{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.652 visninger | Oprettet:

Clinton vs Trump {{forumTopicSubject}}

Er i dag sekundet før Titanic rammer isbjerget, eller formår amerikanerne at styre udenom? Udfaldet virker mere spændende, end jeg umiddelbart har behov for.
Får "vi" Clinton, så tror jeg det store billede ender i status quo, og vinder Trump, så vil mange ting forværres, ikke mindst det overordnede sikkerhedsbillede. Men et spørgsmål presser sig på. Er der set med europæiske øjne intet, der bliver bedre med en Donald ved roret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Clinton vs Trump
  • #555   9. nov 2016 "vil lige sige det virkelig ikke er for at tale grimt om din familie!! det er mere bare en hvordan kan de som "fattige" tro kapitalisme vil hjælpe? det er jo fordi de ikke er oplyst nok omkrinf politik så og hvad der vil sige at være kapitalist
    hvilket er både en skam og synd for dem! " MIn familie derovre er absolut ikke Trump tilhængere, men de bor i et område hvor alle andre er og ja, det er et fattigt område og min familie derovre er heller ikke rige, men de er danskere og derfor noget mere oplyste om omverdenen end deres venner derovre. De er danske statsborgere så de har ikke stemmeret derovre smiley Men ja, det bliver interessant at se hvad fremtiden bringer. Ruller de fx Obamas 'Affordable Care' program tilbage ? Så fattige familier igen ikke har adgang til lægehjælp og igen ikke kan betale deres medicin ?

• #556   9. nov 2016 minionhvad gør du tror der kommer krig?
    det sidste lange stykke tid har der varslet krig fordi usa og rusland konstant pisser hinanden af, det kommer jo ikke til at ske mere.
    trump vil trække tropper ud af iran, irak og syrien samt andre lande de har invaderet. og har faktisk ifølge hans politik en rimelig god holdning til krig og hær. så ved simpelthen ikke hvorfor alle mener han skaber en krig, mod hvem? og hvad understøtter den mening? ud over han er skør i bolden?

• #559   9. nov 2016 Intet er så galt, at det ikke er godt for noget, haha

• #560   9. nov 2016 Trump Trumped up

• #563   9. nov 2016 Som sagt er intet så galt, at det ikke er godt for noget. Dette er en advarsel til republikanerne og demokraterne om, at folk er trætte af småkorrumperede levebrødspolitikere. At samme folk så vælger Trump, er naturligvis et paradoks - only in america

• #567   9. nov 2016 Vi må da acceptere et demokratisk valg. Tro ikke, at jeg jubler sådan særlig vildt, men nu er det tid til at handle, hvis man er amerikansk demokrat.
    Batdog, jeg er med på analogien i fodskuene, men måske er ikke alt i protest. Hillary står nok for mange som billedet på magtens arrogance.
    Din mand skal være velkommen i Danmark, men jeg håber, at han aktivt vil arbejde for at medvirke til at finde en nye Bernie smiley

• #572   9. nov 2016 Batdog, op med modet. Du skal være mere "bulldog". Stædig, modig og fyldt med fight smiley
    Vi må stå imod og vise amerikanerne, at de ikke styrer verden. Måske bør vi lukke for yderligere kredit til dem smiley

• #574   9. nov 2016 Minion, har du også plads til to jyder smiley

• #578   9. nov 2016 Holy shit smiley
    Det her ender galt og jeg vil som Minion, begynde at grave ud under huset.
    Som de sagde igår, hvis Donald har lyst til at jævne DK med jorden, så kan han bare gøre det ..
    Feeeedt.

• #579   9. nov 2016 Jeg vil ikke have et problem med at indrømme, hvis det viser sig, at jeg har taget fejl, ang. ham.

Jeg håber det jo, for alles skyld.

