{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Halti sele {{forumTopicSubject}}

hejsa

jeg er blevet rådet til at prøve en Halti sele på Nicki pga hans trækkeri + jeg så i "det er mig eller hunden" i går at de også brugte den på den store Bufas ( dog pga han var aggrasiv, det er Nicki jo ikke ). Jeg har købt en, men Nicki virker meget irriteret på den så snart jeg giver ham den på. hvordan vænnes han til den?

Er der nogen der kan fortælle fordele eller ulemper ved brug sådanne en?

Knus Bolette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halti sele
  • #1   8. nov 2006 læg den på han indenfor, når han så et kort sek ikke prøver at skrabe den af, stikker du ham en godbid...

• #2   8. nov 2006 jep jeg har den også til mine.... den er et mirakel....for de trækker overhovedet ikke ( hvilket er rart når man går med 4 stk).... det er bare vigtigt at den passer din hund godt.... så køb den hvor du kan tage hunden med ind til prøvning....

Lykke

• #3   8. nov 2006 Den kræver meget tilvænning og jeg vil anbefale at man går til en træner så man lærer at bruge den rigtigt... det er ikke noget man "bare" bruger.

• #4   8. nov 2006 Prøv at give ham den på i spise situationen, så kan det være han "glemmer" han har den på...husk at rose ham.

• #5   8. nov 2006 Jeg har altid været meget imod halti - men på den Bufas der var det en god løsning....

jeg har lige set det - pu jeg fik helt gåsehud der hvor den mødte andre hunde, tænk hvis linen gik i stykker??

Sorry - Bolette jeg lige spammer din tråd : )

Det er vel bar esom hun siger - giv den på - ros og masser af guf og så af igen mens det stadig går godt...

• #6   8. nov 2006 Nicola: Ja, hvad bilder du dig egentlig ind :o) *GGGG* ( nej, helt okay )

Har og så selv været lidt imod den, men som hende Irene jarnved sagde, så gør den jo ikke ondt på hunden, så hvorfor ikke prøve den. Jeg vil naturligvis tage den af igen, det skal blot være en indlæring + almindelig træning også, det er ikke fordi jeg vil springe over hvor gæret er lavest, blot en hjælp i starten, for nu er jeg træt af min arm bliver trukket halvt af. Plus jeg kan mærke det i min dårlige ryg :o(.

• #7   8. nov 2006 Nicola.... jeg har en snor med dobbel luk ( en i hver ende)...så et alm. halsbånd.... så sku haltien svigte har jeg stadig står på det.... ikke at den nogen sinde har åbnet sig...men bare for sikkerhed skyld....

mine vænnede sig såmænd hurtigt til den.... når de ville gnide i den, satte jeg bare farten lidt op, sagde et enkelt nej...med efterfølgende dygtig....og så gik det bare derudaf....
    dette skal dog nok gentages et par gange, men svært er det altså ikke....

Lykke

• #8   8. nov 2006 øhhh mine har altså ikke lært at gå pænere uden...tar jeg den af..såååå trækker de igen.... men hvorfor ikke bare bruge den, den skader jo ikke...

Lykke

• #9   8. nov 2006 prøvede der også lige her på vores aftenstur ( kun ganske kort, for han skal jo som sagt lige vænne sig til den ). Han havde også stadig sin almindelig sele på, så snor i den og snor i halti, så har man 100% fat i ham :o)

• #10   8. nov 2006 Lykke N: nej, jeg tror heller ikke den skader, absolut ikke, men hvis de kan lære det, og så også gøre det uden haltien, så vil jeg gøre det, kan man undgå for mange seler, så satser ejg mere på det, men giver dig ret, de dør ikke af at have den på

• #11   8. nov 2006 Jeg læste et godt råd herinde den anden dag og det hjælper på min hund.
    citat fra anden tråd:
    Jeg bruger et fif jeg lærte af CE.... Hun har halsbånd (halvkvæl) og snor på. Hun får kommandoen om at gå pænt... I stedet for at have snoren i venste hånd (Baily gå altid på venstre side), har jeg den i højre - snoren går fra Baily om BAG mine ben.
    Hvis Baily så "glemmer" at gå pænt vil hun hele tiden få de irriterende ryk fra mine skridt i halsbåndet... Kan du følge mig ???

Tiger bliver hurtig træt af alle de bitte små ryk og går derefter pænt.

• #12   8. nov 2006 Jannipigen: jeg kan godt følge dig hvad du mener, vil ha' den i baghovedet, tak for rådet

• #13   9. nov 2006 Sikke noget fis at at fik den på fordi han var aggressiv, han fik den på fordi han trak. Og hvad er det der er så galt med den Halti?
    Den er sgu da 10 gange bedre endhvis du går og hiver og flår i din hund....hvilket skader den!

Og desuden fungerer den på samme måde som en grime til heste, har ved gud aldrig set en hest der er kommet til skade af at gå med grime!

Som hun sagde i programmet er det sjældent at hunde, som Bufas, bare finder sig i at have den på. Det er vist et spørgsmål om tilvænning.
    Da jeg fik den til rocko, fik han den også på med det samme, der gik 10min og så havde han helt vænnet sig til den.....dermed ikke sagt at han yndede at ha den på!!!.

Jeg har selv brugt den indtil min gamle hund Rocko kunne gå i kvæler.

• #14   9. nov 2006 HOV, fordelen ved en Halti, som hun sagde i programmet at din hund ikke har muskler i snuden, på samme måde som den har på bringen/brystet.

Ulempen???? Hmmm, kan absolut ingen ulempe se. Jeg brugte desuden KUN haltién, ikke noget med halti og kvæler.

Ved hjælp af træning kunne jeg undvære haltien til sidst og fandt ud af, at kvæleren faktisk var langt mere effektiv, end halti :o))))

• #15   9. nov 2006 hov, kan se at jeg lyder en smule aggressiv, det er ikke ment sådan...men er nok lidt træt af fordomme mod halti....lige som mange amstaffejere er trætte af fordomme mod deres hunde...LOL....bare et xempel :o))))

Kommentér på:
Halti sele

Annonce