{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Hvad læser DU lige nu? Og hvad kan anbefales? {{forumTopicSubject}}

Det er længe siden vi har haft sådan en tråd her, og selvom jeg egentlig har nok at læse for de næste par uger (tro det hvem der kan smiley ) så er jeg altid interesseret i nye bøger smiley
Det kan være på dansk eller engelske, tyk eller tynd, sjov eller farlig og alt derimellem og over grænserne smiley

Selv er jeg i øjeblikke havnet i kløerne på engelske novelle samlinger, selvom det dog nok ikke holder så længe, da jeg næsten er færdig med den sidste: https://www.harpercollins.com/9780061956966/kisses-from-hell

Når jeg er helt færdig med den, regner jeg med at starte på Hulebjørnens klan igen, nu da jeg har hele samlingen smiley
Derudover skal jeg have læst Matched af Ally Condie igen, samt fortsætte med The Black Dagger Brotherhood af J. R. Ward, når jeg får tid smiley

Hvad læser du i øjeblikket? Hvad har du planer om at skulle læse? Og hvilke bøger sidder så godt fast at du bare MÅ anbefale dem til andre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad læser DU lige nu? Og hvad kan anbefales?
  • #3   19. apr 2016 Uha, hvis du kan lide bøger om engle, så kunne serien Angel af L. A. Weatherly også være god!!
    Derudover er der Halo serien, eller den der The Host af Stephenie Meyer :b

• #4   19. apr 2016 Hæhæ, jeg bliver mere og mere sikker på at ville være bibliotekar.. Dog ikke 100% på det endnu :b

• #5   19. apr 2016 Lige i øjeblikket læser jeg "The Assassin's Blade" af Sarah J. Maas og "Winter" af Marissa Meyer, men jeg har over 200 bøger på min to-read liste så det er ikke til at sige hvad jeg går igang med efter..

Jeg læser mest YA og fantasy, som jo ikke lige er i alles smag, men hvis jeg skal tænke på bøger jeg bare MÅ anbefale til andre fordi de har gjort et indtryk på MIG, så er det "The Young Elites" af Marie Lu eller "Cracked" af Eliza Crewe, begge virkelig kick-ass bøger med fantastiske anti-heroes smiley
    En anden anti-hero bog er "Vicious" af V.E. Schwab, som handler om det fænomen at man dør og bliver genoplivet.. med overnaturlige evner.. en meget mørk bog om etik og moral, som jeg absolut ELSKER.
    Generelt elsker jeg mørke bøger med anti-heroes og kan slet ikke få nok af dem smiley

• #6   19. apr 2016 Jeg blev færdig med "Grey" i går, så i aften går jeg igang med den første bog i Crossfire-serien "Blottet for dig"

• #7   19. apr 2016 Jeg skal have taget mig sammen til at læse Mortal instruments og A tale of the kin.

Derudover vil jeg gerne snart genlæse A song of ice and fire, og Sweep. Begge serier vil jeg anbefaler til alle, der kan overnaturlige bøger.
    Jeg har været inde i en lang periode, hvor koncentrationen ikke har været der til at læse, men nu er problemet at jeg ikke kan finde ud af hvilken serie jeg skal læse først, når jeg kigger på bogreol xD

• #9   19. apr 2016 Lige nu læser jeg for tredje gang Kiera Cass The selection. smiley
    Jeg er lige blevet færdig med twilight serien, jeg har ikke læst den siden 6 klasse, så tænkte det var på tide, og de er nu stadig gode, men mindede mig om alle fejlende i filmene, ups! smiley

Jeg elsker Alting og ulla vilstrup af Kim Fupz Aakeson, den er virkelig mærkelig, men det er lige præcis derfor jeg godt kan lide den smiley

• #10   19. apr 2016 Åhh jeg kommer i tanke om et bog du sikkert kan lide, Bumle, nu du lige snakker om novellesamlinger - af Laini Taylor, en samling af små noveller der hedder "Lips Touch: Three Times" og selvom titlen lyder enormt åndssvag (hvem vælger sådan en titel??), så skulle den være rigtig god. Selvom jeg har læst hendes ene bog (Daughter of Smoke and Bone) og ikke brød mig så meget om den, så synes jeg hun har en fantastisk skrivestil.

