657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mad til fødselsdag Mad til fødselsdag

Jeg skal holde fødselsdag på lørdag, men jeg aner ikke hvad jeg skal lave. Er halvskidt og bvadr, så er slet ikke i mad-mode lige nu.

Så jeg er helt blank hvad det gælder både hovedret og dessert. Jeg synes også det kneb for nogle uger siden med at finde en spændende menu.

Så bring it on folkens! Kom med spændende og gode ideer. Vi er dog to med skalddyrs allergi, så gerne noget uden de små klammerter smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad til fødselsdag
  • #2   25. feb 2016 Sådan nogenlunde normalt niveau tænker jeg smiley Vi snakker ikke 5kg kaviar til hver gæst, men giver gerne penge for godt kød osv.

• #4   25. feb 2016 Ja, det er ikke så meget dyrere. Vi fik en 5-retters menu nytårsaften til 480kr pr. person, så det kan overhovedet ikke kaldes dyr.

Jeg er dog tilpas meget hausfrau til at jeg helst gerne vil have hjemmelavet mad smiley Regner stærkt med at være frisk igen lørdag. Men når der skal handles i morgen, så er en indkøbsseddel lidt nødvendig nu.

• #6   25. feb 2016 Hvor mange skal du lave til

• #7   25. feb 2016 Hasselbach kartofler var faktisk ikke nogen dårlig ide som tilbehør. Dem har jeg haft kig på før, men jeg har aldrig prøvet at lave det.

Vi bliver 6 voksne og 2 børn.

• #9   25. feb 2016 fx en ærtesuppe, det er enormt nemt da den kan laves på frosne ærter, og i forvejen fx:
    http://www.valdemarsro.dk/aertesuppe/

hvis ikke der var børn ville jeg sige Tiramisu til dessert, den bliver bedst hvis man laver den aftenen før, så det ville også være nemt ... har lavet denne med Bailey nogle gange, den er et hit ... man kunne måske købe noget børnevenligt is til dem ..:
    http://mad.tv2.dk/opskrift/tiramisu-med-baileys ( til 6 -8 laver jeg dobbelt portion)

Hovedret kunne evt være mørbrad i fløde paprikasovs ( der er masser af opskrifter på nettet) med ris ... igen kan mørbraden laves om dagen og bare varmes i ovn ,,

som du kan høre er jeg tilhænger af ting der er så godt som færdige når gæsterne kommer, hader at stå det meste af tiden i køkkenet med ting der skal laves lige før spisetid ....

• #15   25. feb 2016 Så fik jeg sat en nogenlunde menu sammen smiley

Vi skal have en pesto-bernaisesauce med hasselbach kartofler og en salat med tomat/brocoli/rødløg/feta/pinjekerner.
    Kødet mangler jeg dog stadig at bestemme mig for. Jeg synes det er lidt træls med fx bøffer, da grillen endnu ikke er fundet frem og det kniber lidt med pladsen på en stegepande til 8 bøffer. Så er der nogen der får halvkolde bøffer...
    Men manden hader også oksesteg...

Til dessert skal vi have en hindbær cheesecake.

• #17   25. feb 2016 hvordan har I det med roastbeef ? har verdens nemmeste opskrift der aldrig slår fejl, men kødet er ikke særlig varmt ...

• #18   25. feb 2016 Vi har aldrig prøvet roastbeef faktisk. Eller jeg har ikke i hvert fald. Aner ikke om manden nogensinde har smagt det.

• #20   25. feb 2016 Men er det ikke ofte med meget rødt kød? For der er manden igen umulig at have med at gøre. Han vil gerne have sit kød på grænsen til være dræbt igen for anden gang.

• #21   25. feb 2016 Man bestemmer jo selv hvor rødt det skal være.
    Og til manden kan du lige smide et par skiver på en panden så de bliver dræbt helt smiley

• #22   25. feb 2016 åh jo den skal være minimum rosa indeni, ellers er den sej ....

Ved godt det kan lyde lidt kedeligt, men hvad med nogle farsbrød af hakket oksekød så, det passer sig selv i ovnen ... er sikker på der er masser af opskrifter med forskelligt fyld i ...

• #24   25. feb 2016 Nå men nu får du opskriften, som jeg fik for mange år siden af en kogekone ....

Roastbeefen gnides/masseres godt med salt og peber ... brunes godt på alle sider på en pande .... sættes i ildfast fad i ovn i 40 minutter ved 200 grader ... derefter pakkes den ind i 2 lag stanniol og nogle viskestykker eller håndklæde, gerne op til 3-5 timer før den skal bruges ...

Når det er spisetid pakkes den op, og der skæres tynde skiver ....
    Mange klager over at de ikke kan få den perfekt rosa, denne opskrift har aldrig slået fejl....

• #27   26. feb 2016 Hvad med en god langtidsstegt marineret nakkefillet (svin) ?

• #29   26. feb 2016 Du kan også lave langtidsstegt oksespidsbryst. Der findes flere opskrifter på nettet (beef brisket). Det bliver utrolig mørt og saftigt.

Kommentér på:
Mad til fødselsdag

Annonce