1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hvad er godt til en lille hvalp? Hvad er godt til en lille hvalp?

Hej alle sammen, som mange af jer nok ved fødte Coco 8 dejlige hvalpe her d. 6 september smiley
en af dem var betteskid, betteskid var fra starten meget mindre end de andre, men vi besluttede os for at give hende en chance!
i dag måtte vi så til dyrlægen med hende, da hun stoppede med at spise smiley
dyrlægen fortalte hun var meget dehydreret og grunden til hun ikke vil spise er simpelthen hun ikke har mere energi, så han gav hende noget saltvand og lidt antibiotika og sagde han ville anbefale vi begyndte på opflaskning på fuld tid, så hun ikke længere skulle slåse med de andre hvalpe om retten til en pat..!
det jeg bruger er mælke erstatning til svage hvalpe, men ville høre om der var andet man kunne give hende for at hjælpe?
også gerne noget andet mælke erstatning der måske feder mere? eller en måde at sørge for hun får mere væske end bare mælk.
jeg tilbyder hende nu mælk hver halve time og lader hende drikke det hun kan!
jamen bare generelt alle råd der kan hjælpe mig med at fede betteskid op og give hende energi igen!
mange tak på forhånd, håber der er nogle der ved noget!! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er godt til en lille hvalp?
  • #2   12. sep 2016 SUPER! det bliver købt på stedet! hvor kan man købe det henne? maxi zoo eller? smiley

• #4   12. sep 2016 så må jeg prøve lidt forskellige dyrlæger! og dyre forretninger! smiley

• #5   12. sep 2016 Petworld har det.ring til den nærmeste og hør om de har det.ellers bør de ku bestille det.men betteskid kan vel næppe vente

• #6   12. sep 2016 vi har noget nu men kan tydeligt læse at esbilac er bedre så det skal hun over på hurtigst muligt! om jeg så skal køre hele landet rundt for at finde det! smiley

• #8   12. sep 2016 haha smiley de dyre er jo bedre smiley
    det var hvis en upser! smiley
    tak!! håber jeg også!! smiley

jeg læste et sted sukkervand var godt for små afkræftede hvalpe?
    er der nogle der ved noget om det? smiley

• #10   12. sep 2016 tigermælk? hvad er det? og hvis det virker så er jeg klar på at prøve det! smiley

• #12   12. sep 2016 TUSIND TAK! det vil jeg prøve at give hende også så! smiley
    vidste ikke man måtte give hvalpe sådan noget!
    synes i så jeg skal skifte lidt mellem det og mælke erstatning? smiley

• #13   12. sep 2016 husk det skal piskes godt sammen, og så vil jeg anbefale at du køber pasteuriserede æggeblommer .....

• #14   12. sep 2016 super! tak så mange gange!
    alle forslag er varmhjertet taget i mod!

• #16   12. sep 2016 det er vel egentlig at betragte som et kalorie og energi boost der så gør at hvalpen får flere kræfter til at tage modermælkserstatningen

• #22   12. sep 2016 fløde = kalorier
    æg = proteiner
    honning = energi

tror der er nogle hvalpe der kan reagerer på mælkeprodukterne ... men ikke alle, men det kan vel være derfor nogle fraråder det .... bare et gæt ...

• #25   12. sep 2016 er lidt forvirret nu!
    så man må ikke bruge tigermælk? eller er det okay som et boost??
    Må indrømme jeg er derude hvor jeg er villig til at prøve alt! vil vikelig gerne have hun klare den, specielt fordi dyrlægen siger hun i princippet er en sund og rask en hvis ikke hun havde været så dehydret og underernæret! smiley

• #27   12. sep 2016 jeg prøver virkeligt at finde det, men der kommer kun frem til katte og til senior hunde smiley så her er et billede istedet!

profilbillede
  • #28   12. sep 2016 men køber esbilac i morgen, kunne sammenligne indholdet bagpå og det andet er altså bare langt bedre! så snakkede jeg med en som fortalte esbilac er hvad der kom tættest på rigtig modermælk sådan mht. protein og hvor meget det feder så der er ingen tvivl!
    hun har dog fået lidt mere energi og reagere nu når man tager hende op smiley

• #31   12. sep 2016 er også helt 100% sikker på esbilac er bedre! også derfor jeg køber det istedet for, må indrømme jeg ikke havde tænkt noget som helst omkring mælke erstatning før betteskid kom til verdenen så det har bare været et "øh det her må være godt" køb men er rigtig glad for at have folk omkring mig med lidt mere forstand på det! for så får jeg noget ordenligt og det gør betteskid også, hun fortjener det der kan hjælpe hende mest og det er jeg sikker på er esbilac!