• #11   19. apr 2016 Jeg vil super gerne læse nogle bøger med triste slutninger, eller hvor hovedpersonen ikke ender ud med alt som det skal være og sådan, fordi efter at have læst mere end 500 bøger (vil være mit gæt - nok flere) bliver det lidt gentagelse på gentagelse :b

• #12   19. apr 2016 Jeg skal også læse assassins creed bøgerne på et tidpunkt, og så småt starte på Warcraft bøgerne, der er bare så mange xD

• #13   19. apr 2016 Årh ja Solveig! The selection forsøger jeg også at læse! Venter lige i øjeblikket på The Heir, fra biblioteket :b
    Den er SÅ god ind til videre!

• #16   19. apr 2016 Bumle, den er jeg lige blevet færdig med (jeg læser dem på dansk, så den sidste er ikke kommet endnu, ved ikke om den er kommet på engelsk)
    Men det var egentligt pga den at jeg begyndte forfra, er lige gået i gang med den første smiley

Jeg synes den er lidt en gentagelse og så alligevel ikke, uden at røbe for meget smiley

• #17   19. apr 2016 Jo Anine.

Tv-serien hedder Game of thrones, og bøgerne hedder A song of Ice and fire. Alle bøgerne er ret lange, men de er virkelig gode, man bliver helt opslugt af alle de forskellige personers historier. Og så er der en del store forskelle fra bøgerne og tv-serien, vi er dog stor fan er begge herhjemme smiley

• #18   19. apr 2016 Psy/Changeling-Serien af Nalini Singh.
    Hvis man er mere til engle og vampyrer har hun også skrevet en serie der hedder Guild Hunters.
    Jeg har ikke læst sidstnævnte, og har heller ikke planer om det, men psy/changeling-serien er supergod :o)

Bog nr. 1: http://nalinisingh.com/books/psychangeling-series/slave-to-sensation/

De bliver kun bedre og bedre :o)

• #19   19. apr 2016 Bumle, hvis du vil læse noget med "triste slutninger" hvor alt ikke bare er lyserødt til sidst, så har jeg lige læst "The Girl With All The Gifts", og hvis du kan lide lidt science fiction/apocalypse så er det virkelig en bog der sikkert vil sidde i dig i noget tid.. Det er forresten en bog jeg vil anbefale til alle, uanset alder, den er simpelthen så hjerteskærende.

• #21   19. apr 2016 Lige nu læser jeg en biografi om Tordenskiold - virkelig interessant bog. Før det var det noget om retsmedicineres og efterforskeres arbejde og før det igen "Hitchhikers Guide to the Galaxy" smiley Den næste ved jeg ikke helt hvad bliver. Jeg er mest til faglitteratur, historie eller sci-fi.

Af noveller jeg har læst for nyligt kan "Den sidste gentleman" klart anbefales hvis man er til historier om livets lidt mørkere sider. smiley

• #22   19. apr 2016 Anine, så har du i hvert fald underholdning til lidt tid. Den største ulempe ved bøgerne er at der går meget lang tid mellem udgivelsen af dem smiley

• #23   19. apr 2016 Er lige blevet færdig med "uge 36" og "i stedet for dig" af Sofie Sarenbrant, medrivende og spændende!

Jeg har købt ALT for mange krimier det seneste år smiley
    Seneste serie er af Thomas Enger, absolut også anbefalelsesværdig forfatter.

