Grim lugt i Dyeværelse/kontor. {{forumTopicSubject}}
Vi er flyttet i en lejlighed på ligeknap 75m2. med 3 værelser.
Det ene værelse bruger jeg som mit kontor, men det er også opbevaringsrum/lager og dyreværelse. det giver selvfølgelig ikke en særlig rar duft og på trods af at vi har en kop med edike stående på et skab, en duftspray der sparyer hver halve time, og vinduet altid er på klem er der bare ikke en lækker duft. og jeg bruger rigtig mange timer her inde og rummet ligger først for når du går ind af vores dør og det er ikke en sådan fy for helved her stinker, men mere sådan det lugter underligt.
Så læste jeg at jeg kunne bruge en forstøver med eddike i og sprøjte rundt i rummet. men så tænkte jeg: Balou har en lukket hunde kurv af stof (Den tager helt sikkert godt imod lugt) Må jeg sprøjte den i det? og kattebakken der bruger vi lugtfri og tømmer klatter 2 gange om dagen morgen og aften (den er lukket med filter) men kan jeg også putte det i grusen eller risikere jeg at missen ikke vil bruge den så?
Jeg støvsuger dagligt og lufter ud som anbefalet og har duft i støvsugeren, men det rum der det lugter altså stadig.
Hvad gør i?
okt 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.539
Så er jeg sluppet af med den underlige lugt. Men nej i skal ikke spray noget som helts på selve gruset.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 32
Men tror det er fordi det er balous stofkurv der suger vådhund lugt blandet med alm hundelugt.
For det er ihvertfald ikke kattebakke det lugter af.
det kan selvfølgelig egentlig også være at det er hele selve blandingen af lugte der giver en klam lugt...
Vores filter på bakken syntes jeg heller ikke lugter.
Jeg bruger flügger Fluren 37 Grundrengøring Så det kan nærmest ikke blive mere rent. og der bliver hovedrengjort mindst 1 gang i ugen i hele lejligheden så kan ikke helt forstå det.:(
maj 2014
okt 2010
okt 2010
Efter det, kan du evt. sprøjte med rodalon, for at være sikker på, at alle bakterier er væk. Det er ofte bakterierne der gør, at det lugter
maj 2014
Men det egentlig også mere om hunde kan tåle eddike hvis jeg sprøjter det på den, for jeg har læst det tager vanvittig meget lugt:D
ikke at det lige virker her i dyrerummet men i køkket virker det meget
maj 2014
Men god ide med rodalon på først. det har jeg da også hjemme så prøver jeg at give den en omgang imorgen rodalonen skal vel bare virke lidt før jeg vasker den ikke?
okt 2010
maj 2014
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
At " bedøve " dårlig lugt med " parfume " ... gør det da bare mere ulækkert.
Det er lidt det samme som at bedøve sved-lugt med deodorant .
okt 2010
maj 2014
det er ikke en mulighed med åben kurv desværre, han kan simpelthen ikke finde ro vi har kun haft lukket kurv ca 6 måneder og han er meget mere rolig og afslappet nu som dengang han havde åben kurv.
Ville nettop heller ikke bruge parfume. men ville gerne se om jeg endeligt kunne fjerne lugten og så holde det ved lige ved at sprøjte kurven en gang i ugen med eddike, og så måske en gang i måneden give den en ordentlig vask (i neutral)
Jinx. jeg tænker at mens rodalonen får lov at virke står den på vores altan så den ikke kommer til af vores dyr.:)
maj 2014
maj 2014
jeg elsker at gøre rent og det er derfor også vigtig for mig at det bliver gjort ordentlig og med de bedste midler til de forskellige ting. så har lavet mig en liste til dagens gøremål imorgen da underboen nok ikke bliver tilfreds hvis jeg går igang nu
men jeg tror jeg giver kurven en omgang i bruseren og så prøver jeg med det der eddike og så må vi se om det virker og så skifter jeg det tæppe der ligger i kurven helt ud imorgen
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
Men du kan evt. Overveje et canvas bur ?
