28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.627
Jeg er stolt (HAMSTER!) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg må da lige ud med min glæde....
Jeg havde meldt begge mine hamster-drenge til udstilling, så jeg kunne komme ud og møde nogle ligesindede hamsterfolk og få sat ansigt på mennesker jeg kun kender gennem hamsterforeningens facebookside.
Sigfus, min almindelige gyldne hamster fik 86 af 100 point og "godkendt" hvilket er rigtig godt set med mine uerfarne øjne.
Men....... Min lille fantastiske Filur fik bedømmelsen "Fortrinlig" som er det bedste, fik sit første certifikat og blev sågar kåret til "Dommerfavorit".
Når nu jeg ikke har en udstillingshund, så er det godt jeg har en god udstillingshamster!
Nå, jeg skulle bare lige ud med det... GOD AFTEN til jer alle.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Men jeg har selv haft stor fornøjelse ud af at opdrætte, og udstille marsvin
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.627
Jeg har heller ikke selv forstand på hamstere, da det er mine to første af slagsen og egentlig bare var med for at være social.
Stik mig en tamrotte og jeg kan nørde i timevis, men hvem ved - måske bliver det også sådan med hamsterne..
dec 2010
okt 2014
Ann-Marie, jeg har allerede lært en hel del i dag, så jeg skal nok blive klog en dag.
Nu er jeg jo nødt til at fortsætte, så Filur kan få 2 cert. mere og blive champion.
dec 2010
Jeg fik Cert og røg i BIS-finalen på min første marsvineudstilling, og så måtte jeg jo fortsætte
okt 2014
De små hamstre (vinterhvide, cambell og kinesiske) skal have tavle fordi der er så mange hybrider og de kan ikke bedømmes.
En guldhamster, som f.eks. Sigfus herunder, kan få lavet en "blank tavle", da de ikke kan blandes.
Ann-Marie, ja for dælen. Når det starter sådan, så vil man jo gerne se om det fortsætter.
dec 2010
Var noget så imponeret over hvor mange forskellige slags marsvin der rent faktisk findes Kan forestille mig at det er det samme indenfor hamster ?
okt 2014
Er ked af at høre om din hamster.
Jeg har tidligere haft dværge i pleje og formidling og jeg foretrækker guldhamster.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.808
Selv har jeg ikke praktiseret udstilling med hamstere, men har da haft både, vinterhvid, cambells, hybrid og roborowski, lige nu er hamsterne dog byttet ud med en fedthalemus (Som jeg dog hele tiden forveksler med den roborowski jeg havde, da farverne er ret ens, fedthalen er bare mere vinterhvid i størrelse :D)
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Lige en rettelse: Kineserne behøver ikke tavle da de ikke kan lave hybrider med vinterhvid og campbells
Har selv avlet guldhamster og kinesiske hamstere, og udstillet dem. Super hyggeligt, og fedt at arbejde med. Jeg havde primært gylden og chokolade guldhamstere.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
De små dyr er nu ganske hyggelige.
Mht. at diverse smådyr kun er for børn - dét siger kun de uvidende Jeg havde marsvin i +/- 10 år, tror jeg har været oppe på 30-35 grise på én gang. Nu har jeg kaniner i stedet, pt. 19 styks - og er godt nok tit blevet mødt af holdningen, især fra folk tæt på, at dét med opdræt og interesse for smådyrene, da kun var for børn eller folk uden et liv eller uddannelse, så de ikke har noget rigtigt at gå op i o.O Joda...
Nogle gange skal man sgu bare ignorere det, og har man lyst til at have hamster/kaniner/marsvin/rotte m.v. - så er det dét man skal gøre
(Hov og fodnote - sibirisk hamster = hybrid. Det er ikke en art )
dec 2010
Heidi og Tibben: Prøv at tage på en marsvineudstilling, eller kigge på opdrættere på marsvineklubbernes hjemmesider, så vil det gå op for dig, hvor mange voksne der er "bidt af en gal gnaver" Går ud fra at det er det samme indenfor kaniner, rotter, hamster osv. ?
okt 2014
Jeg var, selv med mine 37 år, langt fra den ældste til udstillingen og folk går virkelig op i deres dyr og opdræt.
Lidt som mig selv, da jeg havde mine rotter.
Nu er der i øvrigt vist interesse for Filur mht et par parringer, så han har virkelig gjort indtryk derude.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
okt 2014
Jeg fik min første guldhamster i april sidste år (Sigfus som er længere oppe i tråden). Et indleveret rednings/omplaceringsdyr, som min bekendte i dyrehandlen mente skulle med mig hjem og nyde livet i stedet for at ende som foderdyr.
Og her til jul fik jeg så Filur og opdrætter gjorde mig opmærksom på udstillinger m.m.
Egentlig mente hun ikke at han var helt udstillingsegnet, da han er lidt lang i kroppen, men nu fik han ros af dommerne og er betegnet som "slank af bygning, flot foderstand", så han ser måske lidt længere ud fordi han er slank.
Jeg tror ikke det bliver mine sidste hamstere.
Jeg savner da at have rotter (som jeg har haft og opdrættet i 20 år, med enkelte pauser), men hamstere lugter ikke som hanrotterne kunne have tendens til og det sætter min mand stor pris på.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Tillykke med dem, de er super søde og flotte
okt 2014
Og tak da.
Jeg er stolt (HAMSTER!)