1.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Pasning af kyllinger, hjælp. Pasning af kyllinger, hjælp.

Hej Hg

vi står i den situation at vi har købt hus og har overtaget de 3 høns her var egnet det vil sige vi overtog 2 hånd og en som var væk, den har vi så fundet, hun lå skruk og vi har nu fået fat i hende og 2 (som er blevet til 3) kyllinger og så en masse æg hvor der er kyllinger på vej ud MEN vi ved ikke rigtig noget om pasning af kyllinger de går med deres mor lige nu men gå de gå sammen med de to andre høns vi har? og skal de have noget specielt at spise? deres mor passer godt på dem og ligger og varmer dem smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasning af kyllinger, hjælp.
  • #2   9. jun 2016 Når de går sammen med en Skrukhøne så klarer de sig fint sammen med de andre høns, jeg plejer at fodre med mere proteinholdigt foder når der er kyllinger, fx kattetørfodder, knuste ærter og lign, du kan også købe specielt startfoder til kyllinger, men det er ikke nødvendigt når de går ude og med en høne;) tillykke med de små.

• #4   9. jun 2016 skønt hvis de kan gå med de andre, vi har nemlig kun et hønsehus smiley jeg tænker at vi giver dem noget kyllingefoder men hvordan med de andre høns ? kan de også godt spise det og hvor meget skal de have?

mange tak, de er bare så fine, desværre kan jeg se at hun har skubbet en af dem ud (den helt nye) men naturen må gå sin gang smiley Hun er nok sur over at jeg har rørt ved den smiley

men kan vi godt snakke med dem imorgen (lukke hende ud og snakke med dem og lige tage de værste skaller ud)

de er bare så søde smiley

• #5   9. jun 2016 PS de går ikke ude men får græs og ukrudt hver dag, de har kun en lille hønsegård at gå i og hundene kan ikke enes med dem hvis de er ude smiley vi bygger dog snart en større hønsegård til dem så de har fri adgang til græs, ukrudt og lign smiley

• #6   9. jun 2016 Kyllingefoder skal de bare have efter ædeløst, de voksne høns tager ikke skade af det, men de kan blive lidt fede;) og de elsker det sikkert, det gør. Mine, det er derfor jeg helst ikke bruger det;)

• #10   9. jun 2016 jeg havde kyllingen oppe da den lige var kommet ud af ægget (helt ny og våd) for at tage dem ud af kassen vi havde transporteret den i, men den ligger helt stille derinde og kæmper ikke så jeg tror den er død nu eller også er noget galt med den smiley

• #11   9. jun 2016 hvornår bør de få deres første måltid mad? og hvor længe går det Ca fra den første kylling er ude til at de andre er med? jeg tænker nemlig helst ikke jeg vil forstyrre før de alle sammen er tørre smiley

• #12   9. jun 2016 og hvor mange gange dagligt skal de have mad derefter?

• #13   9. jun 2016 http://www.xn--hnsegrden-92a8r.dk/alt-om-hons/hons-i-haven.htm

Har kun hurtigt skimtet denne side, men syntes den virker fornuftig nok smiley

• #14   9. jun 2016 jeg har helt styr på hold af høns, det har jeg sat mig helt ind i smiley jeg mangler bare viden omkring pasning af kyllingerne smiley

• #15   9. jun 2016 Der står også noget om foder på den side

• #17   9. jun 2016 tusind tak, lige det jeg havde brug for at høre vi kører ud efter noget kyllingefoder imorgen og så finder vi en løsning så vi får et sted hvor de kan komme til men de voksne ikke kan smiley

er det okay imorgen og jage moderen ud (hun hakket)så jeg kan tjekke reden for døde unger og æggeskaller og self snakke med de små kyllinger smiley

• #18   10. jun 2016 Tilykke med dem smiley
    et lille tips er at bruge klinkekuler eller noget i vandet så de ikke falder i og drukner ( hvis du ikke bruger vandautomat til kyllinger eller nipler )

når jeg har brugt maskin til at klekke kyllinger så kan det tage et par dage før alle kylliger er klekt , jeg har villet vente lidt til at fjærne evt ægg , da det kan være mulig æggene har forskjellige klekkedato , da andre høner kan lægge egg under hende ...

du kan også koge ægg og give kyllingene kokt æggeblomme , jeg giver det i starte da det er meget sundt og godt med vitaminer ... jeg giver også mine kyllinger op blødt kylligfoder 2-3 ganger om dagen og fri tilgang på tørrfoder...så nyd tiden med dem , giv dem god mad i hånden så blir de tamme . altid hyggelig og komme ud til dem og sette sig ned og de kommer på fanget smiley sjekk også numsen , hvis de har forstoppelse ( lort som sitter fast i numsen) , tar du og vasker dem.

jeg fir af og til organo i maden til hønsa : Oregano
    Contains antibiotic properties which may help prevent avian flu, blackhead, coccidia, e-coli, infectious bronchitis and salmonella

http://naturalchickenkeeping.blogspot.no/2013/05/herbs-and-their-uses-for-your-chickens.html

• #19   10. jun 2016 mange tak, de er super fine smiley

idag er de to andre høns begyndt at skubbe til morhønen og hun siger ikke rigtigt fra, er det bedst bare at lade dem styre det selv eller skal jeg finde en løsning så mor og kyllinger kan gå for sig selv? de gør ikke kyllingerne noget og jeg ved ikke rigtig om de går efter kyllingerne eller maden. de har sat sig på pind igen smiley men de gør det nok igen

• #20   10. jun 2016 de ganger jeg har kyllinger så har jeg mor ( været heldig og haft skrukk høne når jeg har klekt ud i maskinen , kun 1 gagn har de fået ruget ud selv og 1 gang uden skrukk høne) og kylliger afsperret fra de andre i " hønsehuset " så de kan gå den første uge eller 2 alene ..
    nu har jeg mine om sommeren ind i en campingvogn og ud i luftegården står det et hundehus , så når det har været meget godt vær så har jeg flyttet høna med kyllingene i hundehuset hvor jeg har lukket af til de andre så høne mor og kyllinger kan lufte sig ude også alene , men så de kan se hverandre osv ....

inde i campingvognen så har jeg sotte opp kompostgrinde hvor jeg har høsenetting udenom til at afgrense omerådet så de kan gå alene , også er det nemt og ta ud igjen når kyllingene har blevet lidt eldre.

men de hønemor jeg har haft når de slippes ud med de andre så beskytter hun godt kyllingene mod andre høns...og hanefar passer også på smiley

jeg har haft 1 gang en kylling som blev hakket på af en anden høne og måtte på badet og pleje sår et par dage , husker ikke om den gikk med hønemor eller det var den gange jeg ikke hadde skrukk høne , hønen hadde kommet sig ind til kylligene husker jeg ihverfald...

jeg har villet aflukket lidt til hønemor så hun får lidt ro og fred og blive kendt med de små kylligene smiley

har du et ok størrelse kainbur eller stort hundebur kan du sette dem i det en lille periode , men helst så de andre høns kan de dem smiley

• #21   10. jun 2016 jeg har desværre ikke noget de kan gå i, men nu går det fint igen, jeg tror ikke at de andre vil gøre kyllingerne noget andet end og hjælpe med at passe dem smiley

Kommentér på:
Pasning af kyllinger, hjælp.

Annonce