386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Stædige pipfugle :/ Stædige pipfugle :/

Svaler !! Er nogen af jer bekendt med den fæle pipstjært ? smiley

Vi har dem her i viemosen, de har vist altid været her, de har reder oppe under taget på stald / værksted, det var der også da vi flyttede ind, og i flg udlejer skulle de have lov til at være her.
Ok med os, de tager trods alt insekter.

MEN de var også inden for i vores den store røde lade / værkstedsbygning, og det er noget forbandet svineri med ca 10 - 15 reder derinde, hvor vi har alt værktøjet, de skider simpelthen over alt smiley
Så inden de dukkede op i år, var de reder hevet ned, og vinduer stænget, og døren lukket permanent smiley
Men de skide fugle vil bare ikke give op og finde et andet sted, så straks vi åbner døren er der mindst 10 svaler med inde smiley og de har påbegyndt opbygning af reder flere gange, hvor de straks er hevet ned inden de har været færdige.

Giver de nogen sinde op ? skal vi have pissesure svaler på nakken resten af sommeren ?

Lige pt har jeg haft 2 svaler i soveværelset smiley Anton gik i totalt selvsving, han løb i luften da jeg fik fanget ham og bar ham ud smiley
Og så måtte jeg ellers fange de 2 ubudne gæster i det ene vindue og lukke dem ud af et andet smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stædige pipfugle :/
  • #1   16. maj 2016 Hvis det er muligt så kan du sætte en træplade op nede under rederne. Det fanger alt lort og du undgår at få det hele svinet til. Jeg tror ikke det behøver være ret stor plade for ungerne stikker bare lige bagenden ud over redekanten smiley

• #2   16. maj 2016 Fubert : Jamen forældrene skider overalt på vores værktøj inde i værkstedet, så vi vil slet ikke have dem derinde mere.
    Alle dem der bor udenfor, får lov til at være i fred, men ikke indenfor i værstedet.

• #3   16. maj 2016 Hmm....ja så er der nok ikke andet at gøre end at lukke døre og vinduer igen. Og lukke dem HVER eneste gang man har åbnet. På et tidspunkt finder de et andet sted at bygge. Hvis altså der er et andet hus de kan komme ind i. (Det er jo ikke samme slags der bygge inde og ude) Det ER lidt synd at fjerne rederne synes jeg, men jeg kan sagtens se problemet smiley

• #4   16. maj 2016 Vi har et par reder i stalden som ikke har været brugt et par år, der kan de flytte ind, hvis de vil.

Jeg er selv glad for svalerne, bare ikke det svineri de laver inde i værkstedet.

• #8   16. maj 2016 De har mindst 40 reder rundt omkring på bygningerne, og dem lader vi sidde, også dem der er inde i stalden.
    Ja de sviner, meget endda, men udenfor og i stald er det ikke et problem.
    Men det er sgu ikke så lækkert at stå og reperere et stykke værktøj inde i værkstedet og blive skidt i nakken af en svale smiley Eller skal have en motorsav som bare er smækfyldt med fuglelort smiley
    Jeg synes IKKE det er synd at fjerne rederne inde i værkstedet, hvis jeg fjernede alle dem der er udenfor, så ville det være synd.

• #10   16. maj 2016 Kan man ikke få sådan en eller anden lyd-dims, synes jeg at have set, som skræmmer fuglene?

Kan nu godt følge frustrationen i at alting bliver overskidt - det virker lidt som et håbløst projekt -.-

• #11   16. maj 2016 Altså jeg ville heller ikke være super begejstret for at alt værktøj og deslige var klistret ind i fuglelort smiley
    Er det ikke muligt at lukke ind til værkstedet igen? Det lyder som om der HAR været lukket. Og så simpelthen lukke dør/port HVER gang man går ud/ind. På et tidspunkt finder de nok et andet sted.

• #12   16. maj 2016 Da vi flyttede ind her, havde vi ikke den bygning med i lejemålet, det fik vi først efter et par år.
    Indtil da havde døren været låst, men der er 3 små glas der mangler i vinduerne ( special-formet ) Så derfor var de der allerede da vi overtog bygningen.
    Døren bliver låst hver gang vi har været derinde, men vi kan jo ikke løse det ene problem, nemlig at de fiser med ind og skider allevegne, fordi de er tisse-hysterisk over de bliver jaget ud igen og døren lukkes.
    Bent havde i øvrigt glemt en derinde i morges, og det blev den meget utilfreds med, sikke den kunne larme, så den måtte jeg lukke ud da jeg opdagede det smiley

• #13   16. maj 2016 Bare der nu ikke går hitchcocks the birds i svalerne smiley smiley smiley

• #14   16. maj 2016 Eller angry birds smiley smiley hvor de prøver at skyde døren i smadder...

• #15   16. maj 2016 Nej hvis de flyver med ind når i selv går der ind så er det godt nok også lidt op ad bakke smiley
    Så er der nok ikke så meget andet at gøre end det i allerede gør. Jag fuglene ud, luk døren og fjern evt redebygning. De ER ret stædigt, men når der ER andre steder de kan/må være så må de flytte der hen.

• #16   17. maj 2016 Hvad med at hænge et forhæng for døren, som I skal gå igennem ? Jeg vil foreslå bordelrødt velour smiley smiley

Kommentér på:
Stædige pipfugle :/

Annonce