Et lille juleemne {{forumTopicSubject}}
Vi har et lille juledilemma i min familie.
Det var meningen, at jeg skal holde jul hos mine forældre sammen med min farmor og farfar. Nu har min ene onkel og min fætter så fået lokket min farmor til, at vi (og dem) skal holde jul hos hende og min farfar, hvilket vi ikke har gjort i tre år, fordi min farmor er blevet for gammel til at kunne overskue det. Men hun har ikke kunnet sige nej til ham.
Jeg har hele tiden regnet med en stille og rolig jul, hvor jeg kan ha' min hund med. Det kan jeg ikke hos min farmor, så min hund skal i det tilfælde være alene juleaften.
Nu har jeg snakket med min mor om vi ikke kan holde jul alene uden mine bedsteforældre - bare stille og roligt. Men hvordan fortæller man lige min farmor og farfar det?
Jeg har også dårlig samvittighed, fordi jeg ved, at min farmor har brug for min hjælp til en masse julerelateret (pynte juletræ, dække bord, være med til at lave mad), men det har jeg egentligt ikke lyst til.
Hvad er jeres synspunkt på vores dilemma?
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.094
Men derudover skal man jo gøre det man har lyst til.
dec 2014
dec 2014
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Men hvis det var mig-så ville jeg hjælpe med at få gjort julen klar til dine bedsteforældre
Jeg ville dagen før hjælpe med at få dækket julebordet-gjort det klar af maden som man nu kan og din bedstemor ikke kan overskue
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Det synes jeg er mere passende .... ( Og de skal jo lære det , nu de ikke har prøvet det før ) ...
Så kan alle i andre komme friske og udhvilede , og kun medbringe gaverne ...
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
eller kom der lillejuleaften og hjalp med det praktiske.
dec 2014
det er præcis sådan jeg også har det! De er gamle og har stået længe nok for julen - det er tre år siden, vi kom til den konklusion i familien og begyndte at have dem med til VORES jul, men nu laver min onkel rod i det og forventer, at de lige pludselig kan overskue at stå for jul. Det KAN de ikke, og det burde de heller ikke. Men de kan ikke sige nej til ham.
Jeg vil mene, at det burde være min onkel, der inviterede til juleaften hos HAM. Mine bedsteforældre var jo inviteret til jul hos mine forældre og jeg, men det lavede de jo om på.
Det er slet ikke fordi, jeg ikke vil være sammen med mine bedsteforældre, og jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe dem, men jeg syntes simpelthen bare ikke, at det er i orden 1 måned før jul at invitere sig selv til juleaften hos sin aldrende mor og far, der har haft helt andre planer....
Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre?
dec 2014
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
dec 2014
Der er desværre ikke plads i mine forældres lille hus.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.458
Selvom jeg ikke selv holder jul, så ville jeg da ikke havde det godt med at nogen skulle sidde alene hjemme, hvis de gerne vil ud sammen med andre juleaften. At der ikke lige er plads til et par familiemedlemmer, synes jeg lugter mere af, at I ikke ønsker dem med.
I mine unge dage havde jeg 15 gæster til 3-retters menu på 34 kvt.
jul 2007
Og der var både stort Juletræ og 1 million gaver ... .... og vi havde det såååå hyggeligt ... og sjovt.
Der er ALTID plads til een' til ..... HUSK det ....
Og der var oven i købet også en New Foundlænder og en Mops
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Medmindre I ikke kan enes ?
jul 2007
dec 2014
Problemet er, at vi (mine forældre og jeg) vil holde juleaften alene og hverken med mine bedsteforældre eller onkel og fætter.
Så det er lige, hvordan vi får det forklaret på en ordentlig måde?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
dec 2014
Jeg har fødselsdag juleaften, så hele familien kommer forbi til morgenmad - derfor ses vi jo alligevel på selve dagen.
Så det giver måske en forklaring på, at jeg gerne vil have en stille og afslappet aften.
Et lille juleemne