496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Angorakaniner bliver flået levende Angorakaniner bliver flået levende

Det er i metro x i dag.

For en gangs skyld er det ikke i Kina, selvom de også har haft gjort det.
Men i Frankrig.

Jeg er dybt rystet og ulykkelig på dyrenes vegne! smiley

Det er simpelthen så modbydeligt og groft at jeg mangler ord. Jeg har ikke set filmen og skal heller ikke. Er alt for sart til at se sådan noget, for ikke at tænke på at høre kaninerne!

Magasin sælger ting og tøj med angorauld. De vil nu undersøge deres leverandører. ..det giver jeg ikke en fløjtende fis for!

Da det kom frem at Kina gjorde det samme, i 2013, lovede store dele af dansk tøjindustri ikke at sælge angora længere.

Men magasin gør det, og modefirmaet Day gør. ..

Glad for at jeg ikke ejer en Day taske!

Fakta om en pelskanins usleben liv:
De lever i burde, hver 100. Dag høstes pelsen, dette foregår på grusomste vis ved at flå den af. De kan leve helt op til 7 år på den måde.
Det giver 25 gange grusom mishandling i deres liv der kan vare fra 25 til 45 minutter! smiley

Der er ikke kun besøgt et sted, men seks farme.

Det er IKKE OKAY AT BEHANDLE LEVENDE DYR PÅ DEN MÅDE!

Jeg er grædefærdig, kan simpelthen ikke tåle dyremishandling.

De folk som gør sådan noget skulle prøve det på egen krop smiley smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angorakaniner bliver flået levende
  • #2   26. sep 2016 Flået?? Flået betyder i min verden at skind og pels fjernes i et træk, gør du det kan kaninen eller hvilket som helst andet dyr altså ikke overleve, den dør ret hurtigt.
    Hvad er det reelt de gør? Rykker ulden af? I stedet for at klippe??

• #3   26. sep 2016 Det er SÅ ækelt smiley smiley smiley smiley

• #5   26. sep 2016 Hvorfor mon! Hvis ikke ulden er helt løs, så vil det da gå meget hurtigere at klippe, det giver ikke helt mening for mig;)

• #6   26. sep 2016 Er ulden helt løs og kan plukkes af, så gør det formodentlig ikke ondt på dyret, det må vel være som når hunden fælder og du kan rykke store hårdtotter ud

• #7   26. sep 2016 Ja det trækker pelsen af i totter. Og dyrene bløder bagefter.

Det er svineri af værste skuffe at behandle dyr på den måde!

• #8   26. sep 2016 Bodil, hvorfor skriger kaninerne så? Hvis det bare er som hvis en hund fælder?!

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #9   26. sep 2016 @Bodil - det er meget smertefuldt og traumatiserende for kaninerne at få revet pelsen af på den måde. Ligesom sagen med gæs der blev plukket levende er der en del der dør af chokket.

Folk skulle kraftedmer skamme sig, der er intet levende væsen der fortjener at leve på den måde. Jeg er udemærket klar over naturens orden, og spiser e.g. selv kød. Men jeg kan ikke se hvorfor alle dyr ikke skal behandles med respekt bare fordi de skal slagtes alligevel. Mennesker dør da også alle sammen på et tidspunkt, det gør det vel ikke mere acceptabelt at holde dig indespærret hele dit liv, og torturere dig på 100 udvalgte tidspunkter i løbet af dit liv for profit.

• #10   26. sep 2016 Båret af sted en ting.

Det er et levende fintfølende væsen!

profilbillede
  • #11   26. sep 2016 Jeg har ikke set video eller andet, jeg forholder mig til hvad der står i denne tråd smiley men kan konstatere at "flået levende" er en kraftig overdrivelse, hvis fakta er at der plukkes pels af så dyret bløder så er det bestemt under al kritik, men jeg forstår ikke overdrivelsen, dyr skal behandles ordentlig og for at oplyse om hvordan det foregår må det være smartest at give klar besked, en udtalelse som " bliver fået levende" giver jeg ikke en smule for, nej de bliver ikke flået levende, for det havde de ikke overlevet, de bliver plukket så der opstår skader i skindet, det er noget svineri og skal stoppes!! Det smarteste ville være hvis vi alle stoppede en hver brug af Angora uld indtil der kom garanti for at ulden kommer fra klippede dyr!