Skal se om jeg kan finde nogle på tilbud i morgen, er nød til at have en krimi at falde i søvn på smiley

• #24   19. apr 2016 Hæhæhæ smiley

profilbillede
  • #26   19. apr 2016 Gang det med 3, så ligner det min krimi samling smiley

• #28   19. apr 2016 Til mit forsvar er det så også kun nogle af bøgerne, samt jeg er biblioteksgående, så der bliver ofte skiftet ud :b
    Jeg skal helt klart have hentet nogle af dem her i tråden hjem, især den i #19 lyder virkelig fed!
    På en eller anden måde minder den mig om en bog jeg læste engang om en pige der døde ved at blive kvalt af en rød vingummibamse og hvor man så vist nok fulgte hendes vej fra limbo til freden (kan ikek huske om det var himmel eller helvede haha)

• #29   19. apr 2016 27, nææh, det er nu ikke derfor, men blot fordi jeg elsker bøger smiley
    Går dog stadig kun i 1. g, så jeg har et par år til at beslutte mig smiley
    hælder også imod kodning af en eller anden art, eller designer eller noget smiley

• #32   19. apr 2016 Ghostgirl smiley
    http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/ghostgirl-af-tonya-hurley
    Kunne egentlig ikke huske det, men google hjalp :b

• #33   19. apr 2016 Jeg er lige blevet færdig med Arn-serien, som jeg har læst imellem Det Store Århundrede-bøgerne, fordi der er kø på biblioteket. Alt sammen af Jan Guillou

• #34   19. apr 2016 Er jeg den eneste der ikke kan uploade billeder fra mobil? smiley

• #35   19. apr 2016 Jeg kan godt via mobil, men det er ikke appen

profilbillede
  • #36   19. apr 2016 Det virker ikke på min app.. nå, men så slipper i også for billedet af det største bogkøb jeg nogensinde har lavet, og jeg slipper for mere dårlig samvittighed over de mange bøger der venter pænt på hylden smiley

• #37   19. apr 2016 Jeg ved ikke hvad jeg skal gå igang med... Så mangebøger, så lidt tid smiley

profilbillede
  • #38   19. apr 2016 Jeg hører lydbog til og fra arbejde og er pt i gang med "Forbryder" af Karin Slaughter. Det er bog 4 i Sara Linton og Will Trent serien. Handler om retsmedicineren Sara Linton og hendes samarbejde med politimanden Will Trent.

Er man til krimier, vil jeg virkelig anbefale David Hunter serien af Simon Beckett. Handler om retsantropologen David Hunter. Virkelig gode bøger!!!

• #40   19. apr 2016 Jeg genlæser en bog fra min barndom/ungdom, som jeg var ret glad for og nu vil se, om jeg stadig finder lige god - Løvindens Sang af Tamora Pierce smiley

• #42   19. apr 2016 Jeg læser lige nu, De sidste timer.
    BESKRIVELSE

Forlaget skriver: Under Anden Verdenskrig blev 112 danske frihedskæmpere henrettet efter tysk krigsretsdom. Mange fik lov til at skrive et afskedsbrev til deres nærmeste i de sidste timer inden døden. Deres afsked er stærk og rørende, præget af en erkendelse af, at prisen for ikke at handle mod nazisterne dog havde været større end den, de nu står over for.

De sidste timer samler afskedsbrevene fra de danske modstandsmænd. Disse breve er et vidnesbyrd om, hvad vi kommer af, hvad frihed betyder, og hvilke ofre andre har bragt for os, der lever i dag.

• #43   19. apr 2016 Jeg er igang med Jo Nesbø smiley
    Blev færdig med 4'eren i dag, så skal igang med Marekors snart.

• #48   20. apr 2016 En bog der altid kan få mig til at tude og absolut ikke har en lykkelig slutning er "På stranden ventetid" af Nevil Shute.... Den er skrevet i 60´erne mener jeg, men er faktisk stadig meget aktuel.... Den er blevet filmatiseret som en mini-serie i en nutidsversion, og den er også helt klart se-værdig.

• #52   20. apr 2016 Jeg læser pharmacology af Rang&Dale smiley
    Studere farmaci så det er den læsning den står på for tiden

• #53   21. apr 2016 Jeg har SÅ mange bøger, at jeg for mange år siden nåede til at give mig selv et løfte om, at jeg altid først skal låne en bog, for at læse den, og så først må købe den, hvis den gør så stort et indtryk, at jeg bare må eje den.. Jeg har - næsten - holdt det smiley

Jeg er lige nu i gang med "Den gyldne søn" af Shilpi Somaya Gowda. Jeg har ikke læst overvældende meget litteratur om/fra Indien, så det er en lidt ny oplevelse for mig.

