798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

ny navnetråd marsvin :) ny navnetråd marsvin :)

Da planerne gik lidt i vasken og vi derfor ikke fik Raja hjem alligevel (vil ikke komme nærmere ind på detaljerne) fik vi i går denne skønne lille hununge hjem i stedet.
jeg er så forelsket i hende, hun er så sød og blid.. Stadig ved at falde til selvfølgelig, men virker til at være ret nem at få tam. Hun er ikke begejstret for at skulle tages op, men da jeg skulle tage billeder sad hun bare stille det meste af tiden og blev nusset lidt bag ørerne smiley Hun var dog ikke oppe i mere end 5 minutter, for hun skal lige have tid til at falde til smiley
Hende og Lilo virker allerede som om de er ved at blive rigtig gode venner. De snakker i hvert fald løs, også i nat smiley Men der har ikke været noget som helst negativt, Lilo tager det meget roligt, blev lidt bange for den der mærkelige unge der blev sat ned, så de brugte et par timer i går på at sidde i hvert deres hjørne, da de var gået, begyndte de stille og roligt at tø op, og de spiser også sammen af samme skål og ligger sig ret tæt på hinanden, og pludre som sagt, så de skal nok blive bedste venner smiley

Men nu står jeg jo så uden et navn igen, Raja navnet var jeg super glad for, det passede så godt ind med Lucky, Rosa og Lilo, men hun ligner ikke en Raja smiley
Jeg ville have Grisling, men min kæreste har nedlagt veto på det og Angel, på trods for at han siger jeg selv må bestemme smiley smiley
Så kære hg, vil i ikke lige endnu engang være søde at hjælpe, i er så gode til det. smiley

Det skal være Disney og gerne 2 stavelser (det må gerne være længere hvis man f.eks. kan lave et kælenavn, Madeline til Maddie f.eks. )

Og hvis jeg kender HG ret så vil der komme en masse spørgsmål, hvilket jo kun er dejligt, så jeg kommer jer lige i forkøbet.
Lille pigen (som hun pt hedder) kommer fra Petworld. Jeg er normalt typen, og er stadig typen der på ingen måder ønsker at støtte op om salg af dyr i dyrhandler, jeg synes simpelthen det er forkert, så i behøver ikke slå mig oveni hovedet, jeg ved godt jeg har støttet noget som jeg selv og mange andre er meget imod, og jeg ved godt at jeg intet godt har gjort i forhold til at hjælpe de andre marsvin, for der kommer bare en ny unge ind. MEN jeg var inde den anden dag efter en høhæk, og der sad den her lille unge og gemte sig i et hjørne under høhækken, jeg gik uden at købe hende, for jeg skulle jo have Raja. Det det så ikke blev til noget alligevel, og jeg ikke kunne glemme den her stakkels lille forskræmte unge, tog jeg tilbage for at se hende.. Hun sad i går (altså 1 døgn efter) stadig i det samme hjørne og gemte sig, de andre unger rendte rundt og virkede nysgerrige, selvom de jo selvfølgelig også flygtede når folk gik hen til dem. Da en af medarbejderne så kom hen og tog hende op var jeg bare 110% solgt. Hun kom med mig hjem, og herhjemme er hun allerede nysgerrig og snakkende, hun spiser og virker glad, selvom der stadig ikke skal meget til før hun fare ind i et hus, men hun har også kun været her 1 døgn, så hun skal lige have tid smiley

De kunne selvfølgelig i butikken ikke fortælle mig noget som helst om hende, så jeg ved ikke noget om hende. Vægten indikere at hun er 4-5 uger gammel. Hun har den blødeste, tykkeste, vamsede pels smiley
Hvis ikke jeg allerede havde haft en der hed Teddy, var det det hun kom til at hedde, men vil ikke genbruge navnet smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny navnetråd marsvin :)
  • #2   8. okt 2016 Tusind tak Anine smiley
    Jeg er også helt vild med hende, jeg er meget spændt på hvordan hendes pels bliver som voksen, for jeg aner ikke hvad hun er smiley
    Hun er lidt alla en teddy, men alligevel ikke, og hun er så tyk pelset, pjusket og vamset, at hun bare ikke passer på noget jeg kender, så det er lidt spændende (skal måske siges at jeg ikke har haft andet end glathåret, hvirvel og teddy, og så Lilo som er i sin helt egen kategori smiley )

• #5   8. okt 2016 Tak En grå smiley

Min søster siger Rapunzel, hvilket jeg også selv har tænkt på, men synes bare det er et langt navn smiley

• #7   8. okt 2016 haha Anine, men det kaldte du den nok ikke hele tiden smiley
    Noget er stamtavle navnet, noget andet er kaldenavnet smiley
    Jeg er jo til 2 stavelser, Lucky, Rosa, Lilo.. Så er det altså langt når man får en Rapunzel.. Men pelsen passer jo fint til det.
    Jeg er nu stadig lidt til Grisling, men det må hun jo ikke hedde smiley

• #10   8. okt 2016 Haha det lyder som en lille and smiley
    Min søster siger hendes kælenavn kan være Rap.. Men okay hendes børn havde en kanin der hed Snegl, så der skal meget til før det bliver underligt for hende smiley

