{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Ang løbetid {{forumTopicSubject}}

Min fb tæve på snart 2 år har været i løbetid siden den 19. februar ca.
Så vidt jeg har forstået er de i løbetid i 3 uger og det er i den midterste uge de er mest spændene for hanhunde.
Hun burde jo snart være færdig med løbetiden, men det er først nu at hendes labrador ven er helt elektrisk over hende, og hun er bestemt ikke afvisende. Er det normalt?
Hendes tidligere løbe-tider har været lange, og hun blev derfor scannet. Den viste lidt fortykkelse slimhinder men ikke noget alarmerende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang løbetid
  • #1   9. mar 2016 Så hun er på dag 19 nu? Det er helt bestemt muligt at hun er højløbsk nu. Min ene tæve er højløbsk et sted mellem dag 15-20.
    Ikke lad hende lege med andre under løbetid. Det stresser hundene og der skal få sekunders fravær fra dig til, for at skaden er sket

• #2   9. mar 2016 Hun er kun sammen med min anden hund som er en kastreret han.
    Vi deler dog have med mine forældres labrador han, vi sørger for at de er ude på skift. Men kan se labradoren snuser hele haven minutiøst rundt når min har været ude, og når hun ser ham vil hun så gerne ud.
    Men så vil jeg ikke bekymre mig mere, tak : )

• #3   9. mar 2016 Jeg syntes det lyder ret normalt. Jeg ville ikke være nervøs endnu ihvertfald.

• #4   9. mar 2016 Dag 19 kan sagtens være højløb, og specielt hvis hun plejer at være i løb længe.. Jeg kender en FB tæve der blev parret på dag 32..

(Og hanhunden var en Finsk Lapphund på 34kg, thank god for at ejerne var ansvarlige nok og tog hende til dyrlæge for at få abortsprøjte og ikke bare tænkte at det nok gik i sig selv..)

• #5   9. mar 2016 OMG! Der er ingen risiko for at hun skulle blive parret, hun er ikke ude alene og går kun med min anden hund så længe der er fare på færde.
    Det er min første tæve så der er meget nyt.
    Kan det passe at hun ligesom afmærker mens hun er i løb? Hun tisser mange gange små sjatter når vi går tur. På et tidspunkt tissede hun bevidst på noget rensdyr-hømhøm

• #6   10. mar 2016 Det lyder helt sandsynligt, at hun er højløbsk nu.
    Ghini blev parret på dag 19 og 20 i løbetiden og fik 6 dejlige hvalpe, vi fik taget progesterontest, så tidspunktet var det absolut optimale.

Det er også normalt at tæver markerer oftere, når de er i løb. Igen Ghini, hun markerer altid mange gange på en gåtur og gerne højt (står på forben) men når hun er i løb er det helt tosset, så kan hun ikke gå mange eter uden at afsætte et par dråber.

• #7   10. mar 2016 Kastrerede hanner ka sagtens parre og bør ikke gå sammen med løbske tæver. Der kommer ikke hvalpe, men det medfører risko for stress og uønsket parring med livmoderbetændelse og smerter til følge.
    Lad dem kun være sammen overvåget og observer deres signaler.

• #8   12. mar 2016 Hmm nu bløder hun ikke så meget, dog er der også udflåd nu. Men puuuuh hun lugter. Er det normalt?

Kommentér på:
Ang løbetid

Annonce