{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Ikke for børn!!! {{forumTopicSubject}}

Et lille tillægstykke til mit indlag i aftes: Hvad gør man hvis man har en lillesøster (24år) som gerne vil sige farvel til farmor (jeg er 26 år)? Vores farmor skal begraves på torsdag. Vi skal mødes i kapellet kl 12,30, hvor der er mulighed for at se farmor. Jeg har desværre set min svigermor (i en alder af 43 år) i kapellet, og DET var bare lidt uhyggeligt da det var første og eneste gang jeg har set en død. Jeg tøver MEGET med at se min farmor, men vil selvfølgelig godt være der ved min søsters side. Hun har aldrig set en død!! Men jeg frygter at se farmor, da jeg allerede nu ser hende for mig, det øjeblik hun faldt om og ned i en busk!!!
Hvad gør man?? Jeg ville jo gerne være fri, men samtidig ville jeg jo gerne være der for min søster:o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke for børn!!!
  • #1   14. okt 2006 jeg synes i skal tage ind og se hende, jeg ved godt at du havde en grim oplevelse, men hende som døde i en ung alder, men jeg går ud fra at din farmor er lidt ældre, så jeg tror at det bedst for jer begge er at tage op og se hende og sige ordentligt farvel

• #2   14. okt 2006 Prøv at tænke på hvordan du har det med det om 3 år, Vil du så savne ikke at have sagt farvel, når du nu havde muligheden?

• #3   14. okt 2006 du bliver nødt til at gøre hvad der er best for dig... for de billeder som du beholder i hovedet af din farmor forsvinder ikke igen

• #4   14. okt 2006 Forklar din søster hvordan du har det - og vent med at beslutte dig til du sår ved kapellet.
    Uanset hvad du beslutter er det det rigtige for dig - og du er lige uden for og tager imod din søster når hun kommer ud.
    På den anden side - går du med ind - får du et andet billed af din farmor end det sidste traumatiske - så måske er det værd at overveje.

Kondolerer¨

mvh Karin

• #5   14. okt 2006 " Men jeg frygter at se farmor, da jeg allerede nu ser hende for mig, det øjeblik hun faldt om og ned i en busk!!! "

Du skal tænke på at de skader hun måtte have pådraget ikke er at se, og så kan det jo fjerne det andet billede du har af hende

• #6   14. okt 2006 Jeg så hende for 2 uger siden idag, og der var hun glad, men jeg synes sku at det er meget svært at finde ud af hvad jeg skal gøre... :'o(

• #7   14. okt 2006 Synes I skal tage ind og sige farvel.
    Michael og jeg lagde en rose ned i Michaels farfars kiste da vi så ham i kapellet for et par måneder siden.
    Lidt uhyggeligt, men man er altså glad for at have set personen en sidste gang...
    Jeg synes I skal gøre det. Kan være I fortryder senere hen at I ikke gjorde det.
    Så uhyggeligt var det heller ikke synes jeg..

• #8   14. okt 2006 jeg har selv valgt ikke at ville se dem i kiste for det er ikke de billeder som jeg vil have i hovedet når jeg tænker på de kære som jeg har mistet......

forklar din søster hvordan en død ser ud....de er stive...blå/hvide... ligner lidt en porcelænsdukke...

Så vil hun være bedre rustet til selv at vælge hvad hun vil...

• #9   14. okt 2006 min søster og hendes mand har haft en masse kontroverser med min farmor, så min søster vil meget gerne se et 'nyt' billede og glemme det sidste års tid..

• #10   14. okt 2006 jeg bliver nødt til at logge mig ud da det er hårdt for mig at skrive.
    Men håber folk vil skrive hvad de mener...

• #11   14. okt 2006 Modtag mine kondolencer smiley

Jeg syntes bestemt I skal tage ind og se hende. Jeg ville personligt være glad for det på længere sigt. Og føle at jeg fik sagt ordentlig farvel.

Ligge en blomst, en personlig ejendel, noget der minder hende om jer ned i kisten. Gør det... måske er det hårdt. men din søster er ikke et barn og før eller siden skal vi alle dø og se en død.

Min mor "skånede mig" fra at se min far, da jeg var 9. og jeg tilgiver hende aldrig for jeg kan ikke få lagt låg på.. jeg føler ikke jeg fik sagt farvel og jeg er så ked af at hun ikke gav mig lov ogblot talte med mig om det før og efterfølgende.

Min oldemor der derimod døde da jeg var i starten af 20erne så jeg og lagde jeg en af mine bamser ned til hende hånd. Og den dag i dag, er jeg så glad, så glad for jeg gjorde det. At se en død fik mig til at forstå at personen er død. det ligner et hylster der bare ligger der.
    Det er så tydeligt (for mig) at se at sjælen har forladt kroppen og dermed er det et godt closure.

I har hinanden at støtte jer til og kan tale sammen om det efterfølgende.. og din søster kan få sagt det hun ikke fik sagt til farmor da hun var i live og få lagt låg på de kontroverser. GØR DET! Jeg er sikker på i vil være glade for det efterfølgende

Held og lykke med beslutningen smiley
    Mvh May-Britt

• #12   14. okt 2006 1000 Tak til ALLE som har skrevet i denne svære tid. Det er jeg MEGET taknemmelig for:o) Men jeg tror at jeg vil vente og se til jeg står i kapellet som karin og iben/martin har foreslået... men jeg vil jo bare så godt støtte min søster... Men jeg kan jo desværre ikke gøre alle glade:o(

Kommentér på:
Ikke for børn!!!

Annonce