{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Emner: 8 Svar: 26

Tordenvejr og alene {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Her først på aften tordnede det, og ja det fik lige tankerne igang hos en første gangs ejer. Jeg har en hund på 9 måneder, som ikke rigtig har oplevet det vilde Tordenvejr endnu. Idag kiggede Daisy lige stift som i hvad var det skal jeg gø og være på vagt eller, også kiggede hun på mig (jeg ignorere hende bare) også var det, det. Resten af tiden lå hun bare og slappede af.

Mit spørgsmål til jer er så: når jeres hunde er alene hjemme har i så lyset tændt eller slukket?

Når daisy er alene er lyset godt nok slukket, men der er altid en radio der spiller for at skjule lidt af lydene udenfor. Men jeg tænker så hvis nu det skulle tordne og lyne, så er der vel en risiko for at hun bliver bange for lysglimtene fra lynene. Eller ligger jeg for mange tanker i det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tordenvejr og alene
  • #1   29. apr 2016 Lyset er slukket, men jeg har gerne radioen tændt, for at dæmpe lydene fra folk der går forbi osv,, om det virker, aner jeg ikke, men Caos er så den første hund, hvor jeg har ladet radioen spille svagt i baggrunden, men det os fordi vi er flyttet fra landet ind til en lille by og bor i rækkehus

• #2   29. apr 2016 Hvis det er mørkt, eller vi ved det bliver mørkt inden vi kommer hjem, så er lyset altid tændt hos hundene. Jeg har det også bare bedst med at der er noget lys tændt i huset, mht. til indbrud.

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#4   29. apr 2016 Jeg tror på radioen har en vis effekt smiley

Ja det kan jeg godt følge dig i mht indbrud, men ikke noget jeg selv har tænkt på før nu smiley .

• #5   29. apr 2016 Om dagen er lyset slukket, men er det aften eller vil blive mørkt så er der ALTID tændt lys i gangen eller lignende - jeg bryder mig bare ikke om at hunden skal gå rundt i mørke, selvom det er en total irrationel følelse smiley

Lige mht. tordenvejr så er Freja utryg ved det, det er nok både kombinationen af lysglimt og lyd. Så der prøver vi bare så vidt muligt at være hjemme ved hende, eller ved vi at der kommer tordenvejr så tager vi tidligere hjem hvis vi er ude.

• #6   30. apr 2016 Jeg arbejder fast om aftenen og natten, og har altid lyset slukket, når hundene er alene hjemme. Har heller ingen radio tændt. Men jeg bor også langt ude på landet, hvor der er meget roligt.

• #9   30. apr 2016 og ja til træk gardinerne for hvis der er risiko for lyn og torden, man kan købe en lyd cd og træne sin hund i netop de lyde med

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#10   30. apr 2016 Lyd cd'en har jeg smiley bare man dog kunne få et lyn apparat så man kunne fake et lyn også smiley

jeg arbejder også selv aften, så dagen vil nok komme hvor hun er alene hjemme mens det tordner og lyner.. Men det med gardinet er også en mulighed

Kommentér på:
Tordenvejr og alene

Annonce