Men jeg er så også ret overbevist om, som Rikke, at han bliver stoppet, inden det kommer til 3. Verdenskrig. Der er allerede spekulationer i, at han grundet sin alder, måske kunne dratte om, evt. med lidt hjælp ... (han virker nu rask nok i mine øjne) ... at det kan få sat alderen ned, på præsidentkandidater, i fremtiden, så de ikke ender med oldninge, som paverne ...

Der er forlydender om planer for snigmord etc. Så mon ikke de vil gøre ekstra meget ud af hans sikkerhed fra i dag af ...?

Jeg har skrevet/sagt det flere gange, under valgkampen, at han som Præsident, nok skal passe virkelig godt på, ikke at fortsætte ud af samme glidebane, som han brugte under valgkampen. Godt nok blev han præsident, men alt med måde.

Hans tale var okay ... Sådan da. Samlende, i stedet for splittende ...

Jeg håber, at han som Reagan, overrasker, ved ikke at være så farlig, for verdensfreden som frygtet ...

Jeg håber ...

Ang. aktier etc. så er det forventet at de vil gå lidt amok. Mon ikke det stabiliserer sig igen ...

Jeg håber ikke at vi ender med at miste de 10.000 job, som det forlyder sig, kan blive resultatet af den her valgkamp ... Hvem ved, måske det ligefrem skaber job ... igen ... man har lov at håbe.

Desværre har han jo altid været en virkelig klam usympatisk person, i manges øjne ... og det ændrer sig jo nok desværre ikke ...

• #581   9. nov 2016 Jeg tænker også om han overlever 4 år ..
    Men skræmmende, DET er det!

• #582   9. nov 2016 Som færing tager jeg altså også til Færøerne, hvis der sker noget.

Nana, finder en med abort, blandt andet, så snart jeg kan komme til min computer.

• #584   9. nov 2016 Pence er nemlig meget meget værre end Trump. Men mange tænker jo nok desværre ikke så langt ...

• #585   9. nov 2016

profilbillede
  • #588   9. nov 2016 Cecilie, jeg graver ud så der også er plads til dig og Mack hvis nu Trump skulle få den idé at tæppebombe DK ..

• #590   9. nov 2016 Og dig og Spot smiley

• #592   9. nov 2016 Jeg har blå øjne. Yes sådan!

• #593   9. nov 2016 Der er ikke meget der kan skræmme mig ..
    Men det her kan sku!

• #594   9. nov 2016 så ikke nyheder før job imorges .. er I chok.

• #595   9. nov 2016 glæder mig til at se hvor mange korrupte politikere der kommer i fængsel og bliver retsforfulgt i løbet af det første halve år af hans tid som præsident. han har trods alt lovet at prøve at stoppe den voldsomme korruption der er i Amerika og ændre hvordan de går til valg fordi deres system er helt forfærdeligt og nærmest opfordre korruption. jeg giver ham helt 100% en chance for krig skaber han sgu ikke, krig mod hvem? det vil jeg i hvert fald gerne vide!
    hans politik er ikke god nej, han er kapitalist og jeg er dybt uenig med hans holdninger, men hans værdier er dybt Amerikanske, Amerika er bygget op omkring kapitalisme så det er vel fint de vender tilbage til deres core, de slog trods alt mange mennesker ihjel for den core.
    i mod abort er han altså ikke, i Amerika i mange stater er det lovligt at få en abort helt op til 9 mdr. dette er sygt det kan enhver se! han vil gøre det ulovligt at få en abort efter 3 mdr. som herhjemme og det er der ikke noget galt i! det ødelægger ikle fri abort!
    jeg glæder mig til at se hvad han kan gøre, der er trods alt en grund til han er blevet valgt af folket og ikke Hillary og JA folket valgete Trump i stor stil, det er ikke engang tæt løb.
    han vil blive stillet til ansvar som ind i helvede af befolkningen da de virkelig regner med ham, så jeg vælger at tro på det gode i ham. det skal nok gå også selvom det er så langt fra alle vores europæiske ideologier, men sådan har det altid været med Amerika, hvis han ikke bliver myrdet så kan han sikkert godt gøre godt på nogle fronter som enhver præsident kan. så stor respekt til Trump og hans flotte flertal og tillykke med posten håber han lever op til sine løfter og i det mindste ændre bare en smule på det frygtelige system de har dernede så der aldrig nogensinde igen kan stille to så elendige kandidater op !

