Tiden på godt og ondt Tiden på godt og ondt
Min mor har i dag fået diagnosen kræft. Hun har været igennem et længere forløb med tarmslyng og nu har man så fundet kræftceller i den del af tarmen man har fjernet.
Men hvad skal man gøre af sig selv og alt den TID inden undersøgelser og lange latinske betegnelser og læger med deres ansigter lagt i alvorlige, men dog påtaget optimistiske folder, kommer med den endelige dom.
De kunne intet andet sige på Bispebjerg end et langt latinsk navn, min mor var alt for chokeret til at forstå og huske. Samt at det er en sjælden slags.
Men det kan betyde alt fra vi har fjernet det hele alt er godt, vi holder bare lidt øje med dig til det har spredt sig der er ikke noget at gøre....
For få timer siden synes min fridag at gå al for hurtigt og tiden var så knap. Nu er tiden gået i stå og timerne snegler sig afsted, det bliver en lang og tænksom nat....
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Men i mellemtiden lever man videre. Intet andet. Man må ikke gå i stå, så bliver det først uudholdeligt.
Husk at være i nuet, tænk mindre på fremtiden. Støt, det er hårdt for dig, men det er hårdere for din mor.
Held og lykke!
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.991
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.126
Stort varmt kram
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Hvis du har brug for at læsse af...så har jeg meget brede skuldre...og du..skønne søde sjove AK...er altid velkommen til at benytte sig af dem
Alle mine gode tanker går til jer - med håbet om at det er ingenting/væk/alt er godt
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.723
Jeg tror man reagerer meget forskelligt når man kommer i berøring med alvorlig sygdom, om det er en selv eller ens nærmeste ...
nogle går og gruer over tingene, helst selv, eller måske bare med den ramte, andre vil gerne tale med mange og i et væk, de har bare behov for netop at det ikke bliver indeni .... nogle venter med stor tålmodighed og tager det i det tempo lægerne sætter, og det skal man jo også , mens andre googler og læser løs, søger viden i diverse grupper og fora osv ...
Man skal finde sin vej hver især, og man skal ikke forvente at alle der er berørte reagerer ens, og det skal man også kunne rumme, uden at dømme ...
Jeg er typen der taler med få, og så summer jeg meget indeni mig selv, og så søger jeg viden, læser, kan finde på at ringe til læger for at få uddybende viden, vil vide hvad tingene hedder osv ....
Men man skal finde sin vej og måde hver i sær, og så tro på at selvom det bliver en hård tid men mange op og ned ture, så skal det nok gå godt ...
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
To sæt ører og to hoveder hører, opfatter og husker mindst dobbelt så godt.
Køb et par gode kuglepenne eller stiftblyanter og et par notehæfter.
Hold dagbog. Det gør det nemmere at huske og holde fast i sine tanker. Der sker meget under indlæggelse, man har ikke energi til at kapere alt på en gang hvis man er syg nok/der sker nok. Dagbogen gør det nemmere at tygge på den oplevelse en indlæggelse er.
Eller den oplevelse det er, at et menneske man elsker er syg.
Foreslå din mor at skrive spørgsmål ned hun har før stuegang.
Vi læger ved godt at det kan være overvældende med vores spørgsmål om diverse, og informationer der skal tales om. Vi kan ikke hjælpe med de spørgsmål i har glemt, fordi i blev afledt men det kan blokken huske for jer.
Og giv så din mor et kram fra mig og ønsk alt godt fremover.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.105
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.355
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
Jeg er heldigvis sådan en pragmatisk/praktisk type når det kommer til alvorlig sygdom.
Så jeg kan nu næsten skrive en doktorafhandling i forskellige kræfttyper
Er heldigvis udstyret med en stærk psyke, så der skal mere til at slå mig ud af kurs
Tiden på godt og ondt