{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Dagens guldkorn {{forumTopicSubject}}

HA, det her er dagens guldkorn. Jeg nægter, og gider ikke, at starte en diskussion på Facebook så jeg er simpelthen nødt til at dele den med jer - kommentar på artikel om pedel der solgte pot til skolens elever:

"Legaliser nu cannabis, vi er 800.000 som efterspørger den og vi er trætte af at finansiere rockere, bander og terrorister i udlandet. Vi vil ikke længere finde os i at blive betragtede som kriminelle, blot fordi at vi ønsker at nyde en fredelig joint lørdag aften og vi vil ikke finde os i at skulle opsøge dybt kriminelle miljøer for at skaffe vores milde rusmiddel."

......... den lader vi lige stå et øjeblik smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagens guldkorn
  • #1   17. feb 2016 Jeg vil også have FRI HASH smiley ... Og så vil jeg have et forbud mod sure mennesker :D??

• #3   17. feb 2016 Jeg er ganske enig i dagens guldkorn.

Ikke så meget for hyggerygerens skyld som for de mange syge, der må kriminalisere sig selv for at få lindring.

Tallet 800.000 lyder dog voldsomt i mine ører.

Jeg går ud fra at du er ironisk når du bruger ordet guldkorn her Fünke - må jeg spørge hvorfor det er så specielt det han skriver?

• #4   17. feb 2016 Jeps, jeg er ironisk - for lige med kommentaren "vi vil ikke finde os i at skulle opsøge dybt kriminelle miljøer for at skaffe vores milde rusmiddel" så tænker jeg jo lidt.... hmm.... man kunne også.... lade være med at opsøge de her dybt kriminelle miljøer??

Jeg kan UDEN tvivl godt se tanken bag legalisering af cannabis idet man har bedre kontrol over det sorte marked - men at fremstille det som om, at man er NØDT til at opsøge kriminelle miljøer (og der er jo MANGE der siger, at cannabis altså ikke er vanedannende), og det er ANDRES skyld at man er nødt til det....

Det er jo forsøren det samme som at sige, at det er andres skyld at ens ulovlige amstaff bliver aflivet fordi "jeg er nødt til at opsøge den her kriminalitet for at få den hund jeg vil have" smiley

• #5   17. feb 2016 Og CH det er lige præcis der hvor jeg ser noget positivt i en evt. legalisering af cannabis. I det mindste bare for at kunne "eksperimentere" med, hvor meget det egentlig kan lindre.

• #6   17. feb 2016 Lige præcis de syge bliver ramt og det synes jeg er super trist !! dog tror jeg ikke man undgår et sort marked med salg

• #7   17. feb 2016 Legaliseringen handler om så meget mere og andet, end en hyggejoint lørdag aften!

Jeg går ud fra du er uenig med manden, Fünke?
    Jeg har ikke læst artiklen du henviser til, men det lyder langt ude og naturligvis ikke i orden!
    Kommentaren derimod er jeg meget enig i.

Vil du hellere starte en diskussion på HG? smiley smiley

• #9   17. feb 2016 Hov hov hov, det er IKKE selve legaliserings-spørgsmålet jeg taler om!!! smiley
    Det er udelukkende kommentaren om at han ikke vil finde sig i at opsøge "dybt kriminelle miljøer".

Jeg ved godt at det er sat lidt på spidsen, men hvis man vender den om og siger
    "Vi vil ikke længere finde os i at blive betragtet som kriminelle, blot fordi at vi ønsker at nyde vores ulovlige hunderace og vi vil ikke finde os i at skulle opsøge dybt kriminelle miljøer for at skaffe en amstaff" - aka underforstået: vi er nødt til at købe vores ulovlige hund..... så havde folk nok ikke været enige smiley

Og ja Karena, for folk kan ikke finde ud af at diskutere på Facebook, herinde respekterer man da i hvert fald - for det meste - hinanden smiley

• #10   17. feb 2016 Jeg vil altså lige understrege at jeg ikke helt ved hvor jeg står ift. legalisering, men det er altså IKKE legaliseringen jeg er uenig i smiley

• #11   17. feb 2016 Jeg kan ikke rigtig fange forbindelsen med dit eksempel.
    Fakta er, at for at få adgang til Cannabis - uanset formålet - så støtter man organiseret kriminalitet og kriminaliseres selv.

