{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Julie  N
Julie N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20

Hjælp Katolicisme {{forumTopicSubject}}

Hej HG, jeg kunne godt bruge noget hjælp til et meget OT emne smiley
Jeg er ved at skrive en opgave om katolicisme, så jeg ville hører om der eventuelt skulle sidde nogen herinde, som er katolik, eller har en speciel interesse indenfor dette? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Katolicisme
  • #1   19. jan 2016 Hvad vil du gerne vide?

Jeg har gået på katolsk skole i 10år og er lige blevet færdig med at læse religionsvidenskab på uni. Måske jeg kan hjælpe smiley

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

#2   19. jan 2016 Ej hvor dejligt tusind tak for svar :-)! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt om de markante forskelle på katolicismen og kristendommen smiley grunden til at jeg spørger herinde er, at jeg skal samle information fra en privat person, og altså ikke kun internettet smiley

• #3   19. jan 2016 Okay, men jeg er nu ikke praktiserende, mon ikke du ville have en bedre kilde i at finde en sådan?

Du kan jo evt finde praktiserende katolikker ved at søge efter debatforums som dette men for katolikker istedet for hundetosser. Eller du kan kontakte din lokale katolske menighed og fx få et møde sat op med den tilknyttede præst.

Det vil du nok få noget mere interessant ud af, hvis det er fordi, der ønskes en mere subjektiv vinkel end den der præsenteres i faglitteraturen smiley

• #5   19. jan 2016 Ja, det er jo det Isabelle smiley

Det er dog ret normalt for danskere at anskue de to retninger på den måde.

• #6   19. jan 2016 jeg er katolik,prøv at søge på katolsk.dk,det er bispedømmets officielle hjemmeside..
    I øvrigt,uden den katolske kirke havde der ikke været nogen folkekirke,frimenigheder osv..da apostlen Peter blev udvalgt og udnævnt til at være Jesus efterfølger på jorden og Peter bosatte sig i Rom,som var den tids centrum,og blev biskop af Rom,som også kaldes Paven,men hver eneste pave er også biskop af Rom.

• #7   19. jan 2016 Jeg er præst i den danske folkekirke og ved i kraft af min uddannelse en del om katolicismen men som andre ville jeg også råde dig til at finde en katolik du kan tale med privat det gir dig nok en bedre opgave.

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

#8   19. jan 2016 Mange tak for jeres svar smiley
    Jo det ville være en god ide, at finde en praktiserende. Opgaven var ligeledes om at finde nogen der måske havde en form for kendskab til dette, så det var værd at prøve at spørge, der sidder jo en del kloge hoveder herinde indenfor lidt ad hvert smiley
    Nu med Oskar: Tusind tak for hjemmesiden, den vil jeg helt sikkert lige kigge på! det er en stor hjælp smiley

• #9   19. jan 2016 Jeg blev droppet af en kæreste en gang, fordi jeg lavede grin med paven. Mine kammerater sagde, at jeg var et fjols, da alle da vidste, at Maria var katolik.
    Jo jo, men jeg vidste sgu da ikke, at paven også var det.

• #10   20. jan 2016 Nu skriver du selv, at du skal have noget input fra en privatperson udover internettet. Men det, vi skriver her, er jo også bare fra nettet smiley

Held og lykke, hvis alt fejler, må du gerne skrive en PB til mig, jeg vil gerne uddybe ift. forskellene mellem katolicisme og protestantisme og andet, hvis det er smiley

• #11   20. jan 2016 jeg står egentlig også til rådighed,der er jo også katolske præster,dem kender jeg også nogle stykker af..

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

#12   21. jan 2016 Tusind tak for jeres hjælp! Det var super dejligt!
    Nu med en Oskar: må jeg evt. sende en privat besked til dig, med et par spørgsmål? smiley
    A-S : Tusind tak! smiley

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

#13   21. jan 2016 Isabelle: Ja det er rigtigt, vidste jeg egentlig også godt, i og med at opgaven bestod i at vælge en "anden form" for kristendom, end protestantisme som vi skulle undersøge. Havde vidst ikke hovedet med da jeg skrev det smiley

• #14   22. jan 2016 Der er en masse debatter på youtube omkring totalitære, monoteistiske ideologier. Både om de to du efterspørger forskelle på men også mange andre. F.eks. islam som er en varm kartoffel pt.

Jeg kan personligt anbefale Christopher Hitchens og Sam Harris. Der er mange andre som f.eks Richard Dawkins eller Krauss som har nogle gode vinkler om religion generelt, men Hithens og Harris ved lidt mere om indholdet i de to du netop nævner.

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

#15   24. jan 2016 Tusind tak Søren smiley

Kommentér på:
Hjælp Katolicisme

Annonce