{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Designerdyr {{forumTopicSubject}}

Mennesket er jo en forfængelig art, så selvfølgelig skal vi også pille ved naturen, så den bliver som vi gerne vil have den.
Her tænker jeg på bla. den belgiske blå/hvide ko, som har fået dobbelt lårmuskulatur..... det er flere bøffer, men kalvene skal som hovedregel tages ved kejsersnit.
Det har jo så et praktisk formål, men det stopper jo ikke der...

Hunde designes jo helt vildt efter min mening.
Der er besværet vejrtrækning hos mange racer og problemer med øjnene... De får infektioner i hudfolder og nogle har ingen pels. En race skal tages ved kejsersnit i de fleste tilfælde, og alligevel er dødstallet hos hvalpene højt.. Hvad fanden er det for noget ????

Efter min mening bør en hunderace være, så den ikke ville uddø uden menneskelig indgriben..

Hvad er jeres mening

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Designerdyr
  • #1   12. okt 2006 Kunne ikke være mere enig!

• #2   12. okt 2006 Så var der kun en hunderace...., og det synes jeg egentlig var lidt kedeligt. Men jeg ER modstander af racer , der ikke kan føde selv, ikke kan trække vejret, eller på andre måder har fået ødelagt helbredet for udseendet

• #3   12. okt 2006 Annika : Der er da mange racer, der er sunde i mine øjne.. Som grupper er der jo mynder, hyrdehunde og jagthunde feks. uden at gå ned i de specifikke racer

• #4   12. okt 2006 enig..

• #5   12. okt 2006 Der ville da ikke kun være en hunderace? Mange hunderacer ville da kunne klare sig selv uden et menneskes indgriben..?

• #6   12. okt 2006 Så skulle min Baltazar slet ikke leve? Ubehagelig tanke :o(

• #7   12. okt 2006 Anita Æ :
    Det var noget med øjnene ikk ?
    Jeg mener ikke den enkelte hund som får et problem, men at man har avlet en race så langt væk fra det oprindelige at racen ville uddø... Det er da ikke mit indtryk af en GD

• #8   12. okt 2006 Fuldstændig enig !

Mennesket er sgu et underligt dyr, at misbruge sin "intelligens" sådan ! Øv !

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #9   12. okt 2006 Næh det skulle Lilly heller ikke. For hendes mor er Pekingeser og de har både problemer med øjne og vejrtrækning.

Synes racer er fint, så længe vi ikke overdriver og prøve at holde dem så sunde som muligt.

• #10   12. okt 2006 Jamen hvis hundene selv skulle vælge partner ville der nok ikke være specielle racer...Så ville det da kun være blandinger..Tror ikke hunden kigger på hvilke race den skal "bolle tyk"

• #11   12. okt 2006 Kan måske godt være en GD kunne klare sig uden mennesker, men det ville nok ikke være særlig sundt. Tror ikke den selv kunne ligge sig før og efter måltiderne for at undgå mavedrejninger osv. Om mht kosten... Ville nok ikke være særlig sundt.
    Jeg er sgu glad for min dreng....

Smutter igen. Skal se rent fup :o)

• #12   12. okt 2006 Jeg snakker ikke om at man skal lade hundene bestemme og parre som de har lyst.

Det jeg mener er at feks. den engelske bulldog ikke kan føde sine hvalpe, fordi mennesket har designet den helt vildt. De skal tages ved kejsersnit. Desuden mener jeg man har lavet noget foder specietl til EB fordi den ikke kan spise normalt pga. underbid.. Den ville jo uddø uden hjælp fra mennesker.

Det er ikke for at hænge en bestemt race eller deres ejer ud, men var nødt til at komme med et eksembel

• #13   12. okt 2006 Tror ikke det er ment på den måde.. Jeg forstår det sådan, at Alex snakker om at nogle af de racer der eksisterer nu ikke burde være til, fordi de aldrig, i naturen, ville kunne klare sig selv.. Ment på den måde at nogle simpelthen ikke kan avle på en naturlig måde, størstedelen af en bestemt race ville dø pga. bestemte sygdomme som hører til racen osv osv..
    Ved ikke om det var sådan du mente det Alex?
    Og nej, min formulering er ikke særlig god her til aften..