• #596   9. nov 2016 må indrømme det er lidt småligt at Hillary ikke engang dukker op til sin egen valg fest bare fordi hun har tabt? stakkels hendes vælgere!

mon hun flygter til et land hvor hun kan få politisk asyl nu når trump vil kigge lidt på hendes kriminelle baggrund?

• #598   9. nov 2016 Leneschow jeg har ikke vundet overhovedet jeg synes trump er en idiot, synes også Hillary er en idiot så det have været sørgeligt uanset hvem der vandt, dog prøver jeg at se lidt positivt på tingene, da der ikke er så meget andet at gøre.
    Hillary havde 100% startet en 3. verdenskrig mod Rusland så synes da det er godt det ikke er en mulighed længere

dog er jeg realistisk omkring hvilket land vi har med at gøre, det et land der har myrdet næsten en hel befolkning for at få retten til kapitalisme, så lad dem dog gå tilbage til alt det deres land er bygget op omkring

• #599   9. nov 2016 hvad med al hans snak om valgfusk .... jeg har det jo sådan at "tyv tror hver mand stjæler" så måske hans lejr har lavet numre ..

• #600   9. nov 2016 tror ikke helt du ved hvad det valgfusk omhandler?
    flere af de maskiner Hillary havde fået stillet op var maskiner fra en mand der hedder George Soros, som er kendt for at have valg maskiner der har været med til valgfusk i andre lande før i tiden.
    samt kan en lille google søgning vise Hillary har fusket lidt ift. hende og Bernie sanders demokrat valg og det Trump har omtalt er altså det fusk der er belvet bevist i forvejen og defor ville han gerne dobbelt tjekke resultaterne efter valget da der i forvejen er blevet bevist fusk. hvilket er helt fair

• #601   9. nov 2016 Synes det lyder bundnaivt... At tro, at der bliver ryddet op i noget som helst i det amerikanske politiske system er sødt, men ikke realistisk.

Trump bliver nu containet af hele det politiske apparat - det er allerede begyndt. En tale, der er blevet formet, klippet og klistret, så den er politisk korrekt - det er hans fremtid.
    Dem, han vil kontrollere er dem, som skal gøre det muligt at kontrollere....

Krisehåndtering bliver the thing de næste fire år. De har da heldigvis fået lidt øvelse med Bush.

• #602   9. nov 2016 Du fremstår sgu næsten hjernevasket, Nanamusen smiley

• #604   9. nov 2016 CH det er jeg skam ikke den eneste gør smiley
    i det mindste siger jeg ikke Trump er the man, kan i det mindste indrømme han sucks, hans værdier sucks og han nok ikke kommer til at gøre så stor en forskel, men ønsketænkning er altså en positiv ting når alt er lort. desuden havde der dælme også været ønsketænkning hvis Hillary havde vundet, hun er også en idiot uden lige og at se bort fra hendes dybe korruption og ubehageligheder er fandme også hjernevaskning smiley
    jeg siger i det mindste ikke den ene idiot er bedre end den anden og alt jeg påstår og fortæller kan bevises med en enkelt google søgning og et klik ind på Trumps hjemmeside, wikileaks og forskellige sider smiley
    jeg har stadigvæk ikke fået bevist hvorfor Trump kommer til at skabe en krig

• #605   9. nov 2016 Nanamusen, det, jeg refererer til er, at du ukritisk ryger lige på Trumppropaganda og fremlægger det næsten som om det lige var hentet fra en hjemmeside.

Der er ikke ikke rigtig nogen nuancer.

