Pasning af kyllinger, hjælp. Pasning af kyllinger, hjælp.
Hej Hg
vi står i den situation at vi har købt hus og har overtaget de 3 høns her var egnet det vil sige vi overtog 2 hånd og en som var væk, den har vi så fundet, hun lå skruk og vi har nu fået fat i hende og 2 (som er blevet til 3) kyllinger og så en masse æg hvor der er kyllinger på vej ud MEN vi ved ikke rigtig noget om pasning af kyllinger de går med deres mor lige nu men gå de gå sammen med de to andre høns vi har? og skal de have noget specielt at spise? deres mor passer godt på dem og ligger og varmer dem
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 309
mange tak, de er bare så fine, desværre kan jeg se at hun har skubbet en af dem ud (den helt nye) men naturen må gå sin gang
men kan vi godt snakke med dem imorgen (lukke hende ud og snakke med dem og lige tage de værste skaller ud)
de er bare så søde
mar 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2013
mar 2013
mar 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.668
Har kun hurtigt skimtet denne side, men syntes den virker fornuftig nok
mar 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.668
mar 2013
er det okay imorgen og jage moderen ud (hun hakket)så jeg kan tjekke reden for døde unger og æggeskaller og self snakke med de små kyllinger
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
et lille tips er at bruge klinkekuler eller noget i vandet så de ikke falder i og drukner ( hvis du ikke bruger vandautomat til kyllinger eller nipler )
når jeg har brugt maskin til at klekke kyllinger så kan det tage et par dage før alle kylliger er klekt , jeg har villet vente lidt til at fjærne evt ægg , da det kan være mulig æggene har forskjellige klekkedato , da andre høner kan lægge egg under hende ...
du kan også koge ægg og give kyllingene kokt æggeblomme , jeg giver det i starte da det er meget sundt og godt med vitaminer ... jeg giver også mine kyllinger op blødt kylligfoder 2-3 ganger om dagen og fri tilgang på tørrfoder...så nyd tiden med dem , giv dem god mad i hånden så blir de tamme . altid hyggelig og komme ud til dem og sette sig ned og de kommer på fanget
jeg fir af og til organo i maden til hønsa : Oregano
Contains antibiotic properties which may help prevent avian flu, blackhead, coccidia, e-coli, infectious bronchitis and salmonella
http://naturalchickenkeeping.blogspot.no/2013/05/herbs-and-their-uses-for-your-chickens.html
mar 2013
idag er de to andre høns begyndt at skubbe til morhønen og hun siger ikke rigtigt fra, er det bedst bare at lade dem styre det selv eller skal jeg finde en løsning så mor og kyllinger kan gå for sig selv? de gør ikke kyllingerne noget og jeg ved ikke rigtig om de går efter kyllingerne eller maden. de har sat sig på pind igen
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
nu har jeg mine om sommeren ind i en campingvogn og ud i luftegården står det et hundehus , så når det har været meget godt vær så har jeg flyttet høna med kyllingene i hundehuset hvor jeg har lukket af til de andre så høne mor og kyllinger kan lufte sig ude også alene , men så de kan se hverandre osv ....
inde i campingvognen så har jeg sotte opp kompostgrinde hvor jeg har høsenetting udenom til at afgrense omerådet så de kan gå alene , også er det nemt og ta ud igjen når kyllingene har blevet lidt eldre.
men de hønemor jeg har haft når de slippes ud med de andre så beskytter hun godt kyllingene mod andre høns...og hanefar passer også på
jeg har haft 1 gang en kylling som blev hakket på af en anden høne og måtte på badet og pleje sår et par dage , husker ikke om den gikk med hønemor eller det var den gange jeg ikke hadde skrukk høne , hønen hadde kommet sig ind til kylligene husker jeg ihverfald...
jeg har villet aflukket lidt til hønemor så hun får lidt ro og fred og blive kendt med de små kylligene
har du et ok størrelse kainbur eller stort hundebur kan du sette dem i det en lille periode , men helst så de andre høns kan de dem
mar 2013
Pasning af kyllinger, hjælp.