{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Anti depressive {{forumTopicSubject}}

Jeg er på anti depressive, og var det også i en periode da jeg var yngre, men stoppede da det ingen effekt havde. Prøvede tre perprærater. Er nu på et fjerde uden effekt og ved sidste samtale snakkede vi om at trappe ud - nu er det sådan at min psykolog er på ferie og jeg har næsten ikne flere piller, og ingen penge i denne måned til at købe nye, så ja, jeg har taget lidt mindre medicin i to dage, og hereftee taget hver anden dag.. nu har jeg intet taget i 3 dage og kommer først i tanke om det nu - ved ikke, om jeg har bivirkninger, da det lige så godt kan være relateret til andre ting..

Såå nu er spørgsmålet, er der nogen der har prøvet at stoppe med anti depressive uden særlig nedtrapning?

Som sagt har de ikke rigtig virket (så selvsagt er jeg jo stadig ramt af det jeg havde før pillerne), men det er selvfølgelig stadig piller, så jeg kan godt få bivirkninger..

Ærligt er jeg bare dødtræt af piller som ikke virker, og jeg er totalt stresset fordi jeg d. 1. august skal starte op på ny arbejdsplads, efter ikke at have hørt ord fra kommunen i 3 måneder, og selvfølgelig er min psykolog på ferie så jeg ikke kan få en samtale med hende inden..

Det er et godt sted derude, det er noget jeg gerne vil (heste), men jeg har tendens til at gabe over for meget, så on the second note bør min psykolog virkelig være inde over før jeg starter.. aner ikke hvordan jeg skal komme derhen, kommunen når ikke at give mog buskort før jeg starter, og hende der står for mine ting på kommunen gik på ferie i dag.. og med den glædelige overraskelse at kæresten ingen penge fik til denne måned, har vi bare ikke råd til de her ekstra udgifter..

Det hele er bare pludselig gået så hurtigt, og jeg er sindssygt bange for et tilbagefald i min tilstand.

Undskyld for dette meget OT emne, jeg har bare brug for at komme ud med en masse tanker..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anti depressive
  • #1   23. jul 2016 Jeg har selv været der. Prøvede 3 forskellige mærker, forskellige doseringer og jeg følte bare ingen virkning. Jeg nåede et punkt hvor jeg blev rigtig ringe til at huske og tage dem og til sidst valgte jeg bare helt at stoppe. Det eneste jeg oplevede var at jeg fik lidt hovedpine.

Altså havde jeg taget pillerne en dag og så glemte dem i måske 3 dage, så fik jeg hovedpine, som så forsvandt hvis jeg tog dem igen. Da jeg bare valgte at droppe det, var det kun et par dage med hovedpine og så var det væk, andet mærkede jeg ikke.

• #2   23. jul 2016 Ja, jeg kan ikke mærke virkningen her og nu når jeg tager sertralin.. Men hvis jeg ikke tager det, så kommer der en dag hvor min nedtur er enorm..

• #3   23. jul 2016 Jeg har været på Sertralin, jeg fik pludseligt voldsomme bivirkninger (kastede op), så jeg gik fra 100 mg til intet fra den ene dag til den anden efter 8 måneder på medicin. Jeg fik så vidt jeg selv kunne mærke, ingen bivirkninger af at stoppe, men det er svært at sige, efter som at jeg fysisk var rigtigt syg (ikke pga. medicinen).

Men min læge var dog ikke ret begejstret, men hvad kunne jeg gøre?

Men søde du, det lyder til at der hersker sig en del kaos i dit liv lige nu, tror du ikke at du som en minimum, vil have gavn i at holde fast i at tage din medicin? Bare for at få en eller form for kontrol over situationen? Har du mobilepay? Jeg overføre gerne en skilling eller to. Jeg kan kun forstille mig, hvordan det må være at gå sådan en tid i møde, og på samme tid, føle at det hele er ved at vælte.

• #4   23. jul 2016 Sanne, det er rigtig sødt af dig, men for at være helt ærlig har jeg alligevel ikke rigtig overskud til at få lægen til at skrive en recept (aka, først finde mit login til lægevejen og få skrevet en besked), vente, og komme ned på apoteket, og jeg ville have ualmindelig dårlig samvittighed, hvis du sendte penge og jeg ikke brugte dem på min medicin.. Men tusind tak alligevel! smiley

Jeg synes også det er dumt at skulle betale for 100 piller, når jeg ved at jeg til næste møde får af vide at jeg skal trappe ud.. smiley

• #5   23. jul 2016 http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=2090

Med henvisning til dit liv lige nu, vil jeg anbefale dig en tur til lægen igen. Det frarådes at stoppe med anti depressiver, når tingene vælter om ørene på én som hos dig lige nu.

