24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Bil-dillema :( Bil-dillema :(
Årrrhhhh.... ved ikke lige hvad jeg skal eller ikke skal
Sagen er, at sønnen har en stor BMW, en V8 der virkelig er noget spark i.
Han har skræmt livet af sin mor flere gange ved at vise hvor hurtigt den kan accelerere fra 0 til 150 kmt
Lad os bare sige at den ligner en familiebil, men er en grum racer i forklædning
MEN .... og det er nok en længere historie der skal koges ned.
Han har knækket en kindtand, og gik derfor til tandlæge, han er rimelig hys med sine tænder, og har virkelig pæne tænder.
Tandlægen konstaterede at han har begyndende partentose ( staves ? )
Og skal derfor igennem en dyr behandling.
Så han har slet ikke råd til at have den store bimmer, den er rimelig dyr i reservedele, og der skal bruges specialværktøj til når den skal laves, og den har selvfølgelig nogle issues der skal laves
Eftersom vi lånte ham pengene, synes han at det er en vældig fin ide at vi overtager den, til den restgæld han har i den, hos os og køber sig en mindre billig bil
Jeg kan slet slet ikke se Bent køre rundt i den bimmer Bent er typen der ødelægger sine biler, de er bare et transportmiddel for ham, så i løbet af kort tid vil der være en halv skov inde i bilen, samt aske og kaffe overalt
Og den er så pæn indeni, med træpaneler og flotte blå sæder
Jeg ville blive totalt hys over at Bent skulle ryge og drikke kaffe i den bil
Hvad skal vi lige gøre her ? sønnen skylder os 20000 kr i den bil endnu, og det kan han ikke få for den i fri handel med de ting der skal laves på den
Jeg er virkelig irreteret og har forsøgt at overtale sønnen til at beholde bilen, men nej, han er lige så stædig som sin far
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Og handlen er såmænd ikke skidt for os, det er kosmetiske fejl som Bent er ligeglad med, men som du, hvis du stod og kiggede på den, mente trak ned i pris.
Det er bla rust i bagsmækken. og sønnen ville sætte en ny på når han fandt en der kunne betales, de er dyre til sådan en bil.
Det er lidt svært at forklare, men han har hele tiden været hys omkring den bil, selv mekanikeren ryster på hovedet af ham
feb 2014
Problemet er jo nok egentlig at den kære Bent er helt vild for at få fingere i den bimmer der og synes at aftalen med sønnen er helt fin fin
Jeg kan lige gå ud og snuppe et billede af den, for den holder her hver dag når sønnen er på arbejde, han er jo ansat i vores firma.
feb 2014
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
Vil det måske være en mulighed bare at pille pladerne af, og lade bilen stå? Så vil han ihvertfald spare en del på både forsikring og vægtafgift samt brændstof da den jo er sulten sådan en sag
Nu ved jeg ikke hvad der ellers skal laves på den, men på Facebook under en gruppe der hedder "Striben køb og salg" vil den nok være lettest at sælge, for flest penge - eller et godt sted at kigge efter dele. Gruppen er enorm, og der er virkelig gang i siden.
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Hvad med at han sælger bilen til anden side.
Der kommer en smule restgæld og i aftaler, at han maler træværk på huset til sommer (eller hvad ved jeg) og så slår i en streg over restgælden?
...
Jeg ville ikke købe en bil, som ikke matchede mine behov, næsten uanset prisen, for der er jo faste udgifter til sådan en, og det er jo det som er dyrt på sigt.
...
Hvis i køber en bil, som ikke matcher jeres behov men til gengæld er dyr i drift, vil det give jer en del ekstra udgifter.
Prøv og regn på hvor meget, fx det første år.
Hvis i gerne vil hjælpe jeres barn, så bed ham evt om at sælge den bil, som er dyr i drift, og betal tandlægeregninger svarende til merudgifter ved at overtage hans bil?
feb 2014
Men Bent synes det er fint at overlade den lille Rolla til polakkerne, der kan jo sidde 4 i den. Så kan han køre i bimmeren, der er jo kun 2 sæder .
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
feb 2014
Den bimmer kan også laves om, sønnen har bagsædet til den, det vil dog kræve at den omregistreres til hvide plader. Hvilket sikkert gør den tissedyr i vægtafgift
feb 2014
feb 2014
Jeg bekymre mig vedr den bimmer, fordi jeg synes det er synd at Bent ødelægger den indeni, der er den så flot, og så er det altså en speedy-karet, hvilket ikke er noget for Bent efter min mening, desuden har den automat gear, og der siger erfaringen at det kan godt gå rimeligt galt for ham Bent
Sidst han havde en bil med automat gear, topedere han en anden bil ved første tur i den
Han lokker dog med at når vi skal på ferie, kan vi sove bag i bilen og slipper for telt i regnvejr
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.193
BMW'en vil klæde tanten så godt, du kan passe på den og invitere Bent på ferie i den. Og når sommeren er gået, så sælger du den bare tilbage til sønnen for så har han fortrudt, at han har solgt den....
feb 2014
Jeg skal vist så lige tage et kørekort først så ....
feb 2014
Jeg remsede en masse regler op :
HVIS du skal have den bil må du ikke hjemmerulle cigaretter i den... nej du må slet IKKE ryge i den, og kaffe er helt forbudt, du må have en kande med, men du må IKKE drikke kaffe i bilen, du skal stå udenfor om så det regner
Du må ikke stille benzin dunke ind bag i, ej heller værktøj med jord på, du skal have skiftesko med, og du må ikke sætte dig ind i vådt regntøj
Vil du stadig købe den bimmer ??
Kan nogen gætte svaret ?
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.459
feb 2014
Ej jeg tror ikke jeg vil forsøge i min alder at få kørekort, selv om man siger det aldrig er forsent at gøre det.
Jeg trives i grunden fint med at have privat chauffør på hver gang jeg skal nogen steder, selv om det engang i mellem er lidt irreterende at ikke bare kunne snuppe en bil når man skal noget.
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 98 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 2.999
mar 2008
Manden døde, og hun gad da ikke sidde hjemme på gården og kede sig, sej dame, der kun skulle bruge et minimum af timer og 2 forsøg, så var den i hus. Tror de mange timers traktorkørsel hjalp lidt, har du ikke også kørt lidt i jeres arbejdsmateriel?
aug 2007
feb 2014
Efter at have kørt bil med Bent i så mange år, og set hvordan folk ellers køre på vejene, tør jeg ikke selv køre
Kun her i skoven, der fiser jeg rundt i traktor eller patrolen
Og jow... jeg vil i grunden gerne have den bimmer, men jeg vil IKKE have at Bent ødelægger den
Bugsy : Mener bestemt den er en 8`, men spørger lige knægten ad
feb 2014
aug 2007
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
feb 2014
Den er sandelig også en noget udgiftsrig herre
Men ja, det er derfor knægten vil af med den, hans økonomi tillader ikke så dyre reperationer, fordi den skal have specialdele på
mar 2008
Og Bent må bøjes med et eller andet mere kampvognsagtigt, der kan holde til hans forbrug, fniiis......
feb 2014
Måske kommer kørekortet til fornyet overvejelse
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Bil-dillema :(