{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Stine B
Stine B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Mille æder egen afføring ! {{forumTopicSubject}}

Nogen der har ideer/ forklaring ???

Min. 5 mdr gamle lab har det med at æde sin egen afføring - mest når den er frisklavet på græsplænen, og vi ikke har nået at fjerne den. Er den et par timer gammel, er hun stadig interesseret i at æde den. Hun gør det aldrig på gåture eller når det er tyndt. Heller ikke andre hundes. Hun gør det, selvom hun lige har spist og endda stadig har foder i skålen. Jeg har taget hende i det flere gange og skældt ud for det- så er hun meget underdanig. Af sind er hun en lidt usikker hund. Hun får Eukanuba. Fra kennelen fik hun noget andet temmelig dårligt foder- der gjorde hun det også. Bla derfor skiftede vi foder- vi troede hun manglede næringsstoffer og var konstant sulten.

Hundetræneren anbefalede ananas i foderet- giver åbenbart en syrligt lugtende afføring der er frastødende - jeg syntes ikke det hjalp. Hvorfor gør hun det? Andet jeg kan gøre, end det jeg gør??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mille æder egen afføring !
  • #1   25. sep 2016 Mine hunde gør det også. jeg drysser peper på. smiley

• #2   25. sep 2016 Tag snor på hunden og gå med den i haven ... Når den prøver at spise lorten, siger du ...NEJ ... fjerner hunden ...... og fjerner lorten ... smiley

• #3   25. sep 2016 #1 .... Drysser peber på lorten ?? .... er det ikke lige så nemt at samle lorten op... i stedet for at drysse peber på den og lade den ligge ... .... smiley

• #4   25. sep 2016 Måske.

• #5   25. sep 2016 Synes det er en dårlig strategi at skælde en usikker hund ud. Det bliver den da bare mere usikker af.

Snor på hvalpen, giv et klart nej når hvalpen prøver at æde lorten, eller den skal ikke nå at få fat på den før du siger nej og lækre godbidder når hvalpen vælger lorten fra.

Der bør hverken råbes lange sætninger eller fysisk tages fat i hvalpen smiley

• #7   25. sep 2016 Er der ikke noget med at man kan give hunden ananas og det får afføringen til at smage grimt?

• #10   25. sep 2016 Åh, undskyld. Det er lidt tidligt på dagen for mig. smiley

• #11   25. sep 2016 Det er naturlig adfærd som ses hos mange hvalpe. De fleste stopper med det.
    Det har til formål at beskytte hvalpen, da det er med til at forhindre at eventuelle truende rovdyr finder frem til den.
    Det er ikke nødvendigt at skælde ud - det kan indlæres med et nej, især på en usikker hund.

Og så gør jer selv den tjeneste at fjerne lorten - så er chancen for at det går over langt større.

peber... nej.. bare nej...

Kommentér på:
Mille æder egen afføring !

Annonce