{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Udformning af interviewspørgsmål - gode input søges! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, det bliver langt smiley

Jeg sidder og skal udforme nogle interviewspørgsmål til min hovedopgave, og jeg har udformet spørgeskemaer og et enkelt interviewskema før, og er altid næsten lige dårlig til det (kan være måneder om det, og det bliver aldrig helt godt) -.-'

Jeg har fået nogle retningslinjer af min praktikchef, som også skal godkende det. Og har bare svært ved at finde de spørgsmål der egentlig skal stilles, og som er relevante. (de personlige spørgsmål har jeg dog styr på - alder osv)

Det handler om markedsføring og en online webshop. Fokus i interview er behovsdækning.

'Spørgeskemaet' er opdelt i 4 dele (persondataspørgsmål ikke talt med):
1. Hvilke behov har de mulige kunder (dem vi interviewer)?
2. Hvad gør de for at dække disse behov i dagligdagen?
-
3. Hvordan oplever de vores sortiment?
4. Hvordan vil vi kunne opfylde deres behov?

Der skal bruges en del åbne spørgsmål, da det er den mulige kundes tanker og overvejelser vi gerne vil have fat i smiley

Mine tanker om de forskellige dele:
1. Hvordan dælen spørger man åbent ind til 'behov'. Hvordan definerer man et 'behov'. "Hvilke behov har du i dagligdagen - øhh hvad mener du med behov?" Jeg tænker Maslow, de sociale behov, ego behov og selvrealisering (da webshop har fokus på 'produkter til et bedre liv'). Skal man pointere at man tænker på denne teori og disse behov?
2. Tænker den er lige ud af landevejen i forhold til hvad bruger de deres fritid på, når de det som de har lyst til, hvad mangler de i deres hverdag, hvordan forestiller de sig at deres hverdag kan blive nemmere (hvis de føler for det). Er det helt hul i hovedet?
3. Her vil vi tage den interviewede igennem vores 4 kategorier på sitet og høre deres tanker og meninger om indholdet. Er der for meget, noget der mangler, noget der falder uden for, hippiebras eller andet. Men hvordan dælen kan man stille åbne spørgsmål omkring sortimenten i en webshop sådan overordnet set 0.o
4. Den her føler jeg er mere specifik. Og man kunne vel stille spørgsmål som 'hvilken produktgruppe appellerer mest til dig som dit liv ser ud nu og her?' 'Hvordan tror du denne produktgruppe vil kunne opfylde et behov hos dig?' og 'hvorfor'. Lyder det nogenlunde?

Kom gerne med en masse konstruktiv kritik, ideer, muligheder og begrænsninger! smiley

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Udformning af interviewspørgsmål - gode input søges!

Annonce