Jeg tror de fleste her kan se fejlene ved begge kandidater - men den torden, som du raser med imod Hillary undrer det mig over, at du ikke gør mod Trump.
    Tværtimod, så jævner du hans adfærd og udtalelser ud og bortforklarer dem....

Det er lidt sært at se på. Og ja - helt hjernevasket i sit udtryk.

• #606   9. nov 2016 Det er sgu klamt, Batdog... Og med republikansk flertal over all kan alt ske...

Gustent! Virkelig gustent!

• #609   9. nov 2016 Jeg tror medierne har haft så travlt med at vise Hillarys fortrædeligheder at man fuldstændig har glemt Trump.
    Jeg tror, at man hele tiden har været helt sikker på, at det, der nu er sket ikke var muligt, og at man derfor har kunnet bruge situationen til at presse det politiske system.
    Mange af dem, der har stemt på Trump er jeg ret sikker på ikke ville have ham, men blot ville sende en besked - helt tryg i forhold til at det da ikke kunne blive virkelighed med ham.

Jeg tror, at den politikerlede, der har ført til situationen OGSÅ er et medieskabt problem (hvilket jeg også mener det er herhjemme). Dels for at agere talerør, dels for villigt at gå med til at spinne på politikeres vegne.

Alle, der har haft en stemme i valgkampen, har skudt sig selv i skoen derovre...

• #611   9. nov 2016 Jeg vil gerne lige minde om, at modstanden mod EU er andet og mere end reaktionær og racistisk navlebeskuelse. Selv er jeg imod EU, som vi kender det, fordi det er en stor teknokratisk kolos, der er manøvredygtig som en supertanker ved Gudenåens udspring.

• #613   9. nov 2016 "Men jeg er uenig i vurderingen om at man bedst revolutionerer EU ved at smadre det gennem en masse-exodus."
    Deri er jeg sådan set enig, men jeg har svært ved at se alternativer. Der er vist ikke meget, der tyder på en bedring ellers. Der er to danske partier, der er EU-skeptiske. Selv stemmer jeg på det ene. Hvad kan JEG ellers gøre? Gå ind i politik? Næppe masochisme er bare ikke lige mig, tror jeg ikke smiley

• #616   9. nov 2016 Batdog, du må stoppe med de elverreferencer smiley Jeg aner ganske enkelt ikke, hvad de betyder.
    Jeg vil ikke have lukkede grænser, men jeg ønsker bedre miljø og velfærd uden at konflikte med EU-regulativer og især uden først at skulle tage en svingom med det rigide EU-system

• #621   9. nov 2016 Nu skal jeg virkelig veje mine ord og stadig risikere at blive misforstået. Kvinder og mænd er ikke lige og har aldrig været det, men vi er ligeværdige, og det bedste resultat med snart sagt alt opnås med et flexibelt mix af kønnenes respektive styrker.
    Now,hit me! smiley

• #622   9. nov 2016 selv Uffe Ellemann sagde lige på tv2 at han havde lyst til at trække dynen over hovedet ....men at Trump jo da kun kunne overraske positivt

og skræmmende at den eneste tvetydige positive reaktion er fra Putin ....

at man allerede taler om at Europæiske lande bør opruste da man ikke længere kan være sikker på støtte fra USA hvis Rusland spiller med musklerne

• #623   9. nov 2016 Tja Vark ..... de to Grand Old men Ellemann og Lykketoft mener jo så at 3. verdenskrig er rykket nærmere, da Putin får lettere spil i Europa med Trump på pinden ....

• #626   9. nov 2016 "Men det er ikke et argument for at holde et køn fra en bestemt stilling, uanset hvilken vej det går, bare fordi vi stadig er i et opgør med de forældede sociale konstrukter som gør, at der er visse forventninger forbundet med visse arbejder og brancher."
    Det har jeg da heller aldrig påstået. Jo, måske lidt. Ingen kvinder i køkkenet i mit hus - det er nok lidt lakrids, men jeg går en del op i god kvalitet på tallerkenen smiley

• #628   9. nov 2016 Mænd og kvinder BØR være lige, men de er det jo ikke i virkeligheden.
    At de ikke er det bunder både i det faktum at de er forskellige, men også en alenlang kulturhistorie, som vi har svært ved at slippe. Også os kvinder. Vi fastholder jo også nogle kønsrollemønstre, som gør at situationen fastholdes.