Jeg bruger Cymbalta og har prøvet at trappe ned med hjælp fra lægen og det gik sgu ikke.
    Nu tager jeg dem i et par år og så prøver jeg igen at trappe ud af dem. Dagligt får jeg nu 60mg og når jeg trapper ud, går jeg ned til 30mg i et stykke tid og dernæst slut.

Da jeg startede med at tage Cymbalta kostede de 439 kr for piller til 3 mdr. Så begyndte apoteket at spørge, om jeg ville have de lidt billigere og ja for fanden, hit med dem.
    Nu giver jeg 135 kr for piller til 3 mdr smiley

• #6   24. jul 2016 Jeg nåede ikke at være på mine særlig længe og ikke særlig høj dosis, men jeg stoppede med dem fra den ene dag til den anden, jeg havde ingen bivirkninger, men mine havde heller ingen effekt, ikke positive i hvert fald. Den ene slags fik jeg det så skidt fysisk af at jeg ikke kunne andet end ligge i sengen.
    Men om det er en god eller rigtig løsning ved jeg ikke, men jeg havde det som sagt bare som inden jeg tog dem.

• #7   24. jul 2016 Jeg er i øvrigt gået ned i Sertralin fordi det påvirkede mit hjerte (sagde lægen)

• #8   24. jul 2016 Jeg ville da ringe til psykiatrien, der hvor du er tilknyttet, og spørge om du kan komme til at snakke med en anden behandler om medicinen. Jeg arbejder i psykiatrien, og vi har selvsagt også mange behandlere på ferie lige nu, men hvis en patient ringer med noget der ikke lige kan vente 3 uger til deres egen behandler er retur, så bliver de altså sendt videre til en af de vagthavende behandlere.
    Det er self ikke helt det samme som at få snakket med sin egen behandler, som man kender osv. Men du kan i hvert fald lige få vendt dine bekymringer og spørgsmål til medicineringen.

Angående buskort, behøver du ikke få det ved din egen sagsbehandler. Du skal blot kunne fremvise kvittering, så får du det refunderet (hvis altså du er berettiget til dette).

• #9   24. jul 2016 Jeg må forsøge at ringe i morgen.. Kan ikke engang komme ind og kigge på lægevejen, da mit nem-id er der hjemme, men må få fat i det hurtigst muligt.

Men årh, det er bare bøvl jeg ikke kan overskue..

• #11   24. jul 2016 Ikke rigtig, Lenschow.. Jeg venter stadig på at få en støttekontaktperson fra kommunen. Min mor hjælper mig lidt her i næste uge fordi hun har ferie, men de har rigeligt at se til, med min lillebror..

Har bare svært ved at se nogen løsninger lige nu, det er ret øv.. smiley

• #13   24. jul 2016 Jeg er ikke typen der har veninder - jeg har aspergers og trives bedst alene.. Med undtagelse af min kæreste, selvfølgelig. Han har hjulpet mig rigtig meget, men det er også ved at blive for meget for ham - og han skal selv starte op i morgen, det er også rigtig svært for ham, så ja, jeg er meget alene lige nu, mere end jeg plejer, da han ikke har det store overskud, desværre..

• #14   24. jul 2016 Har "din" lokalpsykiatri ikke socialrådgivere tilknyttet? I så fald kan en snak med sådan en måske hjælpe dig med at finde ud af, hvad du helt præcist skal gøre, så du har alt det praktiske klar inden du skal starte til august

• #16   24. jul 2016 Pas.. Jeg går ikke på den lokale psykatri da de ikke havde plads/tid til mig, så blev henvist til et privathospital der ligger 40km herfra.. Så det er ikke bare lige at tage derind.. Men jeg er glad for at være der, de er ti gange bedre end da jeg var på psykiatrien i Hillerød.. smiley

• #17   24. jul 2016 Og ja, problemet er, at jeg ikke får taget kontakt.. Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige, fordi de kender mig jo ikke. Oplever rigtig ofte at jeg ikke bliver taget seriøst..

