{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Grim lugt i Dyeværelse/kontor. {{forumTopicSubject}}

Vi er flyttet i en lejlighed på ligeknap 75m2. med 3 værelser.

Det ene værelse bruger jeg som mit kontor, men det er også opbevaringsrum/lager og dyreværelse. det giver selvfølgelig ikke en særlig rar duft og på trods af at vi har en kop med edike stående på et skab, en duftspray der sparyer hver halve time, og vinduet altid er på klem er der bare ikke en lækker duft. og jeg bruger rigtig mange timer her inde og rummet ligger først for når du går ind af vores dør og det er ikke en sådan fy for helved her stinker, men mere sådan det lugter underligt.

Så læste jeg at jeg kunne bruge en forstøver med eddike i og sprøjte rundt i rummet. men så tænkte jeg: Balou har en lukket hunde kurv af stof (Den tager helt sikkert godt imod lugt) Må jeg sprøjte den i det? og kattebakken der bruger vi lugtfri og tømmer klatter 2 gange om dagen morgen og aften (den er lukket med filter) men kan jeg også putte det i grusen eller risikere jeg at missen ikke vil bruge den så?

Jeg støvsuger dagligt og lufter ud som anbefalet og har duft i støvsugeren, men det rum der det lugter altså stadig.

Hvad gør i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grim lugt i Dyeværelse/kontor.
  • #1   22. jun 2016 Er det et stinkdyr du har derinde, eller hvilke dyr er det? smiley

• #3   22. jun 2016 Jeg har måtte fjerne filtret i min kats kattebakke, det har en underlig irriterende lugt og så bruger jeg http://www.lavprisdyrehandel.dk/canada-kattegrus?gclid=COaJ5r7JvM0CFYXDcgodkWEGMg

Så er jeg sluppet af med den underlige lugt. Men nej i skal ikke spray noget som helts på selve gruset.

• #5   22. jun 2016 man skulle tro det var et stinkdyr.:D
    Men tror det er fordi det er balous stofkurv der suger vådhund lugt blandet med alm hundelugt. smiley
    For det er ihvertfald ikke kattebakke det lugter af.
    det kan selvfølgelig egentlig også være at det er hele selve blandingen af lugte der giver en klam lugt...

Vores filter på bakken syntes jeg heller ikke lugter.

Jeg bruger flügger Fluren 37 Grundrengøring smiley Så det kan nærmest ikke blive mere rent. og der bliver hovedrengjort mindst 1 gang i ugen i hele lejligheden så kan ikke helt forstå det.:(

• #6   22. jun 2016 kurven kan heller ikke komme i vaskemaskinen men tænker om jeg kan give den en tur i bruseren? men jeg har det ikke godt med at bruge skyldemiddel når han skal ligge der inde? og derfor tænkte jeg at jeg kunne sprøjte den med eddike efter en tur med noget neutral vaskemiddel? smiley

• #7   22. jun 2016 Hvis du tror, at det er kurven, kan du måske prøve at tage den ud af værelset i et par dage, og hvis lugten så forsvinder, er det nok kurvens skyld. Så kan man enten finde en ny kurv, eller prøve at rense den.

• #8   22. jun 2016 Hvis kurven kan tåle at komme i vaskemaskinen, kan du vaske den med neutral vaskepulver og lade være med at bruge skyllemiddel. Det har jeg altid gjort med både hundenes og hestenes ting, og det kan de sagtens tåle.

Efter det, kan du evt. sprøjte med rodalon, for at være sikker på, at alle bakterier er væk. Det er ofte bakterierne der gør, at det lugter smiley

• #9   22. jun 2016 han er bare så glad for det her lukket kurv system (altså han kan jo gå ud og ind som det passer ham) og hvis jeg køber en ny kommer den jo også til at lugte.
    Men det egentlig også mere om hunde kan tåle eddike hvis jeg sprøjter det på den, for jeg har læst det tager vanvittig meget lugt:D
    ikke at det lige virker her i dyrerummet men i køkket virker det meget smiley

• #10   22. jun 2016 den kan ikke rigtig være i vaskemaskinen. det er en af de der transportkasser af stof. smiley
    Men god ide med rodalon på først. det har jeg da også hjemme så prøver jeg at give den en omgang imorgen rodalonen skal vel bare virke lidt før jeg vasker den ikke? smiley

• #11   22. jun 2016 Hmm.. Jeg ville vaske først, og så sprøjte med rodalon bagefter. Først vaske den, for at få alt det "store" snavs af, og så bagefter med rodalon for at få alle mikroorganismerne væk. Hvis kurven er våd, danner man igen grobund for nye bakterier

• #12   22. jun 2016 arh okay! smiley det vil jeg give et forsøg tak smiley

• #14   23. jun 2016 Giv hunden en ny plastikkurv ... med tæpper / håndklæder , der kan vaskes ...

At " bedøve " dårlig lugt med " parfume " ... gør det da bare mere ulækkert.

