519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ny byg Ny byg

Hej HG smiley
Tænkte der måske var nogen her inde som havde prøvet at få bygget nyt hus - så jeg prøver lige en gang smiley
Vi er i gang med at finde vores første hus at købe. Vi har været ude og kigge en del igennem efterhånden (vi har ikke travlt) men priserne i Roskilde kommune, hvor vi gerne vil bo, er ret høje i forhold til hvad man får - dvs. for 2 mill. skal vi alligevel bygge en del om og der kan komme uforsete udgifter. Så faldt snakke lidt på at bygge noget nyt selv - men vi har absolut ingen erfaring eller kender nogen med det.
Hvad er fordele og ulemper ved det? Hvem skal man holde sig fra? Er det endt ud som ønsket?
Jeg vil rigtig gerne høre om nogen som har været igennem et byggeprojekt.
Vi kan ikke lave andet selv end vand og varme, da manden er VVS'er og ikke særlig handi på andre punkter smiley
Håber der er nogen der har lyst til at dele ud af oplevelser.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny byg
  • #1   22. okt 2016 Man kan selv tage rollen som bygherre og som sådan lægge planen for byggeriet, fx som en slags gantt-kort. Men det kræver, at man har lidt kendskab til rækkefølge og tidsforbrug for både enkeltentrepriser og det samlede byggeri.
    Alternativt, må din mand vel kende en troværdig murer- eller tømrermester, I kan sætte ind til at styre byggeriet. Denne vil så som oftest også vælge underleverandørerne. Man kan dog formentlig aftale selv at lave vvs-installationen.

• #3   22. okt 2016 Annø - sjovt, har i fundet en grund endnu? smiley

Søren - spørgsmålet er om det kan betale sig, eller om det er bedre at få et firma som kan klare det hele. Vi må prøve at få et møde med et firma (ved dog ikke hvem endnu) og høre hvad de kan tilbyde.

• #5   22. okt 2016 Okay smiley jeg skal nok opdatere når vi finder ud af hvad vi gør, så du kan følge lidt med

• #7   22. okt 2016 Tak smiley vil jeg kigge på.

• #9   22. okt 2016 Ved du hvem de har valgt som bygherre? smiley har de selv tegnet eller valgt typehus? Og hvor stort bygger de huset og ved du hvor stor grunden er?
    Håber de bliver glade for det! smiley

• #11   23. okt 2016 det var billigt for en renovering, dog skal der nyt tag på mange af de huse vi finder så der ligger vi hurtigt 100.000 oveni + det køkken vi godt vil ha koster fra 80.0000-100.000. Grundene vi kigger på ligger fra 700.000-1.100.000, så pris mæssigt kommer vi til at ligge på det samme som et nyt hus. Det bare svært når man ikke kender nogen med erfaring, som man ikke kan trække på smiley

• #13   24. okt 2016 Hvem brugte i? smiley
    Vi har en aftale med både Eurodan huse og Huscompagniet nu, så vi kan få klartlagt det lidt smiley

• #17   24. okt 2016 Mange tak for jeres svar smiley jeg har kigget på begge jeres bygherrer. Og super smukt hus i øvrigt Bettina smiley
    Hvor stor grund har i begge bygget på?
    Jeg er meget spændt på at snakke med Huscompagniet og Eurodan Huse og høre hvad de kan tilbyde. Jeg regner med at de begge vil tilbyde os at komme ud og kigge på nogle typehuse, dog er jeg klart mest til et plans huse - både mht rengøring, men også hundene.

• #19   25. okt 2016 Hvordan syntes du det er have mæssigt? Er der fin plads? smiley har så svært ved at vudere hvor meget plads man har i haven

Kommentér på:
Ny byg

Annonce