{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Jeg er stolt (HAMSTER!) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg må da lige ud med min glæde.... smiley

Jeg havde meldt begge mine hamster-drenge til udstilling, så jeg kunne komme ud og møde nogle ligesindede hamsterfolk og få sat ansigt på mennesker jeg kun kender gennem hamsterforeningens facebookside.

Sigfus, min almindelige gyldne hamster fik 86 af 100 point og "godkendt" hvilket er rigtig godt set med mine uerfarne øjne.

Men....... Min lille fantastiske Filur fik bedømmelsen "Fortrinlig" som er det bedste, fik sit første certifikat og blev sågar kåret til "Dommerfavorit".

Når nu jeg ikke har en udstillingshund, så er det godt jeg har en god udstillingshamster!

Nå, jeg skulle bare lige ud med det... GOD AFTEN til jer alle. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er stolt (HAMSTER!)
  • #1   30. jan 2016 Tillykke med både Sigfus og Filur smiley Har ikke en skid forstand på hamstere, andet end de ser nuttede ud smiley

Men jeg har selv haft stor fornøjelse ud af at opdrætte, og udstille marsvin smiley

• #2   30. jan 2016 Tusind tak. smiley

Jeg har heller ikke selv forstand på hamstere, da det er mine to første af slagsen og egentlig bare var med for at være social.

Stik mig en tamrotte og jeg kan nørde i timevis, men hvem ved - måske bliver det også sådan med hamsterne.. smiley

• #4   30. jan 2016 Er sikker på at du nok skal blive god til at nørde om hamstere med tiden smiley Specielt hvis du bliver ved med at udstille, for nøj hvor kan man lære meget sådan et sted smiley

• #5   30. jan 2016 Anine, ja jeg blev helt overrasket og næsten rørt... smiley smiley

Ann-Marie, jeg har allerede lært en hel del i dag, så jeg skal nok blive klog en dag.
    Nu er jeg jo nødt til at fortsætte, så Filur kan få 2 cert. mere og blive champion. smiley

• #7   30. jan 2016 Ja, når det går godt på første udstilling, så får man jo blod på tanden smiley

Jeg fik Cert og røg i BIS-finalen på min første marsvineudstilling, og så måtte jeg jo fortsætte smiley

• #8   30. jan 2016 Pia K, ja der skal være tavle på. Filur på billedet øverst har oprindeligt tavle i den Tjekkiske Hamster Klub men er skiftet til Dansk Hamster Forening.
    De små hamstre (vinterhvide, cambell og kinesiske) skal have tavle fordi der er så mange hybrider og de kan ikke bedømmes.
    En guldhamster, som f.eks. Sigfus herunder, kan få lavet en "blank tavle", da de ikke kan blandes.

Ann-Marie, ja for dælen. Når det starter sådan, så vil man jo gerne se om det fortsætter. smiley

profilbillede
  • #10   30. jan 2016 Ja, man kan hurtigt blive bidt af en gal hamster/marsvin, når man får gode resultater smiley

Var noget så imponeret over hvor mange forskellige slags marsvin der rent faktisk findes smiley Kan forestille mig at det er det samme indenfor hamster ?

• #11   30. jan 2016 Jo det er de. Tror jeg hørte i dag at nogle af de små arter "nåede op på 30 gram" hvor der var nogle af guld'erne der lå på 200 gram.

Er ked af at høre om din hamster. smiley

Jeg har tidligere haft dværge i pleje og formidling og jeg foretrækker guldhamster.

• #13   31. jan 2016 Stort tillykke smiley

Selv har jeg ikke praktiseret udstilling med hamstere, men har da haft både, vinterhvid, cambells, hybrid og roborowski, lige nu er hamsterne dog byttet ud med en fedthalemus (Som jeg dog hele tiden forveksler med den roborowski jeg havde, da farverne er ret ens, fedthalen er bare mere vinterhvid i størrelse :D)

• #15   31. jan 2016 Tillykke smiley

Lige en rettelse: Kineserne behøver ikke tavle da de ikke kan lave hybrider med vinterhvid og campbells smiley

Har selv avlet guldhamster og kinesiske hamstere, og udstillet dem. Super hyggeligt, og fedt at arbejde med. Jeg havde primært gylden og chokolade guldhamstere.

