Svindel med kreditkort {{forumTopicSubject}}
Har lige hapset en kopi af min status på facebook. Ville gerne dele det med så mange som muligt. Det er altså mig selv der er tale om i nedenstående, hvorfor jeg er helt med på hvad der er sket.
_____________________________________________
Benytter du dig af periodekort eller andre services gennem DSB hvor du har sat det op med dit kreditkort? Hvis ja, så læs med her:
Jeg er netop offer for svindel gennem DSB. Der er helt uhæmmet trukket en hel del penge fra min konto fra mit gamle kreditkort som ikke engang har været opkoblet hos DSB, på de datoer hvor der er begået svindel.
Den meget søde og hjælpsomme medarbejder hos DSB som jeg får fat i efter at have ringet panikslagen til min bank, fortæller mig at der er svindel med kortoplysninger i omløb hos dem, jeg er ikke den første og det er noget der har været en del af på det sidste. Hun er helt med på hvad jeg nu skal og virker helt fattet og rolig omkring situationen. De her oplysninger har hun helt sikkert givet en hel del gange, til de OPMÆRKSOMME kunder vel at mærke. Men hvad med dem som ikke holder øje med deres kontoudtog? De skal bare gå i uvished uden i det mindste at være opmærksomme på at der KAN opstå problemer med svindel på DERES kreditkort.
Det der undrer mig er, at DSB som den kæmpe virksomhed de nu engang er, ikke har denne umiddelbart, store og meget brugbare oplysning ude i lyset, medierne f.eks?. Hvorfor jeg ser mig nødsaget til at gøre folk opmærksomme på deres kontoer såfremt de bruger en DSB service som ovenstående. Om det er hacking af kundeoplysninger eller andet skal jeg ikke begynde at analysere på, selvom at jeg tænker mit, men frem det skal det. Min sag er der ikke taget hul på endnu, hvorfor jeg stadigvæk er uvis på hvad der nu skal ske, udover at jeg har været nødsaget til at spærre mit kreditkort.
DEL ENDELIG SÅ DEN NÅR UD TIL SÅ MANGE SOM MULIGT!
https://www.facebook.com/CamillaElisaNielsen92/posts/10209393835385591
Og så god weekend for faen
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
og så tænker jeg at når du kan dokumentere at det ikke er dig der har brugt kortet på de datoer, så skal din bank dække tabet ... måske er der en selvrisiko, men ellers skal bankerne dække mener jeg ...
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Link til min status på FB: https://www.facebook.com/CamillaElisaNielsen92/posts/10209393835385591
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Er det ok, hvis jeg deler din historie med min personaleleder ? Ved ikke om han kan gøre så meget, men måske han kan sende din historie videre op i systemet. For det der skal der sgu styr på !!!
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Som sagt så ved jeg heller ikke hvor fejlen ligger, men jeg undre mig også over at de er bekendt med svindlen.
Og jeg har selv tænkt på at tage den videre i medierne såfremt de ikke selv gør opmærksom på problemet.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Du skal nok høre nærmere
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Hvis der er problemer med sikkerheden omkring folks kreditkortoplysninger, så skal det problem løses. Hellere igår, end i dag !
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Min personaleleder gjorde mig for øvrigt opmærksom på at det ikke er DSB, som står for rejsekortet, hvilket jo sikkert komplicerer tingene Men jeg håber da, at der bliver gjort noget ved problemet, uanset hvor problemet er ?
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Jeg har fået svar fra DSB. De beklager misbruget og fører pengene tilbage.
Ingen oplysning om hvorfor mit kort i første omgang har været misbrugt!
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Tænker at det ikke er nogen skade til, at der også bliver presset på internt
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Jeg har netop bedt om en forklaring på problemet og hvorfor det ikke er offentligt kendt.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Taget i betragtning af hvor fattet medarbejderen var og hvor hurtig processen har været kunne det tyde på at de skal have fejet problemet væk hurtigst muligt.
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Denne gang med en besked om at jeg selvfølgelig er bekendt med nummeret til ekstrabladet
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Giv gerne en tilbagemelding om hvordan det går !
Svindel med kreditkort