397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tiden på godt og ondt Tiden på godt og ondt

Min mor har i dag fået diagnosen kræft. Hun har været igennem et længere forløb med tarmslyng og nu har man så fundet kræftceller i den del af tarmen man har fjernet.
Men hvad skal man gøre af sig selv og alt den TID inden undersøgelser og lange latinske betegnelser og læger med deres ansigter lagt i alvorlige, men dog påtaget optimistiske folder, kommer med den endelige dom.
De kunne intet andet sige på Bispebjerg end et langt latinsk navn, min mor var alt for chokeret til at forstå og huske. Samt at det er en sjælden slags.

Men det kan betyde alt fra vi har fjernet det hele alt er godt, vi holder bare lidt øje med dig til det har spredt sig der er ikke noget at gøre....

For få timer siden synes min fridag at gå al for hurtigt og tiden var så knap. Nu er tiden gået i stå og timerne snegler sig afsted, det bliver en lang og tænksom nat....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tiden på godt og ondt
  • #3   11. maj 2016 Nogle gange tror man, alt håb er ude, men så går det alligevel. Sygdommen går stå, behandlingen, som ingen kendte og kun blev prøvet, fordi man alligevel ikke kunne gøre så meget andet, lader til at virke.

Men i mellemtiden lever man videre. Intet andet. Man må ikke gå i stå, så bliver det først uudholdeligt.

Husk at være i nuet, tænk mindre på fremtiden. Støt, det er hårdt for dig, men det er hårdere for din mor.

Held og lykke! smiley

• #4   11. maj 2016 Kram smiley

• #5   11. maj 2016 Kram smiley Og sig til hvis jeg kan gøre noget smiley

• #7   11. maj 2016 Hvis du vil snakke kan du få mit nr,jeg står selv midt i et kræft forløb med min svigerinde ( 43 år) om ikke andet har jeg et lyttende øre.
    Stort varmt kram smiley

• #8   11. maj 2016 Det gør mig ondt i skal det igennem, også selvom det forhåbentlig bare er en formalitet, og din mor er rask smiley

Hvis du har brug for at læsse af...så har jeg meget brede skuldre...og du..skønne søde sjove AK...er altid velkommen til at benytte sig af dem smiley

Alle mine gode tanker går til jer - med håbet om at det er ingenting/væk/alt er godt smiley

• #9   11. maj 2016 Et stort kram ....

Jeg tror man reagerer meget forskelligt når man kommer i berøring med alvorlig sygdom, om det er en selv eller ens nærmeste ...

nogle går og gruer over tingene, helst selv, eller måske bare med den ramte, andre vil gerne tale med mange og i et væk, de har bare behov for netop at det ikke bliver indeni .... nogle venter med stor tålmodighed og tager det i det tempo lægerne sætter, og det skal man jo også , mens andre googler og læser løs, søger viden i diverse grupper og fora osv ...

Man skal finde sin vej hver især, og man skal ikke forvente at alle der er berørte reagerer ens, og det skal man også kunne rumme, uden at dømme ...

Jeg er typen der taler med få, og så summer jeg meget indeni mig selv, og så søger jeg viden, læser, kan finde på at ringe til læger for at få uddybende viden, vil vide hvad tingene hedder osv ....

Men man skal finde sin vej og måde hver i sær, og så tro på at selvom det bliver en hård tid men mange op og ned ture, så skal det nok gå godt ...

• #10   11. maj 2016 Jeg plejer at anbefale mine patienter, at de altid er velkomne til at have pårørende hos sig ved stuegang, især hvis der er vigtige samtaler på vej.
    To sæt ører og to hoveder hører, opfatter og husker mindst dobbelt så godt.

Køb et par gode kuglepenne eller stiftblyanter og et par notehæfter.
    Hold dagbog. Det gør det nemmere at huske og holde fast i sine tanker. Der sker meget under indlæggelse, man har ikke energi til at kapere alt på en gang hvis man er syg nok/der sker nok. Dagbogen gør det nemmere at tygge på den oplevelse en indlæggelse er.
    Eller den oplevelse det er, at et menneske man elsker er syg.

Foreslå din mor at skrive spørgsmål ned hun har før stuegang.
    Vi læger ved godt at det kan være overvældende med vores spørgsmål om diverse, og informationer der skal tales om. Vi kan ikke hjælpe med de spørgsmål i har glemt, fordi i blev afledt men det kan blokken huske for jer.

Og giv så din mor et kram fra mig og ønsk alt godt fremover.

• #12   11. maj 2016 Kæmpe krammer til dig. Det er så uretfærdigt! smiley smiley

• #14   12. maj 2016 Mange tanker og stort kram her fra !

• #16   12. maj 2016 Sender varme tanker og kram smiley

• #17   12. maj 2016 Hvor er I søde var lige det der var brug for<3
    Jeg er heldigvis sådan en pragmatisk/praktisk type når det kommer til alvorlig sygdom.
    Så jeg kan nu næsten skrive en doktorafhandling i forskellige kræfttyper smiley Nu tager jeg bare én dag af gangen til vi får mere at vide.
    Er heldigvis udstyret med en stærk psyke, så der skal mere til at slå mig ud af kurs smiley

Kommentér på:
Tiden på godt og ondt

Annonce