• #14   12. okt 2006 Alle racer er da med menneskets indgriben..
    Så firkanktet fortolket, som jeg oplever det bliver, mener jeg ikke Alex indlæg bør forståes ?

Jeg finder eks.eng. bulldog en dejlig hund, men der kunne gøres en hel del avlsmæssigt for at forbedre livskvaliteten for disse hunde. !

Og Pekingeser.. jammen for eks. 50 år tilbage, havde den det bedre ! Hvorfor ikke avle "frem" til dette igen ?

Same shit med eng. Bulldog !

Der er ingen fornuft i, at vedholde ekstrem avl, og jeg læser Alex indlæg med denne pointe !

Et minimum må såguda være, at hunde kan fødes naturligt !?
    Og senere må et tilsvarende minimum da være, at de kan leve uden div. operationer for at forbedre livskvalitet !
    Og ja, jeg er godt klar over at dette vil tage tid, men diskussionen og oplysningen omkring dette er da en vigtig start til ændring på sigt.

/Moster.

• #15   12. okt 2006 Nå Alex.. Du var hurtigere.. hehe..

• #16   12. okt 2006 Diana.. Som lynet..hi hi

• #17   12. okt 2006 Alex: Det udtales Dina.. smiley
    Men synes du har fat i en meget ømtålelig men VIGTIG pointe...

• #18   12. okt 2006 Ja jeg med på hvad der menes"S" men tænker bare at når der er alle de her race sygdomme som man hører, og dyre operationer osv,,, Hvorfor er det så at man går så meget op i race rene hunde når de har alle de her sygdomme..Lyder det helt fjollet

• #19   12. okt 2006 Ups Dina.. Undskyld
    Ja jeg synes man bør gøre noget, og jeg ved godt at det er et langsigtet projekt, men det kan da virkelig ikke være rigtigt

• #20   12. okt 2006 De racerene hunde har en stambog, hvor man kan se om der er hunde i familien, der lider af disse sygdomme.. Vælger man en blandig ved man ikke hvad man får af sundhed og temperament og brugsegenskaber

• #21   12. okt 2006 Det kommer da an på om forældrene til den blanding har tavle

• #22   12. okt 2006 Camilla: Ja, jeg går så ikke op i at hunde SKAL være renracede, da jeg selv er helt pjattet med blandinger.. smiley

• #23   12. okt 2006 Det kan da godt være to racer med hver deres tavle som så får hvalpe. det er det da i min den lilles tilfælde

• #24   12. okt 2006 Jeg går personlig heller ikke op i tavler syntes det er noget fis, ikke for at tale ondt om dem der går op idet, slet ikke..

• #25   12. okt 2006 Jeg forstår også alt det med stamtavlerne og den hund vi skal have til foråret bliver også med stamtavle.. Men kunne sagtens finde på at købe en blanding igen på et tidspunkt, hvis der er en jeg falder for.. *S*
    Men racer som har en "tilhørende" sygdom synes jeg heller ikke man skal købe uden tavle, eller en blanding hvor denne race hører under.. Der er da visse blandinger som jeg også vil holde mig langt fra, og jeg vælger ikke at nævne racenavne..

• #26   12. okt 2006 Ja det er da rigtigt... Men feks. labrador/schæfer er en rigtig dårlig blanding (se på internaterne hvor mange der er) men det er jo dejlige hunde hver for sig

• #27   12. okt 2006 Der er heller ikke tavle i min familie der kan være nok så mange sygdomme ja det må guderne vide, men man afliver da heller ikke børn fordi moren har haft en dårlig ryg, Ja måske er det aveligt men det betyder jo ikke at barnet får det..Ved godt at jeg nok får hug for det jeg skriver men jeg siger bare min mening..Ikke at det er den rigtige

• #28   12. okt 2006 Hunde er jo målrettet avlet efter et bestemt udseende, som volder dem helbredsmæssige gener. Jeg synes ikke man kan sammenligne med arvelige sygdomme hos mennesker