• #12   26. sep 2016 Netop derfor køber jeg aldrig nogensinde tøj lavet af angora eller angora-garn til mine strikke-/hækleprojekter smiley

• #13   26. sep 2016 Det er ikke ligefrem nogen ny 'nyhed'. Det er gammelkendt at angorakaniner plukkes istedet for at blive klippet. Og at det ikke er særlig sjovt for kaninerne. Den eneste måde at stoppe den slags på er at undgå at bruge produkterne.

• #14   26. sep 2016 Det er forfærdeligt! Kan slet ikke tåle det smiley
    Kaninpelsen er anderledes fra f.eks. hunde, da den ikke sidder ligeså godt fast og derfor "nemmere" kan trækkes af. Men det er stadig en meget smertefuld og grusom oplevelse, simpelthen så synd!

• #15   26. sep 2016 Synes måske nok det er værd at tage med at magasin o.a. mærker siger de vil undersøge forholdene fra deres leverandører. Det er jo ikke umuligt at få angorauld fra klippede kaniner. Jeg sælger selv garn med Bl.a angora uld i, og jeg har fra min leverandør fået på skrift, at de her (godt nok italienske) kaniner er klippede.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #16   26. sep 2016 Men de siger jo altid at de vil undersøge deres underleverandører. Men der sker bare aldrig mere ved det. Så går der et par år(måneder, uger, dage) og så er den gal igen. Og så vil de undersøge deres underleverandører igen, nu er det alvor! Så går der et par år(måneder, uger, dage) og så er den gal igen. Og så vil de undersøge deres underleverandører igen, nu er det alvor! Så går der et par år(måneder, uger, dage) og så er den gal igen. Og så vil de undersøge deres underleverandører igen, nu er det alvor! Så går der et par år(måneder, uger, dage) og så er den gal igen. Og så vil de undersøge deres underleverandører igen, nu er det alvor! Så går der.... Ej - jeg stopper nu. Til forskel fra de store tøjkæder og pelshuse.

Og så har jeg ikke engang bevæget mig ind på børnearbejde og forholdende på tøjfabrikkerne i u-landene. Hvis jeg nogensinde får penge nok, så starter jeg en tøjfabrik i det fjerne Østen og giver dem SKIDEGODE arbejdsvilkår. "I'm going to unionize Bangladesh!" Om det så bliver det sidste jeg gør!

• #17   26. sep 2016 Godt nok en trist historie smiley
    Lærer aldrig at forstå hvordan folk kan finde på at behandle dyr så grusomt smiley smiley

• #19   26. sep 2016 https://www.youtube.com/watch?v=sdagI7aDAsU
    (Video er ikke for sarte sjæle. Men det advarer de også om i videoen. I er hermed dobbelt-advaret).

Jeg håber da ikke de gør sådan på hundesalonen smiley Hvem gider have en nøgen hund tilbage... At trimme en hund kan på ingen måde sammenlignes med at trække alt pelsen ud af en kanin.

Hvad der sker overfor angorakaninerne er helt grotesk og det kan ikke på nogen måde retfærdiggøres smiley Dejligt der kommer mere og mere fokus på det.

• #20   26. sep 2016 Den video er ikke for sarte sjæle smiley smiley smiley
    Forstår ikke hvorfor de ikke bare klipper dem, i stedet for at trække pelsen af ????

• #21   27. sep 2016 Når man trimmer en ruhåret hund tager man kun de døde hår af. De sidder løst men fældes altså ikke af sig selv, som i andre pelstyper. Hvis hunden ellers er vænnet til at stå at blive håndteret ret intensivt og pelsen er trimmemoden, så er det altså ikke noget der gør ondt på hunden. Når jeg trimmer ligger min hund ofte og slapper af på trimmebordet. Sidst faldt Clinton i søvn, så tvivler på at det ligefrem er ubehageligt smiley
    Tror det med at kaninerne ikke bliver klippet skyldes at det måske tager længere tid og iøvrigt er en gammel tradition. Jeg har prøvet at skulle maskinklippe en angorakanin, der ikke ligefrem var håndtam. Det var ikke helt let og vi endte med at måtte være en til at holde kræet og en til at klippe. Husk: Jeg forsvarer på ingen måde at plukke dem på den måde som det sker i videoerne.

• #22   28. sep 2016 #19 - Einstein, jeg valgte med vilje at skrue ned og lade være med at tage høretelefoner på da jeg så den video, men jeg kunne stadig høre de skrig der, og fy for dælen...
    Stakkels små niner :c

Kommentér på:
Angorakaniner bliver flået levende

Annonce