24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
LOPPER ??!? {{forumTopicSubject}}
Tanten og Bent sidder og spiser frokost Noget bliver ved med at kilde i Tantens BH Efter at have kløet lidt diskret et par gange uden held, hiver hun resolut ud i trøje og BH, det må jo vel være et dumt hår der sidder og kilder der
Hvad hopper lige op i hovedet på Tanten ??!? EN LOPPE
Tanten skriger ---> DET VAR FANDME EN LOPPE
Bent hviner mens han ryger op fra stolen : EN LOPPE ???????
Hundene står på gulvet og kigger undrene på os, især hvor 2 par øjne pludselig stirre intens på dem
Så bliver der råbt i kor : I HAR FANDME DA IKKE FÅET LOPPER ??
Dana og Anton glor bare endnu mere undrene, og vælger at logre med halen, de synes nok mest af alt at Tanten og Bent er sjove
Bent snupper resolut Dana under armen og smider hende ud i bad, og Tanten tager Anton med, så han ryger i bagefter
Da de er blevet tørret skumler Bent : kraftedme, fandenbrodere mig, loppekræ loppekøtere
Bent er ude og købe loppekur, Tanten må nok erkende at det er hendes skyld, for de har ikke fået en loppekur længe, de har jo aldrig lopper, så det er røget ud af tankerne
Det er første gang vi ser en loppe i flere år, og de er stadig lige klamme ulækre og bwaddrrr
Hovedrengøring og ordne sengetøj Og hjemmet skal have den store tur med loppegift overalt
Vi kan simpelthen ikke klare lopper, sådan noget kan vi blive totalt sindsyge over
Andre der går i selvsving over lopper ??
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Hvis jeg TROR jeg har set en loppe, får alle hunde og katten både piller og pipette og huset bliver grundigt rengjort mindst én gang dagligt i 1-2 uger, alt kogevaskes, alt det der ikke kan ryger i fryseren. Går fuldstændig amok, for jeg vil IKKE have decideret loppeangreb!!!
Heldigvis har det altid blot blevet ved dette. Har aldrig spotte flere lopper på vores dyr. Vores bliver IKKE forebyggende behandlet, vi behandler KUN hvis vi har mistanke om lopper. Og det sker heldigvis sjældent
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Selv børnene fik lus i skolen, vi gik helt amok i lusemidler og kemme hår på en sommerferie kunne man få børnene lusefri, men efter 1 time i skolen havde de lus igen, det var så ulækkert
selv mine 10 katte har ikke lopper, de får som regel en kur i april måned, og igen i juli, så har de ingen lopper Og hundene har også haft fået regelmæssigt, men ikke de sidste halve år Og det giver så bagslag nu
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Hvor meget giver du for loppekure TG? Jeg synes det var pænt dyrt dengang og det var "kun" for en hund og fem katte.
feb 2014
Men jeg tænker aldrig over prisen, fordi jeg har konto der, og køber bare hvad jeg skal bruge af foder til hestene, ting til hundene, og træpiller til mit fyr, og betaler hver d 1
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.483
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jeg er fuldstændig hysterisk med lopper, det er så klamt
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Her er bravecto og Trinol 810 mit fortrukne
feb 2014
Det plejer jeg at købe i Matas, sådan så jeg har for en sikkerheds skyld, det er så effektivt
feb 2014
For 4 år siden, var vores datter på ferie her, hun havde sin kat med. og boede på et af værelserne ovenpå.
3 uger efter hun var taget afsted skulle jeg gøre værelset klar til at der kom polakker, og vi blev nærmest overfaldet af udsultet lopper der bare myldrede op af vores ben på det værelse, jeg har aldrig oplevet noget så ulækkert
Så mange kan de blive til på blot 3 uger
så der blev sprøjtet, støvsuget, sprøjtet, vasket gulv sprøjtet igen, jeg tror jeg sprøjtede hver anden dag med Trinol og fluesprye
1 måned tog det, så var der ikke flere lopper, men der blev godt nok brugt mange flasker trinol på det bette værelse
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Jeg skulle sætte et sommerhus i stand sammen med min bror.
Da vi sendte malerne derned blev de angrebet af lopper i huset!
- man kunne se at de kravlede frem på ens ben...
Skadedyrsbekæmperen var ikke til nogen hjælp da de var blevet immune overfor gift..
Så en med speciale i at fjerne kattelopper blev kaldt til og nye gulvtæpper krævede det, da der var trægulv med store sprækker i..
Det vil jeg ALDRIG opleve igen!
feb 2014
Jeg spryer og lukker dørene og går en lang tur med hundene og leger lidt i haven, så er der gået næsten 3 timer og sikkert at komme ind igen
feb 2014
Det har været pænt klamt
Heldigvis har vi kun set denne ene loppe, men vi tager ingen chancher, alt bliver ordnet
Loppecirkus er det sidste jeg ønsker mig her
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 132
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Da Joy var hvalp og jeg også havde min gamle hund sov begge hunde i min seng..
En morgen vågnede jeg ved det kløede over det hele..
Min første tanke var åh det er den dumme allergi så mig op og spise en allergi pille og så prøve, at sove lidt mere... Men det blev ved, at klø på en meget mærkelig måde...
Og så tjekker jeg begge hunde der så har fået lopper
Så klart allergi pillen ikke hjalp..
Jeg fik pænt travlt den dag
LOPPER ??!?