Så kan man argumentere at man da bare kan lade være - men en legalisering ville netop løse det problem.

• #12   17. feb 2016 Enig, CH, i at det nok - i nogen grad - ville løse problemet at legalisere cannabis. Og det er altså slet ikke legaliseringen, jeg er uenig i smiley
    Nej, det er den der holdning om at "jeg er nødt til at begå kriminalitet" og jeg tvivler meget meget stærkt på at størstedelen af forbrugerne af cannabis er syge og bliver tvunget til at opsøge kriminalitet... og det er derfor jeg drager en parallel til fx. raceforbuddet, hvor man her også kunne sige at for at få den ulovlige hunderace man vil have, så støtter man kriminalitet, og man kan argumentere med at man kan lade være - men en ophævelse af forbuddet ville løse problemet.
    Men det synes folk jo sjovt nok ikke er en form for kriminalitet der er i orden smiley

Så det er kun fordi jeg har opfattet det som om han mener at han er "nødt til" at begå kriminalitet og det slet ikke har faldet ham ind at han altså selv opsøger og støtter dette miljø.
    At løsningen så kunne være en legalisering skal jeg da slet ikke anfægte smiley

• #14   17. feb 2016 Jeg synes kriminalisering er et ok argument for den sag han kæmper for.

Nej, han er ikke nødt til det - men vil gerne. Og han vil gerne gøre det lovligt.
    Jeg kan godt leve med formuleringen i den kontekst der.

• #16   17. feb 2016 Jeg finder det UTROLIGT ironisk at der klages over de må "opsøge dybt kriminelle miljøer"...når der er tale om salg i en skolegård...

• #18   17. feb 2016 Ida: nej men det er næppe alle brugere af cannabis der gør det af sundhedsmæssige årsager smiley
    Som sagt kan jeg sagtens se behandling med cannabis som et argument for legalisering. Ja jeg har da en i familien der bruger sådan en olie.
    Men at sige, at man nærmest bliver tvunget til at opsøge kriminelle miljøer... sådan en "jeg kan ikke gøre for det"... ahh.. så er der sørme flere ting der ville være i orden for mig fx. at fuske mig til (ja, af sundhedsmæssige årsager) smiley
    For sådan som jeg opfatter det så siger i at det er i orden, at han begår kriminalitet fordi "det er han nødt til" eller som du siger CH, at han begår kriminalitet fordi han vil ændre loven? Eller har jeg helt misforstået?

• #19   17. feb 2016 Nej han begår ikke kriminalitet for at ændre loven.
    Han argumenterer for at ændre loven så han kan få adgang til et rusmiddel uden kriminalisering.

Det er hans motiv for at formulere sig som han gør.
    Ja, han kan bare lade være med at købe det. Men om han køber det eller ej er ligegyldigt for argumentet - han vil have det legaliseret og kæmper for det.

Det er jo en ærlig sag - hvis ingen forsøger sker der ihvertfald ingenting

• #20   17. feb 2016 Jeg tror jeg er super dårlig til at forklare mig i dag. For jeg kan sagtens forstå argumentet i at man bedre kan kontrollere det sorte marked hvis cannabis bliver legaliseret. Det er slet ikke det, jeg hæfter mig ved.

Det er at jeg opfatter hans udtalelse som om at det er i orden at begå kriminalitet. Kan jo være at jeg har misforstået kommentaren, det sker jo, men det er sådan jeg opfatter det og derfor jeg lidt ironisk skrev som jeg gjorde smiley

• #22   17. feb 2016 Jeg kan godt forstå, at det lyder som en underlig sammenligning - det er bare det første jeg kommer til at tænke på, når jeg hører undskyldninger som "jeg kan ikke gøre for det".

