1.945 visninger
|
Oprettet:
Klaustrofbi/MR scanning {{forumTopicSubject}}
For nogen tid siden skulle jeg have mr scannet ryggen. Ved godt jeg lider af klaustrofobi og der var blevet sørget for en "åben" scanner. Var sikker på at det skulle jeg nok klare. Men nej, måtte stoppe 2 gange og fik kun scannet ryggen fra siden af, før jeg måtte opgive. Der var så en diskusprolaps i midtryggen. Nu skal jeg helst have hele ryggen med, og hospitalet foreslår en beroligende pille. Mit spørgsmål er så. Er der nogen der har prøvet en beroligende pille under lignende omstændigheder? Og hvor meget væk er man? Hvordan føles det?
På forhånd tak.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
Så få du lidt beroligende så skal det nok gå.
Pøjpøj med det.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg skulle have scannet hovedet og den der probe, der kommer over hovedet samtidig med, at man er i scanneren, det var alt alt for meget...
Det blev til CT i stedet.
Det til trods - vi er ikke ens nogen af os, så jeg håber virkelig at det lykkes for dig med lidt beroligende i blodet
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Første gang fik jeg ingen beroligende
Jeg var så bange og ked af det at ham den søde indiske læge begyndte at synge for mig i højtaleren, han lavede små jokes mellem banke lydene, han fik et stort kram da vi var færdige
Anden gang fik jeg masser af beroligende,stadig nervøs,men slet ikke så meget som første gang,så her virkede den beroligende
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Men! Kender flere som har problemer og hvor de synes det hjalp meget med en beroligende pille inden. De har ikke været helt væk, men det har taget det værste af angsten.
Vejrtrækningsøvelser kan måske også hjælpe? Dem bruger jeg selv hvis jeg står i en situation hvor jeg er nervøs.
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.057
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
Klaustrofbi/MR scanning