• #12   8. okt 2016 Hvor er hun køn! Hun ligner meget en teddy han jeg havde engang. Måske hun bliver noget ala texel? Bare knap så krøllet.
    Nu er hun godt nok ikke rødhåret, men jeg tænkte alligevel Ariel. smiley

• #13   8. okt 2016 Camilla, jeg tror faktisk ikke du er helt ved siden af (efter en hurtig google søgning) men jeg ved det ikke smiley
    Hun er i hvert fald ikke almindelig teddy, for hendes pels vender den "rigtige" vej, altså man skal ae fra hoved og ned, hvor teddyen pels jo er omvendt. Men stadig mere ovre i teddy pels end almindelig marsvin (læs glathårs og hvirveldyr)

måske hun bare skal hedde et feletantdyr (det er fra peter plys smiley )

Ariel kunne godt være et bud, men hmmm... Hun er altså ikke nem at finde navn til smiley Hun kommer til at hedde lille baby pigen for evigt smiley

• #14   8. okt 2016 Nej, det kan være svært at forudsige, når man ikke aner hvad der ligger bag hende. Men ja, hun ligner umiddelbart en Teddy, og kunne i princippet bare være en pelsmæssigt dårlig en af slagsen, men det ser også ud som om, at hun godt kunne gå hen og blive langhåret, i større eller mindre grad.

Det bliver spændende at se, hvad det bliver til. smiley

• #16   8. okt 2016 årh jeg har næste lige købt to hanner. de er opkaldt sådan her Charlie er den brune hvide med lange hår og den hvide er harley og rico i midten . men kan være du kender en filmstjerne heller en sanger som er kendt som du kan opkalde dine marsvin efter smiley

• #17   8. okt 2016

profilbillede
  • #18   8. okt 2016 Camilla, jeg tror hun har for meget (lang) pels til at være en alm teddy, måske noget alla ch teddy kunne være en mulighed, men teddy tror jeg ikke. Men ellers er det noget ovre i teddy pelsen smiley men hun kan jo være en blanding og kun guderne ved af hvad smiley

De to små, tak. smiley

Puk Jeg bruger kun disney navne, hvilket gør det lidt svære, men alle de andre har disney navne så det skal lille pigen også have.
    Og hvor er de fine dine små også chinchillaen smiley

• #19   8. okt 2016 tak din er osse fin smiley

• #20   8. okt 2016 PENNY!!!

• #21   8. okt 2016 Synes hvertfald godt hun kunne ligne en Penny ;b

• #22   8. okt 2016 Ja Penny er faktisk ret godt til hende smiley

• #23   8. okt 2016 Jeg stemmer helt klart på Rapunzel, eller Ariel smiley

Jeg tror at hun er noget CH-teddy blanding. De har sådan noget sjovt pjusket hår bagpå.

Og hvor er hun bare kær

• #24   8. okt 2016 Tak Ann-Marie, hun er simpelthen så kær, og nysgerrig. Jeg må have lavet så de på en eller anden måde kan rende op på taget af huset, for hun er OVERALT og står på bagben for at se op osv smiley

Ch teddy blanding er nok også pt mit bedste bud.. Søgte lige hurtigt på google, og hendes pels passer faktisk ret godt til ch teddyen smiley Det bliver spændende. hun er pjusket over det hele, så det skal nok blive godt smiley

jeg hælder pt til Penny.

• #25   8. okt 2016 Bare rolig, der går ikke lang tid før hun finder ud af at komme op på taget af huset selv smiley Det har mine i hvertfald ingen problemer med smiley

Er sikker på at hun blive smuk, uanset hvordan frisuren udvikler sig smiley

Penny er også et sødt navn smiley

• #26   8. okt 2016 Ann-marie, neeej det skal nok nok komme når hun bliver stor nok, pt kan hun knap nok nå op og kigge, det ser sjovt ud smiley glæder mig til de skal i løbegård, hun får da en fest. Lilo er noget mere voksen kedelig, men hun er jo også vant til bare at sidde alene smiley
    Er så glad for hun har fået en ven, hun snakker og snakker og snakker, hun plejer at være langt mere stille og hun render også mere rundt i buret nu end før. Stakkels Lilo at have været alene så længe.

Hun bliver så smuk, hun er smuk.. Har ikke 1 sec fortrudt mit valg smiley

Ja hun kommer til at hedde Penny smiley

• #27   9. okt 2016 Penny er også et sødt navn smiley
    Dejligt at Lilo er livet op, og snakker løs. Håber at de 2 bliver bedste venner.

• #28   9. okt 2016 Det er jeg sikker på at de nok skal blive smiley
    Rosa mener også at hende og Penny skal mysse osv. meeeen det er Penny altså ikke helt klar til endnu, men det skal nok komme smiley Rosa bliver bare så ivrig fordi hun jo bare så gerne vil snakke, skøre lille hund.

Min far har lige fået facebook (den dag troede jeg aldrig ville komme, han sender ikke engang sms'er :o) men han mente bestemt at hun skal hedde Nuser smiley det er stadig ret mærkeligt for mig at min far sidder og kommentere den slags og sender smileyer (men det er nu også hyggeligt) så når han kommer er det jo nok Lilo og Nuser smiley haha..

Kommentér på:
ny navnetråd marsvin :)

Annonce