• #32   12. sep 2016 Pulvermælk forstopper ofte små hvalpe. Derfor bør man altid bruge det flydende, fx esbilac.
    Produktet Puppy Boost skulle have været indkøbt før fødslen. Da ville I have haft bedre odds med en lille, skrantende hvalp.

• #34   12. sep 2016 ja det skulle det uden tvivl!
    altså betteskid har ikke forstoppelse overhovedet og har faktisk rigtig fin afføring, men så vil jeg huske at det skal være flydende ikke pulver!

• #36   12. sep 2016 jeg sørge i hvert fald for at have alt sådan noget klar hvis der bliver en næste gang!!

• #37   12. sep 2016 Jeg krydser fingre for betteskid! smiley <3 så længe der er liv, er der håb smiley

• #38   12. sep 2016 tusind tak! ja det har du ret i! smiley og hendes hjerte og lunger er raske så hun skal bare fedes op!!!!!

• #41   12. sep 2016 Er der ikke et eller andet om, at honning ikke er godt til hunde, og slet ikke til hvalpe.

• #42   12. sep 2016 når man googler så anbefales det af flere, til fx sukkerkolde hunde, og faktisk også som "smørende/lindrende" ved kennelhoste .... så i en meget lille mængde er det næppe skadeligt, hvis overhovedet .... men måske bettefisen kan nøjes med mælkeerstatningen

• #44   12. sep 2016 men med den uenighed, så vil jeg da også anbefale at man spørger dyrlægen

• #46   12. sep 2016 der er vel også en grund til at der er noget der hedder puppyboost ... noget der booster men ikke skal erstatte mælkeerstatningen .... jeg tror så stadig at både honningen og ægget gode til at booste, men det er nok en ide at spørge ...

• #47   12. sep 2016 hun vejer de midt i 80 altså 85-87 når hun har spist og 84-85 når hun ikke har, så hun har ikke tabt sig smiley mht puppy boost sagde dyrlægen hvis hun spiste at jeg ikke skulle begynde på at give hende alt muligt og det gjorde hun jo, og tog på og spiste godt fra patten, lagde hende til hele tiden og sørgede for hun fik. det var ikke en hel dag hun ikke spiste i forgårs det var om aftnen hun ikke rigtig gad, fik dog lidt i hende og så spiste hun som hun skulle igen dagen efter. så at jeg har gjort hvad jeg har fået anbefalet beklager jeg da i den grad nu når hun ligesom er så træt som hun er, men gør alt jeg kan for at sikre mig hun overlever. jeg gør som dyrlægen anbefaler mig nu og sikre mig hun ikke skal slåse om en pat overhovedet ved at fodre hende hver time og så får jeg købt det bedste mælke erstatning der er i morgen. vil ikke sige hun mistrives lige netop fordi hun tager på og har været så aktiv. at hun har brugt sin energi er ingens skyld, men vil gøre alt for hun får den igen og som det ser ud nu så virker det at give hende erstatnings mælk hele tiden så det fortsætter jeg med!
    og hun er 6 dage ikke 8 en uge i morgen.. så hun er ikke specielt gammel eller specielt stor hun have en fødselsvægt på 67 gram så hun klare det godt!

• #48   12. sep 2016 synes du gør alt du kan, håber det lykkes for dig....

• #49   12. sep 2016 tak Hanne! håber virkeligt også det går! lige nu ser det ud til at virke hun reagere MEGET mere end i eftermiddags og er begyndt at brokke sig igen, glæder mig meget til at få det andet mælk hjem!!

• #51   12. sep 2016 hun var simpelthen for træt i dag og hendes lille krop har desværre sagt fra og hun er et bedre sted nu smiley tak til alle der kom med gode råd!

• #54   13. sep 2016 ja, vidste jo godt i maven hun ikke ville klare den, havde bare sådan håbet! lidt ondt i hjertet gør det nu smiley heldigvis er der 7 meget sunde og raske hvalpe inde i kassen som kan få ekstra omsorg og kærlighed nu! så det vil jeg fokusere på selvom jeg nu er lidt ked af det i dag smiley smiley

• #56   13. sep 2016 jeg har lavet en æske med alt hendes mælkegrej og hendes ynglings lille tæppe, så vil vi give hende en god begravelse! smiley smiley
    det er underligt for da hun døde kunne man tydeligt mærke det på Coco første slikkede hun på hende og skubbede til hende og så ville hun bare ikke mere, normalt holder hun øje når man sidder med de små, men da betteskid var væk holdte hun ikke længere øje smiley
    er rigtig glad for jeres støtte smiley øv at det skulle gå sådan! men hun var også meget mindre og så helt anderledes ud end de andre smiley nature is a bitch!

Kommentér på:
Hvad er godt til en lille hvalp?

Annonce