{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hvilken sele er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Min 15 uger gamle hvalp er ved at være så stor, så hans nuværende sele er ved at blive for lille. Der går stadig et lille stykke tid endnu, før han er vokset helt ud af den, men ville gerne have hans ?voksen? sele klar når den tid kommer. Jeg har umiddelbart ingen erfaringer indenfor hundeseler, så derfor ville jeg høre om i havde en ide om hvilken gå sele der er bedst?
Btw, han er en blandning mellem weimaraner og schæfer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sele er bedst?
  • #1   2. feb 2016 Nu er det en lille hund jeg har men jeg er meget glad for julius k9 selerne, da den er nem at få den på hvis hunden ikke helt kan stå stille

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #2   2. feb 2016 Jeg har også en lille hund, men jeg er glad for hurtta , k9 og trepoint.
    Men tænker det er bedst at vente med at købe selen tiæ din hund er helt udvokset, og så tage hunden med i en butik og prøve forskellige seler. Den ene sele kan være god til en hund, men slet ikke passe på den anden hund.

Så jeg vil sige vent til din hund er omkring 1 år, og så sæt god tid af til at prøve seler.

• #3   2. feb 2016 Egentlig går jeg mest ind for, at man træner lineføring og kontakt, og derved ikke har brug for en sele. Hunden skal jo helst ikke trække på gåture i snor. smiley
    Men ellers vil jeg anbebfale en y-sele.

Jeg hader k9 selerne. Kan slet ikke se, hvordan de kan støtte hunden ordentligt. Tror bare de er blevet populære pga. man kan sætte et skilt på selen.
    Det er altså ikke min kop te! Jeg vil hellere have noget, der støtter ordentligt, og det kan være forskelligt fra race til race.

Er jeg et sted henne, hvor jeg ved at min hund vil trække i snoren bruger jeg hurtta y-sele.

profilbillede
  • #4   2. feb 2016 Vent med at købe en ny sele til ham til han har fået sin fulde størrelse. Sele er ikke et must smiley Hvilken sele der så vil passe bedst afhænger af dins hunds kropsbygning, Jeg har sådan en hund hvor ingen seler passer; de glider allesammen håbløst rundt og kommer til at sidde skævt og gnave hende. Hun er en Dobermann med en stor dyb brystkasse, bred over bringen men en lidt stejl skulder. Med din hunds blanding kommer du nemt ud i samme issue smiley
    Jeg har denne her som sidder nogenlunder fornuftigt på min hund, men absolut ikke perfekt:
    http://kenjan.dk/varegrupper/hundeartikler/hundeseler/hetzseler/hetz-sele-kenjan-laeder-filt-standard-sort.html

• #5   2. feb 2016 Simone F - Jeg er fuldstændig enig smiley Men jeg har allerede lært Cody (min hund) at man ikke skal trække i snoren, og at man skal kunne gå pænt. Jeg leder nemlig også derfor efter en sele som er behagelig at gå i, da den sele han har nu, nogen gange generer ham når han løber rundt og leger smiley Vi bare gerne have en sele, da jeg har mest styr på hunden, når den har en sele på, og ikke kun snor i halsbåndet smiley

Men tak for jeres svar, jeg vil kigge på dem. Hvis andre har andre bud, så skriv bare.

• #7   2. feb 2016 ville helt klart ikke vælge T-seler som feks. K9 seler.. men en Y eller H Sele?

• #8   2. feb 2016 Jeg har den nye Y sele fra Hurtta til Juice. Er super glad for den smiley

profilbillede
  • #9   2. feb 2016 Hurtta Y eller Ruffwear Front Range.

K9 er efter min mening virkelig noget lort. Har endnu til gode at se en hund, hvor den sad godt.

• #10   2. feb 2016 Fuldstændigt forskelligt fra hund til hund hvilken sele sidder bedst. Jeg har 3, kan ikke finde en eneste sele der sidder super på dem alle 3.

• #12   2. feb 2016 Jeg er selv glad for Hurtta's seler, men hvilken model der passer til hunden kommer meget an på hundens form. Men på de fleste hunde sidder en y-sele rigtig godt smiley Men mit råd er at tage din hund med ind i butikken og prøve selerne smiley

• #13   2. feb 2016 Mange tak for alle jeres svar smiley

• #14   2. feb 2016 Det er meget individuelt hvad der passer til den enkelte, men K9 er den eneste sele der fungerer på min hund. Den er nem af at få af og på, uden at skulle mase noget over hovedet, eller have fat i hendes ben. Den sidder som den skal, uden at klemme eller glide rundt og genere skulderen.

Kommentér på:
Hvilken sele er bedst?

Annonce