• #29   12. okt 2006 "Nogle hunde" skulle der stå først

• #30   12. okt 2006 Alex: Ja, der er nogle blandinger man nok bør holde sig fra.. Har da også mødt nogle hunde som ikke var helt kloge oven i hovedet og det har garanteret været pga. blandingen af forskellige racer.. Så må skal helt bestemt også kigge med skeptiske øjne.. Men er også at den holdning, at verden sgu ville være kedelig uden nogle af alle de fantastiske blandinger der findes..
    Men ja, der er også mange åndsvage "ups-kuld", hvor man simpelthen sidder og river håret af sig selv fordi det er så dumt..

• #31   12. okt 2006 Nu har jeg siddet og kigget internat og der er da rigtig mange labrador og schæfere der skal videre i systemet..Betyder det så at der er noget galt med dem, eller er det bare tilfældet????. i bund og grund stammer alle racer vel fra en blanding der så er blevet avlet videre på eller hvad?????..

• #32   12. okt 2006 Blandinger er okay, hvis man holder forældredyrene i samme gruppe, så det feks bliver en blanding af golden og labrador eller border collie og sheltie

• #33   12. okt 2006 Alex: Bella er muligvis en blanding af jagthund og hyrdehund (ikke en af dem med sindsygt stærke instinkter), men vi har været heldig at hun har fået sindet fra den ene race og det meste af udseendet fra den anden.. Men ja, det er en farlig "leg" at blande "grupperne".. Kender som sagt nogle som var blandet med lidt forskellige grupper og mage til uintelligent og arrig/dominerende hund skal man sgu lede længe efter..

• #34   12. okt 2006 Det var da utroligt at der ikke flere der har skrevet i dette indlæg.. Folk plejer at fare op over sådanne bemærkninger...?

• #35   12. okt 2006 Det er derfor det går galt når man blander en labrador med schæfer... (jagt med hyrde). Hunden har jo en identitetskrise.. Den aner ikke hvad den er og med så mange tilfælde at internathunde af præcis denne blanding er det jo næsten videnskabligt bevist at det er en skidt ide

• #36   12. okt 2006 Dina... Ja jeg måber også lidt.. Havde regnet med en reaktion fra ejere af hunde med disse skavanker, men måske giver de mig også ret ???

• #37   12. okt 2006 Kunne være jeg skulle have oprettet i generel ?

• #38   12. okt 2006 Jeg siger at opdragelse gør en del.....

• #39   12. okt 2006 Er det så ikke påfaldende at dem der køber en lab/schæfer ikke kan opdrage deres hund men alle andre kan godt ?

• #40   12. okt 2006 nej slet ikke det var med hensyn til det dina skrev:nogle som var blandet med lidt forskellige grupper og mage til uintelligent og arrig/dominerende hund skal man sgu lede længe efter..

• #41   12. okt 2006 Tror ikke nogen hunde er født arrig eller uintelligent tror det har noget at gøre med opdragelse

• #42   12. okt 2006 En nervøs (arrig) tæve kan smitte sine hvalpe og et ustabilt sind er til dels også arveligt (ligesom et roligt sind er), men ja langt hen ad vejen er opdragelse første betingelse for en velfungerende hund.

• #43   12. okt 2006 Alex : Temmelig meget helt utrolig enig med dit start indlæg ; ))
    Og om hvorvidt at "racefattigdom" er kedeligt, så er det ekstrem hundene der lider for vores "morskabs" skyld.

• #44   12. okt 2006 MGP : Gruopvækkende og fisk er lette at renavle mutanter på, de har sådan et kort livscyklus at det går stærkt. Hvad med løvehovedguldfisk ?? Føj for noget dyrplageri og det må dyrene leve hele deres liv med.

• #45   12. okt 2006 MGP : ja man undres tilstadighed over, hvad mennesket mener at have ret til ,for at tjene penge til et nyt fjernsyn eller lignende.

• #46   13. okt 2006 Hørt Alex

Kommentér på:
Designerdyr

Annonce