Pointen er at man netop har et valg om at lade være. Mht. sygdomslindring så er det jo også en anden snak, men at man vil have en joint lørdag aften og derfor skyder skylden på andre, fordi man opsøger kriminelle miljøer? .... det er DET, jeg slet ikke kan forstå.

• #23   17. feb 2016 Jeg har migræne og forklarer mig sikkert dårligt lige nu smiley

Jeg er med på, hvad du mener.
    Jeg ser bare hans formulering som naturlig i forhold til det, han vil opnå.

Hvis man nu ikke forudsætter at han køber cannabis, men derimod lader være for at undgå kriminalisering og støtte af skumle typer, så ser det anderledes ud.

Hvis han skal købe cannabis - uagtet formålet - er han nødt til at gøre det via kriminelle veje.
    Det er en faktuel sætning.

• #24   17. feb 2016 Jeg ser ikke han skyder skyld på nogen.. han konstaterer et faktum.

• #25   17. feb 2016 Så hold dig da fra computeren smiley

Hmm jeg kan godt se hvad du mener nu. Altså sådan helt faktuelt så er man nødt til at gøre det i et kriminelt miljø hvis man skal købe cannabis.
    Jeg er jo netop gået ud fra at han ryger en joint lørdag aften (som han skriver) og derfor går ud og køber kriminelt = et valg han tager fordi han godt kan lide "en fredelig joint lørdag aften"
    ... men hvis jeg ignorerer det, og i stedet bare tænker på det faktuelle i det.. så kan jeg godt se, hvad du mener smiley

• #26   17. feb 2016 Det er sgu da også komplet idiotisk at stirre ind i en skærm smiley smiley

Fedt at du forstår hvad jeg mener!

• #29   17. feb 2016 CF: ja, at man støtter det kriminelle miljø? Det tror jeg ikke der nogen, der er uenige i smiley

• #30   17. feb 2016 Ja det var lige præcis det jeg mente, Ida, så enkelt kan det siges smiley så kan man så snakke om lindring af sygdomme osv, men det var lige præcis det der undrede mig ved den her kommentaren

• #32   17. feb 2016 Man kriminaliserer stadig sig selv, Bugsy..

Den skumle bagmand er bare en selv smiley

Red: og nu har jeg læst ordentligt - mit svar er tosset smiley

• #35   18. feb 2016 Jeg tror, at du, TS, mener, at du, ligesom mig, står af ved "Jeg er NØDT til".
    At der er et behov, og at man ønsker noget er ikke lig med, jeg er nødt til. Det gøres jo af egen fri vilje. Han er jo ikke tvunget til at begå kriminalitet.
    At han føler et behov for det, fordi han har brug for rusmidlet, det er heller ikke det samme.

Jeg forstår ikke argumentet.
    Jeg er for legalisering af medicinsk cannabis, men den her formulering kan jeg ikke være enig med.

• #38   18. feb 2016 Det er bare den lille formulering "nødt til" - fordi ingen jo er nødt til at ryge hash....

Personligt læser jeg den som jeg har skrevet tidligere:

"Hvis man skal købe cannabis er man nødt til at....."

Om man så køber det eller ej er jo ligegyldigt - sætningen er faktuel.

• #39   18. feb 2016 Jeg er uenig i hans kommentar netop fordi jeg opfatter den som "jeg er nødt til at støtte det kriminelle miljø fordi jeg ryger min lørdagsjoint" - og heraf... jamen lad da være med at købe din lørdagsjoint hvis du ikke vil støtte det miljø, det er dit eget valg...

Men jo hvis man kigger på det som CH siger, sådan helt faktuelt at skal man købe cannabis uagtet formålet, jamen så støtter man uanset hvad det kriminelle miljø, og ja det er jeg da enig i, jeg opfattede bare den citerede kommentar anderledes smiley

• #42   18. feb 2016 THC smiley

• #44   18. feb 2016 Man kan både få olie med CBD og THC.

Både sammen og hver for sig - det virker forskelligt, men har en del overlap i forhold til hvad det kan bruges til.

Kommentér på:
Dagens guldkorn

Annonce