613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kemiluppen Kemiluppen

Jeg vil til at starte med slå fast at det på ingen måde er reklame. Det er en personlig anbefaling, fordi jeg synes at det er en god og brugbar app til alle som har interesse i at ville sig selv og miljøet det bedre end bare normal adfærd.

Kemiluppen er en app udarbejdet af Forbrugerrådet Tænk.

App'en gør det muligt at scanne et produkt og hvis Tænk så har testet eller analyseret indholdet af produktet, giver de en anmeldelse og en "kolbe" som enten kan være rød, gul eller grøn.

Man har altså en guide til at finde rundt i alle de ingredienser som for mange bare lyder som ren volapyk. Hvis man ikke ved hvilke farlige stoffer man skal kigge efter i produkter, kan man blot benytte sig af app'en.

Hvis der er ting i, som Tænk finder farlige, så skriver de hvilke stoffer der er tale om og hvad de kan gøre skade på.

Hvis produktet ikke findes, kan man som forbruger sende det ind til test ved hjælp af et billede af produktet og ingredienslisten og så kan man få svar, når en test eller analyse er udført.

Jeg synes selv at app'en er virkelig brugbar og har i hvert fald hjulpet mig til en grønnere hverdag smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemiluppen
Kommentér på:
Kemiluppen

Annonce