{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Et lille juleemne {{forumTopicSubject}}

Vi har et lille juledilemma i min familie. smiley

Det var meningen, at jeg skal holde jul hos mine forældre sammen med min farmor og farfar. Nu har min ene onkel og min fætter så fået lokket min farmor til, at vi (og dem) skal holde jul hos hende og min farfar, hvilket vi ikke har gjort i tre år, fordi min farmor er blevet for gammel til at kunne overskue det. Men hun har ikke kunnet sige nej til ham.

Jeg har hele tiden regnet med en stille og rolig jul, hvor jeg kan ha' min hund med. Det kan jeg ikke hos min farmor, så min hund skal i det tilfælde være alene juleaften.

Nu har jeg snakket med min mor om vi ikke kan holde jul alene uden mine bedsteforældre - bare stille og roligt. Men hvordan fortæller man lige min farmor og farfar det?

Jeg har også dårlig samvittighed, fordi jeg ved, at min farmor har brug for min hjælp til en masse julerelateret (pynte juletræ, dække bord, være med til at lave mad), men det har jeg egentligt ikke lyst til.

Hvad er jeres synspunkt på vores dilemma?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lille juleemne
  • #2   25. nov 2016 Mine forældre vil også helst holde jul hos sig selv, uden mine bedsteforældre.

• #3   25. nov 2016 Altså jeg synes ikke at din hund skal afgøre det.
    Men derudover skal man jo gøre det man har lyst til.

• #4   25. nov 2016 Det er heller ikke pga. min hund, at jeg ikke vil holde hos mine bedsteforældre, der er flere grunde. Fremfor alt for bare at have ro og en hyggelig aften.

• #6   25. nov 2016 Ja, det er bare lidt hårdt, for nu glæder min farmor sig jo, men virkeligheden er, at hun desværre er meget anstrengende at være sammen med. Jeg håber, min onkel og fætter tilbyder at hjælpe hende, de plejer bare ikke at gøre sådan noget.

• #9   25. nov 2016 Jeg er enig med Charlie i svar 5 smiley
    Men hvis det var mig-så ville jeg hjælpe med at få gjort julen klar til dine bedsteforældre smiley
    Jeg ville dagen før hjælpe med at få dækket julebordet-gjort det klar af maden som man nu kan og din bedstemor ikke kan overskue smiley

• #10   25. nov 2016 Hvad med at " onkel og fætter " inviterede HELE familien hjem til sig selv Juleaften .... og selv stod for ... borddækning ... juletræ ... mad ... julepyntning og underholdning for en gangs skyld ... ( nu de har fået sådan en god ide at alt skal laves om ) .....
    Det synes jeg er mere passende .... ( Og de skal jo lære det , nu de ikke har prøvet det før ) ... smiley

Så kan alle i andre komme friske og udhvilede , og kun medbringe gaverne ... smiley

• #11   25. nov 2016 nu du spørger om råd og andres meninger, så ser jeg det fra de gamles side( jeg er 67) og det er blevet mit livs efterår så antallet af juleaftener er svundet ind.....var jeg ung og frisk som dig tog jeg til den juleaften hos bedsterne.
    smiley eller kom der lillejuleaften og hjalp med det praktiske.

• #12   25. nov 2016 John:
    det er præcis sådan jeg også har det! De er gamle og har stået længe nok for julen - det er tre år siden, vi kom til den konklusion i familien og begyndte at have dem med til VORES jul, men nu laver min onkel rod i det og forventer, at de lige pludselig kan overskue at stå for jul. Det KAN de ikke, og det burde de heller ikke. Men de kan ikke sige nej til ham. smiley

Jeg vil mene, at det burde være min onkel, der inviterede til juleaften hos HAM. Mine bedsteforældre var jo inviteret til jul hos mine forældre og jeg, men det lavede de jo om på. smiley

Det er slet ikke fordi, jeg ikke vil være sammen med mine bedsteforældre, og jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe dem, men jeg syntes simpelthen bare ikke, at det er i orden 1 måned før jul at invitere sig selv til juleaften hos sin aldrende mor og far, der har haft helt andre planer.... smiley

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre?

• #14   25. nov 2016 Ja, jeg tror jeg ringer og snakker med ham i aften.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #15   25. nov 2016 Hvorfor ikke invitere onkel og fætter med til juleaften hos dine forældre? Så slipper farmor for alt arbejdet - og din hund må også være med. smiley

• #16   25. nov 2016 Beanmor:

Der er desværre ikke plads i mine forældres lille hus.

• #18   25. nov 2016 Måske onklen også gerne vil holde jul sammen med sine forældre (det er hans forældre, ikke)?? Når han og sønnen ikke er velkommen hos jer, kan jeg da på sin vis godt forstå, han måske kommer med andre forslag, så I alle kan være sammen, og de kan deltage.

Selvom jeg ikke selv holder jul, så ville jeg da ikke havde det godt med at nogen skulle sidde alene hjemme, hvis de gerne vil ud sammen med andre juleaften. At der ikke lige er plads til et par familiemedlemmer, synes jeg lugter mere af, at I ikke ønsker dem med.

I mine unge dage havde jeg 15 gæster til 3-retters menu på 34 kvt. smiley

• #19   25. nov 2016 Ha ha ... vi har været 23 familiemedlemmer ( incl. 6 KUN Engelsktalende som også kom til DK. ) ... i en stue på 18 kvm. Juleaften.
    Og der var både stort Juletræ og 1 million gaver ... smiley .... og vi havde det såååå hyggeligt ... og sjovt.

Der er ALTID plads til een' til ..... HUSK det ....

Og der var oven i købet også en New Foundlænder og en Mops

• #20   25. nov 2016 Må indrømme at jeg ikke helt kan se/forstå problemet i, at der kommer 2 ekstra til juleaften hos dine bedsteforældre. Såvidt jeg har forstået, havde du/I planlagt at hjælpe din farmor med alt det praktiske, så det burde jo ikke udgøre det store problem, at der kommer 2 ekstra ?
    Medmindre I ikke kan enes ?

• #21   25. nov 2016 #20 ...... Det var meningen , det skulle holdes hos TS's forældre ... ikke bedsteforældre .. fra starten af ...... og det er forældrene der har et for lille hus til at onkel og fætter kan være der ... smiley

• #23   25. nov 2016 Ja, den skønne jule"fred".

Problemet er, at vi (mine forældre og jeg) vil holde juleaften alene og hverken med mine bedsteforældre eller onkel og fætter.

Så det er lige, hvordan vi får det forklaret på en ordentlig måde?

• #26   25. nov 2016 Så ville jeg da også bare melde ud at I bliver hjemme. Evt. foreslå at I kigger forbi til julehygge før/efter juleaften.

• #27   25. nov 2016 Ja, jeg syntes også, at det er tilladt at gøre det man mest har lyst til.

Jeg har fødselsdag juleaften, så hele familien kommer forbi til morgenmad - derfor ses vi jo alligevel på selve dagen.

Så det giver måske en forklaring på, at jeg gerne vil have en stille og afslappet aften.

Kommentér på:
Et lille juleemne

Annonce