{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Danmark når Danmark er værst! {{forumTopicSubject}}

**Jeg så denne anmodning på et andet forum, og syntes at I herinde også skulle have chancen for at tage stilling**

Danmark, når vi er værst ..... Nu må det være nok!!!

Denne underskriftindsamling er sat i værk, for at hjælpe omkring 800 afviste asyl-ansøgere, heraf 200 børn.

De kommer fra bl.a. Irak, Kosovo og Iran. De er blevet flyttet rundt mellem danske asylcentre og har været i Danmark i op til 8 år. Deres mistrivsel er veldokumenteret.

Dybt inde i skovene på Midtsjælland ligger Avnstrupcenteret; et udsendelsescenter for afviste asylansøgere. Her anbringes de mennesker, som ikke kan sendes tilbage, hvor de kom fra, og som ikke kan få lov at blive i Danmark. På centeret lever de en skyggetilværelse, frataget almindelig menneskelig værdighed. Især går det hårdt ud over børnene. De fleste afviste flygtninge er sat på ”motivationsfremmende foranstaltninger”, som indebærer fratagelse af alle kontante ydelser, muligheden for at arbejde og deltage i undervisning. Dertil kommer ugentlig meldepligt hos Politiet og i sidste ende frihedsberøvelse.

Filmen "Når hjeretet er sort" er optaget gennem halvandet år hos irakiske familier som har boet på Avnstrupcentret imellem 4 og 7 år.

Asylsystemet har afvist at give dem opholdstilladelse. Samtidig kan de ikke tvangshjemsendes, pga. usikre forhold i deres hjemlande. De har altså ikke lov til at blive i Danmark, men og kan heller ikke rejse hjem, da de i værste fald risikere at blive slået ihjel. Deres fremtid er udsigtsløs.

De eneste vi her i vores velfærdssamfund tilbyder disse mennesker og deres børn, er et værelse på under 10 m2 og mad 3 gange om dagen. Nogle af disse asylsøgere har levet under disse forhold i op til 8 år. Deres børn udviser stressymtomer og vantrives, ligesom nogle af forældrene bl.a. lider af depression, angstanfald og stress, og stadig mener vores kære politikere ikke at der skal gøres noget ved deres forhold.

Jeg har set filmen "Og hjertet er sort", og den rystede mig dybt. Jeg havde aldrig forestillet mig, at vi her i vores velfærdssamfund kunne tillade en sådan behandling af familier, ja ikke nok med det.... oven i købet tillader vi deres børn at vokse op i sådan et hjælpeløst miljø.

I Avnstrupcentret sidder en multihandicappet pige i kørestol, sammen med sin mor. Her har hun levet i 6 år. Hendes far og to brødre er slået ihjel i Irak, men heller ikke denne familie kan vores velfærdssamfund overkomme at hjælpe.....

Jeg skammer mig....

Har du ikke lyst til at hjælpe disse mennesker:

http://www.amnesti-nu.skrivunder.dk/index.php

Se mere her:

http://www.wake.dk/wf.lasso?n=97
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark når Danmark er værst!
Kommentér på:
Danmark når Danmark er værst!

Annonce