22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Anti depressive {{forumTopicSubject}}
Jeg er på anti depressive, og var det også i en periode da jeg var yngre, men stoppede da det ingen effekt havde. Prøvede tre perprærater. Er nu på et fjerde uden effekt og ved sidste samtale snakkede vi om at trappe ud - nu er det sådan at min psykolog er på ferie og jeg har næsten ikne flere piller, og ingen penge i denne måned til at købe nye, så ja, jeg har taget lidt mindre medicin i to dage, og hereftee taget hver anden dag.. nu har jeg intet taget i 3 dage og kommer først i tanke om det nu - ved ikke, om jeg har bivirkninger, da det lige så godt kan være relateret til andre ting..
Såå nu er spørgsmålet, er der nogen der har prøvet at stoppe med anti depressive uden særlig nedtrapning?
Som sagt har de ikke rigtig virket (så selvsagt er jeg jo stadig ramt af det jeg havde før pillerne), men det er selvfølgelig stadig piller, så jeg kan godt få bivirkninger..
Ærligt er jeg bare dødtræt af piller som ikke virker, og jeg er totalt stresset fordi jeg d. 1. august skal starte op på ny arbejdsplads, efter ikke at have hørt ord fra kommunen i 3 måneder, og selvfølgelig er min psykolog på ferie så jeg ikke kan få en samtale med hende inden..
Det er et godt sted derude, det er noget jeg gerne vil (heste), men jeg har tendens til at gabe over for meget, så on the second note bør min psykolog virkelig være inde over før jeg starter.. aner ikke hvordan jeg skal komme derhen, kommunen når ikke at give mog buskort før jeg starter, og hende der står for mine ting på kommunen gik på ferie i dag.. og med den glædelige overraskelse at kæresten ingen penge fik til denne måned, har vi bare ikke råd til de her ekstra udgifter..
Det hele er bare pludselig gået så hurtigt, og jeg er sindssygt bange for et tilbagefald i min tilstand.
Undskyld for dette meget OT emne, jeg har bare brug for at komme ud med en masse tanker..
aug 2008
Følgere: 1103 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.759
Altså havde jeg taget pillerne en dag og så glemte dem i måske 3 dage, så fik jeg hovedpine, som så forsvandt hvis jeg tog dem igen. Da jeg bare valgte at droppe det, var det kun et par dage med hovedpine og så var det væk, andet mærkede jeg ikke.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.772
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 51
Men min læge var dog ikke ret begejstret, men hvad kunne jeg gøre?
Men søde du, det lyder til at der hersker sig en del kaos i dit liv lige nu, tror du ikke at du som en minimum, vil have gavn i at holde fast i at tage din medicin? Bare for at få en eller form for kontrol over situationen? Har du mobilepay? Jeg overføre gerne en skilling eller to. Jeg kan kun forstille mig, hvordan det må være at gå sådan en tid i møde, og på samme tid, føle at det hele er ved at vælte.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Jeg synes også det er dumt at skulle betale for 100 piller, når jeg ved at jeg til næste møde får af vide at jeg skal trappe ud..
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.042
Med henvisning til dit liv lige nu, vil jeg anbefale dig en tur til lægen igen. Det frarådes at stoppe med anti depressiver, når tingene vælter om ørene på én som hos dig lige nu.
Jeg bruger Cymbalta og har prøvet at trappe ned med hjælp fra lægen og det gik sgu ikke.
Nu tager jeg dem i et par år og så prøver jeg igen at trappe ud af dem. Dagligt får jeg nu 60mg og når jeg trapper ud, går jeg ned til 30mg i et stykke tid og dernæst slut.
Da jeg startede med at tage Cymbalta kostede de 439 kr for piller til 3 mdr. Så begyndte apoteket at spørge, om jeg ville have de lidt billigere og ja for fanden, hit med dem.
Nu giver jeg 135 kr for piller til 3 mdr
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Men om det er en god eller rigtig løsning ved jeg ikke, men jeg havde det som sagt bare som inden jeg tog dem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.772
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Det er self ikke helt det samme som at få snakket med sin egen behandler, som man kender osv. Men du kan i hvert fald lige få vendt dine bekymringer og spørgsmål til medicineringen.
Angående buskort, behøver du ikke få det ved din egen sagsbehandler. Du skal blot kunne fremvise kvittering, så får du det refunderet (hvis altså du er berettiget til dette).
jun 2014
Men årh, det er bare bøvl jeg ikke kan overskue..
jun 2014
Har bare svært ved at se nogen løsninger lige nu, det er ret øv..
jun 2014
jan 2007
jun 2014
jun 2014
Men jeg ved ikke, hvordan det fungerer.. Jeg ved bare, at lige nu er det MIG der skal videregive beskeder fra sagsbehandler i kommunen, til uu-vejleder, til psykolog, til psykiater, til virksomhedskonsulent, til praktiksted osv, og det orker jeg ikke at holde styr på, det kan jeg ikke, derfor hænger trådene meget i luften
jan 2007
Jeg ved ikke hvordan det fungerer i det private, men hos os, har vi både sundhedsfagligt personale samt socialrådgivere. Og de kan jo så hjælpe med forskellige problemstillinger.
Praktikstedet kræver nødvendigvis en kontakt til kommunen, så det kan TS self ikke selv klare, men buskort kræver blot at man køber det og afleverer en kvittering til kommunen så det kan blive refunderet (her antager jeg self at det er noget TS allerede ved hun er berettiget til).
Det ville da være EN ting, der så er styr på.
Medicinen kræver ET opkald til psykiatrien, hvor hun er tilknyttet. Det er så en ting mere der er styr på.
Jeg kan godt forstå, at man ikke har overskuddet til at gøre det hele -men at gøre enkelte ting, er jo allerede et skridt på vejen. Så kan man prøve at se, hvad man kan finde af hjælp til resten.
jun 2014
jan 2007
jan 2007
jun 2014
Jeg ringer på kommunen i morgen, men jeg ved ærligt ikke hvad jeg skal sige eller forvente at få ud af det.. Håber lidt på at jeg kan få udsat startdatoen til jeg har haft et møde med min psykolog, evt. bare med min sagsbehandler, men jeg tvivler på de kan udsætte det så længe..
jan 2007
Det kan sikkert variere fra kommune til kommune, hvordan det fungerer, men ved da at andre (i andre kommuner altså) også får udbetalt x antal kr til transport, når de er i praktik ganske automatisk, når blot de har oplyst om afstanden osv.
Hvad du kan få eller ikke få, kan aldrig afhænge 100% af EN kummunalt ansat, der jo både kan blive syge, holde ferie, tage på barsel og hvad har vi -kan din sagsbehandler beslutte noget, så kan en "afløser" også.
jun 2014
jun 2014
Anti depressive