28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Dig og din svigermor? {{forumTopicSubject}}
Total OT-emne, men det slog mig bare lige hvor priviligeret jeg egentlig føler mig m.h.t. min svigermor, når jeg ved hvordan andre kan have det med deres.
I morges skrev jeg til svigermor, om hun kom til kaffe én af dagene og hun svarede prompte om jeg havde tid her til formiddag, da hun havde en fridag.
Nu er hun så lige gået efter lidt over halvanden times kaffeslabberas og nus på dyrene.
Vi har altid været gode til at ses, bare hende og jeg.
Vi kan lave ting sammen uden mændene og jeg taler vist mere med hende end min mand.
Hvordan har I det med jeres svigermødre?
Er hun et svigermonster eller kan I også hygge ligesom mig og min?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg har været rigtig heldig med hele min svigerfamilie - vi er spredt ud over både DK og verden, så desværre er vi sjældent samlet.
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Men synes det er dejligt for dig louise,at i har et kærligt forhold
Sådan et forhold har jeg til min svigerfar
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.346
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Min første svigermor er mine børns farmor, hun døde kun 58 år gammel, hun var en sød og kærlig dame, mine børn har desværre aldrig mødt hende, hun døde før de blev født.
Da jeg mødte min nye mand i 2003 fik jeg en ny svigermor, der også var rigtig sød, hun døde så for 6 år siden, så nu har hverken min mand elelr jeg vores forældre mere, det er rigtig sørgeligt
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
Jeg kunne ikke ønske mig en bedre svigermor
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Min svigermor var selvfølgelig meget mærket af sin mands død, og det var som om hun gik fuldstændig i stå. Hun havde i forvejen en depression, og den blev da ikke bedre af, at hun blev enke og dermed alene. Det var, som om hun slap ethvert ansvar for sig selv og sit eget liv og forventede, at hendes to sønner løftede enhver opgave for hende. En rigtig skam, for det gav et helt forkert indtryk af hende.
Som sagt - min svigermor var depressiv. Samtidig var hun et enormt grænseoverskridende menneske, der hverken forstod fine hentydninger eller direkte konfrontationer. På en dårlig dag kunne hun flippe fuldstændig ud og stå og råbe, skrige og skabe sig, hvis man ikke lige sagde/gjorde/mente, som hun vil have. Det var rigtig ubehageligt.
Egentlig var hun et sødt og rart menneske med nogle issues. I bund og grund ønskede hun ikke at såre andre eller skubbe dem væk fra sig, men det var præcis det, hun gjorde. Men hun forstod heller aldrig, hvis man forsøgte at forklare hende, hvorfor andre (både hendes egne børn og hendes svigerbørn) reagerede på hende, som de gjorde. Hun kunne ikke rigtig tage det ind.
Jeg forsøgte. Jeg accepterede hendes særheder. Jeg sagde fra, når det var nødvendigt.
Men den dag hun sagde til mig, at hun sådan ønskede, at min mand fandt sammen med moren til sin ældste søn igen, men at jeg jo stod i vejen for det, var det slut. Det var dråben.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Min anden svigermor er det sødeste menneske - selvom jeg ikke er sammen med hendes søn længere, så snakker vi stadig sammen ind imellem, hun hjalp mig endda få det arbejde jeg har nu
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
hun er hverken monster eller hygge.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Vi ser dem desværre ikke så ofte som jeg gerne ville, men det er kun fordi vi ikke altid har "tid og overskud" til at få gjort noget ved det.
Jeg har ikke været så meget sammen med dem uden min kæreste, men jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne. Det er egentligt mest hans moster jeg har brugt tid alene med
Men mig og hans mor hjælper da sommetider hinanden med at farve hår og den slags.
Når ja, de skriver faktisk mere til mig end til min kæreste både for at spørge hvordan det går, men også gør at aftale at hvornår vi skal ses igen, det har de nemlig åbenbart bestemt sig for at jeg går mere styr på.. haha
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.515
Så hende ser vi af gode grunde ikke, når vi har katte og hund i huset.
Da børnene var små, var hun også "allergisk" overfor dem, så der har aldrig været den store kontakt med min svigermord.
Det er vist også godt det samme, når hun til de få familiesammenkomster, vi er med til, højlydt sidder og rakker mine børn ned for at være uopdragne osv., alt imens mine to unge mennesker sidder stille og roligt på deres pladser uden at sige en lyd.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Vi skriver dog en del sammen over FB Hun er 79 år
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Vi ses jævnlig og alle stiller gladeligt op til hjælp af den ene eller anden art Faktisk kommer de alle på onsdag, hvor vi skal fælde en stor hassel De hjælper og vi giver mad til alle
Min far derimod...det er begrænset med deltagelse i vores liv fra den front...så er det vist også sagt pænt
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Hun er det sødeste menneske i verden, mega rummelig, reflekteret og omsorgsfuld.
Det er skønt at vide, at vores børn får en fantastisk farmor, som bor lige i nærheden, når nu mormor og morfar bor langt væk.
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
De første par år, havde svigermor og jeg et hårdt forhold.
Der har aldrig været noget negativt fra svigerfaren. (De bor ikke sammen)
Idag har jeg et godt forhold med svigermor os. Jeg ser min kærestes familie mere end min egen.
aug 2016
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 304
Min forhenværende svigermor var også rigtig sød
- Jeg kan desværre ikke sige det samme om den svigermor jeg har nu - på trods af at hun faktisk godt kan li mig.
