Så har jeg sgu fået vikarjob igen! Så har jeg sgu fået vikarjob igen!
Jeg må indrømme at er lidt ambivalent omkring hele princippet med at man SKAL søge og søge og søge.
Det bliver mit 3 vikarjob siden november sidste år, og ingen af dem har sgu været nogen jeg har søgt på - men hvor de selv har 'fundet' mig.
Men fedt alligevel at få lidt at rive i, lidt mere at skrive på cv'et og at komme mere hjemmefra.
Jeg skal starte 25/7 og så mindst 6 mdr frem derfra.
Sådan set osse meget godt timet, nu hvor de har lavet den nye 'sjove' regel med at man som kontanthjælpsmodtager SKAL have regulært arbejde så og så mange timer på årsbasis, ellers mister man penge.
Den regel og hvornår der tælles fra, blev selvfølgelig indført 14 dage efter at jeg var stoppet på et vikarjob... typisk.
Men jeg tænker bare på alle dem som søger og søger og ikke får noget, heller ikke vikarjobs, og som ikke opnår de timer. For praktik og løntilskud tæller jo selvfølgelig ikke. Det er sgu ikke rimeligt at man dunker folk oveni hovedet økonomisk fordi der ikke er arbejde nok til alle.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.481
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Ingen tvivl om at man er jaget vildt som arbejdsløs
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 83 Hunde: 2 Emner: 350 Svar: 6.078
Jeg skal være madmor i en ud af 3 institutionshuse... og det er sådan set også i gå-afstand. Det tager vel 10-20 minutter at gå derned. Ikke sikker på at jeg føler for at cykle, for hele hjemvejen er op af bakke *G*
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.337
sep 2005
Jeg tænker at ideen er at ramme dem som sidder på deres flade og egentligt ikke er interesseret i at komme videre ud af systemet (og jo de findes altså), men her rammer man altså folk som gerne vil videre.
I forvejen søger de fleste jo røven ud af bukserne... men man kan jo ikke hekse jobs frem hvor der ikke er noget.
sep 2005
sep 2005
Ved ikke om vikarvejen er det ny sort, men som jeg ser på det, så kan det være med til at skabe noget netværk sådan at der måske bliver tænkt på en når der dukker noget fast op. Og så er der jo den med de der forbandede timer.
Så har jeg sgu fået vikarjob igen!