Det er lidt det samme som at bedøve sved-lugt med deodorant . smiley

• #15   23. jun 2016 Jinx - Det kender jeg ikke noget til. Men det er jo heller ikke meningen, at de skal spise det. Man sprøjter med det og lader det tørre, før hunden kommer i nærheden af tingen igen.

• #17   23. jun 2016 ***** NITTIB *****
    det er ikke en mulighed med åben kurv desværre, han kan simpelthen ikke finde ro vi har kun haft lukket kurv ca 6 måneder og han er meget mere rolig og afslappet nu som dengang han havde åben kurv. smiley

Ville nettop heller ikke bruge parfume. men ville gerne se om jeg endeligt kunne fjerne lugten og så holde det ved lige ved at sprøjte kurven en gang i ugen med eddike, og så måske en gang i måneden give den en ordentlig vask (i neutral) smiley

Jinx. jeg tænker at mens rodalonen får lov at virke står den på vores altan så den ikke kommer til af vores dyr.:)

• #18   23. jun 2016 altså jeg har alle dage renset kattens bakke i rodalon før jeg fandt ud af at WC rens faktisk var bedre smiley og jeg har nu ikke oplevet noget ved min kat fordi jeg lader det tørre før mine dyr kommer i kontakt med det.:)

• #20   23. jun 2016 det har vi faktisk også snakket om efter vi så en på TV, vi ved bare ikke hvilket mærke vi skal gå efter da jeg ikke helt ved om jeg tror på det her kære TV SHOP smiley

jeg elsker at gøre rent og det er derfor også vigtig for mig at det bliver gjort ordentlig og med de bedste midler til de forskellige ting. så har lavet mig en liste til dagens gøremål imorgen da underboen nok ikke bliver tilfreds hvis jeg går igang nu smiley

men jeg tror jeg giver kurven en omgang i bruseren og så prøver jeg med det der eddike og så må vi se om det virker smiley og så skifter jeg det tæppe der ligger i kurven helt ud imorgen smiley

• #21   23. jun 2016 Jeg er ikke lige rengørings ekspert smiley

Men du kan evt. Overveje et canvas bur ?
    Min elsker sit også har hun en sommerdyne der inden som kan vaskes, buret virker til at det vil være let at tørre af

• #25   23. jun 2016 Hvad med bare at kalde det et bur i stedet for en lukket kurv, når nu det er hvad det er?
    Og så udskifte stofburet med et bur i plast eller metal. Det kan rengøres og desinficeres. Hundekurve skal kunne vaskes, ellers samler de for meget snask..

Jeg tænker nu godt at hunden kan lære at finde ro i en alm kurv. Måske den ikke skal stå blandt andre dyr i et kontor, men hos jer i soveværelset eller stuen, eller måske på gangen, hvor hundn har overblikket. Det kan mange hunde godt lide.

• #26   23. jun 2016 Hvad med at købe en plast transportkasse og indrette den med tæpper, som du kan vaske engang imellem, tænker sådan en kasse også kan virke hule agtig og tryg smiley

• #29   23. jun 2016 Rodalon bør kun bruges på ting, der kan skylles grundigt bagefter. Altså glatte overflader. Der har været eksempler på ætsninger i kattemunde pga. rodalon.

Eddike er giftfrit.

• #30   23. jun 2016 Rodalon skal vel altid vaskes af efter endt virketid???? Netop for at undgå forgiftning. Eddike ville jeg aldrig i livet spraye på og lade sidde så hunden/katten skulle ligge og sniffe det smiley
    Sæt i blød i Rodalon i en halv time og vask derefter GRUNDIGT. Det kan (som regel) tage lugten.

• #31   23. jun 2016 Rodalon fjerner desuden kun lugten for vores næser - dyrene kan stadig lugte det. smiley

• #33   23. jun 2016 Altså det med rodalon.. Selvfølgelig skal man ikke bruge det ufortyndet, man må også gerne tænke selv. Dem man køber i supermarkedet, står der endda på, at man skal fortynde det 1:10, hvis jeg husker rigtigt. Man skal jo lige huske, at læse på flasken før man bruger den.

Min dyrlæge bruger rodalon i deres butikslokale, hvor dyr har haft "uheld". Tvivler på, at en dyrlæge ville gøre det, hvis det kunne gøre skade på dyrene.

• #34   23. jun 2016 Natron er forresten også giftigt, selv i små mængder (her tales om få gram), for mennesker, hvis det indtages rent. Vil tro, at det samme gælder for hunde

• #36   23. jun 2016 Rodalon ætser skam også i fortyndet form.

• #37   23. jun 2016 Natron er meget basisk, og vil derfor virke ved at forhøje pH-værdien. En høj ph-værdi virker ætsende, det vil sige, at hvis pH-værdien bliver for høj, i dette tænkte tilfælde på grund af natron, vil det ske en ætsende reaktion. Bruger man natron mod halsbrand eller mavesår, er der i forvejen et for surt miljø, hvilket vil medføre en neutrl pH-værdi, når natron tilføjes. Tilføjer man natron til et i forvejen neutralt miljø, vil pH-værdien overstige den neutral pH, og der kan forekomme ætsning. Det er derfor natron virker mod halsbrand. Ikke, at der nødvendigvis vil ske noget, hvis en "rask" person spiser en teskefuld natron, men det er i teorien forkert at gøre. Spiser man meget natron, vil man få det ret skidt.