Den næste, der står klar på hylden fra biblioteket er Leonora Christina Skov med "Hvor intet bryder vinden".

Der var én, der efterlyste noget mere trist/dystert/tungt. Det der har gjort mest indtryk på mig i den genre igennem årene, er nok Herdis Møllehaves trilogi "Le, Lene, Helene".

• #56   22. apr 2016 For lige at prikke til overforbruget: i morgen er det "verdens bogdag" og Saxo har mindst 20% rabat på alle bøger. Jeg køber sjældent fra Saxo, mest fordi jeg udelukkende læser engelsk og kan finde dem billigere, meen det kan da være man finder noget.. smiley

• #59   23. apr 2016 Ditte menneskebarn. Kan ikke anbefales ;-;

• #61   23. apr 2016 Jeg er vidst selvskrevet til at skulle læse hunger games og bogen bag serien True blood som det næste, for var til konkurs salg i dag ved stereo studio, så fik hunger games bøgerne og 2 fra true blood serien for 31 kr smiley

• #66   23. apr 2016 EDB-Blond kunne ikke være mere enig, skulle læse Helle Helle ned til hundene i skolen, den var ved at tage livet af mig og på ingen måde på en god måde smiley smiley

• #68   24. apr 2016 Haha ups, jeg læste bare listen hurtigt. Nå men jeg kan jo så sige at jeg IKKE vil anbefale den. Men vi kan jo heller ikke alle synes om det samme. smiley
    Det jeg ikke kunne lide ved den, var at den var for kedelig, der skete simpelthen ikke noget spændende, det var meget lige ud ad landevejen, det blev bare for kedeligt for mig. Men du har helt ret i at man sagtens kan se stederne og menneske for sig, så på den måde var den jo fin nok, men ja bare for kedelig for mig smiley

• #71   24. apr 2016 Heidi - jeg ELSKER fantasy. Størstedelen af mine bøger er fantasy. Men jeg kan IKKE slæbe mig igennem LoTR, sidder simpelthen fast i 1'eren fordi den er så kedelig.. Harry Potter derimod, det er super spændende læsning med mere indhold, også selvom man er voksen, og serien bliver noget mere dyster i de sidste par bøger.
    Jeg synes virkelig du skal give Harry Potter en chance. Ærlig talt er jeg vist ikke til så meget "traditionel" fantasy som LoTR, som jo har lagt bunden for hele fantasy-genren, jeg synes det bliver kedeligt, men Harry Potter suger mig simpelthen ind i en helt anden magisk verden smiley

• #73   24. apr 2016 Hahaha fantastisk smiley

• #74   24. apr 2016 Jeg tror faktisk, jeg næsten var et år om at læse Hobbitten smiley ...så jeg kommer heller ikke videre i de bøger...de fanger bare ikke. Men Harry Potter derimod...så et eventyrligt og magisk univers smiley

Er man til krimier, så er "Rosenkransmordene" af Richard Monatanari værd at anbefale. Grum, sadistisk og kold! Det er første bog i serien om Jessica Balzano og Kevin Byrne, der er det nye makkerpar ved drabsafdelingen Philadelphia.

• #75   24. apr 2016 Heidi - Den er ret forfærdeligt tung og lang, når man ikke selv har valgt at læse den, haha ^^

• #77   28. apr 2016 Jeg havnede endelig i Hulebjørnens Klan igen her i Fredags da vi drog mod Soltau. Jeg fik dog ikke læst mere end et par sider før søndag hvor jeg gnavere mig igennem den, og nu er jeg på anden dagen af Hestenes Dal gået over til at læse dem på engelsk, selvom jeg har dem alle sammen på dansk xD
    Meget besværlig mig, men sådan er jeg bare smiley

Kommentér på:
Hvad læser DU lige nu? Og hvad kan anbefales?

Annonce