Mille æder egen afføring ! {{forumTopicSubject}}
Nogen der har ideer/ forklaring ???
Min. 5 mdr gamle lab har det med at æde sin egen afføring - mest når den er frisklavet på græsplænen, og vi ikke har nået at fjerne den. Er den et par timer gammel, er hun stadig interesseret i at æde den. Hun gør det aldrig på gåture eller når det er tyndt. Heller ikke andre hundes. Hun gør det, selvom hun lige har spist og endda stadig har foder i skålen. Jeg har taget hende i det flere gange og skældt ud for det- så er hun meget underdanig. Af sind er hun en lidt usikker hund. Hun får Eukanuba. Fra kennelen fik hun noget andet temmelig dårligt foder- der gjorde hun det også. Bla derfor skiftede vi foder- vi troede hun manglede næringsstoffer og var konstant sulten.
Hundetræneren anbefalede ananas i foderet- giver åbenbart en syrligt lugtende afføring der er frastødende - jeg syntes ikke det hjalp. Hvorfor gør hun det? Andet jeg kan gøre, end det jeg gør??
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Snor på hvalpen, giv et klart nej når hvalpen prøver at æde lorten, eller den skal ikke nå at få fat på den før du siger nej og lækre godbidder når hvalpen vælger lorten fra.
Der bør hverken råbes lange sætninger eller fysisk tages fat i hvalpen
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det har til formål at beskytte hvalpen, da det er med til at forhindre at eventuelle truende rovdyr finder frem til den.
Det er ikke nødvendigt at skælde ud - det kan indlæres med et nej, især på en usikker hund.
Og så gør jer selv den tjeneste at fjerne lorten - så er chancen for at det går over langt større.
peber... nej.. bare nej...
Mille æder egen afføring !