Men jeg ved ikke, hvordan det fungerer.. Jeg ved bare, at lige nu er det MIG der skal videregive beskeder fra sagsbehandler i kommunen, til uu-vejleder, til psykolog, til psykiater, til virksomhedskonsulent, til praktiksted osv, og det orker jeg ikke at holde styr på, det kan jeg ikke, derfor hænger trådene meget i luften smiley

• #18   24. jul 2016 Lenschow -jeg er med på at TS ikke selv kan klare det hele. Men at tage telefonen og ringe til ET sted, ja sorry, men man må altså også selv gøre lidt, så hvis ikke man har nogen der kan gøre det for sig, og man ikke synes man kan gøre det selv, så er det altså lidt op ad bakke for os herinde at hjælpe.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer i det private, men hos os, har vi både sundhedsfagligt personale samt socialrådgivere. Og de kan jo så hjælpe med forskellige problemstillinger.

Praktikstedet kræver nødvendigvis en kontakt til kommunen, så det kan TS self ikke selv klare, men buskort kræver blot at man køber det og afleverer en kvittering til kommunen så det kan blive refunderet (her antager jeg self at det er noget TS allerede ved hun er berettiget til).
    Det ville da være EN ting, der så er styr på.

Medicinen kræver ET opkald til psykiatrien, hvor hun er tilknyttet. Det er så en ting mere der er styr på.

Jeg kan godt forstå, at man ikke har overskuddet til at gøre det hele -men at gøre enkelte ting, er jo allerede et skridt på vejen. Så kan man prøve at se, hvad man kan finde af hjælp til resten.

• #20   24. jul 2016 Jeg ved endnu ikke om jeg er berettiget til buskort, det venter jeg stadig svar på - som sagt er folk jo gået på ferie, så jeg kan ikke rigtig komme i kontakt med nogen, som kan svare mig på, om jeg kan få det eller ej..

• #21   24. jul 2016 Det er jeg klar over Lenschow -men man KAN gøre tingene mere enkle, hvis man nøjes med at fokusere på en ting ad gangen. Og nogen gange er man simpelthen nødt til selv at gøre noget -særligt hvis det kniber med netværk. That's just the way it is.

• #22   24. jul 2016 Milla -skru bissen på og bed om at tale med en, som kan hjælpe. Det er IKKE kun din egen sagsbehandler der kan hjælpe med lige netop dette. Og de sender med 100% sikkerhed IKKE alle sagsbehandlere på ferie på samme tid, så de MÅ kunne stille dig om til en, som kan hjælpe dig smiley

• #23   24. jul 2016 Michelle, men hvordan kan en sagsbehandler der ikke kender mig og min situation, vurdere om jeg er berettiget til buskort?

Jeg ringer på kommunen i morgen, men jeg ved ærligt ikke hvad jeg skal sige eller forvente at få ud af det.. Håber lidt på at jeg kan få udsat startdatoen til jeg har haft et møde med min psykolog, evt. bare med min sagsbehandler, men jeg tvivler på de kan udsætte det så længe..

• #25   24. jul 2016 Milla -Det kan de fordi der er sådan nogenlubnde klare regler for hvornår man er berettiget og hvornår man ikke er. Og transport til praktik er man, så vidt jeg ved, berettiget til at få dækket, muligvis afhængig af afstand til praktikstedet. Jeg har været i sådan en 3-måneders praktik i forbindelse med aktivering da jeg var ledig, og der fik jeg helt automatik overført et beløb til transport (det dækkede ikke hele transporten, men en god del af den). Det var self noget jeg selv skulle sørge for at oplyse om (altså hvor langt jeg havde), men så skete resten automatisk, så længe jeg ellers huskede at udfylde og sende timesedler ind.
    Det kan sikkert variere fra kommune til kommune, hvordan det fungerer, men ved da at andre (i andre kommuner altså) også får udbetalt x antal kr til transport, når de er i praktik ganske automatisk, når blot de har oplyst om afstanden osv.

Hvad du kan få eller ikke få, kan aldrig afhænge 100% af EN kummunalt ansat, der jo både kan blive syge, holde ferie, tage på barsel og hvad har vi -kan din sagsbehandler beslutte noget, så kan en "afløser" også.

• #26   25. jul 2016 Jeg kan ikke få fat i nogen.. Har lagt 3 beskeder forskellige steder nu, men der er ingen der tager telefonen..

• #27   26. jul 2016 Når, jeg er vidst ikke bevilliget til buskort.. Så må de penge komme af mad-budgettet..

Kommentér på:
Anti depressive

Annonce