Ikke for børn!!! {{forumTopicSubject}}
Et lille tillægstykke til mit indlag i aftes: Hvad gør man hvis man har en lillesøster (24år) som gerne vil sige farvel til farmor (jeg er 26 år)? Vores farmor skal begraves på torsdag. Vi skal mødes i kapellet kl 12,30, hvor der er mulighed for at se farmor. Jeg har desværre set min svigermor (i en alder af 43 år) i kapellet, og DET var bare lidt uhyggeligt da det var første og eneste gang jeg har set en død. Jeg tøver MEGET med at se min farmor, men vil selvfølgelig godt være der ved min søsters side. Hun har aldrig set en død!! Men jeg frygter at se farmor, da jeg allerede nu ser hende for mig, det øjeblik hun faldt om og ned i en busk!!!
Hvad gør man?? Jeg ville jo gerne være fri, men samtidig ville jeg jo gerne være der for min søster:o(
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.902
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Uanset hvad du beslutter er det det rigtige for dig - og du er lige uden for og tager imod din søster når hun kommer ud.
På den anden side - går du med ind - får du et andet billed af din farmor end det sidste traumatiske - så måske er det værd at overveje.
Kondolerer¨
mvh Karin
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
Du skal tænke på at de skader hun måtte have pådraget ikke er at se, og så kan det jo fjerne det andet billede du har af hende
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 99 Svar: 373
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Michael og jeg lagde en rose ned i Michaels farfars kiste da vi så ham i kapellet for et par måneder siden.
Lidt uhyggeligt, men man er altså glad for at have set personen en sidste gang...
Jeg synes I skal gøre det. Kan være I fortryder senere hen at I ikke gjorde det.
Så uhyggeligt var det heller ikke synes jeg..
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
forklar din søster hvordan en død ser ud....de er stive...blå/hvide... ligner lidt en porcelænsdukke...
Så vil hun være bedre rustet til selv at vælge hvad hun vil...
sep 2006
sep 2006
Men håber folk vil skrive hvad de mener...
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
Jeg syntes bestemt I skal tage ind og se hende. Jeg ville personligt være glad for det på længere sigt. Og føle at jeg fik sagt ordentlig farvel.
Ligge en blomst, en personlig ejendel, noget der minder hende om jer ned i kisten. Gør det... måske er det hårdt. men din søster er ikke et barn og før eller siden skal vi alle dø og se en død.
Min mor "skånede mig" fra at se min far, da jeg var 9. og jeg tilgiver hende aldrig for jeg kan ikke få lagt låg på.. jeg føler ikke jeg fik sagt farvel og jeg er så ked af at hun ikke gav mig lov ogblot talte med mig om det før og efterfølgende.
Min oldemor der derimod døde da jeg var i starten af 20erne så jeg og lagde jeg en af mine bamser ned til hende hånd. Og den dag i dag, er jeg så glad, så glad for jeg gjorde det. At se en død fik mig til at forstå at personen er død. det ligner et hylster der bare ligger der.
Det er så tydeligt (for mig) at se at sjælen har forladt kroppen og dermed er det et godt closure.
I har hinanden at støtte jer til og kan tale sammen om det efterfølgende.. og din søster kan få sagt det hun ikke fik sagt til farmor da hun var i live og få lagt låg på de kontroverser. GØR DET! Jeg er sikker på i vil være glade for det efterfølgende
Held og lykke med beslutningen
Mvh May-Britt
sep 2006
Ikke for børn!!!