669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Job med stor risiko . Job med stor risiko .

Jeg kom sådan til at tænke i dag.... Min smed var her og ordne damernes fusser, og Money er godt nok lidt træls med højre bagben.

Det er kun blevet værre med tiden, hun er ikke og har aldrig været særligt glad for at få beskåret hoven der, ej heller renset den.

Og i dag sparkede hun ud efter smeden med netop det ben, heldigvis ramte hun ikke smiley
Men hvad nu hvis hun sparkede ham godt og grundigt, så han kom til skade ? smiley
Hvem skal betale ? Mig ? hestens forsikring ? eller har han sådan en ulykkeforsikring som betaler, når han har et arbejde, med stor risiko på ?
Det er jo trods alt store dyr, som kan virkelig anrette stor skade hvis de rammer plet smiley

Nogen der ved lidt om det ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Job med stor risiko .
  • #1   8. dec 2016 Smider lige et billede af æsel-skrumlet, tror nu godt at hun kan sparke ham helt ud på gårdspladsen hvis det skulle være smiley Hun er godt 1,65 høj smiley

profilbillede
  • #2   8. dec 2016 har hørt det før.. men kan bare ikke huske hvordan det er... men det kan de meget nemt svare på inde på hestegalleri sten sikkert..
    tror også det kommer an på om det er en reg. smed eller ej evt.
    en ikke reg. smed har vist ikke de samme forsikringer som en reg. smed i forhold til hvis han laver fejl i beskæringen

• #3   8. dec 2016 Pernille : Stiller helst ikke spørgsmål inde på HEG, man bliver straks overfaldet af et halvt 100 hestetøser mellem 13-18 år, som ved det hele og lidt til smiley

Om ikke andet kan det sikkert afhjælpe på sparkeriet hvis jeg sætter hende i løsdrift eller andre mærkværdige råd smiley

• #7   8. dec 2016 Har du fået ordentligt undersøgt om der er noget galt med det ben?

Heste sparker ikke bare lige...

Tænker om hun kan være låst, så der er brug for kiropraktor. Eller måske spat? Jeg er selv som teenager blevet sparket af en pony med bagbenet. Og hold kæft hvor jeg flover mig over at jeg klapsede hende en i røven og råbte fy smiley

Hun var en gammel dame og det gjorde jo pisse ondt på hende at jeg forlangte at hun skulle løfte benet...

• #10   8. dec 2016 min gamle smed brækkede foden ved at hesten trak benet til sig og landede på ham .. det var hans egen forsikring som dækkede smiley

• #11   8. dec 2016 haha det kan jeg godt følge dig i.. jeg blander mig også sjælendt i noget der inde for gider ikke overfaldes.. hehe

• #13   8. dec 2016 NU står jeg foran hende, hun er selvfølgelig bundet. Men så straks han nærmer sig det bagben, kan man læse panikken og angsten i hendes øjne smiley
    Der er sket noget under evt en skoning eller lign før jeg fik hende, for hun har altid været hys med netop det ben smiley
    Minion : Min fjollede traver-tosse kan finde på rigtig mange skøre ting, bla skære ansigter når hun skal have foder, render rundt og slår mærkeligt med hovedet når hun skal ind fra fold, sutter på min trøje og gumler i boksdøren når hun skal have dækken på, for det gider hun ikke smiley

Men ja, jeg gættede på at han har en ulykkesforsikring, for det har vi for vores ansatte, det hedder en skades og ulykkeforsikring, som netop dækker hvis de klipper en finger af, får et træ i hovedet eller andre lign ting.
    Den dækker vist ikke hvis Grzegorz tæver Piotr med en stangsaks smiley smiley

• #15   8. dec 2016 Hører det under skade eller ulykke ?

jeg troede det hed vold, hvis han banker ham med stangsaksen smiley

• #18   9. dec 2016 mener det er arbejds ulykke forsikring der går ind og dækker havde en hest engang der havde et lignende problem men det var hans ene forben og trods det var en pony på 1.45 så stejlende han med smeden der havde hans forben mellem sine ben og fik benet fri og så landede den med hoven i ryggen af den stakkels smed. heldigvis havde jeg en god smed så han tog det roligt. Men det kan da hurtigt ende helt galt. ham jeg har nu har også noget med bagbenene men han har sat fast engang og vil skyde på det fra dengang da det er kommet sammen med han sad fast.

• #19   9. dec 2016 Han har tegnet en arbejdsskadesforsikring, der dækker ham ham, ellers er han godt dum.
    Han har i forbindelse med sit arbejde en risiko for at få en skade ved spark m.v. fra hestene, og den risiko påtager han sig via sit erhverv og frivilligt, det er også derfor, at det ikke er din forsikring, der skal dække ham.

Der er stor forskel på hvordan og hvilke forsikringer, der skal dække, når der er en form for erhvervsrisiko ind over.

Off topic: Det er også det jeg så tit nævner, når der er nogen der får ideen om at gøre deres hundeluftning til et betalt arbejde..... Så skal man huske risikodækningen.

• #20   9. dec 2016 Mener smeden er forsikret i mod det, da det er en del af hans job, mener også landmands dyrlæger er det sammen, de er jo deres egen sikkerhedsrepræsentant, lige som min kæreste er når han arbejde på Skibe ud i verden.

Kommentér på:
Job med stor risiko .

Annonce