505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

"Opstaldning"? "Opstaldning"?

Nu bor jeg dsv i en lejlighed som siger at man ikke må have støre husdyr...

Og har altid haft den lille drøm om og få mig en god ven når jeg flyttede hjemmefra og det synes jeg ikke at denne lille regel skal smadre.

Så min tanke var og finde noget / nogen der kan have hunden et par gange om måneden eller et sted den kan sove nogen gange?

Noget der ved om det kan lade sig gøre og nogen der kender noget som det i Randers?

For som sagt vil virkelig ikke opgive drømmen om og få en homie 4 life.
Og ja den vil blive passet godt på selvom dette blive blive en ting hvis det altså kan lade sig gøre.

Har utroligt meget fritid som jeg er villig til og dedikere så han / hun kan få sig et godt og langt liv.
Har også haft op til flere hunde tidligere hos forældre så jeg er fuldt ud klar over hvad det kræver.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Opstaldning"?
  • #1   26. jul 2016 Helt ærligt, så ville jeg finde en bolig, hvor det er tilladt at have hund, FØR anskaffelsen.
    Selv om en hund er fleksibel, så er det ikke rimeligt at basere dens liv på, at den skal "opstaldes" andre steder, i tide og utide.

• #2   26. jul 2016 .hvad skulle det hjælpe, at den sover et andet sted ind i mellem? Sålænge den er hos dig størstedelen af tiden, er det jo der den bor og skal registreres.
    Jeg vil sige det helt direkte - Ingen seriøs opdrætter vil sælge hvalp til de leveforhold.
    Find en anden bolig, og få styr på sagerne fra begyndelsen.

• #3   26. jul 2016 Det vil overhovedet ikke være fair over for hunden. Skal den lille hvalp over og passes af en helt anden person i et helt andet miljø blot en uge efter du har fået den? Hvis du overhovedet må passe en hund i en uge, der hvor du bor?

Find da bolig med tilladelse først smiley Det bedste du kan gøre for din kommende hvalp er at være realistisk. Jeg ønsker mig BRÆNDENDE min helt egen hund, men vi har i forvejen hund i huset og jeg har ikke fået lejlighed endnu. Jamen så kan det bare ikke lade sig gøre lige nu.
    Det er ikke noget der "smadrer" mit ønske! Det bliver blot forlænget fordi det ikke vil være fair at anskaffe mig en hvalp i den her situation.

Til at starte med var jeg faktisk lidt i tvivl om det er en joke - for selvfølgelig anskaffer du dig da ikke hund og så stort er ansvar, i en lejlighed hvor du ikke må have hund; og jeg er helt enig i, at ingen seriøse opdrættere vil sælge til de forhold smiley

• #4   26. jul 2016 Hold op en tumpet ide. Tror du selv du kan omgåes reglerne bare fordi du gerne vil..?
    Find et sted og bo hvor du må have hund, eller drop tanken!

• #5   26. jul 2016 Du skal allerførst sikre dig du MÅ have hund på besøg så tit og i flere dage..

• #8   26. jul 2016 Jeg er ikke helt med på, hvad du tænker, at det vil gøre godt for? Det er jo stadig din hund. Og dine naboer vil højst sandsynligt stadig klage, når den er der mere end en weekend en sjælden gang.
    Jeg har boet et sted, hvor jeg ikke måtte have hund. Det var så opslidende at gå og gemme ham, holde styr på, hvem der opdagede det, slette spor, når viceværten skulle ordne noget, sørge for at han aldrig gøede osv. Jeg vidste, at jeg kunne skulle bo der i seks måneder, derfor gjorde jeg det, men det var SÅ træls at føle sig usikker og utryg hele tiden, når man var hjemme

• #9   26. jul 2016 Lad hver med at se på det, som at du får smadret din drøm - se det i stedet som at du arbejder på at få opfyldt den!
    Skriv dig op på ventelister til boliger, hvor du må have hund, og når nu du skriver, at du har så meget fritid, så udnyt det evt. til at skaffe et job, og spar en masse penge sammen til din kommende hund smiley

Synes endelig ikke at du skal slippe drømmen, men som det er lige nu, synes jeg ikke det lyder hverken realistisk eller optimalt.

Jeg er også opvokset med hund, men ved de lejligheder hvor det var tilladt at have hund, var der betydelig længere venteliste, så da jeg flyttede hjemmefra måtte jeg starte uden hund.

Det var ikke nemt, jeg var også helt vildt hundeskruk! Men jeg fokuserede på at knokle r*ven ud af bukserne på mit arbejde, og efter 10 måneder fik jeg endelig tilbudt en lejlighed, hvor det var tilladt med hund.
    Som bonus havde jeg råd til at holde et par ugers ferie, samt at gå ned i tid, da jeg så endelig fik min lille trold hjem smiley

Kommentér på:
"Opstaldning"?

Annonce