Min elsker sit også har hun en sommerdyne der inden som kan vaskes, buret virker til at det vil være let at tørre af
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Og så udskifte stofburet med et bur i plast eller metal. Det kan rengøres og desinficeres. Hundekurve skal kunne vaskes, ellers samler de for meget snask..
Jeg tænker nu godt at hunden kan lære at finde ro i en alm kurv. Måske den ikke skal stå blandt andre dyr i et kontor, men hos jer i soveværelset eller stuen, eller måske på gangen, hvor hundn har overblikket. Det kan mange hunde godt lide.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.539
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.493
Eddike er giftfrit.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
Sæt i blød i Rodalon i en halv time og vask derefter GRUNDIGT. Det kan (som regel) tage lugten.
jul 2012
okt 2010
Min dyrlæge bruger rodalon i deres butikslokale, hvor dyr har haft "uheld". Tvivler på, at en dyrlæge ville gøre det, hvis det kunne gøre skade på dyrene.
okt 2010
jul 2012
okt 2010
Når man bager sker der helt andre ting, og natronet reagerer på en anden måde, dette kan derfor ikke sammenlignes.
Men nu bliver det alt for off-topic. Lad os være enige om at være uenige
okt 2010
Det jeg taler om, er at natron er giftigt i ren form - præcis ligesom I siger, at rodalon er.
Der er stor forskel på om man blander noget op, eller om man bruger det rent.
Og så er der det med mængden, alt er jo skadeligt, hvis det gives i store nok mængder. Ligesom ufortyndet rodalon er skadeligt at indtage, vil det også være skadeligt at indtage store mængder rent natron.
jul 2012
maj 2014
Zarah-med Boesen,Pallepop & Donk-nu tilsat Juice.
Det er en lukket bakke og har haft alle ting ude. (Vores fryser er dog ikke så stor de kan komme der i.:( Men har givet alt stof en tur i bruseren kassens kradsetræer står til luftning på altanen og vil få lidt med noget eddike senere.
Jeg har faktisk ikke tænkt over at et trammebur med tæppe kunne gøre det.
Det ville også være langt nemmere. i længden. jeg må ud og have fat i sådan en.
Men har givet den en skylder i natural og nu står den til tørre og så prøver ejg med noget eddike på den også. og så har jeg skaffet hans gamle dyne op fra kælderen som får hans betræk på så kan jeg da vaske det en gang i mellem
Det er lidt ala denne han har nu nemlig:
okt 2010
Og jeg er meget interesseret i det med den kat, der har fået ætset munden af rodalon.. Har du nogle kilder på, at det er sket helt efter foreskrifterne? For det burde ikke ske, hvis man gør det sådan som man skal.
Og ja, selvfølgelig skyller man af efter man har brugt rodalon?
maj 2014
Og min mor anbefalede at når jeg vaskede tæpper osv i vaskemaskinen så skulle jeg bare putte eddike i for så tog det lugten så det vil jeg prøve næste gang.:)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Derudover kan det være en stor hjælp, hvis du har/køber/bruger en blower, så han kan blive tørret ordenlig, når han er våd. Så kommer hverken han selv, tæpper, kurve eller rum, til at lugte af "sur karklud"
maj 2014
han er bange for min støvsuger som er sådan en lydløs.
Men er der ikke et sted hvor han kan prøve sådan en først bruger de det ved en hundefrisør? jeg tænker bare inden man køber en selv
Buret vil blive skiftet så snart pengene er til det. vil ikke tage af hans dyrlæge opsparing.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.470
Det er ikke så pænt, da det har stået ude i et stykke tid. Men knofedt kan gøre en del ved udseendet. Og hvis der alligevel skal et tæppe over, så ses det jo ikke.
Hvis TS ikke vil have det, så må en anden gerne få det.
maj 2014
Grim lugt i Dyeværelse/kontor.