{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

scheuerman....nogen med erfaring ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er godt klar over hvad sygdommen eller lidelsen går ud på.

Jeg vil gerne hører om der er nogen her inde som har scheuerman, eller nærmere bekendte der har sygdommen som voksen ?

Og som måske kan forklare hvad de gør for at lindre smerten i ryggen ?
Hvilke muligheder er der for at styrke kroppen og undgå at skulle tage smertestillende piller ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  scheuerman....nogen med erfaring ?
  • #2   30. sep 2016 Har både det og diskusprolaps...

Her er behandling og træning vejen frem.. tager piller, men de tager ikke ret meget af smerterne på de dårlige dage...

Har ca 2-4 tilbagefald pr. år og med forskellig varighed ... ca... og der har jeg meget ondt. I hverdagen får jeg kun meget ondt, hvis jeg ikke bevæger mig nok (min. 10 km gå/løb pr dag)

• #3   30. sep 2016 Ok, jeg læste mig frem til at det var vigtigt at opbygge bla bug-muskulatur, og i det hele taget holde sig i gang.
    Men sådan noget som kiropraktor, eller lign, kunne det også hjælpe på de især dårlige dage ?

• #4   30. sep 2016 Min mor har det og har været meget til kiropraktor, resultatet er at det ikke hjælper mere, at hun har ondt i hele kroppen og ja så er hendes ryg lidt krum foroven, men det har selvfølgelig intet med kiropraktor at gøre, at hun er krumrygget smiley

• #5   30. sep 2016 Jeg går hos en Søren Bonnesen i kbh.. han er noget neuro-muskulær terapeut.

Jeg har mange skavanker og har med tiden droppet kiopraktor .. jeg har prøvet "alt" i behandlinger og pt hjælper Søren helt vildt på de slemme dage.

Bevægelse er det bedste for mig..

• #6   30. sep 2016 Rikke : Er det så fordi den mor har den i toppen af ryggen, det giver vist krum ryg.

Louise : Ok det lyder ikke rart smiley

Jeg prøver at lokke med kiropraktor, og så ellers at den unge mand får styrket muskler i mave og ryg, lige pt har han et par dage, hvor det er virkeligt slemt smiley

• #7   30. sep 2016 Jeg ville holde mig fra kiopraktor medmindre man finder en virkelig god en... der er mange dårlige...

• #10   30. sep 2016 Ja det tror jeg , det ihvertfald pga scheuerman at hun har den form og hun hader det, især fordi hun har svært ved at finde bluser der sidder pænt på hende

• #12   30. sep 2016 Jeg har både scheuermann og skoliose ..
    jeg blev opereret i 2004 og er stivgjort fra nederste nakkevivel til øverste lænevivel ..

Min udviklede sig voldsomt pludselig og ved operation var graden 83 ..

Min situation er selvfølgelig anderledes da jeg jo er stivgjort ..

Men idag holder jeg mig igang med svømning,
    Træning af ryg og mavemuskler samt træning af mine ben .. min erfaring har indtil videre været, at jo stærkere mine ben er jo bedre.

Derudover går jeg fast til fysioterapeut en gang om ugen

• #13   30. sep 2016 Min datters far blev kasseret til session grundet Sheuermann.

Det eneste som hjælper i længden er, at holde rygmuskulaturen stærk og vægten nede!
    Han har været mange forskellige behandlinger igennem, nogle virkede, nogle bedre og længere tid end andre, men fællesnævneren for hvornår han får ondt, er typisk når han har siddet stille for længe og spist for godt smiley

• #14   30. sep 2016 På min tidligere arbejdsplads har jeg trænet med en af beboerne hver dag. Det var et øvelsesprogram hans fysiterapeut havde sat sammen til ham. Han fortalte det hjalp ham rigtig meget. Han havde fået at vide at kiropraktor var NO GO.

• #16   30. sep 2016 Det var også beskeden il vores beboer dengang. Fys ja, kiropraktor nej
    Det er pga diagnosen det er et no go

Kommentér på:
scheuerman....nogen med erfaring ?

Annonce