Er de her hu... {{forumTopicSubject}}
Hey.. Ville lige høre om de her hunde er gode familiehunde. (Og med familiehund mener jeg en der er rolig. Elsker at blive nusset. Godt kan lide af ligge ved siden af en, og sådan nogle ting.
Alaskan malamute
Siberian husky
Samoyed
?? Ved det kræver en del af have dem bl.a. Børstning og motion. Hver dag
Kan man have dem som en god familie hund? Bor på en går med meget plads. Men går også i skole. Så der er jo noget af dagen de skal være alene i. Har løst at de gerne skal have meget opmærksomhed, har en anden hund, men hun er ikke så glad for andre hunde, så bliver det et problem?
Tak på forhånd
(Skal lige siges jeg ikke skal have nogel!) er bare lidt nysgerrig)
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
dog ville jeg ikke sætte dem sammen med en koiker som ikke er glade for andre.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
Jeg ka ikke forstå at overvejer at få ny hund, når ens anden hund ikke bryder sig om andre
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Og ja de er utrolig smukke, men krævende. Meget krævende. Ikke racer der er for alle.
Samt at man ikke anskaffer sig endnu en hund, når den nuværende ikke bryder sig om andre hunde. Det er ikke fair over for den, eller hvalpen, som vil lide under, at bo med en hund der ikke gider den...
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
- Så ja alle hunde kan blive gode familie hunde (efter mit syn)
Men om man kan klare at arkivere og stimulere for at opnå det ønskede resultat er jo op til en selv..
Og nej ville aldrig anskaffe mig en hund mere (uanset race) hvis man i forvejen har en hund der ikke kan med andre... Måske energien i stedet skulle bruges på at arbejde med denne hund?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
De andre er lidt mere krævende, og samojeden har også altid en meget rolig og glad udstråling (i min erfaring), hvilket meget muligt kan være lettere for din hund at håndtere.
Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at det vil være fair overfor den anden hund. Hvis den ikke kan lide andre hunde, så bør I ikke presse den til at leve med en. Det er bestemt et problem.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Til gengæld er de super familiehunde i rette hænder. Men man skal være til stædighed, humor, snor og aktivitet, i al slags vejr!
Racerne kan ikke gå løs (nogle samojeder kan ) og trives ikke på en gård med dyr, med mindre der laves særlig indhegning til hundene. De jager og det kan ikke trænes væk!
Racerne er sociale og har brug for en makker.
Slædehunde er sprogstærke og tydelige og skal under ingen omstændigheder sættes sammen med asociale hunde. Det ville være synd for begge parter.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Men jeg har ikke det der kræves for at have sådan en skøn hund, så jeg nøjes med at drømme og holder snitterne væk
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
nov 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Det er hunde der skal bruges.
Hvis man har en forståelse af ordet familiehund, som ukompliceret, hygge nusse hunde, så nej det er de ikke oplagt til..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Er de her hu...