{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Har du et minut? {{forumTopicSubject}}

I skolen har vi vores peojektopgave for at "øve os" til niende klasse. Vi har om rigdom og fattigdom og vil derfor gerne have svar på nogle spørgsmål smiley
Det tager kun et øjeblik smiley

På forhånd tak smiley

Hilsen:
Emil, Freya, Jonas og Elise

(P.s det bliver vist for vores lære, vores klasse 6.a og 8 klasse. Vi fortæller ikke hvem der har medvirket eller hvem der har svaret hvad)

https://da.surveymonkey.com/r/3XSB8NT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du et minut?
  • #1   2. feb 2016 Så er der udfyldt smiley nogle af spørgsmålene er ret ledende -men for jeres alder synes jeg det er flot og det lyder som en spændende opgave smiley

• #2   2. feb 2016 Ledende? Tak for det. smiley

• #3   2. feb 2016 I får bevidst eller ubevidst "ledt" folk hen mod et svar....frem for at de selv finder ud af det..

Lidt som "Gør det dig ked af det når du taber?" frem for.."hvordan har du det her efter kampen?"

• #4   2. feb 2016 Ups. Kan du komme med et eksempel fra vores test?

• #5   2. feb 2016 Done smiley

• #6   2. feb 2016 Elise nej jeg kan ikke helt huske det ordret bare at jeg lige lod mærke til det...men igen så er det ikke noget i "skal kunne" endnu smiley Tror det var noget med om man synes det er fair at folk beholder deres penge, selvom de stadig kunne leve rigt og hjælpe ret mange mennesker samtidigt...

smiley

• #7   2. feb 2016 Nå ja ups.

• #8   2. feb 2016 Lille bitte ting Elise smiley

Jeg synes det er et rigtig fint skema og jeg synes jeg kan ane nogle rigtig gode tanker bag jeres spørgsmål...igen synes jeg dit niveau er bemærkelsesværdigt for din alder smiley

• #10   2. feb 2016 Tak for det. Brugte ikke helt så meget tid på det. Det skulle bare være et hurtigt et.

• #11   2. feb 2016 Tak Anine

• #12   2. feb 2016 Så har jeg svaret.
    Jeg synes dog det er utrolig svært at svare på, fordi i blander hvad man som samfund (kommunen f.eks.) skal gøre, og hvad man som enkelt person skal gøre.
    Og jeg ved ikke helt om i kigger på hvad der er moralsk og etisk korrekt, eller blot efter hvad folks personlige mening om noget er. Men i forventes nok heller ikke at kunne dele det ind og analysere det hele.

Jeg skulle måske have uddybet mine svar, det gjorde jeg ikke, så du får lige noget af det her.

Jeg synes personligt at folk når de har betalt SKAT og hvad de ellers skal, selv må bestemme hvad de vil bruge deres penge på, det er jo deres og de har arbejdet for dem. Det er dog ikke ensbetydende med at jeg selv ville bruge dem på samme måde, da jeg gerne hjælper, men folk skal ikke tvinges, udover at de jo bl.a. betaler til den slags over deres SKAT.
    Man kan jo også hjælpe de fattige på andre måder end ved at give penge.

Derudover kommer der, at vi i Danmark har et velfærdssamfund, som gerne skulle gå ind og hjælpe hvis man sidder stramt i det, f.eks. ved at man kan søge kontanthjælp. Jeg ved godt der er nogen der bliver tabt på gulvet, men i det store hele skulle vi jo i Danmark slet ikke have fattige, da staten skulle gå ind og hjælpe på forskellige måder. Noget helt andet er det med Afrika.

Når i kommer højere op i uddannelse (f.eks. HF) vil der være diskussioner om hvor vidt der overhovedet er fattige i Danmark og om hvornår man er fattig. Og hvad en "fattig" er i Danmark i forhold til hvis det var i Afrika.

Så til sidst vil jeg sige, at selvom jeg da helst personligt ser at man hjælper når man har muligheden, så er det for mig altså samfundet som helhed og ikke den enkelte der bærer det største ansvar for at hjælpe og sørger for at hjælpen kommer ud til de som har brug for det.

P.S. Jeg synes også det er et rigtig fint spørgeskema, og jeg er sikker på at i nok skal få lavet noget rigtig godt! smiley

• #13   2. feb 2016 Done smiley

• #15   2. feb 2016 Fint spørgeskema, der naturligvis er besvaret smiley

• #16   2. feb 2016 Besvaret smiley

Kommentér på:
Har du et minut?

Annonce