Men mænd og kvinder lige værd, er vi ihvertfald nogle, der synes smiley

• #629   9. nov 2016 han er i hvert fald ikke det gode eksempel for de amerikanske mænd mht. syn på kvinder ..... og den kommende 1. dame virker heller ikke til at have meget at byde på

med tanken på hvem han afløser så blev det stadfæstet :

ORANGE IS THE NEW BLACK ... sorry

• #631   9. nov 2016 Min hjerne er imploderet. smiley Jeg kan ikke forholde mig til at det er Trump der er USA´s nye præsident. Jeg synes det var slemt da Bush Jr. blev valgt, men dette har udløst grundangst. Og jeg er ellers ikke sådan en der bekymre sig om ret meget.

• #632   9. nov 2016 Læste at Bush ikke længere er den dummeste præsident de har haft smiley

• #633   9. nov 2016 Prøv at læs hele mit indlæg, John...

• #635   9. nov 2016 Jeg var godt nok chokeret over at Trump blev valgt, og så endda med en overbevisende stor sejr smiley
    Frygter for verdensfreden, men håber at han kan styre sit temperament, og ikke får held til at gennemføre alt for mange vanvittige tiltag, eller får provokeret "de forkerte" med sine vanvittige udtalelser !!
    Det eneste positive i det her, er at amerikanerne får lov til at beholde deres skydevåben, måske jagten på Trump så snart sætter ind ? smiley

• #636   9. nov 2016 Mænd ville være fortabte uden kvinderne smiley
    Altså mere end de allerede er smiley

• #638   9. nov 2016 nej det der valgmands pjat er noget jammer ....

• #639   9. nov 2016 Det tror jeg ikke de små stater synes.

• #640   9. nov 2016 Jubii .. Eller? smiley

profilbillede
  • #643   9. nov 2016 Jeg tror Hillary fik omkring 200.000 flere stemmer end Trump.

• #644   9. nov 2016 De er stadig igang med at tælle de sidste stemmer op, så det vides ikke endnu hvem der har fået den populære stemme.

• #647   9. nov 2016 Folket takker

• #648   9. nov 2016 Man burde jo være smigret over al den opmærksomhed vi har fået i den valgkamp der...

Men SÅ varm i kinderne der... mindre kan gøre det smiley

• #650   10. nov 2016 ""bedrevidende" politisk korrekte og snakkende klasse"
    Det kunne være overskriften på din selvbiografi. I dagens Danmark er dit lidet charmerende menneskesyn da det politiske korrekte, og du leverer gerne alenlange indlæg. Så mangler vi lige "bedrevidende", men det har du heldigvis sat i anførselstegn, så kan det også passe til dig

• #654   10. nov 2016 Jeg er faktisk enig, Lenschow - jeg mener dog ikke at protest og konsekvensen af det lave uddannelsesniveau er modsætninger, synes faktisk det ene følger det andet.

Han kan finde ud af at tale og pudsigt nok, er der ingen, der afkræver andet af ham end at han siger: Det skal være sådan og sådan og ikke sådan og sådan...
    Ingen spørger hvordan. Helt i tråd med medvind på cykelstierne,...
    Han lover ting, som han ingen indflydelse får på og folk æder det råt.

Han er populist til fingerspidserne og vi må bare se i øjnene, at enten går populisterne ned med et brag eller også gør det samfund, hvori de får magt..

