24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Stædige pipfugle :/ Stædige pipfugle :/
Svaler !! Er nogen af jer bekendt med den fæle pipstjært ?
Vi har dem her i viemosen, de har vist altid været her, de har reder oppe under taget på stald / værksted, det var der også da vi flyttede ind, og i flg udlejer skulle de have lov til at være her.
Ok med os, de tager trods alt insekter.
MEN de var også inden for i vores den store røde lade / værkstedsbygning, og det er noget forbandet svineri med ca 10 - 15 reder derinde, hvor vi har alt værktøjet, de skider simpelthen over alt
Så inden de dukkede op i år, var de reder hevet ned, og vinduer stænget, og døren lukket permanent
Men de skide fugle vil bare ikke give op og finde et andet sted, så straks vi åbner døren er der mindst 10 svaler med inde og de har påbegyndt opbygning af reder flere gange, hvor de straks er hevet ned inden de har været færdige.
Giver de nogen sinde op ? skal vi have pissesure svaler på nakken resten af sommeren ?
Lige pt har jeg haft 2 svaler i soveværelset Anton gik i totalt selvsving, han løb i luften da jeg fik fanget ham og bar ham ud
Og så måtte jeg ellers fange de 2 ubudne gæster i det ene vindue og lukke dem ud af et andet
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Alle dem der bor udenfor, får lov til at være i fred, men ikke indenfor i værstedet.
jun 2009
feb 2014
Jeg er selv glad for svalerne, bare ikke det svineri de laver inde i værkstedet.
feb 2014
Ja de sviner, meget endda, men udenfor og i stald er det ikke et problem.
Men det er sgu ikke så lækkert at stå og reperere et stykke værktøj inde i værkstedet og blive skidt i nakken af en svale
Jeg synes IKKE det er synd at fjerne rederne inde i værkstedet, hvis jeg fjernede alle dem der er udenfor, så ville det være synd.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Kan nu godt følge frustrationen i at alting bliver overskidt - det virker lidt som et håbløst projekt -.-
jun 2009
Er det ikke muligt at lukke ind til værkstedet igen? Det lyder som om der HAR været lukket. Og så simpelthen lukke dør/port HVER gang man går ud/ind. På et tidspunkt finder de nok et andet sted.
feb 2014
Indtil da havde døren været låst, men der er 3 små glas der mangler i vinduerne ( special-formet ) Så derfor var de der allerede da vi overtog bygningen.
Døren bliver låst hver gang vi har været derinde, men vi kan jo ikke løse det ene problem, nemlig at de fiser med ind og skider allevegne, fordi de er tisse-hysterisk over de bliver jaget ud igen og døren lukkes.
Bent havde i øvrigt glemt en derinde i morges, og det blev den meget utilfreds med, sikke den kunne larme, så den måtte jeg lukke ud da jeg opdagede det
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
jun 2009
Så er der nok ikke så meget andet at gøre end det i allerede gør. Jag fuglene ud, luk døren og fjern evt redebygning. De ER ret stædigt, men når der ER andre steder de kan/må være så må de flytte der hen.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Stædige pipfugle :/