24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Job med stor risiko . Job med stor risiko .
Jeg kom sådan til at tænke i dag.... Min smed var her og ordne damernes fusser, og Money er godt nok lidt træls med højre bagben.
Det er kun blevet værre med tiden, hun er ikke og har aldrig været særligt glad for at få beskåret hoven der, ej heller renset den.
Og i dag sparkede hun ud efter smeden med netop det ben, heldigvis ramte hun ikke
Men hvad nu hvis hun sparkede ham godt og grundigt, så han kom til skade ?
Hvem skal betale ? Mig ? hestens forsikring ? eller har han sådan en ulykkeforsikring som betaler, når han har et arbejde, med stor risiko på ?
Det er jo trods alt store dyr, som kan virkelig anrette stor skade hvis de rammer plet
Nogen der ved lidt om det ?
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 156
tror også det kommer an på om det er en reg. smed eller ej evt.
en ikke reg. smed har vist ikke de samme forsikringer som en reg. smed i forhold til hvis han laver fejl i beskæringen
feb 2014
Om ikke andet kan det sikkert afhjælpe på sparkeriet hvis jeg sætter hende i løsdrift eller andre mærkværdige råd
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
Heste sparker ikke bare lige...
Tænker om hun kan være låst, så der er brug for kiropraktor. Eller måske spat? Jeg er selv som teenager blevet sparket af en pony med bagbenet. Og hold kæft hvor jeg flover mig over at jeg klapsede hende en i røven og råbte fy
Hun var en gammel dame og det gjorde jo pisse ondt på hende at jeg forlangte at hun skulle løfte benet...
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 143
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 156
feb 2014
Der er sket noget under evt en skoning eller lign før jeg fik hende, for hun har altid været hys med netop det ben
Minion : Min fjollede traver-tosse kan finde på rigtig mange skøre ting, bla skære ansigter når hun skal have foder, render rundt og slår mærkeligt med hovedet når hun skal ind fra fold, sutter på min trøje og gumler i boksdøren når hun skal have dækken på, for det gider hun ikke
Men ja, jeg gættede på at han har en ulykkesforsikring, for det har vi for vores ansatte, det hedder en skades og ulykkeforsikring, som netop dækker hvis de klipper en finger af, får et træ i hovedet eller andre lign ting.
Den dækker vist ikke hvis Grzegorz tæver Piotr med en stangsaks
feb 2014
jeg troede det hed vold, hvis han banker ham med stangsaksen
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 180
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.193
Han har i forbindelse med sit arbejde en risiko for at få en skade ved spark m.v. fra hestene, og den risiko påtager han sig via sit erhverv og frivilligt, det er også derfor, at det ikke er din forsikring, der skal dække ham.
Der er stor forskel på hvordan og hvilke forsikringer, der skal dække, når der er en form for erhvervsrisiko ind over.
Off topic: Det er også det jeg så tit nævner, når der er nogen der får ideen om at gøre deres hundeluftning til et betalt arbejde..... Så skal man huske risikodækningen.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
Job med stor risiko .