vegetarmad til jul søges vegetarmad til jul søges
Herinde er der altid ideer og inspiration at hente så prøver lige om i kan komme med nogle gode foreslag til hvad jeg kan servere for de to vegetarer der kommer på besøg til jul
Vi andre skal have klassisk julemad med and, steg. Brune og hvide samt franske kartofler, hvidkål og rødkål samt selvfølgelig masser af sovs
Derud over står den på risalamande til dessert.
Men da datteren først for et par måneder siden er blevet vegetar spekulere jeg allerede nu på hvad pokker jeg kan servere for hende og veninden juleaften, det må selvfølgelig godt være noget der er lidt ekstra lækkert (det er jo jul) men jeg orker ikke hvis det tager 100 år og en madpakke at forberede, skal det i ovnen skal det være noget der kan laves dagen i forvejen og bare skal varmes da ænderne optager alt pladsen.
links til gode sider /blogge med opskrifter vil være meget værdsat, som sagt er det nyt at hun er vegetar og jeg vil nu gerne kunne lave andet end kartoffelpizza og div salater til hende
så det ikke er bare skal være det samme trivielle hun får konstant.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Det var i hvert fald rigtig godt. Selleribøf, kartofler og salat, det er nok for mig.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 644
For mig handler det lige så meget om at finde ud af hvad pokker jeg skal søge efter
apr 2008
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
apr 2008
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
http://klidmoster.dk/2010/12/den-falske-juleand.html
jan 2008
Jeg vil heller ikke gerne ud i to forskellige menuér hvis jeg kan undgå det , men omvendt så er det jul og vi andre vil gerne beholde vores traditioner og jeg er godt klar over at det nok ikke går med at sige at de må nøjes med tilbehøret lige den aften, vi andre ser jo også julemaden som ekstra lækker og det må det også godt være for de to unge
jan 2008
For min datter handler det ikke om at hun bare ikke vil have kød, for hende handler det om at det er den måde hendes krop fungere bedst på, hvor hun rent faktisk kan holdes hendes eksem nede.
og her i huset er vi vant til at vi tager hensyn til alle så vidt det er muligt om det er fordi de er vegetarer, allergiker, muslimer eller de kun kan spise maden hvis det er stegt på en trekantet pande, alle prøver vi på at tage lige meget hensyn til sålænge det er os der invitere, hvis de bare "tilfældigvis " lige er her til spisetid så må de tage til takke med hvad der er på bordet.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
aug 2013
Mht. rødkålssalat, så syntes jeg det er super lækkert uanset om man så er vegetar eller ej, vi får altid enten en rødkålssalat eller appelsinsalat juleaften, netop også for at lette lidt i den ellers tunge mad
jan 2008
For mig har julen altid været forbundet med and eller gås
Men ja en frisk rødkål eller appelsin salat er bestemt heller ikke udelukket her
aug 2013
jul 2015
Følger: 2 Svar: 204
https://maanebarnet.org/category/alle-veganske-opskrifter/hvad-skal-vi-have-til-aften/arstidernes-retter/4-vinter/juleaften/
Og respekt for at du sørger for det til dem! Det sætter de helt sikkert stor pris på.
aug 2013
aug 2013
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Hun er ikke fanatisk på nogen måde og spiser - eller spiste, ihvertfald - sovsen fra vores andres julemad til og så naturligvis det øvrige tilbehør...
Jeg er helt enig - øv for en juleaften uden en "stjerne" på menuen...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Altså - jeg håber edderdylme jeg tænker over det, hvis jeg en dag skal være vært ved sådan en begivenhed.
jul 2015
Ditto her. Ligesom at jeg gerne vil lave allergi-venlig mad og sådan. Jeg ved godt vegetarer strengt taget selv har valgt det, hvor man ikke ligefrem vælger en allergi, men stadigvæk.
Så længe jeg ved at der er folk til stede med sådan og sådan, så sørger jeg gerne for lækker mad til dem.
Så mit bryllup blev også med laktosefri produkter, nødder ved siden af og en god røvfuld lækre, vegetariske alternativer så alle kunne spise sig mætte.
Selve kagen kunne ikke gøres vegetaris (agar agar kan vidst ikke fryses), men så var der frisk frugt og andre lækre alternativer som hun kunne spise hvis hun ville det.
apr 2008
Men jeg tror ikke der er nogen, der synes det er sjovt bare at sidde og spise tilbehør. Jeg har prøvet det. Bare fordi man fravælger kød betyder det ikke man tilvælger udelukkende at skulle spise tilbehør. Det ville alle nok synes var en anelse træls. Jeg regner ikke med at folk skal stå og bruge flere timer på at lave specialmad til mig, men en nøddebøf tager fx. ikke oceaner af tid at lave, det er ikke super kompliceret, og man kan SAGTENS lave dem i forvejen og fryse dem ned, og de smager stadig lige så godt dagen efter
jan 2008
Her betyder det mange gange at jeg alligevel står og laver to forskellige retter g bare sørger for at tilbehøret passer sammen eller sagtens kan spises uden kød men stadig tilgodeser at hun får hendes proteiner ( hun er så vidst pesketar ? hun spiser nemlig stadigt fisk , men veninden spiser intet animalsk)
Som det er nu er jeg jo ude i god tid og kan få tid til at prøve retterne lidt af så kan datteren selv vælge hvad hun kunne tænke sig til jul, Da jeg var på hendes alder var jeg lykkelig for at jeg kunne få flæskesteg juleaften jeg kunne nemlig ikke lide kalkun som min fars side af familien altid fik, og det er jul det er en fest dag det må det meget gerne også være for de to
jul 2015
jan 2008
Men ellers har hun lige tilbudt selv at tage lidt med
Slik/konfekt tager hun dog selv med så det skulle jeg ikke tænke på
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Personligt spiser jeg altid hokkaido-suppe juleaften.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
jan 2008
der ligger link til en "smæskesteg" i en af de første kommentarere i tråden
Noget svampe/tofu dims
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
vegetarmad til jul søges