Så svaret er KLART: svigerMONSTER. Min mand snakker af samme årsag ikke længere med hende. - Kontakten blev droppet for flere år siden.
Mine forældre og min mand har til gengæld et tæt forhold.. Ja faktisk har hele min familie bare "taget ham til sig"
aug 2016
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Jeg har erfaring med et antal, der næsten forhindrer statistisk usikkerhed. SUK!
-Jamen altså Søren, måske er det dig, der er noget galt med.
Det ved du jo inderst inde, at det ikke er så realistisk igen
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
Min svigerfar er også en dejlig dejilg mand, vores første fødte dreng skal også opkaldes efter ham, når han en dag kommer til verdenen
så vores familie forhold er bare så skønt når det kommer til hans familie, de er dejlige festlige søde og varme mennesker
Det er skønt at have så godt et forhold til sin sviger familie, snakker lidt med min egen men min kæreste har bestemt ikke samme forhold til min familie som jeg har til hans! men hans familie er også bare åben og lige til, mens man nærmest skal arbejde hård og gøre sig MEGET fortjent til pæne ord i min familie, det havde måske også været lettere hvis det ikke var fordi mine bedsteforældre hele tiden glemmer hvem han er efter tre år tror de stadigvæk når de ser os at jeg har fået mig en ny kæreste, og må så pænt forklare dem det altså er den samme som de sidste 3 år..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.417
Men noget der er sjovt er at jeg er helt vild med min søsters svigermor
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Men de var alle sammen ret reserverede, så det var vist ikke mig personligt - det var bare ret underligt, når man selv kommer fra en familie, hvor det er et selvfølge at kramme
NU er det dog lykkes at få en super sød svigermor - som gav mig et stort varmt kram allerede fra dag 1! De bor ikke så langt fra os, så vi ser dem faktisk nogle gange flere gange om ugen
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Min svigermor og jeg tager også på tøseture ind imellem , og tager f.eks i plantecenter som vi elsker, men som vores mænd ikke gider
Vi er både meget ens og meget forskellige. Vi er begge to ret "bestemte kvinder" , men så er vi til gengæld ret forskellige på andre punkter. Det har da et par gange givet nogle gnidninger, men kun en enkelt gang har det resulteret i at vi blev decideret uvenner, og det var op til vores bryllup hvor svigermor blev total bridezilla, og slet ikke kunne forstå mine ideer om en afslappet dag og nede på jorden, og kaldte vores bryllup for en børnefødselsdag pga drinksdispencere ( Hvor hun så selv endte med at købe den ene efter brylluppet, selvom hun havde svinet den til og sagt den var åndsvagt og total spild af penge )
Så ja jeg vil ikke bytte min svigermor ud for noget som helst, og glæder mig til vi tager på ferie sammen om en måned ( altså vores mænd skal også med )
aug 2013
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
aug 2016
aug 2013
aug 2016
okt 2010
det sidste fordi hun bare sidder og skumler til mig. og i hendes gode perioder er hun bare svær at læse for mig.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.595
får af vide af min svigersøn at han synes han har været heldig ..
maj 2008
Men hun var altså også rigtig ulidelig at være sammen med qua sin sygdom. Beklager - men sådan var det desværre
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
Husk, at det er ulovligt at begå mord - også svigermord. Selv om man nogle gange kunne have lyst.. Ha ha..
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
Vi er så priviligeret, at vores datter er i dagpleje hjemme hos Farmor sammen med hendes fætter og kusine - som er søskende - så snakker med hende næsten hver eneste dag.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.515
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Jeg har intet i mod at tage ekstra hensyn til mennesker, der har brug for det - men jeg gider altså ikke at lade mig blive uretfærdigt behandlet af et andet menneske, psykisk syg eller ej
aug 2013
Og nej har ingen nabo med det navn , haha .
aug 2006
For mig gav det faktisk meget god mening, må jeg indrømme.
Når sygdommen "gør ting" ved personligheden, så kan jeg godt se relevansen.
maj 2008
Jeg tænker da tit, at hvis hun ikke havde haft den psykiske sygdom, så ville hun og jeg måske være kommet langt bedre ud af det sammen. Jeg er faktisk sikker på, at vi ville være kommet bedre ud af det sammen
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 181
når min svigerfar og mand og svigerinde er ude og spille golf kan vi finde på at tage i byen og spise brunch kikke lidt i butikker og rigtig hygge os på vores måde.
vi spiser hos svigermekanikken hver torsdag så der er dømt hygge og så har de tid med Elvin så han ser sine bedsteforældre rigtig meget.
dog kan jeg godt være uenig med min svigermor og det der plads til men vil til enhver tid støtte hende og er der noget hun skal have hjælp til af min mand
og han så taler lige hårdt nok så hakker jeg os på ham og siger husk nu hvem der har lært dig at spise med en sølle ske.
hun har et stort hjerte og gør alt for at alle har det godt.
okt 2010
aug 2006
Det kan man ikke som forældre blande sig i.
maj 2008
maj 2008
Æh jo, min far hadede det kære pigebarn.
Dig og din svigermor?