal bruge de der super blonde fra loreal, det er de gule æsker, og så smide det lilla kur i, så bliver det blondt smiley
    Men smut en tur i den nærmeste #normal # butik, der har de billige hårfarver af de gode mærker og køb dig en sort og giv 10 min ekstra i håret, så skal det nok blive sort smiley
    Og for en god ordens skyld kan du give dit hår en hårkur med en alm balsam ved at putte det i efter endt vask og sove med det og så skylle ud næste morgen.
    Håret bliver så lækkert blødt af det smiley


  • #27   15. dec 2016 Jeg tror snart det er billigere for dig at kontakte frisørskolen og høre om de har en tid til farvning end at købe så mange hårfarver selv. smiley

  • #28   15. dec 2016 Ville tage til frisøren og få det ordnet, hvis din udgroning er gul er det fordi blegning ikke har siddet længe nok. Der grund til jeg betaler de 1000,- hvor 5-6 mdr for at få farvet håret.

  • #29   15. dec 2016 Når du har farvet dit hår med røde toner, vil du aldrig kunne afblege uden på..

    Reglen hedder faktisk at er det rødt (Eller rødlige toner) kan du faktisk kun gå en vej og det er mørkere (altså sort)
    Den røde farve vil altid trænge igennem.. På nogen kan det mere ses en andre..

    Hvor bor du henne af? Jeg har en rigtig dygtig frisør som samtidig også er smadder billig! måske du skulle overveje det? smiley

    Nu hvor det er lysnet, så ville jeg give det noget ro et par dage og så få lavet nogle mørke striber i .. Pas på med at mishandle det for meget ellers begynder det bare at knække.

    Hilsen en som farver hår hver 3. måned og har gjort det siden hun var 12 smiley


  • #30   15. dec 2016 Tak for svar.

    For det første, jeg tager IKKE til frisøren; det har jeg ikke penge eller lyst til, så det er så enkelt. Så vigtig er "perfekt" farve slet ikke i min verden.

    Jeg har IKKE afbleget det, men farvet det med en lysere blond farve. Jeg har ingen planer om at være platin blond eller på anden måde nærmest hvidt, det må gerne være gyldent, med rødt osv. det skal bare IKKE være gult.

    Jeg tror jeg starter med at smide en omgang lilla stads i det og lade det sidde i nogen timer og se om det kan tage det. Det er som sagt ikke voldsomt gult, det er bare lidt for gult af gyldent hår at være smiley
    Isabelle ingen billeder hahahaha smiley i kan få et når jeg engang er tilfreds med det hehe..

    Synes ikke det er så slemt i dag, det er bare lidt for mørkt gyldent nederst i forhold til toppen, men det kan der arbejdes med, om det så er bevidst at lave det mere gyldent/mørkt eller at farve det uden at farve det andet må tiden vise, skal vel også klippes på et tidspunkt.
    Mit hår har ikke været farvet i omkring 1 år, så mon ikke det lige klare en omgang farvning. Jeg plejer det godt hver uge, så jeg tror nok det skal holde til det. Spidserne er ikke helt glade, men jeg har heller ikke klippet dem i 6 mdr, så det er jo normalt de bliver lidt slidte.


  • #31   15. dec 2016 Også fair nok, det var nu blot et tip.

  • #32   15. dec 2016 Det var også sødt af dig Louise, og jeg sætter pris på alle svarende smiley
    Jeg skulle bare vide hvad jeg kunne gøre i forhold til det jeg har nu, og ikke så meget hvad jeg kan gøre en anden gang.


  • #33   15. dec 2016 Du skal tænke i farvepigmenter, og rød er tricky smiley

    Jeg havde taget en god afblegning og givet det, måske af to omgange - når jeg er gået fra noget med rødpigment, har det taget en ekstra omgang smiley

    Hvis du smider lilla i, så brug en af dem baseret på rødt, fremfor blåt.

    Man kan altså få fine resultater derhjemme, man skal bare lige tænke over hvad og hvodan smiley


  • #35   16. dec 2016 Tak for alle svarende, jeg prøvede at lade det lilla shampoo sidde i nogle timer, det hjalp en del, så nu er jeg egentligt meget godt tilfreds smiley
    Er der nogen der kan anbefale en god lilla shampoo ? Og hvor tit må man bruge det ?


  • #36   16. dec 2016 Loreal silver shampoo! Den er virkelig effektiv, og man skal derfor også passe på med at have den i håret for længe ad gangen, da dit hår ellers får et lilla/blåt skær..
    Du må bruge det lige så tit du vil. Men Loreals shampoo kan godt være lidt udtørrende så det er en god idé med noget balsam/hårkur efter, afhængig af hvor tit du bruger den. Jeg har førhen brugt den hver gang jeg vaskede hår med shampoo, hvilket var et par gange om ugen smiley


    profilbillede
  • #37   16. dec 2016 Tak Funke er det også godt nok når man ikke har noget imod at det er lidt gyldent, man bare vil slippe for det gule? smiley Jeg vil godt have det som det er nu, bare med lidt mindre gulligt hvis det giver mening.

    Billedet er altså lidt redigeret, så farven passer ikke helt på virkeligheden, men min mobil vil meget gerne gøre det for gult, så jeg blev nød til at redigere det for at få det så tæt på virkeligheden som muligt og fik jo så ikke bunden med, men der blev efterspurgt at se et billede smiley
    Det er meget bedre efter den omgang med shampooen.


    profilbillede
  • #38   16. dec 2016 Wow det klæder dig da vildt godt med lyst hår!! smiley
    Jeg ved desværre ikke helt hvordan det arbejder på hår der er FOR gult.. altså det skal gerne være ret lyst for at det virker optimalt, men fidusen er jo at det neutraliserer de gule toner i håret, så jeg ville bare prøve at finde en billig flaske og se om det ikke virker..


  • #39   16. dec 2016 Altså det var det mærke du viste jeg brugte til at farve det med, og der var sådan en dims i med lilla halløj og det virkede fint, det tog bare ikke det hele, men jeg har jo så også kun gjort det en gang, og det tog alligevel en del, så der sker da ikke noget ved at prøve, og ellers er det ikke mere gult end at jeg kan leve med det nu smiley OG det nederste er blevet lysere og ikke rødt mere, så det er faktisk ret pænt, men selvfølgelig ikke samme farve, men synes det har en ok overgang fra helt lys til mørk lys

    og tak smiley


  • #41   17. dec 2016 Altså jeg prøver mig også bare frem og nogle gange lykkes det, og så er det jo bare en succes smiley smiley

  • #42   17. dec 2016 Hvor ser du fin ud smiley

Kommentér på:
HJÆLP HÅRFARVE! :D

Annonce