• #18   31. jan 2016 Tillykke - det må da siges at være en fantastisk første udstilling smiley Dét må da give blod på tanden!

De små dyr er nu ganske hyggelige.

Mht. at diverse smådyr kun er for børn - dét siger kun de uvidende smiley Jeg havde marsvin i +/- 10 år, tror jeg har været oppe på 30-35 grise på én gang. Nu har jeg kaniner i stedet, pt. 19 styks - og er godt nok tit blevet mødt af holdningen, især fra folk tæt på, at dét med opdræt og interesse for smådyrene, da kun var for børn eller folk uden et liv eller uddannelse, så de ikke har noget rigtigt at gå op i o.O Joda...

Nogle gange skal man sgu bare ignorere det, og har man lyst til at have hamster/kaniner/marsvin/rotte m.v. - så er det dét man skal gøre smiley

(Hov og fodnote - sibirisk hamster = hybrid. Det er ikke en art smiley )

• #19   31. jan 2016 Jeg har altid været glad for dyr, og har haft en del forskellige slags gennem årene. Når jeg beslutter mig for at anskaffe mig en ny art, ryster familie og nogen venner på hovedet, men har efterhånden fattet at de godt kan opgive at blande sig/kommentere det. Jeg er og bliver dyretosse, så de må bare lære at leve med det smiley

Heidi og Tibben: Prøv at tage på en marsvineudstilling, eller kigge på opdrættere på marsvineklubbernes hjemmesider, så vil det gå op for dig, hvor mange voksne der er "bidt af en gal gnaver" smiley Går ud fra at det er det samme indenfor kaniner, rotter, hamster osv. ?

• #21   1. feb 2016 Tak for alle kommentarer. smiley

Jeg var, selv med mine 37 år, langt fra den ældste til udstillingen og folk går virkelig op i deres dyr og opdræt.
    Lidt som mig selv, da jeg havde mine rotter.

Nu er der i øvrigt vist interesse for Filur mht et par parringer, så han har virkelig gjort indtryk derude. smiley

profilbillede
  • #22   1. feb 2016 Han er delme også flot jeg har alt tid haft en svaghed for gulhamser og har haft en del som barn

• #23   1. feb 2016 Tak for de pæne ord om Filur. smiley

Jeg fik min første guldhamster i april sidste år (Sigfus som er længere oppe i tråden). Et indleveret rednings/omplaceringsdyr, som min bekendte i dyrehandlen mente skulle med mig hjem og nyde livet i stedet for at ende som foderdyr.

Og her til jul fik jeg så Filur og opdrætter gjorde mig opmærksom på udstillinger m.m.
    Egentlig mente hun ikke at han var helt udstillingsegnet, da han er lidt lang i kroppen, men nu fik han ros af dommerne og er betegnet som "slank af bygning, flot foderstand", så han ser måske lidt længere ud fordi han er slank.

Jeg tror ikke det bliver mine sidste hamstere.

Jeg savner da at have rotter (som jeg har haft og opdrættet i 20 år, med enkelte pauser), men hamstere lugter ikke som hanrotterne kunne have tendens til og det sætter min mand stor pris på. smiley

• #24   1. feb 2016 Får skønne billeder i hovedet, af dig der render i ring som ved hundeudstilling bare med en hamster i snor smiley

Tillykke med dem, de er super søde og flotte smiley

• #25   1. feb 2016 Haha, ja jeg tænke også mit, inden jeg fik dem tilmeldt og fandt ud af hvordan det foregik. smiley

Og tak da. smiley

Kommentér på:
Jeg er stolt (HAMSTER!)

Annonce