• #655   10. nov 2016 "I'll fix it and I'll fix it fast"
    Resultatorienteret retorik eller begyndende demens? Tilhængerne har i al fald ikke afkrævet svar på hvordan. Selv 3-årige børn har normalt behov for bedre argumenter

• #656   10. nov 2016 så læng der er liv er der håb, er det ikke det man siger:
    http://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/ikke-alt-h%c3%a5b-er-ude-for-hillary-her-er-den-ene-mulighed-der-stadig-kan-g%c3%b8re-hende-til-pr%c3%a6sident/ar-AAk7axG?li=BBr5MK0&ocid=UE12DHP

det skræmmende er jo at han rent faktisk har et republikansk flertal i kongressen, så han skal nok ikke kæmpe så meget for at få ting vedtaget, medmindre nogen af dem går imod deres eget parti ... ved godt selv mange republikanere ikke bryder sig om ham, men de kan jo nemt forblændes af at de har en republikansk præsident, og glemme den sunde fornuft...

• #657   10. nov 2016 Og sund fornuft har de vist ikke for meget af i forvejen. smiley

• #658   10. nov 2016 Bemærk Trumps gestik på rulletrappen (ca. 0:15 og 0:25) smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=-J679NT-ma8

• #659   10. nov 2016 Det er så syret det der... selv den der seddel, der falder ned...

• #661   10. nov 2016 Anine, det var et afsnit af Simpsons i 2000 - og elevatorepisoden var i 2015.

• #664   10. nov 2016 En hurtig tur på youtube afslører her, at der for fem år siden blev lagt et klip op, hvor Lisa har overtaget præsidentembedet efter - Donald Trump...

https://www.youtube.com/watch?v=ZtparSnQhFc

• #670   11. nov 2016 Hahaha, "very unfair" og senere elsker han dem bare - er det en joke????

• #675   11. nov 2016 smiley smiley smiley smiley smiley

• #678   11. nov 2016 Jeg er også bekymret for uroligheder både i USA og i verden smiley
    Det bekymrer mig at han har indflydelse på, hvor meget vi skal bruge på det danske militær smiley

• #680   12. nov 2016 Donald Nostradamus Trump
    Sjovt, men nok en fake smiley

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #681   12. nov 2016 Folk går dog også helt i selvsving. Manden har vundet på demokratisk vis og folket har talt. Kom videre.

Er jeg den eneste der tænker at det er godt,såfremt der vil komme et bedre forhold til Rusland.

• #683   12. nov 2016 Er der andre herinde, der hat tænkt over at kongressen går til valg her d. 18 December, og vi reelt set ikke ved hvem der bliver præsident indtil da smiley
    da det sådan set er kongressen der bestemmer, og ikke befolkningen.
    Ja der er flest republikanere, MEN man kan som embedsmand vælge ikke at stemme og man kan vælge at være det man kalder troløs, hvilket betyder man stemmer på modstanderen.
    så hvis der er nok der vælger ikke at stemme eller der er nok troløse, så går præsident posten til Hillary Clinton smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#685   12. nov 2016 Nu er det sådan det fungere og det må man accepterer. Mener man det er urimeligt må man lave det om

Jeg ser det som en god ting,såfremt at to stormagter kommer nærmere hinanden. Det er ikke det samme som at jeg mener, at det der sker i Rusland er helt fantastisk.

• #688   12. nov 2016 Jeg tror, at den oprindelige vestlige tanke om, at Rusland og USA skulle nærme sig hinanden, mere var ment som, at man håbede, at Rusland nærmede sig vestlige værdier og ikke modsat. For nogle er det åbenbart kartoffel kartoffel.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#689   12. nov 2016 Klart at foretrække i forhold til verdensfreden. Vi har set hvad der kommer ud af at tvinge folk andres levevis. Den gamle tanke om at Rusland er fjenden og omvendt, er måske på tide at gøre op med.

• #690   12. nov 2016 Vi kan jo altid håbe at han ikke holder de 4 år smiley

Kommentér på:
Clinton vs Trump

Annonce