Når man bager sker der helt andre ting, og natronet reagerer på en anden måde, dette kan derfor ikke sammenlignes.

Men nu bliver det alt for off-topic. Lad os være enige om at være uenige smiley

• #39   23. jun 2016 Du vil åbenbart blive ved med at diskuttere noget ligegyldigt. Jeg har ferie, så jeg har masser af tid.

Det jeg taler om, er at natron er giftigt i ren form - præcis ligesom I siger, at rodalon er.

Der er stor forskel på om man blander noget op, eller om man bruger det rent.

Og så er der det med mængden, alt er jo skadeligt, hvis det gives i store nok mængder. Ligesom ufortyndet rodalon er skadeligt at indtage, vil det også være skadeligt at indtage store mængder rent natron.

• #40   23. jun 2016 Det der ætsede kattens mund var blandet efter foreskrifterne. Så jeg ville være meget påpasselig med Rodalon.

• #43   23. jun 2016 sara og zita: Det kunne da egentlig godt være en ide. så kan jeg jo bare smide et tæppe hen over? så det er lukket

Zarah-med Boesen,Pallepop & Donk-nu tilsat Juice.
    Det er en lukket bakke og har haft alle ting ude. (Vores fryser er dog ikke så stor de kan komme der i.:( Men har givet alt stof en tur i bruseren kassens kradsetræer står til luftning på altanen og vil få lidt med noget eddike senere.

Jeg har faktisk ikke tænkt over at et trammebur med tæppe kunne gøre det.
    Det ville også være langt nemmere. i længden. jeg må ud og have fat i sådan en. smiley

Men har givet den en skylder i natural og nu står den til tørre og så prøver ejg med noget eddike på den også. og så har jeg skaffet hans gamle dyne op fra kælderen som får hans betræk på så kan jeg da vaske det en gang i mellem smiley

Det er lidt ala denne han har nu nemlig:

profilbillede
  • #44   23. jun 2016 Jeg har heller ikke på noget tidspunkt skrevet, at natron er giftigt i rengøring. Skriver bare, at det heller ikke er ufarligt, hvis det ikke behandles med den respekt som man altid skal have, når man bruger syre/base som rengøring. Og en hund vil højest sandsynligt have lavere tolerance over for det, da den er noget mindre end et menneske.

Og jeg er meget interesseret i det med den kat, der har fået ætset munden af rodalon.. Har du nogle kilder på, at det er sket helt efter foreskrifterne? For det burde ikke ske, hvis man gør det sådan som man skal.

Og ja, selvfølgelig skyller man af efter man har brugt rodalon?

• #45   23. jun 2016 Jeg har ingen rodalon brugt tænkte jeg hellere ville være på den sikre side.
    Og min mor anbefalede at når jeg vaskede tæpper osv i vaskemaskinen så skulle jeg bare putte eddike i for så tog det lugten smiley så det vil jeg prøve næste gang.:)

• #46   23. jun 2016 Hvis det er fordi han bedst finder ro i en hule, så vil jeg ligesom andre foreslår skifte stof-buret ud til fx. en transportkasse i plastik, og så putte en masse dejligt bløde tæpper ind, som han selv kan lave rede af. Så kan det hele gøres rent.

Derudover kan det være en stor hjælp, hvis du har/køber/bruger en blower, så han kan blive tørret ordenlig, når han er våd. Så kommer hverken han selv, tæpper, kurve eller rum, til at lugte af "sur karklud" smiley

• #47   23. jun 2016 jeg er ikke sikker på han ville syntes det var en god ide med sådan en blower :D!
    han er bange for min støvsuger som er sådan en lydløs. smiley
    Men er der ikke et sted hvor han kan prøve sådan en først bruger de det ved en hundefrisør? jeg tænker bare inden man køber en selv smiley

Buret vil blive skiftet så snart pengene er til det. vil ikke tage af hans dyrlæge opsparing. smiley

• #48   23. jun 2016 Hmmm ja, det er klart sådan noget, der er nemmest at vænne dem til, fra små af. Men jo - de har dem i hundesaloner. Men tit er hundene bare mere usikre på nye ting, når det samtidig er et nyt sted med nye mennesker - ift. hvis man kan afprøve dem derhjemme.

• #49   23. jun 2016 Jeg har et stort sammenklappeligt bur du gerne må få.
    Det er ikke så pænt, da det har stået ude i et stykke tid. Men knofedt kan gøre en del ved udseendet. Og hvis der alligevel skal et tæppe over, så ses det jo ikke. smiley

Hvis TS ikke vil have det, så må en anden gerne få det.

• #50   27. jun 2016 Tusind tak anni, vi har dog allerede anskaffet os et bur.:( men tusind tak for tilbuddet, smiley

Kommentér på:
Grim lugt i Dyeværelse/kontor.

Annonce